Презентація та розробка уроку "Асоціативно – чуттєва картина Всесвіту у поезії Артюра Рембо, місце в ній поета. «Голосівки», «Моя циганерія»

Про матеріал
Презентація та розробка уроку для 10 класу "Асоціативно – чуттєва картина Всесвіту у поезії Артюра Рембо, місце в ній поета. «Голосівки», «Моя циганерія»
Зміст архіву
Перегляд файлу

 

 

Похожее изображениеТема уроку: Асоціативно – чуттєва картина Всесвіту у поезії Артюра Рембо, місце в ній поета.

«Голосівки», «Моя циганерія»

Мета: формування предметних компетентностей: поглибити знання учнів про символізм як модерністський напрям; визначати з учнями основні етапи життєвого та творчого шляху А.Рембо; з’ясувати специфіку символів у його творах; розвивати навички психологічного та художнього аналізу поетичних творів;  виховувати у старшокласників естетичний смак та читацькі інтереси учнів; прищеплювати учням почуття прекрасного;               формування ключових компетентностей: уміння вчитися:  розвивати творчі здібності учнів, навички оцінювання культурно–мистецьких явищ;   комунікативної:  розвивати навички колективної, індивідуальної та самостійної роботи з додатковими матеріалами; інформаційної:  розвивати навички роботи з підручником, висловлювати свої думки, аргументувати їх; загальнокультурної:  прищеплювати  любов до поезії.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування умінь та навичок.

Міжпредметні зв’язки: українська література, музика, образотворче мистецтво.

Обладнання: портрет А.Рембо, опорний конспект, тексти віршів (у перекладах),  літературознавчий словник,  мультимедійна презентація.

Методи та прийоми роботи: інтерактивні прийоми «мнемотехніка», «коло думок», «гронування», «мікрофон», міні – проект

Випереджальне завдання: удома учні мали ознайомитися із життєвим і творчим шляхом Артюра Рембо, прочитати поезії поета, підготувати проекти.

Очікувані результати. Учень повинен:

  виразно читати поезію, робити ідейно-художній аналіз твору;

• сприймати цілісно поетичний образ в усій його багатозначності;

• наводити конкретні приклади багатства асоціацій;

• визначати риси символізму в ліриці А. Рембо.

Епіграф:  ««Я той, хто страждає, хто збунтувався»».

Артюр Рембо

Хід уроку

І. Створення позитивної психологічної атмосфери на уроці

Учитель. Погляньте один на одного та посміхніться. Нехай із промінчиків добра, що засяяли на ваших обличчях, розпочнеться наш урок.

  • Для того щоб комфортно було працювати, проведімо аутотренінг.

Повторюємо за мною:

Я – творча особистість.

Я думаю, отже, я існую…

Я аналізую, висловлюю свої судження.

Я хочу знати!

ІІ. Актуалізація опорних знань

     Перевірка домашнього завдання. Інтерактивний прийом «Мнемотехніка «Галерея асоціацій».

    Учитель. Знайомство із життєвим та творчим шляхом автора у нас відбуватиметься у незвичайній формі. Додому ви мали випереджувальне завдання ознайомитися із життєвим і творчим шляхом Артюра Рембо. Отож розповідати про поета ви будете за допомогою мнемотехніки  «Галереї асоціацій».

  •  Поясніть, що означають ключові слова у житті А.Рембо (Слайд 2,3)

Шарлевіль  / Артюр Рембо народився 20 жовтня 1854 року в провінційному містечку Шарлевіль, що на півночі Франції/

Навчання  / Початкову освіту здобув у місцевій школі Росса. Змалку Артюр проявляв свою обдарованість: блискуче вчився, був першим учнем з усіх предметів, з 6-7 років почав писати прозу, а з 8 – поетичні твори /

Втеча  /Домашній деспотизм збудив протест у душі хлопця, він неодноразово намагається втекти з дому, де все йому було ненависне /

Повстанське військо   / Улітку 1876 року, завербувавшись у повстанське військо, поет потрапляє на Схід, але через 3 роки дезертирував і повернувся до Шарлевілю/

Подорожі  / Відмовившись від мистецтва, Рембо блукав дорогами Англії, Німеччини,Бельгії, побував у Єгипті, на Капрі, у Занзібарі, Сомалі, Абісінії/

Професії  / Мандруючи поет поміняв понад 30 професій. Іноді, щоб заробити кілька франків, йому доводилося розвантажувати кораблі чи працювати в каменоломнях/

Поль Верлен / Поет символіст, друг Артура Рембо, якому він відсилав свої вірші,  більшу частину часу вони разом мандрували північною Європою. Їхні стосунки  припиняються після 10 липня 1873 року, коли в суперечці Верлен поранив свого друга  пострілом з револьвера і потрапив на два роки до в’язниці/

Корабель / Символічний образ людини, що ототожнюється із самим поетом у вірші «П’яний корабель», написаний поетом у 15 віці /

Марсель  / Будучи тяжко хворим, Рембо приїжджає в Марсель на лікування, поряд з ним перебуває  сестра Ізабелла, яка підтримувала поета в останні дні його життя/

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

1. Слово вчителя. В історії  французької поезії Рембо посідає виняткове місце. Він творив у добу, коли завдання зруйнувати старий світ в ім’я цілком нового суспільства ставало найголовнішим. У своїй сфері, у поезії, Рембо беззаперечно піддався руїні. Він був надзвичайно обдарованим поетом, свавільним і агресивним, людиною здібною, але неврівноваженою, все його життя – це шалена авантюра як у  творчості, так і в особистому житті. На мить увірвався він у літературу (почав писати ще в школі, та назавжди полишив поезію вже у 20-річному віці), але його творчість, гарячкова й відчайдушна, трагічна й енергійна, схвилювала сучасників і нащадків.

Сьогодні ми з вами  зануримось у світ поезії поета – бунтівника. Дізнаємося якомога більше про цю легендарну людину, проаналізуємо найкращі зразки його поезії, удосконалимо вміння й навички аналізувати вірші й виховуватимемо любов до прекрасного: поезії, музики та мистецтва.

     Отже, тема нашого сьогоднішнього  уроку: «Асоціативно – чуттєва картина Всесвіту у поезії Артюра Рембо, місце в ній поета. „Голосівки“, „Моя циганерія“.  (Запис в зошитах теми уроку, епіграфа)    (Слайд 4)

2. Робота з епіграфом, звернення до портрета поета

- Епіграфом до нашого уроку є вислів самого А.Рембо «Я той, хто страждає, хто збунтувався» . (Слайд 5)

-  Що можна сказати про людину, яка у 15 років пише такі рядки? Хто вона? Перед вами портрет поета – Артюра Рембо.

Яке перше враження складається про цю людину? ( Юний, симпатичний, дивиться з викликом, можливо, гордий, упевнений у собі, погляд більше сумний, ніж веселий; недбало зав’язана краватка – виклик)

ІV. Робота над темою уроку

1.  Робота з підручником

  •  Скласти конспект «Етапи творчості А.Рембо», розкрити еволюцію поезій поета (відтворення роботи за допомогою слайда)

    Очікуваний результат. Опорний конспект «Етапи творчості  А. Рембо» (запис в зошити) (Слайд 6)

І період (до 1871 р.) – позначений впливом лірики В.Гюго, Ш.Бодлера та поетів – «парнасців» і пов’язаний із романтизмом, захоплення ідеями Комуни. Поезія, на думку поета, має стати пророчицею і ясновидицею,   а поет – Прометеєм.

ІІ період ( поч.. 1871 – го – поч. 1872р.) – поезія набуває трагічного звучання. У цей період з’являється вірш «П’яний корабель» та сонет «Голосівки».

Другий період, символістський, ознаменувався створенням і втіленням у     практику «теорії ясновидіння». Згідно з нею митець, який прагне охопити у    своїй творчості універсальне світове буття, мав розвинути в собі здатність до «ясновидіння» шляхом надзвичайного загострення почуттів та розвинення духовного зору.

