Компетентність – сукупність ціннісних орієнтацій, потреб і мотивів особистості, фізичних та інтелектуальних якостей і властивостей, необхідних людині для самостійного і ефективного вирішення різних життєвих ситуацій для того, щоб створити кращі умови для себе в конструктивній взаємодії з іншими Диркавець Н. С.
Компетентнісно-орієнтований підхід у навчанні - підхід до організації навчально-виховного процесу, який спрямований на набуття особистістю певної суми знань і досвіду, що дозволяють їй робити висновки про щось, переконливо висловлювати власні думки, діяти адекватним чином у різних ситуаціях Диркавець Н. С.
Порівняльна характеристика традиційної та компетентнісно-орієнтованої моделей навчально-виховного процесу Складники навчально-виховного процесу Традиційна модель Компетентнісно-орієнтована модель Мета Усебічний гармонійний розвиток учня Створення умов для розвитку і саморозвитку особистості Завдання Засвоєння певного обсягу знань, навичок Різнобічний розвиток учня на основі виявлення здібностей, задатків Зміст Одноманітний Варіативність Диркавець Н. С.
Порівняльна характеристика традиційної та компетентнісно-орієнтованої моделей навчально-виховного процесу Складники навчально-виховного процесу Традиційна модель Компетентнісно-орієнтована модель Принципи Навчання через колектив. Орієнтація на середнього учня. Індивідуалізація і диференціація. Принцип гуманізму, зв’язок навчального матеріалу з реальним життям, самооцінка свого навчання. Гасло Роби як я! Міркуй, потребуй! Методи навчання Репродуктивні Проблемно-пошукові, дослідницькі Диркавець Н. С.
Порівняльна характеристика традиційної та компетентнісно-орієнтованої моделей навчально-виховного процесу Складники навчально-виховного процесу Традиційна модель Компетентнісно-орієнтована модель Спосіб спілкування Покарання, приниження Звернення до свідомості учня Тактика спілкування Диктат дорослих Співробітництво Учень Пасивний. Активний. Диркавець Н. С.
Порівняльна характеристика традиційної та компетентнісно-орієнтованої моделей навчально-виховного процесу Складники навчально-виховного процесу Традиційна модель Компетентнісно-орієнтована модель Педагог Інформатор. Монологічна діяльність. Організатор навчання, консультант. Результат Формалізовані відносини, відчуження учня від педагога, залежність. Відкриті стосунки, довіра, учень не лякається помилок, розвиток творчих здібностей. Диркавець Н. С.
Завдяки сукупності ключових компетенцій учень повинен: Вчитися: - вирішувати проблеми; - використовувати власний досвід; - самостійно займатися самоосвітою. Уміти: - добувати інформацію; - працювати з документами та класифікувати їх; - працювати з різними базами даних. Диркавець Н. С.
Завдяки сукупності ключових компетенцій учень повинен: Думати: - критично мислити; - мати власну позицію та формулювати власну думку; - уміти оцінювати твори літератури та мистецтва. Співпрацювати: - уміти працювати в групі; - приймати рішення; - уміти домовлятися; - знаходити компроміс. Диркавець Н. С.
Висновок Отже, робота по формуванню основних предметних компетентностей сприяє: моєму всебічному розвитку як вчителя-предметника; самовдосконаленню; розумінню інформаційно-комунікаційних процесів; здатності застосовувати опановане у професійній діяльності; удосконалювати професійну майстерність; застосовувати набуті знання у педагогічній і повсякденній практиці. Диркавець Н. С.