Гуманність у вищій медичній освіті

Про матеріал
Гуманність у наші часи стала рідким явищем. Дехто з людей навіть не знає, що означає це слово. Взагалі в перекладі з латини гуманність означає людяність, тобто вміння поважати і визнавати цінності людства, гідність кожної особистості.
Перегляд файлу

Гуманність у вищій медичній освіті

 

Гуманність у наші часи стала рідким явищем. Дехто з людей навіть не знає, що означає це слово. Взагалі в перекладі з латини гуманність означає людяність, тобто вміння поважати і визнавати цінності людства, гідність кожної особистості.

У вузькому сенсі гуманність — прагнення не завдавати страждань людині наскільки це можливо.

 

В життєвому і психологічному сенсі людяність як якість і істотна властивість людини включає в себе:

  • Альтруїзм (доброта);
  • Моральність як сукупність життєвих правил поведінки, що реалізують альтруїзм і пригнічують егоїзм;
  • Волю, як душевну силу, що реалізує альтруїстичне і моральну поведінку в боротьбі з власним і чужим егоїзмом.

Без кожної з цих складових — альтруїзму, моральності і сили волі — людяність немислима і існувати в дії, в дійсності, як реальна і дійсна людяність не може.

Серед завдань, які держава поставила перед освітянскою спільнотою, на перший план виступає гуманізація освіти та виховання, тобто виховання гуманної особистості:

  • щирої,
  • людяної,
  • милосердної,
  • працелюбної,
  • з розвиненим почуттям власної гідності.

 

Спрямованість освітньої політики України на Європу потребує якісно нових підходів до підготовки медичних кадрів.

Перед вищими навчальними закладами України, які готують медичних працівників, стоїть завдання не тільки сформувати необхідні професійні знання та надати знання з різних дисциплін, а й сформувати громадянина, патріота, інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість із загальнолюдськими цінностями, моральними якостями на принципах гуманізму.

Тому проблема виховання гуманності майбутнього медичного працівника залишається актуальною.

На її розв’язання спрямовані такі державні документи:

  • Державна національна програма «Освіта»,
  • Національна доктрина розвитку освіти,
  • Закон України «Про вищу освіту»,

у яких зазначено, що: освіта в Україні ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної свідомості.

Медицина – одна із найбільш гуманних сфер людської діяльності, а отже, сама професія медичного працівника  спрямовується на запобігання хвороб, усунення людських недуг або полегшення їх і є прямим, безпосереднім втіленням гуманних ідей у суспільному житті.

Виховання здійснюється під впливом зовнішніх факторів соціалізації та внутрішніх процесів саморозвитку особистості.

Основною метою виховання має бути набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин.

На сьогоднішній день є не простим завдання сформувати морально розвинуту особистість.

Пріоритетним напрямком діяльності нашого викладацького колектив у процесі виховання майбутніх медичних працівників - це навчити їх людинолюбству, творенню безкорисливих добрих справ, здатності приймати нестандартні рішення, можливості вільно орієнтуватися у складних обставинах життя, самостійно мислити, нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності. Не лише професійні знання та навички, а й їх поєднання з моральними якостями і створює ту своєрідну домінанту.

Викладачі Нікопольського медичного коледжу проводять роботу так, щоб у кожного студента виховати такі риси свідомого громадянина України, як моральність, патріотизм, духовність, активна життєва позиція, правова культура.

Враховуючи сучасні вимоги, виховний процес в нашому коледжі ґрунтується на регіональній програмі «Молоді – надійний старт», яка має чотири основні напрями:

  • виховання кваліфікованих кадрів;
  • виявлення талановитої молоді та її розвиток;
  • сімейне виховання;
  • превентивне (правове) виховання.

 

Професійна підготовка студентів в нашому закладі реалізується через формування їх гуманістичного світогляду та громадського становлення з урахуванням особливостей інтелектуального розвитку.

Важливо, щоб студенти знали моральні вимоги щодо професії, яку вони обрали, і якості, які вони повинні виховати в собі, щоб відповідати цим вимогам.

 

В нашому медичному коледжі було проведено опитування у вигляді анкетування серед студентів ІІ, ІІІ та ІV курсів спеціальності «Лікувальна справа» де спитали, що на їх думку важливе для розвитку майбутнього медичного працівника.

Ми обрали такі направлення:

  • ставлення до рідної природи;
  • духовність;
  • повага до національних традицій;
  • гуманність;
  • національна гідність;
  • громадянська відповідальність;
  • піклування про державну мову;
  • вживання алкоголю, наркотиків, паління;
  • інтелектуальне багатство людини – розум;
  • здоров’я;
  • матеріальна забезпеченість;
  • любов і повага в сім’ї;
  • милосердя            

 

Проаналізувавши данні опитування, зробили такі висновки: для наших студентів є пріоритетними такі цінності, як:

  • здоров’я - всі – 100%, 
  • милосердя – від 90% до 100%,
  • матеріальна забезпеченість – від 81% до 93%,
  • любов і повага в сім’ї – від 75% до 91%,
  • розум – від70% до 83%,
  • ставлення до рідної природи – від 60% до 73%,
  • гуманність – від 53% до 78%,
  • повага до національних традиц ій- ,
  • духовність – від 41% до 65%,
  • національна гідність – від 32% до 52%,
  • громадянська відповідальність – від 27% до 45%,
  • піклування про державну мову – від 18% до19%,
  • вживання алкоголю, наркотиків, паління – від 7% до 3%

 

По данним опитування студентів Нікопольського медичного коледжа бачимо позитивну тенденцію у підвищенні інтересу до власного здоров’я та здоров’я людей, до милосердя та любові і поваги в сім’ї. Але, не на останньому місці є і матеріальне забезпечення, що в принципі не мало важливе в наш час. А, найголовніше, що залишилось тільки 3% студентів, які мають шкідливі звички.

Це говорить про достатній рівень виховної роботи, який проводиться серед студентів колективом викладачів нашого навчального закладу.

,

 

 

 

 

 

 

Діограми опитування студентів

Нікопольського медичного коледжу по курсам

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

 

Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навч. Посіб. – К.: «Академвидав», 2006. – 352 с. (Альма-матер).

Мороз О.О. Навчальний процес у вищій школі. – К., 2001.

Максименко С.Д. Общая психология. – М.: Рефл-бук, 2004. – 528 с.

Основи практичної психології / В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва та ін.: Підручник. – Вид. 2-ге, стереотип. – К.: Либідь, 2001. – 536 с.

Бондарчук Е.И., Бондарчук Л.И. Основы психологии и педагогики. Курс лекций. 3-е изд., МАУП, 2008. – 168 с.

 

docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку