Презентація "Створення ситуації успіху на уроках у початковій школі"

Про матеріал

Даний матеріал познайомить вчителя початкових класів з педагогічною технологією "Створення ситуації успіху" з педагогічної, психологічної та соціальної точок зору і допоможе створювати ситуації успіху на уроках та в позаурочний час в початковій школі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Створення ситуації успіху. Пріщенко Т.І. учитель початкових класів. Ряснянської ЗОШ І – ІІІ ст.

Номер слайду 2

Успіх змінює людину. Він робить її впевненою у собі,надає їй гідності, і людина виявляє в собі якості, про які не підозрювала раніше. Джой Бразерс

Номер слайду 3

«Успіх підтримує інтерес учнів до навчання» Ушинський К. Д.«Для того, щоб діти не падали духом, дати їм пережити радість успіху» Коменський Я. А.«Ситуація авансування довірою» А. С. Макаренко«Говорити про успішність процесу навчання і виховання можна лише в тому випадку, коли хоча б один з його учасників пережив або переживає відчуття радості за успіхи» «Школа радості» В. О. Сухомлинський

Номер слайду 4

В основі педагогічної технології "Створення ситуації успіху" лежить особистісно орієнтований підхід до процесу навчання та виховання. 

Номер слайду 5

З педагогічної точки зору ситуація успіху — це таке цілеспрямоване, організоване поєднання умов, за яких створюється можливість досягти значних результатів у діяльності як окремо взятої особистості, так і колективу в цілому. 

Номер слайду 6

З психологічної точки зору. Успіх — це переживання стану радості, задоволення від того, що результат, до якого особистість прямувала в своїй діяльності, або збігся з її очікуваннями, сподіваннями (з рівнем домагань), або перевершив їх. 

Номер слайду 7

З соціально-психологічної точки зору Успіх — оптимальне співвідношення між очікуваннями оточуючих, особистості та результатами їх діяльності. 

Номер слайду 8

Зміст педагогічної технологіїПедагогічна технологія "Створення ситуації успіху" допомагає долати труднощі, включає створення різно­манітних видів радості, використання прийомів, за до­помогою яких розгортається робота з різними кате­горіями учнів.

Номер слайду 9

Головна мета діяльності вчителя — створити си­туацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість дося­гнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили.

Номер слайду 10

Завдання педагога — допомогти особистості дитини зрости в успіху, дати відчути радість від здолання труднощів, переконати, що задарма в житті нічого не дається, скрізь необхідно докласти зусиль. І успіх буде еквівалентним витраченим зусиллям.

Номер слайду 11

Всі учні умовно розділяються на групи: "Надійні" — це школярі, які мають добрі здібності, працюють самостійно, сумлінно ставляться до своїх обов'язків, самостійні, упевнені в собі. У класі такі діти почуваються спокійно, упевнено, захищено. "Упевнені в собі" — здібності таких учнів можуть бути і вищими, ніж у "надійних", однак система їх робо­ти не настільки підлагоджена. Періоди успіху, злету змінюються розслабленням, спадом. "Невпевнені" — це загалом успішні школярі, пізнавальні інтереси яких пов'язані, зазвичай, з нав­чанням. Вони більш-менш відповідально ставляться до справи. Головна їх розпізнавальна риса — невпев­неність у своїх силах. Категорія учнів "Зневірені" — це переважно діти, які мають непогану підготовку, здібності. Однак після відчутної колись радості сподівань, що здійснилися, з різних причин втратили її. Категорія учнів "Майже втрачені" — це діти з ве­ликими прогалинами в знаннях, мають здібності різно­го рівня, але найчастіше — середнього або низького. Вони втратили надію на успіх, відкрито заявляють про своє небажання вчитися.

Номер слайду 12

Основні прийоми педагогічної технології "Створення ситуації успіху" Прийом "Невтручання" — максимальне надання самостійності у вирішенні проблеми. "Холодний душ" — учителю не слід поспішати з поліпшенням оцінок, він не тільки не "поливає бальза­мом" зачеплене самолюбство, але й трохи "підсипає солі" (за А. С. Макаренком). "Анонсування" — спершу треба обговорити з уч­нем, що йому потрібно буде зробити, провести мовби репетицію майбутньої події. "Невпевненим" така попе­редня підготовка створить психологічну установку на можливий успіх, дасть упевненість у своїх власних силах.

Номер слайду 13

Основні прийоми педагогічної технології "Створення ситуації успіху" "Гидке каченя" — прийом для "зневірених" учнів. Важливо вчасно побачити їхні позитивні якості, ство­рити всі можливі умови для тих, кому так необхідно, щоб хтось повірив у них, допоміг удосконалитися. Сенс прийому "Емоційне заохочення" у тому, щоб уселити в дитину віру в себе, похвалити за будь-що, навіть незначне; усмішкою, поглядом дати зро­зуміти учню, що серце, душа вчителя розкриті для нього. "Сходинки до успіху" — крок за кроком підніма­тися разом з учнем сходинками знань. - "Емоційне блокування" — це обмеження розгор­тання образи, розчарування, утрати віри у власні сили. Треба допомогти учневі пересилити свою невдачу, знайти її причину, переорієнтувати його з песимістич­ної оцінки подій на оптимістичну.

Номер слайду 14

Основні прийоми педагогічної технології "Створення ситуації успіху""Стабілізація" — створення умов для того, щоб загальна позитивна реакція класу на діяльність учня не стала одноразовою, а, по можливості, часто повторю­валась. "Даю шанс" — спеціально підготовлена педаго­гом ситуація, за якої дитина дістає можливість неочікувану для самої себе розкрити власні можливості, здібності. Прийом "Сповідь" — щире звернення до найкра­щих дитячих почуттів, розкриття перед учнем стану своєї душі. Однак цей прийом може дати очікуваний ефект лише в разі правильного прогнозування вчите­лем відповідної реакції учня.

Номер слайду 15

Основні прийоми педагогічної технології "Створення ситуації успіху" Прийом "Стеж за нами" використовується для дітей з інтелектуальною занехаяністю, з лінощами дум­ки. Сенс його полягає в тому, щоб дати можливість учню відчути радість визнання в собі інтелектуальних сил. "Емоційний сплеск" — це спроба дати емоційний заряд упевненості в тяжку для учня хвилину, нагадавши йому про його великі інтелектуальні можли­вості, звільнити від психологічної затисненості енергію, думку, знання. Прийом "Обмін ролями" дає учням можливість проявити себе, наприклад, у ролі учителя, показує дітям, що вони здатні робити набагато більше, ніж від них очікують. "Створення ситуації змагань" — завдання педа­гога — виявлення гідного "суперника" й утримання си­туації інтелектуально-творчого змагання під педа­гогічним контролем.

Номер слайду 16

Основні прийоми педагогічної технології "Створення ситуації успіху" "Вибір адекватних стимулів" — стимул для ро­боти повинен бути привабливим для учнів, а при втраті своєї актуальності змінюватись. "Допомога друга" — це вчасна допомога як з бо­ку викладача, так і з боку учнів, що підтримує прагнен­ня дитини стати на ноги, уселяє в неї впевненість у власні сили, у спроможність здолати труднощі. Сутність прийому "Еврика" є прагнення вчителя активізувати учнів нехай на маленьке, але власне відкриття відомих фактів, що спонукає їх мислити, відкривати для себе нове, розкривати красу процесу пізнання. Прийом "Навмисна помилка" активізує увагу учнів. Його рекомендується використовувати при пе­ревірці знань.

Номер слайду 17

Надійні Навмисна помилка. Обмін ролями. Емоційний сплеск. Створення ситуації змагання. Невтручання

Номер слайду 18

Впевнені в собіХолодний душ. Емоційний сплеск. Еврика. Навмисна помилка. Створення ситуацій змагань. Обмін ролями

Номер слайду 19

НевпевненіАнонсування. Емоційне заохочення. Еврика. Навмисна помилка. Сходинки до успіху

Номер слайду 20

 ЗневіреніСтабілізація. Даю шанс. Сповідь. Гидке каченя. Емоційне блокування. Допомога друга. Емоційне заохочення. Стеж за нами

Номер слайду 21

Майже втраченіСповідь. Емоційне заохочення. Емоційний сплеск. Вибір адекватних стимулів. Даю шанс. Допомога друга. Стеж за нами. Гидке каченя

Номер слайду 22

Варіанти моделювання ситуацій успіху. Похвала. Колективна похвала. Прийом «Еврика»Завдання різної складностіСамостійний вибір завдання. Портфоліо. Навчання самонавіянню

Номер слайду 23

 Прийоми досягнення успіху: Більше заохочень. Прийом перший. На початку уроку формулюю його мету і визначаю обсяг роботи, пропонуючи учням самим вирішити що їм під силу і яка «вартість» кожного фрагмента роботи. Прийом другий. Учням пропоную поставити самім собі оцінку за самостійну роботу. Прийом третій.  Повідомляючи учням тему уроку, пропоную визначити над чим ми працюватимемо на уроці. Прийом четвертий. Даючи завдання додому пропоную визначити, яку мету переслідує його виконання. Прийом п’ятий. Організація ділових ігор. Ставлю мету, результати гри обговорюємо.

Номер слайду 24

Коментар, що дає надію. Так!Який я радий!Я такий засмученийй, убитий, засмучений, розгублений…Як же ти мене здивував!Я знаю, що ти можеш більше. Я в тобі не сумніваюсь. Ти просто золото. Ти сам себе не знав.( Інтонація, жести, погляди) Ні!Скільки можна повторювати?Я вже сто разів казав!Що з тебе візьмеш?Тобі нічого робити?Якщо ти продовжуватимеш в такому ж дусі, то…Слухай краще, як відповідає твій друг!

Номер слайду 25

Вимоги до особистості й діяльності вчителя. Для створення ситуації успіху важлива емоційна культура вчителя, його психологічна компетентність, вербальна інструментовка, наприклад, такі висловлю­вання педагога: Це дуже важливо, і в тебе неодмінно вийде... Саме ти й міг би зробити таку справу... Це зовсім не складно. Навіть якщо не вийде — нічого страшного... Починай же! Я впевнений, ти це добре зробиш... Ось ця деталь вийшла в тебе дуже гарно!

Номер слайду 26

Гра «На що схожий настрій»Мета: вивчити емоційний стан учасників тренінгу. Хід вправи: по черзі всім потрібно сказати, на яку пору року, погоду, природне явище, схожий ваш настрій сьогодні. Наприклад: мій настрій сьогодні схожий на весняну, білу пухнасту хмаринку в голубім небі. А ваш?

Номер слайду 27

Вправа «Комплімент»Вчитель і діти стоять у колі взявшись за руки. Вчитель передає справа від себе кульку, або яскраву іграшку, говорячи приємні слова – компліменти. Наприклад:  Сергійко, ти сьогодні такий усміхнений!Наталочко, у тебе такі красиві бантики!  

Номер слайду 28

Гра «Як би, я»Дітям пропонується придумати кінцівку невеликого твору:o   «Якби я був (-а) вітром, то…»o   «Якби я був (-а) зіркою, то…»o   «Якби я був (-а) хмаркою, то…»o   «Якби я був (-а) морем, то…»o   «Якби я був (-а) невидимим(-ою), то…»o   «Якби я був (-а)найкращим винахідником, то…»

Номер слайду 29

Гра «Закінчи речення»Діти сидять у колі. Вчитель пропонує їм закінчити речення, висловлюючись по черзі.·       Більшість дітей кожного класу…·       Мені подобається, якщо діти…·       Я не люблю, коли сміються над …·       Мені соромно, коли …·       Мені цікаво, коли …·       Мені боляче, коли …·       Я мрію …·       Я вірю …·       Я прагну …·       Я люблю…·       Я турбуюся…·       Про мене турбуються…·       У мене вірять…·       Я сподіваюсь…·       У майбутньому я хочу…·       Мені сумно, коли…·       Я радію, якщо…·       Я не люблю, коли…

Номер слайду 30

  Ситуація успіху досягається тоді, коли сама дитина визначає цей результат як успіх.

Номер слайду 31

Створення ситуації успіху породжує радість. І якщо дитина усміхне-на протягом дня, це є свідченням того, що вона відчуває свою значимість як особистість, як потребу в ній всього колективу і все це спрацьовує на позитивний результат у досягненні поставленої мети

Номер слайду 32

Використання ситуації успіху сприяє :підвищенню робочого тонусу, збільшенню продуктивності навчальної роботи,допомагає учням усвідомити себе повноцінною особистістю відповідно, забезпечити успіх у навчанні. 

Номер слайду 33

БАЖАЮ УСПІХІВ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гуцанова Олена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бабенко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
9242
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку