Виступ для засідання педагогічної ради: "Активізація пізнавальної діяльності учнів в умовах засотосування інтерактивних методів і прийомів навчання"

Про матеріал

Зміст матеріалу в повній мірі підходить для виступу на засіданнях педагогічної ради або ж методичної комісії, для обговорення питань методів та прийомів активізації пізнавальної діяльності учнів.

Перегляд файлу

Державний навчальний заклад

«Чортківське вище професійне училище»

 

 

 

 

 

 

Доповідь

на тему:

 

«АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ПРОФЕСІЙНО-ТЕОРЕТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В УМОВАХ ЗАСОТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ І ПРИЙОМІВ НАВЧАННЯ»

 

 

 

 

Підготувала:

викладач професійно-теоретичної підготовки

Візнюк С. Є.

 

 

 

 

 

 

2017 р.

Професійне навчання – процес формування специфічних, професійних знань, навиків за допомогою спеціальних методів навчання.

Якісне професійне навчання являється вирішальним фактором у підготовці конкурентоспроможного фахівця та є запорукою успішної його кар’єри. Суспільству майбутнього потрібні люди з актуальними знаннями, гнучкістю і критичністю мислення, творчою ініціативою, високим адаптаційним потенціалом, налаштовані на максимальну самореалізацію, здатні досягти високої мети раціональним шляхом і коректними засобами.

Натомість що ми маємо?

На уроці, як і сотні років тому, зустрічаються головні учасники навчального процесу: учитель і учень. Та попри це, все частіше педагогічні працівники починають нарікати, що діти не бажають примиритись з реальністю, стають такими собі завсідниками «задніх парт», котрі часто порушують дисципліну, бешкетують, прогулюють або тікають з уроків, не завжди виконують домашнє завдання та майже не працюють на уроках. І взагалі, працювати в навчальному закладі стає дедалі важчим: кали бачиш, що рівень навчальних досягнень з кожним роком у більшості учнів стає нижчим....

Зважаючи на вимоги сьогодення, щодо підвищення рівня усвідомленої пізнавальної активності учнів, ми розуміємо, що урок не може залишатися незмінним та бути зорієнтований тільки на передачу знань.

Основною метою педагога з активізації пізнавальної діяльності має бути його уміння розвивати творчі здібності учнів.

Користуючись знаннями з психології, всім нам відомо, що будь-які здібності людини розвиваються саме за допомогою процесу активної діяльності.

Що ж виступає засобом розвитку пізнавальних здібностей?

На допомогою кожному педагогу прийдуть різноманітні методи активізації пізнавальної діяльності. Ознайомитись з ними кожен має можливість за допомогою педагогічної літератури та всесвітньої мережі інтернет. Але незважаючи на багатогранну їх класифікацію, не варта сподіватись на те, що якщо ви ретельно усіх їх опрацюєте, засвоїте всі теоретичні засади їх здійснення, то успіх буде вам гарантованим. Необхідно вивчити всі тонкощі, які ними передбачені, зокрема сюди входять і рівень пізнавальних здібностей кожного з учнів  (адже встановлення вимог, які будуть непосильними для учня тільки погіршить вашу ситуацію – зруйнують його віру у власні сили. Та навпаки, там де викладач орієнтується на так званого середнього учня, учні, рівень яких вищий за середній, зазвичай нудьгуватимуть і будуть змушені займатись на уроці справою, яка їм зовсім не цікава.).

Провідними педагогами доведено, що найбільшої активності учнів можливо досягти тоді, коли під час занять створюються ситуації, у яких вони самі повинні:

- відстоювати свою думку;

- брати участь у дискусіях і обговореннях;

- рецензувати відповіді товаришів;

- самостійно вибирати посильне завдання;

- знаходити декілька варіантів можливого вирішення пізнавальної задачі (проблеми);

- застосовувати самоперевірку, аналіз особистих пізнавальних і практичних дій;

- вирішувати пізнавальні завдання шляхом комплексного застосування відомих ним способів рішення.

Зважаючи на це, все очевиднішим стає той факт, що засвідчує гостру необхідність суспільства у педагогах, які володіють високою професійною компетентністю, педагогічною технологією та крокують в ногу з сучасністю. Педагогах, які зуміють правильно поєднувати традиційні форми і методи навчання з інноваційними підходами, інтерактивними методами навчання.

Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Суть його полягає в тому, що навчальний процес організований таким чином, що практично всі учасники беруть участь у процесі пізнання. Інтерактивні технології виключають домінування як одного виступаючого, так і однієї думки над іншою.

Основна відмінність інтерактивних вправ і завдань від звичайних полягає в тому, що вони направлені не тільки і не стільки на закріплення вже вивченого матеріалу, скільки на вивчення нового.

Вони дають змогу задіяти не тільки свідомість людини, але й її почуття, емоції, вольові якості, тобто залучають до процесу навчання та виховання «цілісну людину». Це звичайно ж сприяє кращому засвоєнню матеріалу.

Звичайно, щоб уроки із використанням інтерактивних технологій навчання дали очікуваний результат, потрібно ювелірно підходити до їх використання. Викладачу потрібно досконало його продумати, підготуватися до нього, дотримуючись загальноприйнятих правил організації інтерактивного навчання:

1. До роботи повинні бути залучені всі учні.

2. Учні повинні бути підготовлені до роботи в малих групах.

3. Продумати та підібрати відповідні інтерактивні вправи, які доцільно використовувати на певному етапі уроку.

4. На одному занятті можна використовувати одну (максимум – дві) інтерактивні вправи.

5. Урок з використанням інтерактивних технологій повинен бути наочним.

6. Активна участь учнів у роботі має заохочуватися.

Усі методи, які ви обрали для застосування повинні відповідати віковій групі учнів. Під час поєднання декількох методів, слідкувати, щоб не нагромаджувати один метод на інший, а використовувати їх у гармонійному поєднанні. За підсумками виконання інтерактивного завдання необхідно обов’язково провести досконале обговорення.

Застосування інтерактивних методів навчання дають змогу активізувати пізнавальну діяльність учнів на уроках професійно-теоретичної підготовки і вирішити основне завдання, що стоїть перед професійно-технічною освітою, а саме формування творчої самостійної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, творчого використання набутих знань і оновлення їх протягом усього життя, здатна критично мислити, творчо вирішувати загально-виробничі та соціально-економічні проблеми в їх взаємозв’язку.

Безумовно, не всі можуть використовувати інтерактивні методи! Однак це дає додаткові можливості для навчання разом із тими, хто навчається. Після кількох ретельно підготовлених занять викладач зможе відчувати, як змінилося ставлення до нього, а також сама атмосфера на занятті – і це слугуватиме додатковим стимулом для роботи з інтерактивними технологіями.

Педагогічний колектив мого навчального закладу та я бажаємо вам успіху на освітянській ниві.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку