Презентація "Сучасний педагог. Яким він має бути?" Дискусія

Про матеріал
Ця презентація стане в нагоді для проведення педрад, педагогічних читань. «Сучасний педагог – це той, хто розкриває потенціал учнів, а не примушує їх вчити уроки» Микола Скиба (експерт напрямку «Освіта» аналітичного центру «Український інститут майбутнього»)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сучасний педагог. Яким він має бути?Дискусія

Номер слайду 2

«Сучасний педагог – це той, хто розкриває потенціал учнів, а не примушує їх вчити уроки» Микола Скиба (експерт напрямку «Освіта» аналітичного центру «Український інститут майбутнього»)

Номер слайду 3

Сучасних дітей, які сидять нині за партами у школах, називають «цифровим» поколінням. На вашу думку, яка школа потрібна цим дітям зараз? Чого у школі варто навчати??

Номер слайду 4

В класичній школі, до якої ми звикли, учень – це пасивний реципієнт знань В новій – учень це учасник процесу пізнання. Тобто він з педагогом формує нові знання, а не просто їх пасивно споживає.

Номер слайду 5

Щоб реалізувати це навчання, педагоги повинні оволодіти знаннями, навичками, компетентностями. Який він – учитель Нової української школи??

Номер слайду 6

«Сучасний педагог – це вже не гуру – транслятор нових знань». Це фактично наставник, який вміє організувати процес пізнання учнів. Не просто процес навчання, а саме процес пізнання, який включає висування гіпотез. Учень повинен вчитися ставити запитання і проявляти свій інтерес та допитливість. Допитливість Розвинути Спрямувати її для вирішення суттєвих проблем

Номер слайду 7

Допомога дитиніПоставити правильні специфічні запитання. Вибрати правильні інструменти для дослідження. Пошук інформаціїНавчитися відстоювати отриману інформацію. Відділяти випадкове від закономірного. Відділяти фальшиве від справжнього

Номер слайду 8

«М’які навички»Ефективно комунікувати. Розв’язувати проблеми. Вміння працювати у командіКреативність Критичне мислення. Ставити цілі та досягати їх

Номер слайду 9

Використання в освітньому процесі активних методів пізнання. Активне навчання передбачає вихід за межі класу і за межі програми, првласнення результатів знань. У цьому випадку учень фактично відчуває, що працює на себе і отримує знання під свій запит. А умовний клас чи певне середовище є тим місцем, де він може їх перевірити, знайти спільників, гідну експернтизу, тому йому туди цікаво приходити. Школа майбутнього – інституція, яка працює без примусу. Має й іншу парадигму оцінювання, де оцінка – це не покарання або чинний інструмент тримання в покорі, а просто адекватний зворотній зв’язок. Таке оцінювання ділиться на самооцінювання та валідацію з боку учителя.

Номер слайду 10

Нові ролі учителя. Новатор Ментор Фасилітатор Модератор Тьютор Коуч (партнер)

Номер слайду 11

Коуч – той, хто допомагає досягти життєвої або професійної мети. Він сприймає людину такою, якою вона є насправді, а не оцінює її. Ментор – це той, до кого учень приходить сам, щоб дослідити якусь тему і перевірити свої гіпотези. Ментор говорить з точки зору практика, відділяє істину від ілюзій, конструктивні рішення, які будуть працювати від тих, які будуть неефективними і, таким чином, наблизити учня до результату. Фасилітатор – підтримує дитину в їїнавчальній діяльності черезпедагогічну взаємодію, допомагає, надихає. Відповідає за групову динаміку та вміє цей процес зробити ефективнішим. Модератор – людина, яка проводить соціологічнідослідження, ведучийфокус – групи, адміністратор форуму; той хто налагоджує комунікативну взаємодію у класі, організовує рефлексію, проектує наступні кроки в освіті. Новатор – педагог, який приноситьв інтелектуальну освітню діяльність нові ідеї. Тьютор – той, що індивідуально працює з інтересом дитини – виявляє освітні запити, проектує освітню діяльність, організовує рефлексію,проектує наступні кроки в освіті.

Номер слайду 12

Педагоги повинні бути обізнаними з усіма необхідними компетентностями, і відповідно до нових ролей, вміти обирати свою спеціалізацію. Якщо ж говорити про шкільні предмети, як галузі знань, вони нікуди не зникають. Але ниі вони постають не як певний склад, на якому розфасовані по коробках факти, а стають більш лабораторією, де факти не лежать на поличках, а у конкретних ситуаціях здобуваються шляхом зазирання у мікроскоп, здійснення обрахунків під час самостійної роботи в архівах… У цьому випадку педагог є не просто учителем – предметником, це людина, як4а сама розвивається, окреслює проблеми більш високого рівня і залучає у цей процес як гід, який веде за собою та показує, на що спроможна сучасна наука.

Номер слайду 13

Закон України «Про освіту» визначає три види освіти: формальну, неформальну та інформальну. Який вид освіти для вчителя повинен бути ключовим для власного професійного розвитку??

Номер слайду 14

Формальна освіта – освіта, що є інституціаальною, свідомо визначеною та спланованою завдяки тому, що впроваджується державними або визнаними приватними закладами освіти, та яка в сукупності складає офіційну систему освіти країни. Неформальна освіта – освіта, яка є інституціоналізована, цілеспрямована особою або організацією, яка забезпечує надання освітніх послуг. Визначальною характеристикою неформальної освіти є те, що вона є доповненням формальної освіти. Інформальна освіта (самоосвіта) – це освіта, яка передбачаєсамоорганізоване здобуття особою певних компетентностей, зокрема під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською або іншою дфяльністю, родиною чи дозвіллям.

Номер слайду 15

Кожна доросла людина повинна мати власну стратегію навчання упродовж життя. Якщо говорити про педагога сучасної школи, якою повинна бути його стратегія і яким чином розвивати цей навик??

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Новицька Лариса
    Цікаво й розумно
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
4080
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку