Урок математики у 6 класі
Тема уроку: Ділення звичайних дробів
Мета уроку: (слайд 1)
Навчальна: вдосконалення навичок множення та ділення звичайних дробів.
Розвиваюча: розвивати вміння застосовувати теоретичні відомості до розв’язування вправ та задач, формувати в учнів науковий світогляд.
Виховна: активізувати пізнавальну діяльність учнів, підвищувати інтерес до навчального предмета, виховувати активність учнів, увагу, інтерес до нових знань і прагнення їх набути.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Обладнання: мультимедійний проектор, картки з індивідуальними завданнями, презентація, підручник.
Девіз уроку: ( 2 хв)
Думати – колективно,
Розв’язувати – оперативно,
Обчислювати – вірно,
Боротися – старанно,
Й працювати – бездоганно.
Яке ключове слово нашого девізу? ( ДРОБИ )
Хід уроку
І. Організаційний момент. ( 2 хв) (Слайд 2):
Урок щоб легко нам почати,
Слова важливі прошу пам’ятати:
Що Божа ласка душу очищає
І розум благодаттю наповняє.
Тож з Богом до вершин математичних знань крокуймо,
Бо математика – це храм науки, отож, упевнено працюймо!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомл. теми, мети уроку (3 хв)
Вчитель. Ми з вами закінчили вивчення однієї з найцікавіших тем математики – множення та ділення звичайних дробів. Чому цікава тема? Відповідь на це питання дасть сьогоднішній урок, який ми проведемо у незвичайній формі, тому що оцінювання уроку у нас буде незвичним – у вигляді дробів.
У вас на партах є картки з номерами, куди ви будете ставити свої зароблені бали. Як тільки ви правильно дали відповідь на запитання, або виконали завдання, відмітьте це у своїх картках.
Запишіть, будь ласка, свої прізвища на картках.
ІІ. Перевірка домашнього завдання ( 10 хв).
Контроль знань, умінь, навичок . Перевіримо ваші ЗУН
Спочатку пригадаємо правила: (Слайд 3):
2. Самостійна робота ( Слайд 4):
Варіант 1
1) :; 2) :3; 3) 5: .
:·?
1) ; 2) ; 3) .
1) ; 2) ; 3) .
Варіант 2
1) ; 2) ; 3) .
?
1) ; 2) ; 3) .
1) ; 2) ; 3) .
Оцініть як ви виконали с/р. За кожне завдання виконане правильно – 1 бала
IІІ. Оголошення теми і мети уроку ( 3 хв) (Слайд 5):
Темою сьогоднішнього нашого уроку буде _________________________ Запишіть її в зошити
На попередніх уроках ви вже ознайомилися з алгоритмами множення та ділення звичайних дробів, а сьогодні наше завдання закріпити і вдосконалити навички виконання цих дій.
ІV. Актуалізація опорних знань ( 7 хв)
(Слайд) 6: Рене Декарт «Теорія без практики мертва і безплідна, практика без теорії неможлива». Обов’язково вислів Михайла Пилиповича Кравчука
В той час поки клас виконує усні вправи, «сильні» учні виконують індивідуальні завдання
А хто не отримав завдання, працюємо разом.
- Знайдіть таке х, щоб рівність була правильною.
а) ; б) ; в) х : х = 1.
Картки для «сильних» учнів ( бали )
К-1 Задача. За два дні турист подолав 26 км. Шлях, який він подолав першого дня, складав шляху, який турист подолав другого дня. Скільки кілометрів проходив турист щодня? |
Рівняння: х + х = 26. Відповідь: І дня – 12 км, ІІ дня – 14 км.
К-2 Задача. Першого дня фермер продав всіх овочів, а другого – решту 150 кг. Скільки кілограмів овочів продав фермер за два дні? |
1) 1 - = - ІІ дня; 2) 150 : = 375 (кг) – за два дні Відповідь: 375 кг
VI. Вдосконалення вмінь і навичок ( 10 хв)
Задача. За м бавовняної тканини і за м сатину заплатили 80 грн. Скільки коштує 1 м сатину і 1 м бавовняної тканини, якщо за всю бавовняну тканину заплатили у 14 разів більше, ніж за сатин?
VІІІ. Підсумки уроку (Гра мікрофон) (5хв)
Опитування (бала за питання)
а) два звичайних дроби;
б) два мішаних числа;
в) натуральне число на дріб;
г) дріб на натуральне число?
а) його чисельник збільшити (зменшити) у 2 рази;
б) його знаменник помножити (поділити) на 5;
в) чисельник і знаменник дробу помножити (поділити) на однакове число а (а ≠ 0)?
Якщо залишається час, то: Знайдіть пропущені числа:
ІХ. Домашнє завдання ( 2 хв) (Слайд 11)
§10, №№ 429, 431.
Х. Рефлексія ( 3 хв ) (Слайд 12)
Поставте в таблицю: «+», якщо на уроці було все зрозумілим; «-», якщо нічого не зрозуміли; «?», якщо хотіли б дізнатися більше.
Підрахуйте суму всіх дробів на ваших картках та здайте свої картки з балами, які ви підрахували.
Додатки:
К-1 Задача. За два дні турист подолав 26 км. Шлях, який він подолав першого дня, складав шляху, який турист подолав другого дня. Скільки кілометрів проходив турист щодня? |
К-2 Задача. Першого дня фермер продав всіх овочів, а другого – решту 150 кг. Скільки кілограмів овочів продав фермер за два дні? |
К-1 Задача. За два дні турист подолав 26 км. Шлях, який він подолав першого дня, складав шляху, який турист подолав другого дня. Скільки кілометрів проходив турист щодня? |
К-2 Задача. Першого дня фермер продав всіх овочів, а другого – решту 150 кг. Скільки кілограмів овочів продав фермер за два дні? |
К-1 Задача. За два дні турист подолав 26 км. Шлях, який він подолав першого дня, складав шляху, який турист подолав другого дня. Скільки кілометрів проходив турист щодня? |
К-2 Задача. Першого дня фермер продав всіх овочів, а другого – решту 150 кг. Скільки кілограмів овочів продав фермер за два дні? |
К-1 Задача. За два дні турист подолав 26 км. Шлях, який він подолав першого дня, складав шляху, який турист подолав другого дня. Скільки кілометрів проходив турист щодня? |
К-2 Задача. Першого дня фермер продав всіх овочів, а другого – решту 150 кг. Скільки кілограмів овочів продав фермер за два дні? |
Картка обліку навчальних досягнень учнів
Прізвище та ім’я учня__________________________ Ім’я учителя Володимир Іванович |
|
Завдання |
Бали |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Картка обліку навчальних досягнень учнів
Прізвище та ім’я учня__________________________ Ім’я учителя Володимир Іванович |
|
Завдання |
Бали |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|