ІІІ період (1872- 1873) – народження незвичної форми віршів. Розрив з П.Верленом, самотність.

2. Теорія літератури

     Учитель. А.Рембо був одним із  французьких символістів останньої третини ХІХ століття чи не найзухвалішим порушником поетичного етикету. Згадаймо, що таке символізм, визначимо його характерні ознаки.

      Символізм (із грецьк. знак, символ, ознака)один із напрямів модернізму, у якому замість  художнього образу, що відтворює певне явище, застосовують художній символ, що є ознакою мінливого «життя душі» і пошуком «вічної істини». (Слайд 7)

Характерні ознаки символізму:

● іносказання, орієнтація на ірраціональність слова, його звучання, ритм

              замінює точне значення;

● використання художніх засобів, складний метафоризм, алегорія, натяк,      символіка, мелодійність, багатозначність слів тощо;

● внесення в поезію «духу музики», мистецтва, наближеного до невідомого світу;

      ● інтерес до проблем особистості.

3.  Представлення учнями міні – проектів ( робота в малих групах, за     випереджувальним домашнім завданням)

   1 група «Яснобачення» в поезії («літературні критики») Сонет  «Голосівки».

Очікувані результати роботи груп

/Результатом нашого дослідження є узагальнення думки Рембо щодо реформування поезії. Поет відкинув звичайний спосіб написання віршів як надто прямолінійний, логічний і висунув метод «галюцинації слів». Намагався за допомогою інстинктивних ритмів винайти таке поетичне слово, яке рано чи пізно буде доступне всім почуттям. Поезія майбутнього є синестезією, синтетичною мовою, у якій кольори, запахи і звуки – відповідники одне одного. Одразу після  першого прочитання поезії важко було зрозуміти її зміст. Тільки усвідомивши образні асоціації, ми змогли змоделювати цілісну картину буття. Його  сонет  побудований як низка асоціацій ліричного героя. Артюр Рембо пропонує нове поетичне бачення,  коли поєднуються звуки і кольори в одне ціле, душевний стан природи і людини, земне і божественне.    У «Голосівках» поет шукав нову мову поезії. Він  писав: «Я винайшов колір голосних! Я погодив форму і плин кожної приголосної і тішив себе надією за допомогою інстинктивних ритмів винайти таке поетичне слово, яке рано чи пізно  буде доступне всім  почуттям. Я зберігав тлумачення. Спочатку це було навчання.  Я записував безгоміння ночі. Я занотовував  невимовне. Я фіксував запаморочення». (Слайд 8)

Асоціації, на перший погляд, розрізнені, але вони пов’язані між собою відносинами контрасту: чорний – білий (духовна смерть — чисте вічне життя); червоний — зелений (пристрасть — мудрість). Так будується символічна картина людського буття: від темряви (чорний колір А) до світла (білий колір Е), через бурхливі пристрасті (червоний колір І) до мудрості (зелений колір У) і пізнання таємниці Всесвіту (синій колір О).  Рембо був упевнений: поет повинен «зробити себе ясновидцем», щоб бути посе­редником між землею і небом, між буденним світом і світом вічних ідей.

 Декламування вірша «Голосівки». Презентація таблиці «Кольоровий сонет»    «Кольоровий сонет» - поезія пошуку,  Рембо шукає можливість узгодити лірику з живописом,  малюнок з ритмом вірша.    Відповідно до своєї естетичної  задачі «говорити про неясне неясно» Рембо порівнює звукові ряди з образами,  які йому приходять у голову,  водночас  музично,  гармонійно створюючи поезію з несподівано сміливими образами. (Слайд 9)

Голосний звук

Колір, який асоціативно виникає у поета під впливом звуків

Образи, які виникають у поета

під впливом звуку і кольору

Образи, які виникають під впливом звуку, кольору, поетових образів

 

Звукові

Абстрактні

 

А

Чорний

Мухи, корсет, смітники, кружляння

Дзижчання

 

Хаос, бруд, розпад, темрява, смерть

Е

Білий

Шатра, біла мла, списи льодовиків, туман, тремтіння

 

 

Світанок, народження, чистота, німота, самотність

І

Червоний

Крові струм, вуста прекрасні

 

Каяття, гнів

Життя, пристрасті

У

Зелений

Жмури на морі, глибини, пасовища

 

 

Спокій, мудрість

О

Синій

Безмовний простір, блиск фіалкових очей

Неземна сурма, мовчання янголів

Безмовний простір

Рай, безкінечність, Бог

 

2 група.  «Світ внутрішнього «Я»»  («психологи»).

Декламування поезії  ученицею «Моя циганерія»

Воля — принадне, чарівне, багатогранне слово. Більшість людей сказали б, що прямують до неї, але не всі знають: вона викликає страх — і не просто священне трепетання чи боязнь незвіданого, а страх позбутися спокою, з яким воля не сумісна.

Воля заперечує сама себе: відмежувавшись від усього, людина обтяжує себе волею, тим самим її втрачаючи.  Воля відкидає бундючність, відкидає визнання власної сили і величі, оскільки сильна людина — раб своєї сили. І герой сонета "Моя циганерія", який досяг крайнього ступеня волі, на який тільки здатний, не великий і не дужий — він зрікся матеріальних прихильностей і усвідомлення своєї величі, він щасливий і тішиться своєю волею, але, усвідомлюючи її безкінечність, зізнається (мимоволі, але зізнається): "Раб музи...", що доводить її недосяжність, але дозволяє вирватися у волю, таку незбагненну, непізнаванну, загадкову.

Настроєм сп’янілої насолоди мистецтвом та анархічного бунту проти дійсності просякнуті рядки сонета «Моя циганерія». Цей імпресіоністичний твір відзначається поєднанням сонетної форми та «земного» сюжету, сповненого анархічного виклику, характерним для сонетів А.Рембо. Слово «циганерія» в перекладі означає «богема», людина богеми. «Моя циганерія» - справжній гімн богемі, гімн людині, яка відірвалась від суспільства й залишилася наодинці з небом і зорями.

Ліричний герой вірша – поет. Він вільний мандрівник, його не бентежить голод і холод, бо в нього є найвище щастя для поета – творити, злившись із прекрасною природою. Відповідно, у творі домінував зелений колір - символ щастя й свободи, але водночас зберігалася притаманна поезії Рембо багатобарвність. Так, у вірші поряд із зеленим кольором - сфера блакитного: мрія про злиття з природою викликала у душі ліричного героя А.Рембо не лише відчуття щастя, а й почуття безмежної любові.

 Таким чином, для ліричного героя Артюра Рембо розрив зі світом Цивілізації, з людьми означав не обрив контактів, а перехід до інших, значно цінніших і гарніших зв´язків - зв´язків із природою, які втілювалися через поезію. Можна виділити дві найсуттєвіші для лірики А.Рембо опозиції: "цивілізація-природа", і "буденність-поезія".

У перекладі Василя Стуса ліричний герой Рембо – «типовий представник» паризької богеми – більше нагадує українського бурсака. Стус свідомо орієнтується на українську національну традицію. Водночас переклад  Стуса передає головне в поезії Рембо: поєднання класичної форми сонета зі зниженою лексикою та образу служителя Музи ( «ленника») – з лахміттям волоцюги, для якого має значення тільки свобода й поетичне натхнення.

Свої почуття намагались за допомогою кольорів висловити і художники. Схожою із сонетом Рембо є картина художника – постімпресіоніста  Ван Гога «Зоряна ніч». (Слайд 10)

C:\Users\111\Desktop\Van Gogh-Starry_Night.jpg

Протягом  усього життя художник працював над вдосконаленням колориту і використанням кольорів для вираження почуттів. Він прагнув кольором передати настрій, запал душі, надію та ін. В даному полотні йому повністю вдалося висловити свої почуття. На ній зображений пейзаж ночі, головними елементами якого є зірки та місяць. Вони написані так, що у глядача виникає враження динамічності, постійного руху. Кипариси - другорядні герої зображення, тягнуться до неба, місяця й зірок, щоб злитися з ними в єдиному танці. Ще одна деталь - село біля підніжжя пагорба, зображене пасивно, як ніби воно байдуже до руху місяця та зірок. 

Спеціалісти у сфері комп’ютерної графіки дозволять нам занирнути всередину, походити вуличками, зображеними на картині, зайти в один із будиночків, у якому світиться світло. Завдяки віртуальній версії цього витвору мистецтва, ми можемо подивитися на світ очима художника Ван Гога і поета А.Рембо  

( Додаток. Перегляд     відео ролика  « Хвилини віртуальної реальності зазирнути у «Зоряну ніч» . Диск)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

V.  Узагальнення й систематизація вивченого

      1. Інтерактивна вправа «Коло думок» (Слайд 11)

          Риси символізму в ліриці  Артюра Рембо

  • ліризм (переживання, настрої);
  • мелодика (музичність);
  • символ – уявлення поета про світ;
  • сугестія (навіювання);
  • синестезія (одночасне відчуття);
  • фантасмагорія (маячні видіння);
  • рефлексія (емоційне осмислення  автором власних переживань).

2. Поетична хвилинка.

   Учитель. Знаний А.Рембо і в Україні. Величезне враження справила його творчість на видатну українську поетесу Ліну Костенко, яка у вірші «Хлопчик прийшов із Шарлевілю» розповіла про його юнацькі роки. (Слайд 12)

 Учитель декламує вірш на тлі звучання музики. Додаток. Музика «Життя»

     Хлопчичок прийшов із Шарлевілю

О Парижу, це малий Рембо.

Не доводь його до божевілля,

постарайся вберегти або

хоч принаймні пожалій, щоб вижив.

Грубіян? Пробач переросте.

Він не може звикнуть до принижень,

може, він скажений через те.

Він нестерпний? Дами і добродії!

Етику порушив, етикет?

Не доводьте дійсність до пародії,

вам нічого, але ж він поет!

Серед вас, чужих і бородатих,

може, йому снився Лангедок.

Я насміюсь тільки нагадати,

що його сімнадцятий годок!

Сни у нього ще не чорно-білі,

                                               серце ще обурене на цвіль!

Хлопчичок прийшов із Шарлевілю,

Мученик вернувся в Шарлевіль.

  - Прослухавши вірш, скажіть, чим французький  митець був близький видатній українській поетесі?

Очікувана відповідь.  (А.Рембо був близький Ліні Костенко за духом, за поетичним світобаченням, тому вона дещо ідеалізувала його життя й постать у реальності. Адже не тільки він страждав від світу, а й світ страждав від його бунтівного, нестримного характеру, його витівок.)

VІ. Підбиття підсумків уроку.

       1. Слово вчителя. У Франції про нього сперечалися і дискутували, адже все у цьому юному талановитому митцеві  було загадковим, суперечливим. Усе – аж до подій його недовгого й нещасливого життя. Семидесятирічний Гюго, який був скупим на будь – які компліменти , прослухавши вірші Артюра Рембо, вигукнув: «Це Шекспір –дитя!». І раптом – кінець поетичної діяльності, відмова від неї, проголошена ним самим в останньому творі «Літо в пеклі»: «Одного разу  ввечері я посадив собі на коліна Красу – і знайшов в ній гіркоту. І проклав її. Я озброївся проти справедливості… Будь – яке ремесло вселяє мені жах… Рука з пером вартує руку з плугом…». Ми ознайомились з творчістю А.Рембо, з поглядами сучасників на його творчість, а які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте це ім’я? 

   2. Прийом «Гронування».  Хто він Артюр Рембо? (Слайд 13)

        /Для нас Артюр Рембо – шукач пригод, бунтівник, пророк, творець нової поетичної мови, геній, символіст, імпресіоніст/

 

 

                                                                        Картинки по запросу портрет артюра рембо

 

 

 

 2. Проблемне питання (Слайд 14)

          Поет говори: «Я вирушив туди, куди хотів давно… Шукайте мене серед тих, хто постраждав від корабельної аварії. Але хіба ті, що залишились, - не мої друзі? Врятуйте ж їх!»

       Як ми, учні 10 – го класу, можемо врятувати друзів Рембо?

Очікувана відповідь. /Виховувати читацьку культуру, розвивати творчі здібності, помічати, підтримувати неординарне, геніальне навколо нас/

3. Оцінювання роботи учнів на уроці

4. Інтерактивний прийом «Мікрофон» (Слайд 15):

       «Я дізнався (-лася)…, навчився (-лася)…»;

    «Сьогодні мені вдалося…»;

        «Артюра Рембо  я бачу … (висловлювання учнів).

VІІІ. Домашнє завдання (Слайд 16)

  • Написати  «Есе» («Вільне письмо»)  на тему «Рембо. Хто він?».
  • Додатково. Дібрати 3 проблемних запитання за змістом поезій  А.Рембо      (Чому…? Як…? Навіщо…?).
  • За бажанням. Намалювати вірш А.Рембо «Голосівки»

Перелік використаних джерел

 

  1. Євгенія Волощук. Зарубіжна література. Хрестоматія – посібник. 10 кл. Київ. «Світ знань». 2004.
  2. Зарубіжні письменники. Енциклопедичний довідник. У 2т. Т.1: А-К / За ред.. Н.Михальської та  Б.Шавурського. — Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2005.— 415 с.
  3.  Коновалова М.В.: Зарубіжна література  10 клас. Серія «Мій конспект» – Х.: Вид. група:  «Основа», 2017.- 128 с.
  4. Наливайко Д.С.: Світова література 10 клас. Київ. «Генеза». 2010.- 214 с.
  5. Ніколенко О.М.: Поезія  французького символізму. Шарль Бодлер, Поль Верлен, Артюр Рембо: посібник для вчителя. – Х.: Веста:  Ранок, 2003.

      6. В.В.Паращич. Усі уроки світової літератури. 10 кл. Харків. «Основа». 2011.

       7. К.Таранік – Ткачук. Від Вірмена до Маркеса. Тернопіль. «Мандрівець». 2005.

 

Інтернет-ресурси:

www.zarlit.com/lesson/ 10klas_4/30.html

https://dovidka.biz.ua/artyur-rembo-biografiya-skorocheno/

https://www.ukrtvory.com.ua/rembo.html

https://javalibre.com.ua/java-book/author/bio/58s https://life.pravda.com.ua/culture/2018/08/20/232806/

https://uk.wikipedia.org/wiki/Зоряна_ніч


 

 

 

 

 

Відділ освіти Маньківської районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет

Подібнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Маньківської районної ради Черкаської області

 

Районний конкурс на кращий конспект уроку

 з української літератури та

 зарубіжної літератури «Я іду на урок в 10 клас»

 

 

 

 

Картинки по запросу картинки до творыв А.Рембо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      

 

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Артюр Рембо(1854-1891) Французький поет символіст,

Номер слайду 2

Літературна карта. Шарлевіль Артюр Рембо народився 20 жовтня 1854 року в провінційному містечку Шарлевіль, що на півночі Франції. Навчання Початкову освіту здобув у місцевій школі Росса. Змалку Артюр проявляв свою обдарованість: блискуче вчився, був першим учнем з усіх предметів, з 6-7 років почав писати прозу, а з 8 – поетичні твори. Втеча Домашній деспотизм збудив протест у душі хлопця, він неодноразово намагається втекти з дому, де все йому було ненависне. Повстанське військо Улітку 1876 року, завербувавшись у повстанське військо, поет потрапляє на Схід, але через 3 роки дезертирував і повернувся до Шарлевілю. Подорожі Відмовившись від мистецтва, Рембо блукав дорогами Англії, Німеччини, Бельгії, побував у Єгипті, на Капрі, у Занзібарі, Сомалі, Абісінії.

Номер слайду 3

Професії Мандруючи поет поміняв понад 30 професій. Іноді, щоб заробити кілька франків; йому доводилося розвантажувати кораблі чи працювати в каменоломнях. Поль Верлен Поет символіст, друг А. Рембо, якому він відсилав свої вірші, більшу частину часу вони разом мандрували Європою. Їхні стосунки припиняються після 10 липня 1873 року, коли в суперечці Верлен поранив свого друга пострілом з револьвера і потрапив на два роки до в”язниці. Корабель Символічний образ людини, що ототожнюється із самим поетом у вірші “П”яний корабель”, написаний Рембо у 15 віці. Марсель Будучи тяжко хворим, Рембо приїжджає в Марсель на лікування, поряд з ним сестра Ізабелла, яка підтримувала поета в останні дні його життя.

Номер слайду 4

Асоціативно-чуттєва картина Всесвіту у поезії А. Рембо, місце в ній поета. «Голосівки», «Моя циганерія», Артюр Рембо(1854 – 1891)

Номер слайду 5

«Я той, хто страждає, хто збунтувався». А. Рембо. ЕПІГРАФ

Номер слайду 6

Періоди творчості І період до 1871року Перший період творчості А. Рембо був позначений впливом лірики В. Гюго, Ш. Бодлера та поетів – «парнасців» і пов’язаний із романтизмом. ІІ період з початку 1871 до початку 1872 року Символістський, ознаменувався створенням і втіленням у практику «теорії ясновидіння». Згідно з нею митець, який прагне охопити у своїй творчості універсальне світове буття, мав розвинути в собі здатність до «ясновидіння» шляхом надзвичайного загострення почуттів та розвинення духовного зору. ІІІ період 1872 – 1873 роки Народження незвичайної форми віршів. Розрив з Поль Верленом. Самотність

Номер слайду 7

Словникова робота. Символізм - (із грецьк. знак, символ, ознака) – один із напрямів модернізму, у якому замість художнього образу, що відтворює певне явище, застосовують художній символ, що є ознакою мінливого «життя душі» і пошуком «вічної істини». Характерні ознаки символізму: іносказання, орієнтація на ірраціональність слова, його звучання, ритмзамінює точне значення;використання художніх засобів, складний метафоризм, алегорія, натяк, символіка, мелодійність, багатозначність слів тощо;внесення в поезію «духу музики», мистецтва, наближеного до невідомого світу;інтерес до проблем особистості..

Номер слайду 8

ЕКСПЕРИМЕНТИ ПОЕТА«Я винайшов колір голосних! Я погодив форму і плин кожної приголосної і тішив себе надією за допомогою інстинктивних ритмів винайти таке поетичне слово, яке рано чи пізно буде доступне всім почуттям. Я зберігав тлумачення. Спочатку це було навчання. Я записував безгоміння ночі. Я занотовував невимовне. Я фіксував запаморочення» А. Рембо

Номер слайду 9

«Кольоровий сонет» - поезія пошуку. Рембо шукає можливість узгодити лірику з живописом, малюнок з ритмом вірша. Відповідно до своєї естетичної задачі «говорити про неясне неясно» Рембо порівнює звукові ряди з образами, які йому приходять у голову, одночасно музично, гармонійно створюючи поезію з несподівано сміливими образами.{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}Голосний. Звук. Колір, який асоціативно виникає у поета під впливом звуку. Образи, які виникають у поета під впливом звуку і кольору. Образи, які виникають під впливом звуку, кольору, поетових образів. ЗоровіЗвуковіАбстрактніАЧорний. Мухи, корсет,смітники,Кружляння. Дзижчання Хаос, бруд, розпад, темрява, смертьЄБілий. Шатра, біла мла, списи льодовиків, туман, тремтіння  Світанок, народження, чистота, німота, самотністьІЧервоний. Крові струм, вуста прекрасні Каяття, гнів. Життя, пристрастіУЗелений. Жмури на морі, глибини, пасовища, зморшки, алхімія  Спокій, мудрість. ОСиній. Безмовнийпростір, омега,блиск фіалковихочей. Неземна сурма,мовчання янголів. Безмовнийпростір,Рай, безкінечність, Бог

Номер слайду 10

Ван Гог “Зоряна ніч”

Номер слайду 11

Риси символізму в ліриці Артюра Рембо:ліризм (переживання, настрої);мелодика (музичність);символ – уявлення поета про світ;сугестія (навіювання);синестезія (одночасне відчуття);фантасмагорія (маячні видіння);рефлексія (емоційне осмислення автором власних переживань).

Номер слайду 12

Хлопчичок прийшов із Шарлевілю. О Парижу, це малий Рембо. Не доводь його до божевілля,постарайся вберегти абохоч принаймні пожалій, щоб вижив. Грубіян? Пробач переросте. Він не може звикнуть до принижень,може, він скажений через те. Він нестерпний? Дами і добродії!Етику порушив, етикет?Не доводьте дійсність до пародії,вам нічого, але ж він поет!Серед вас, чужих і бородатих,може, йому снився Лангедок. Я насміюсь тільки нагадати,що його сімнадцятий годок!Сни у нього ще не чорно-білі,серце ще обурене на цвіль!Хлопчичок прийшов із Шарлевілю,Мученик вернувся в Шарлевіль. ЛІНА КОСТЕНКО

Номер слайду 13

Геній Бунтівник. Творець нової поетичної мови. Шукач пригод. Пророк СимволістІмпресіоніст

Номер слайду 14

Проблемне запитання: «Я вирушив туди, куди хотів давно… Шукайте мене серед тих, хто постраждав від корабельної аварії. Але хіба ті, що залишились, - не мої друзі? Врятуйте ж їх!» Артюр Рембо Як ми, учні 10 – го класу, можемо врятувати друзів Рембо?

Номер слайду 15

Інтерактивна вправа“Мікрофон”Незакінчене речення. Сьогодні на уроці: Я дізнався (-лася)… Я навчився (-лася) Сьогодні мені вдалося … Артюра Рембо я бачу …

Номер слайду 16

Домашнє завдання. Написати «Есе» («Вільне письмо») на тему: «Рембо. Хто він?». Додатково. Дібрати 3 проблемних запитання за змістом поезій А. Рембо : Чому…? Як…? Навіщо…? За бажанням. Намалювати вірш А. Рембо «Голосівки».

Номер слайду 17

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛЛітература:Євгенія Волощук. Зарубіжна література. Хрестоматія – посібник. 10 кл. Київ. «Світ знань». 2004. Зарубіжна література № 21-24, червень, 2005. Зарубіжні письменники. Енциклопедичний довідник. У 2т. Т.1: А-К / За ред.. Н. Михальської та Б. Щавурського. — Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2005.— 824 с.4. Коновалова М. В.: Зарубіжна література 10 клас. Серія «Мій конспект» – Х.: Вид. група: «Основа», 2017.- 128. 5. Ніколенко О. М.: Поезія французького символізму. Шарль Бодлер, Поль Верлен, Артюр Рембо: посібник для вчителя. – Х.: Веста: Ранок, 20036. В. В. Паращич. Усі уроки світової літератури. 10 кл. Харків. «Основа». 2011.7. К. Таранік – Ткачук. Від Вірмена до Маркеса. Тернопіль. «Мандрівець». 2005.Інтернет-ресурси:www.zarlit.com/lesson/ 10klas_4/30.html https://dovidka.biz.ua/artyur-rembo-biografiya-skorocheno/https://www.ukrtvory.com.ua/rembo.htmlhttps://javalibre.com.ua/java-book/author/bio/58s https://life.pravda.com.ua/culture/2018/08/20/232806/https://uk.wikipedia.org/wiki/Зоряна_ніч

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пєшкова Ірина Миколаівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рябчук Олена Дем'янівна
    Дякую за змістовну та цікаву роботу.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
1 березня 2021
Переглядів
11702
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку