20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Презентація та сценарій

Про матеріал

Позакласний захід з математики для учнів 9 класу " У світі математики"

Мета: розвивати інтуіцію, кмітливість, ерудицію учнів. Викликати математичну допитливість та ініціативу; виховувати культуру математичного мислення та стійкий інтерес до математики.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Молодці! *

Номер слайду 14

Не махай на все рукою, Не лінуйся, а учись, Бо, чого навчишся в школі, Знадобиться ще колись!

Перегляд файлу

                 КВК для учнів 9 класу

                « У світі математики»

Мета: розвивати інтуіцію, кмітливість, ерудицію учнів.

                Викликати математичну допитливість та ініціативу;

                виховувати культуру математичного мислення та

                стійкий інтерес до   математики.

 

                                  Хід гри

                      

Ведучий1. Добрий вечір, шанувальники  математики!

                     Сьогодні будем, друзі з  вами

                     Царицю всіх наук вітать...

                    Так можем гордо і по праву

                    Ми математику назвать.

 

Ведучий 2.  Відомо усім, тут відсутні секрети- 
                       У школі вивчають різні предмети.
                       Наук у нас різних вивчають багато.
                       Яку з них ми будемо нині вітати?

 

Ведучий 1.  Тобі, математико, наші вітання.
                      Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.
                     Сучасну і давню науку чудову
                     Сьогодні у дії побачимо знову.

 

Ведучий 2. Чекають тут різні на них запитання,
                    І хитрі задачі й цікаві завдання.
                    Питання серйозні та є й жартівливі,
                    Тож будьте уважні та будьте кмітливі.

 

Ведучий 1. Сьогодні ми проведемо  гру „ Математична вікторина ” . Для                      проведення цієї  гри  було  запрошено  дві команди по 6 осіб.

Гра складається  з  шести   турів

 

Ведучий 2.

                     Щоб  це змагання  було  чесним,

                     Ми  оберемо  журі почесне.

                     Поглянемо  разом з вами, друзі,

                     Хто  буде  в  цім  почеснім крузі .     

                                       ( Представлення  членів  журі.)

Ведучий 1.

                     Шановні  уболівальники!

                     Хто  уважний, чемний буде -

                    Бал  команді  той  здобуде.

                    А як  буде  пустувати –

                    Бал  команді буде  знятий.

 

 Ведучий 1. Вітає математика сьогодні щиро вас.

                     Весела вікторина відбудеться у нас.

                    Зібрались дві команди – розумники-знавці,

                    Хоч досвіду немає, вони всі – молодці!

Ведучий2.     Командам нашим успіхів у грі цій побажаєм

                      І відповідей правильних від них усіх чекаємо.

 

(Презентація команд)

Слово для презентації надається команді…

-------------------------------------

Дякуємо, тепер слово для презентації надається команді…

 

---------------------------------------------------

 

 

Ведучий 1.І  тур „РОЗМИНКА”    ХТО БІЛЬШЕ.

 

Правила. Є два конверти  із   запитаннями ( червоний і  зелений). Капітани команд  відгадують кому  дістануться запитання із синього конверта, а кому – з червоного.

 

Кожна команда отримує впродовж  2 хв. 14 запитань. Відповідати слід негайно, або пропускати - казати «далі». За правильну відповідь - 1 бал.

 

                              Запитання із зеленого конверта:

 

1. Дія, обернена до дії додавання.

(Віднімання)

2. Дійсні числа, які не є раціональними.

(Ірраціональні)

3. Розшифруйте скорочений запис « НСД»

(Найбільший спільний дільник)

4. Дія, що полягає в обчисленні добутку п однакових множників.

(Піднесення до степеня)

5. Дріб, у якого чисельник менший від знаменника.

(Правильний)

6. Два дійсних числа, сума яких дорівнює нулю.

(Протилежні числа)

7. Найпростіший пристрій для виконання арифметичних обчислень.

(Рахівниця)

18. Скільки у кімнаті кішок, якщо в кожному кутку по кішці, і напроти кожної кішки по три кішки?

(4 кішки)

9. Давньогрецький математик VI ст. до н.е., іменем якого названо знамениту теорему.

(Піфагор)

10. Чи є діагоналі паралелограма взаємно перпендикулярними?

(Ні)

11. Послідовність чітко визначених правил для розв'язування задачі за визначену кількість кроків

(Алгоритм)

12. Третій місяць шкільних літніх канікул,

(Серпень)

13. Частина прямої, обмежена з одного боку.

(Промінь)

14. Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші — ні.

(Трапеція)

 

               Запитання із зеленого  конверта:

 

1. Сторони, які утворюють прямий кут у трикутнику.

(Катети)

2. Дріб, у якого чисельник більший від знаменника.

(Неправильний)

3. Математичний знак, що позначає операцію добування кореня.

(Радикал)

 

4. 1% від 1000 гривень.

(10 гривень)

5. Чому дорівнює добуток всіх чисел від - 5 до 5?

(Нулю)

6.  Сучасні знаки для позначення чисел.

(Цифри)

    7. Опівночі йшов дощ. Чи можна  чекати сонячну погоду через 2 доби?

                                                                                            (ні, буде знову ніч)

 

8. Який знак потрібно поставити між двійкою та трійкою, щоб отримати число, більше від двох і менше від трьох?

(Кому)

9. Частина кола.

(Дуга)

10. Паралелограм, у якого всі кути прямі.

(Прямокутник)

11. Як називається число х, якщо х= ?

(Середнє арифметичне)

12. 5 у квадраті - 25, 3 у квадраті - 9, 12 у квадраті - 144. А чому дорівнює кут у квадраті?

(90°)

13. Скільки кінців у трьох з половиною палок? (8)

(180)

14. Чому дорівнює сума суміжних кутів?

 

 

                    Запитання із червоного конверта:

 

1. Дія, обернена до дії додавання.

(Віднімання)

2.  Дійсні числа, які не є раціональними.

(Ірраціональні)

3. Розшифруйте скорочений запис « НСД»

(Найбільший спільний дільник)

4.  Дія, що полягає в обчисленні добутку п однакових множників.

(Піднесення до степеня)

5. Дріб, у якого чисельник менший від знаменника.

(Правильний)

6. Два дійсних числа, сума яких дорівнює нулю.

(Протилежні числа)

7. Найпростіший пристрій для виконання арифметичних обчислень.

(Рахівниця)

18. Скільки у кімнаті кішок, якщо в кожному кутку по кішці, і напроти кожної кішки по три кішки?

(4 кішки)

9. Давньогрецький математик VI ст. до н.е., іменем якого названо знамениту теорему.

(Піфагор)

10. Чи є діагоналі паралелограма взаємно перпендикулярними?

(Ні)

11. Послідовність чітко визначених правил для розв'язування задачі за визначену кількість кроків

(Алгоритм)

12. Третій місяць шкільних літніх канікул,

(Серпень)

13. Частина прямої, обмежена з одного боку.

(Промінь)

14.  Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші — ні.

(Трапеція)

 

 

 

 

 

Ведучий 2. Поки журі підбиває підсумки цього конкурсу проведемо гру            з уболівальниками.

(На сцену запрошуються 2—3 уболівальники. На стілець кладуть приз і читають вірш.)

Зараз дам я вам наказ

З півтора десятка фраз.

Лиш я слово «три» скажу,

Приз бери у той же час.

Якось щуку ми спіймали,

Розітнули вже, а там

Малі рибки виглядали,

Не одна, а цілих... п'ять.

Мріє загартований юнак

Стати олімпійським чемпіоном.

Дивись, на старті не мудри,

Чекай команду: раз, два... марш!

Як вірш запам'ятати хочеш.

То не зубри його до ночі,

А про себе повтори разок, другий, ...

А краще вісім.

Одного разу на вокзалі

Потяга чекав я три години.

А ви все ж, друзі, приз не брали.

Коли була можливість брати.

Ведуча 1 Шановні члени журі! Просимо вас оголосити підсумок конкурсу

„ Розминка”

( Журі оголошує результати конкурсу.)

 

     Ведуча 2.

 

Ти визнана  давно  главою всіх наук -   

Потрібна  нам  ти  скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми  нині, як без рук.                                       

 З тобою з казки дійсність  творять  люди. 

 

Ведуча1.

Освоївши  тебе -  рвемося  у  політ.

Створили  вже  розумні  ми  машини,

  Штурмуємо  космічний  світ

І  різних  фактів  визнаєм  причини.

 

Ведуча 2.

З тобою ми невпинно ростемо,

З  тобою -  підкоряємо природу.

Твої  досягнення ми віддамо

На  благо  рідного народу.

 

 

Ведучий 1. II тур.  «Підказки».

Правила.

Команди по черзі отримують по 5 запитань. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки - 3 с на відповідь, потім дається друга підказка і знову 3 с. Після третьої підказки - 5 с на остаточну відповідь.

Якщо слово відгадано після першої підказки - 3 бали, якщо після другої

- 2, після третьої - І бал

 

Помилки

1. За це знижують оцінки.

2. Відмінники їх роблять рідко.

3. На них вчаться.

 

                             Площа

1. Звичайно знаходиться в центрі міста.

2. Вимірюється у квадратних одиницях.

3. У прямокутника — це добуток довжини на ширину.

 

Геометрія

1. У ній одних теорем штук сто.

2. Буває Евкліда, а буває Піфагора.

3. З грецької перекладається як землемірство.

 

Логіка

1. Вона потрібна, щоб не говорити дурниць.

2. Коли одне випливає з іншого.

3. Буває математична, а буває жіноча.

Формули

1. Запам'ятати їх неможливо.

2. За ними обчислюють.

3. Їх повно у довіднику.

Діагональ

1. У кола їх немає.

2. Проходить із кута в кут.

3. У ромбі вони перетинаються під прямим кутом.

.

Множення

1. З багатством це також може статися.

2. Арифметична дія.

3. Є така таблиця.

 

Екзамен

1. Ним закінчується навчання.

2. Якби його не було, ніхто б нічого не вчив.

3. Буває вступний, а буває випускний.

 

Кут

1. У класі їх чотири;

2. Вимірюється транспортиром.

3. Малюків туди ставлять.

 

Теореми

1. Їх формулюють математики.

2. Є про трикутники, є про кути.

3. Їх треба доводити.

 

Точка

1. Архімед це просив, а йому не дали.

2. Буває ... зору.

3. Основна геометрична фігура.

 

   Висота

1. Її люблять льотчики.

2. Відрізок у трикутнику.

3. Буває над рівнем моря.

 

Дзвоник

1. Найприємніше на уроці.

2. Найнеприємніше на перерві.

3. Буває ще й останній.

 

Циліндр

1. їх кілька у двигуні машини.

2. Є такий капелюх.

3. Схожий на каструлю.

 

 

 

 Ведуча 1 Шановні члени журі! Просимо вас оголосити підсумок  2 туру „ Підказки”

( Журі оголошує результати конкурсу.)

 

Ведуча2.  III тур.      Конкурс  „Пантоміма”.

 

 Один учасник з команди  запропоновані слова зображає жестами та мімікою, а інші члени команди відгадують їх. За кожне відгадане слово – 2 бали.

 

Слова для 1 команди

    1. Парабола.            2. Транспортир.

 

 

Слова для 2 команди.

1.Циркуль .           2. Ділення.             

 

(Музична пауза) – поки учні готуються до конкурсу.

 

Ведуча1. IV тур. «Анаграми».

Правила.

Учасникам пропонуються аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв. Необхідно переставити букви так, щоб отримати слово, пов'язане з інформатикою і комп'ютерами або з математикою. Відповідь дає команда, яка першою піднімає сигнальну картку.

 

1. Велікд — (Евклід).

2. Корсет - (Сектор).

3. Форігап - (Піфагор).

4. Ретамід — (Діаметр).

 

 

Ведучий 2.  Оголошується  Гра  зуболівальниками

 

ЗАВДАННЯ УБОЛІВАЛЬНИКАМ.

  1. Назвати прислів ‘я , в яких  є числа.

 

  1. Пара коней пробігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг коженкінгь? ( 20 км)
  2. Боцман старпший за юнгу на 10 років. На скільки  років він буде старший за юнгу через 5 років? ( 10 р)

 

  1. Що то за голова, що тільки зуби та  борода? ( часник.)
  2. Що сходить  без насіння? ( сонце)

 

  1. Яку траву  й сліпий пізнає? ( кропиву)

 

 

  1. На дереві  сиділо 6 горобців. Стрілець влучив  в одного  з них . Скільки  горобців залишилось на дереві? ( жодного).

 

  1. Двоє  батьків і два сина  поділили між  собою три яблука так, що кожному

 Дісталось по одному. Як вини це зробили? ( Дід, батько, син.)

 

 

Ведуча 2 Шановні члени журі! Просимо вас оголосити підсумок  3 і 4 туру

( Журі оголошує результати конкурсу.)

 

 

Ведуча1.   V тур. «Тест».

Правила.

Учасникам ставиться запитання і пропонується три картки з відповідями. На обдумування 10 с. Учасник піднімає картку з тим варіантом відповіді, яку вважає правильною.

 

1. Що таке натуральні числа?

1. Числа, що використовуються для вимірювання розміру.

2.* Числа, що використовуються для лічби предметів.

3. Числа, які не використовуються для лічби.

 

2. Що грецькою мовою означає слово «математика»?

1.* Наука.    2. Розум.    3. Цариця.

 

3. Хто з перелічених осіб був одночасно і математиком і поетом?

1.* Ломоносов.   2. Лєрмонтов.   3. Лейбніц.

 

4. Діячі якої науки не нагороджуються Нобелівською премією?

1.* Математики.    2. Хімії.    3. Фізики.

 

5. Який математик жив у бочці?

1.Діофант.    2. Декарт.    3.* Діоген.

 

6. Чому дорівнює 11 у квадраті?

1.22.    2.* 121.    3.111.

 

7. Ці природні кристали мають форму куба і є в кожному домі.

1. Цукор.    2. Перець.    3.* Сіль.

 

8. Звідки прийшли до нас знаки «+» та «—»?

1.* З Арабського сходу. 2. З Греції. 3. З Росії.

 

9. Які числа в минулому вважалися абсурдними, фіктивними, числами від диявола?

1. Прості.    2* Від'ємні.    3. Дробові.

 

10. «Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до ладу приводить». Хто це сказав?

1.*Ломоносов. 2. Лобачевський. 3. Суворов.

 

11. Хто з письменників був також автором книжки з математики?

1 .* Лев Толстой.    2. Тарас Шевченко. 3. Іван Франко.

 

12. Який з цих математиків був переможцем Олімпійських ігор?

1. Лобачевський.    2. Ньютон.    3.* Піфагор.

 

13. Місто, в якому жив давньогрецький учений Архімед.

1. Афіни.    2. Олімпія.    3.* Сіракузи.

 

14. Найбільша одиниця вимірювання площі поля.

1. 1 м2.    2. 1 дм2.   3.* 1га.

 

15. «У людей, які засвоїли великі принципи математики, одним органом чуття більше». Хто це сказав?

1. Пушкін.    2.* Дарвін.    3. Лейбніц

 

Ведуча 1 Шановні члени журі! Просимо вас оголосити підсумок конкурсу „ Тест”

( Журі оголошує результати конкурсу.)

 

2).Ширше двері відчиняйте

Розуму й кмітливості!

 

1).Всі старанність докладайте

Й максимум сміливості!

 

Ведуча 2. VI тур.     « Конкурс КАПІТАНІВ»

Правила.  Капітани по черзі відповідають на запитання . За кожну   правильну відповідь отримують 1 бал.

                         Запитання

1.  Що є графіком  оберненої пропорційності? ( гіпербола)

 

2.Відрізок, який сполучає  дві точки кола?( Хорда) 

                                                                                                                                                                             3. Які числа в минулому вважали абсурдними, фіктивними, числами від сатани?  (від’ємні)

 

4. У прямокутному  трикутнику відношення прилеглого  катета до гіпотенузи наз  ...( косинус)

 

 5. Чому дорівнюють  кути  рівностороннього трикутника? (60)

 

 6). Професор лягає спати о 8 год. вечора, а будильник заводить  на 9 ранку.

 Скільки професор спатиме? ( 1 год).

                              Запитання

 

  1. Що є графіком  оберненої пропорційності? ( гіпербола)

 

    2. У прямокутному  трикутнику відношення протилежного  катета до гіпотенузи наз  ...( синус)

 

3. До міста їде мотоцикліст, а назустріч йому два легкові, три вантажні автомобілі і один велосипедист. Скільки автомобілів їде до міста?

                        (Жодного)

 

 4.    Як називають частину кола?  

                        (Дуга)

  1.  Центр кола, вписаного  у трикутник  є точкою перетину…?

   ( Бісектриса)

 

6). Два туристи за день пройшли 34 км. Скільки кілометрів   пройшов кожний, якщо вони йшли з однаковою швидкістю?

   ( 34 км).

 

Ведуча1   Додатковий конкурс. Конкурс уболівальників.

Показ номерів художньої самодіяльності, підготованих      уболівальниками команд.

Уболівальники демонструють свою майстерність і фантазію у той час, коли підраховуються бали кожної з команд.

 ------------------------------------

VIІІ.  Оголошення підсумків гри.

 

1).  ЗА ХВИЛИНОЮ – ХВИЛИНА.

                        ОСЬ І ГРІ ПРИЙШОВ КІНЕЦЬ.

                       ТОЖ ПОКАЗУЙТЕ РАХУНОК:

                       ХТО СЬОГОДНІ МОЛОДЕЦЬ?

 

                 2). ВСІ КОМАНДИ ДОБРЕ ГРАЛИ,

                      ХОЧ БЕЗ ДОСВІДУ ГРАВЦІ

                      ВІДПОВІДІ ПОКАЗАЛИ,

                      ЩО УСІ ВИ – МОЛОДЦІ!

 

               1).  ТА ПОКАЗУЄ РАХУНОК,

                     ЩО ОДНА З КОМАНД СИЛЬНІША,

                     І З НАУК ТВЕРДИМ ГРАНІТОМ

                     ВПОРАЛАСЬ ВОНА СПРИТНІШЕ.

 

Ведучий 2.

              Оплесками переможців,

              Дружно будемо вітати,

              Вам бажаємо удачі

              І  в навчанні , і вжиттІ!

 

Ведучий 1. Слово надається  журі для  підбиття  підсумків конкурсу  уболівальників та оголошення результатів ВІКТОРИНИ.

     Ведуча2.  Слово надається членам журі для нагородження

 команди-переможниці й учасників гри.

 

 

 

1

 

zip
До підручника
Алгебра 9 клас (Істер О. С.)
До уроку
Задачі підвищеної складності
Додано
14 жовтня 2018
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку