За життя ми:3.3 = дні розпилюємо дезодорант6 = місяців стоїмо на червоному світлі світлофора 7.5 = місяців читаємо і видаляємо електронну пошту 1 = рік шукаємо речі, які лежать не на своїх місцях 3 = роки беремо участь у нарадах4 = роки прибираємо будинок 5 = років чекаємо в чергах 5.7 = років хвилюємось 6 = років їмо
Що таке тайм-менеджмент - визначення і історія виникнення Прямий переклад даного терміна «Time Management» з англійської - «управління часом». Ясно, що в прямому сенсі керувати часом неможливо: реальна функція тайм-менеджменту - використовувати час свого життя з максимальною ефективністю. Тайм-менеджмент - це облік, розподіл і оперативне планування власних ресурсів часу. Тайм-менеджмент - це науковий підхід до організації часу і підвищення ефекту від його використання. Девіз професійного тайм-менеджера: Працюй менше, встигай більше!
Принцип 2. Формулюйте бажаний результат в конкретні цілі і завдання Стратегічне і ефективне планування неможливо без грамотного цілепокладання. Якщо говорити більш звичною мовою, ви повинні вміти чітко формулювати основну мету і вміти розбивати її на більш конкретні і локальні завдання. У теорії менеджменту ця навичка іменується «декомпозиція цілей». Основний спосіб втілити дане поняття на практиці - це перехід від загального до конкретного.
Результати: 6-10 балів – ефективність відсутня. Вам слід подумати про використання нових методів11-15 балів - ефективність нижче середнього. Можливо у вас Є особиста система планування часу, але вона не контролює ситуацію16-20 балів – середній рівень. Ваша система працює, але зверніть увагу, як ви розставляєте пріоритети і складаєте план на день.21-25 балів – рівень вище середнього. Ваша система гарно працює. Підтримуйте її роботу.26-30 балів- вітаємо, ви чудовий планувальник….або людина на грані виснаження.
Принцип 5. Фокусуйтеся на головному. Уміння фокусуватися на головному, не відволікаючись на стороннє, - найважливіший практичний навик, оволодівши яким, ви вирішите самі пріоритетні завдання продуктивного тайм-менеджменту. Час - не заповнює ресурс, і найцінніший з усіх існуючих. Ми можемо витратити 10 000 доларів і знову їх заробити, але повернути назад прожите секунду ми не в змозі. Ми також не здатні продовжити добу до 25 годин, але можемо звільнити власний простір для тих занять, які нам дійсно важливі. Щоб другорядні справи не позначалися на вашому особистому результативності, необхідно опанувати конкретними техніками управління часу. Одна з найбільш дієвих технік вивільнення часу - делегування. Точніше буде сказати, делегування - це складова класичного менеджменту. Делегування - це спосіб доручити частина наших справ іншим людям. Ще один важливий навик для реальної економії часу: вміння говорити «ні». Не подумайте, що відмовляти потрібно всім без розбору. Уміння сказати «ні» відноситься в першу чергу до тих людей і справ, які позбавляють вас ваших енергетичних і часових ресурсів не даючи нічого взамін
Робота в групах «Карта знань» Калейдоскоп цікавих методик ефективного використання часу «Секрети менеджменту»: Метод швейцарського сиру. Ви не знаєте, як підступитися до виконання якоїсь справи? Якщо рішення не вимагає логіки виконання, то цей метод підійде ідеально. Яка особливість швейцарського сиру? У ньому безліч дірок. Так само чиніть з вашою проблемою – «вигризайте» в ній невеликі «дірки» з різних сторін. Тобто діліть проблему на кілька частин і виконуєте їх поступово, в будь-якому порядку, за кілька підходів. Почати можете з невеликих «шматочків» – самого простого, поступово вирішуючи завдання. Біфштекс з слона. Як ви будете їсти слона? Тільки шматками, вірно? Метод «поїдання слона» передбачає виділення основних етапів рішення великого не термінового завдання, і виконання в певній послідовності. Випишіть на аркуш паперу всі стадії роботи над завданням під номерами і розбийте їх на той час, за який потрібно реалізувати проект. Н: одна прочитана сторінка в день і ти прочитаєшь книжку…Проковтни жабу. Жаби – це маленькі, але неприємні поточні справи. Якщо є необхідність з’їсти жабу, ви ж не станете її розжовувати? Простіше і швидше проковтнути її цілою. Складіть список дрібних справ, які вас обтяжують, розподіліть по днях тижня. Почніть робочий день з того, що «проковтнути» кілька таких «жаб», ні на що не відволікаючись, швидко. І більше нічого поганого у вас сьогодні не передбачається. Помідор. Автор методу – італієць Франческо Чирилло. Він заснований на тому факті, щоб концентруватися на якійсь справі людина може протягом півгодини, потім уважність знижується. Чирилло використовував таймер у вигляді помідора, відміряв 25 хвилин і готувався до іспиту. Потім виконував 5-хвилинну перерву для відпочинку, після чого послідовність повторювалася.
Принцип 6. Аналізуйте свій досвід і створюйте свої правила тайм-менеджменту. Періодично варто озиратися назад і робити прагматичні висновки зі свого досвіду управління часом. Вивчайте свої помилки і обов'язково вживайте заходів щодо їх виправлення. Обов'язково аналізуйте ситуації, в яких ви особливо інтенсивно втрачали особисті ресурси. Завжди слід залишатися усвідомленими і з боку дивитися, що саме відбувається з вашим життям - в якому напрямку і з якою швидкістю воно рухається
ВИКРАДАЧІ ЧАСУще один список поглиначів часу, пов'язаних з помилками в організації та плануванні:1. Відсутність мети, нечітка постановка мети, не та мета.2. Неправильно розставлені пріоритети.3. Звичка братися за всі справи одночасно4. Прагнення зробити занадто багато за один раз. Чи не розрахуєте сили, буде нижче ефективність роботи.5. Відсутність плану досягнення мети.6. