Позакласний захід з математики для учнів 9 класу " У світі математики"
Мета: розвивати інтуіцію, кмітливість, ерудицію учнів. Викликати математичну допитливість та ініціативу; виховувати культуру математичного мислення та стійкий інтерес до математики.
КВК для учнів 9 класу
« У світі математики»
Мета: розвивати інтуіцію, кмітливість, ерудицію учнів.
Викликати математичну допитливість та ініціативу;
виховувати культуру математичного мислення та
стійкий інтерес до математики.
Хід гри
Ведучий1. Добрий вечір, шанувальники математики!
Сьогодні будем, друзі з вами
Царицю всіх наук вітать...
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвать.
Ведучий 2. Відомо усім, тут відсутні секрети-
У школі вивчають різні предмети.
Наук у нас різних вивчають багато.
Яку з них ми будемо нині вітати?
Ведучий 1. Тобі, математико, наші вітання.
Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.
Сучасну і давню науку чудову
Сьогодні у дії побачимо знову.
Ведучий 2. Чекають тут різні на них запитання,
І хитрі задачі й цікаві завдання.
Питання серйозні та є й жартівливі,
Тож будьте уважні та будьте кмітливі.
Ведучий 1. Сьогодні ми проведемо гру „ Математична вікторина ” . Для проведення цієї гри було запрошено дві команди по 6 осіб.
Гра складається з шести турів
Ведучий 2.
Щоб це змагання було чесним,
Ми оберемо журі почесне.
Поглянемо разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі .
( Представлення членів журі.)
Ведучий 1.
Шановні уболівальники!
Хто уважний, чемний буде -
Бал команді той здобуде.
А як буде пустувати –
Бал команді буде знятий.
Ведучий 1. Вітає математика сьогодні щиро вас.
Весела вікторина відбудеться у нас.
Зібрались дві команди – розумники-знавці,
Хоч досвіду немає, вони всі – молодці!
Ведучий2. Командам нашим успіхів у грі цій побажаєм
І відповідей правильних від них усіх чекаємо.
(Презентація команд)
Слово для презентації надається команді…
-------------------------------------
Дякуємо, тепер слово для презентації надається команді…
---------------------------------------------------
Ведучий 1.І тур „РОЗМИНКА” ХТО БІЛЬШЕ.
Правила. Є два конверти із запитаннями ( червоний і зелений). Капітани команд відгадують кому дістануться запитання із синього конверта, а кому – з червоного.
Кожна команда отримує впродовж 2 хв. 14 запитань. Відповідати слід негайно, або пропускати - казати «далі». За правильну відповідь - 1 бал.
Запитання із зеленого конверта:
1. Дія, обернена до дії додавання.
(Віднімання)
2. Дійсні числа, які не є раціональними.
(Ірраціональні)
3. Розшифруйте скорочений запис « НСД»
(Найбільший спільний дільник)
4. Дія, що полягає в обчисленні добутку п однакових множників.
(Піднесення до степеня)
5. Дріб, у якого чисельник менший від знаменника.
(Правильний)
6. Два дійсних числа, сума яких дорівнює нулю.
(Протилежні числа)
7. Найпростіший пристрій для виконання арифметичних обчислень.
(Рахівниця)
18. Скільки у кімнаті кішок, якщо в кожному кутку по кішці, і напроти кожної кішки по три кішки?
(4 кішки)
9. Давньогрецький математик VI ст. до н.е., іменем якого названо знамениту теорему.
(Піфагор)
10. Чи є діагоналі паралелограма взаємно перпендикулярними?
(Ні)
11. Послідовність чітко визначених правил для розв'язування задачі за визначену кількість кроків
(Алгоритм)
12. Третій місяць шкільних літніх канікул,
(Серпень)
13. Частина прямої, обмежена з одного боку.
(Промінь)
14. Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші — ні.
(Трапеція)
Запитання із зеленого конверта:
1. Сторони, які утворюють прямий кут у трикутнику.
(Катети)
2. Дріб, у якого чисельник більший від знаменника.
(Неправильний)
3. Математичний знак, що позначає операцію добування кореня.
(Радикал)
4. 1% від 1000 гривень.
(10 гривень)
5. Чому дорівнює добуток всіх чисел від - 5 до 5?
(Нулю)
6. Сучасні знаки для позначення чисел.
(Цифри)
7. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через 2 доби?
(ні, буде знову ніч)
8. Який знак потрібно поставити між двійкою та трійкою, щоб отримати число, більше від двох і менше від трьох?
(Кому)
9. Частина кола.
(Дуга)
10. Паралелограм, у якого всі кути прямі.
(Прямокутник)
11. Як називається число х, якщо х= ?
(Середнє арифметичне)
12. 5 у квадраті - 25, 3 у квадраті - 9, 12 у квадраті - 144. А чому дорівнює кут у квадраті?
(90°)
13. Скільки кінців у трьох з половиною палок? (8)
(180)
14. Чому дорівнює сума суміжних кутів?
Запитання із червоного конверта:
1. Дія, обернена до дії додавання.
(Віднімання)
2. Дійсні числа, які не є раціональними.
(Ірраціональні)
3. Розшифруйте скорочений запис « НСД»
(Найбільший спільний дільник)
4. Дія, що полягає в обчисленні добутку п однакових множників.
(Піднесення до степеня)
5. Дріб, у якого чисельник менший від знаменника.
(Правильний)
6. Два дійсних числа, сума яких дорівнює нулю.
(Протилежні числа)
7. Найпростіший пристрій для виконання арифметичних обчислень.
(Рахівниця)
18. Скільки у кімнаті кішок, якщо в кожному кутку по кішці, і напроти кожної кішки по три кішки?
(4 кішки)
9. Давньогрецький математик VI ст. до н.е., іменем якого названо знамениту теорему.
(Піфагор)
10. Чи є діагоналі паралелограма взаємно перпендикулярними?
(Ні)
11. Послідовність чітко визначених правил для розв'язування задачі за визначену кількість кроків
(Алгоритм)
12. Третій місяць шкільних літніх канікул,
(Серпень)
13. Частина прямої, обмежена з одного боку.
(Промінь)
14. Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші — ні.
(Трапеція)
Ведучий 2. Поки журі підбиває підсумки цього конкурсу проведемо гру з уболівальниками.
(На сцену запрошуються 2—3 уболівальники. На стілець кладуть приз і читають вірш.)
Зараз дам я вам наказ
З півтора десятка фраз.
Лиш я слово «три» скажу,
Приз бери у той же час.
Якось щуку ми спіймали,
Розітнули вже, а там
Малі рибки виглядали,
Не одна, а цілих... п'ять.
Мріє загартований юнак
Стати олімпійським чемпіоном.
Дивись, на старті не мудри,
Чекай команду: раз, два... марш!
Як вірш запам'ятати хочеш.
То не зубри його до ночі,
А про себе повтори разок, другий, ...
А краще вісім.
Одного разу на вокзалі
Потяга чекав я три години.
А ви все ж, друзі, приз не брали.
Коли була можливість брати.
Ведуча 1 Шановні члени журі! Просимо вас оголосити підсумок конкурсу
„ Розминка”
( Журі оголошує результати конкурсу.)
Ведуча 2.
Ти визнана давно главою всіх наук -
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині, як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Ведуча1.
Освоївши тебе - рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.
Ведуча 2.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою - підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо рідного народу.
Ведучий 1. II тур. «Підказки».
Правила.
Команди по черзі отримують по 5 запитань. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки - 3 с на відповідь, потім дається друга підказка і знову 3 с. Після третьої підказки - 5 с на остаточну відповідь.
Якщо слово відгадано після першої підказки - 3 бали, якщо після другої
- 2, після третьої - І бал
Помилки
1. За це знижують оцінки.
2. Відмінники їх роблять рідко.
3. На них вчаться.
Площа
1. Звичайно знаходиться в центрі міста.
2. Вимірюється у квадратних одиницях.
3. У прямокутника — це добуток довжини на ширину.
Геометрія
1. У ній одних теорем штук сто.
2. Буває Евкліда, а буває Піфагора.
3. З грецької перекладається як землемірство.
Логіка
1. Вона потрібна, щоб не говорити дурниць.
2. Коли одне випливає з іншого.
3. Буває математична, а буває жіноча.
Формули
1. Запам'ятати їх неможливо.
2. За ними обчислюють.
3. Їх повно у довіднику.
Діагональ
1. У кола їх немає.
2. Проходить із кута в кут.
3. У ромбі вони перетинаються під прямим кутом.
.
Множення
1. З багатством це також може статися.
2. Арифметична дія.
3. Є така таблиця.
Екзамен
1. Ним закінчується навчання.
2. Якби його не було, ніхто б нічого не вчив.
3. Буває вступний, а буває випускний.
Кут
1. У класі їх чотири;
2. Вимірюється транспортиром.
3. Малюків туди ставлять.
Теореми
1. Їх формулюють математики.
2. Є про трикутники, є про кути.
3. Їх треба доводити.
Точка
1. Архімед це просив, а йому не дали.
2. Буває ... зору.
3. Основна геометрична фігура.
Висота
1. Її люблять льотчики.
2. Відрізок у трикутнику.
3. Буває над рівнем моря.
Дзвоник
1. Найприємніше на уроці.
2. Найнеприємніше на перерві.
3. Буває ще й останній.
Циліндр
1. їх кілька у двигуні машини.
2. Є такий капелюх.
3. Схожий на каструлю.
Ведуча 1 Шановні члени журі! Просимо вас оголосити підсумок 2 туру „ Підказки”
( Журі оголошує результати конкурсу.)
Ведуча2. III тур. Конкурс „Пантоміма”.
Один учасник з команди запропоновані слова зображає жестами та мімікою, а інші члени команди відгадують їх. За кожне відгадане слово – 2 бали.
Слова для 1 команди
1. Парабола. 2. Транспортир.
Слова для 2 команди.
1.Циркуль . 2. Ділення.
(Музична пауза) – поки учні готуються до конкурсу.
Ведуча1. IV тур. «Анаграми».
Правила.
Учасникам пропонуються аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв. Необхідно переставити букви так, щоб отримати слово, пов'язане з інформатикою і комп'ютерами або з математикою. Відповідь дає команда, яка першою піднімає сигнальну картку.
1. Велікд — (Евклід).
2. Корсет - (Сектор).
3. Форігап - (Піфагор).
4. Ретамід — (Діаметр).
Ведучий 2. Оголошується Гра зуболівальниками
ЗАВДАННЯ УБОЛІВАЛЬНИКАМ.
Дісталось по одному. Як вини це зробили? ( Дід, батько, син.)
Ведуча 2 Шановні члени журі! Просимо вас оголосити підсумок 3 і 4 туру
( Журі оголошує результати конкурсу.)
Ведуча1. V тур. «Тест».
Правила.
Учасникам ставиться запитання і пропонується три картки з відповідями. На обдумування 10 с. Учасник піднімає картку з тим варіантом відповіді, яку вважає правильною.
1. Що таке натуральні числа?
1. Числа, що використовуються для вимірювання розміру.
2.* Числа, що використовуються для лічби предметів.
3. Числа, які не використовуються для лічби.
2. Що грецькою мовою означає слово «математика»?
1.* Наука. 2. Розум. 3. Цариця.
3. Хто з перелічених осіб був одночасно і математиком і поетом?
1.* Ломоносов. 2. Лєрмонтов. 3. Лейбніц.
4. Діячі якої науки не нагороджуються Нобелівською премією?
1.* Математики. 2. Хімії. 3. Фізики.
5. Який математик жив у бочці?
1.Діофант. 2. Декарт. 3.* Діоген.
6. Чому дорівнює 11 у квадраті?
1.22. 2.* 121. 3.111.
7. Ці природні кристали мають форму куба і є в кожному домі.
1. Цукор. 2. Перець. 3.* Сіль.
8. Звідки прийшли до нас знаки «+» та «—»?
1.* З Арабського сходу. 2. З Греції. 3. З Росії.
9. Які числа в минулому вважалися абсурдними, фіктивними, числами від диявола?
1. Прості. 2* Від'ємні. 3. Дробові.
10. «Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до ладу приводить». Хто це сказав?
1.*Ломоносов. 2. Лобачевський. 3. Суворов.
11. Хто з письменників був також автором книжки з математики?
1 .* Лев Толстой. 2. Тарас Шевченко. 3. Іван Франко.
12. Який з цих математиків був переможцем Олімпійських ігор?
1. Лобачевський. 2. Ньютон. 3.* Піфагор.
13. Місто, в якому жив давньогрецький учений Архімед.
1. Афіни. 2. Олімпія. 3.* Сіракузи.
14. Найбільша одиниця вимірювання площі поля.
1. 1 м2. 2. 1 дм2. 3.* 1га.
15. «У людей, які засвоїли великі принципи математики, одним органом чуття більше». Хто це сказав?
1. Пушкін. 2.* Дарвін. 3. Лейбніц
Ведуча 1 Шановні члени журі! Просимо вас оголосити підсумок конкурсу „ Тест”
( Журі оголошує результати конкурсу.)
2).Ширше двері відчиняйте
Розуму й кмітливості!
1).Всі старанність докладайте
Й максимум сміливості!
Ведуча 2. VI тур. « Конкурс КАПІТАНІВ»
Правила. Капітани по черзі відповідають на запитання . За кожну правильну відповідь отримують 1 бал.
Запитання
1. Що є графіком оберненої пропорційності? ( гіпербола)
2.Відрізок, який сполучає дві точки кола?( Хорда)
3. Які числа в минулому вважали абсурдними, фіктивними, числами від сатани? (від’ємні)
4. У прямокутному трикутнику відношення прилеглого катета до гіпотенузи наз ...( косинус)
5. Чому дорівнюють кути рівностороннього трикутника? (60)
6). Професор лягає спати о 8 год. вечора, а будильник заводить на 9 ранку.
Скільки професор спатиме? ( 1 год).
Запитання
2. У прямокутному трикутнику відношення протилежного катета до гіпотенузи наз ...( синус)
3. До міста їде мотоцикліст, а назустріч йому два легкові, три вантажні автомобілі і один велосипедист. Скільки автомобілів їде до міста?
(Жодного)
4. Як називають частину кола?
(Дуга)
( Бісектриса)
6). Два туристи за день пройшли 34 км. Скільки кілометрів пройшов кожний, якщо вони йшли з однаковою швидкістю?
( 34 км).
Ведуча1 Додатковий конкурс. Конкурс уболівальників.
Показ номерів художньої самодіяльності, підготованих уболівальниками команд.
Уболівальники демонструють свою майстерність і фантазію у той час, коли підраховуються бали кожної з команд.
------------------------------------
VIІІ. Оголошення підсумків гри.
1). ЗА ХВИЛИНОЮ – ХВИЛИНА.
ОСЬ І ГРІ ПРИЙШОВ КІНЕЦЬ.
ТОЖ ПОКАЗУЙТЕ РАХУНОК:
ХТО СЬОГОДНІ МОЛОДЕЦЬ?
2). ВСІ КОМАНДИ ДОБРЕ ГРАЛИ,
ХОЧ БЕЗ ДОСВІДУ ГРАВЦІ
ВІДПОВІДІ ПОКАЗАЛИ,
ЩО УСІ ВИ – МОЛОДЦІ!
1). ТА ПОКАЗУЄ РАХУНОК,
ЩО ОДНА З КОМАНД СИЛЬНІША,
І З НАУК ТВЕРДИМ ГРАНІТОМ
ВПОРАЛАСЬ ВОНА СПРИТНІШЕ.
Ведучий 2.
Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Вам бажаємо удачі
І в навчанні , і вжиттІ!
Ведучий 1. Слово надається журі для підбиття підсумків конкурсу уболівальників та оголошення результатів ВІКТОРИНИ.
Ведуча2. Слово надається членам журі для нагородження
команди-переможниці й учасників гри.
1