Причини низької мотивації: Затримка психічного розвитку;Локальні ураження центральної нервової системи;Погане здоров'я; Недоліки розвитку мислення;Недоліки розвитку інших пізнавальних процесів (пам'яті, уваги, сприйняття);Вчитель не знає, або не враховує типи нервової системи;Педагогічна занедбаність;Несформованість прийомів навчальної діяльності;Відсутність мотивації досягнення успіху;Відсутність навчальних інтересів;Інтелектуальна пасивність.
Причини спаду навчальної мотивації в учнів:1 – “ гормональний вибух ”2 – ставлення учня до викладача, і навпаки – викладача до учня;3 – особиста значущість предмета для учня;4 – Розумові здібності учня;5 – продуктивність навчальної діяльності;6 – нерозуміння мети навчання;7 - страх перед навчальним закладом.
Мотиваційні моменти 1. Використовувати різні форми і методи організаційної роботи.2. Створювати атмосферу зацікавленості кожного учня.3. Заохочувати прагнення учнів до використання різноманітних способів завдань на уроці без побоювання помилитися, одержати неправильну оцінку.4. Створювати педагогічну атмосферу спілкування, що дозволяє кожному учневі, незалежно від ступеня готовності до уроку, виявляти ініціативу, самостійність і винахідливість у способах роботи
5. Обговорювати з учнями наприкінці уроку не лише те, “ що ми дізналися ”, але й те, що нам сподобалося (не сподобалося) та чому; що хотілося б виконати ще раз, а що зробити по-іншому.6. Під час опитування на уроці (виставлення оцінок) аналізувати не лише правильність (неправильність) відповіді, але і її самостійність, оригінальність, бажання учня шукати та знаходити різноманітні способи виконання завдань.7. Оголошуючи домашнє завдання, слід повідомляти не лише його зміст і обсяг, але й давати докладні рекомендації щодо раціональної організації навчальної роботи, яка забезпечить виконання домашнього завдання.
Найважливішим мотивом навчання є почуття успіху, задоволення від досягнутого. Серед багатьох чинників,які випливають на мотивацію учнів до навчання є ОЦІНЮВАННЯ . ОЦІНКАПОХВАЛАУСПІХГОЛОВНЕ ДЖЕРЕЛО МОТИВАЦІЇ УЧНЯ ДО НАВЧАННЯОДИН РАЗ ДОСЯГНУТИЙ УСПІХ ЗАБЕЗПЕЧИТЬ ЗАОХОЧЕННЯ Й БАЖАННЯ ПОВТОРНОГО УСПІХУ!
У своїй роботі я використовую, мотивацію навчальної діяльності:шляхом бесіди; шляхом створення проблемної ситуації; шляхом використання технології “ Мозковий штурм ”;шляхом опрацювання тексту періодичних видань;шляхом використання творчих завдань;шляхом використання під час уроку художньої та науково-популярної літератури
шляхом створення ситуації успіху;шляхом використання пізнавальних ігор та ігрових ситуацій:1. Барон Мюнхаузен. Мета – спростувати вигадки барона Мюнхаузена, які заздалегідь готує викладач, або діти як домашнє завдання.2. Пінг-понг. Використовується при перевірці домашнього завдання. До дошки викликаються два учні, які по черзі ставлять один одному підготовлені вдома запитання з теми домашнього завдання. Група оцінює якість відповідей, враховуючи їх оригінальність, ґрунтовність, винахідливість, гумор. 3. Ланцюжок. Ланцюжки можуть бути різними: ланцюжок думок , ланцюжок відповідей та запитань. Прийом можна використовувати при фронтальному опитуванні.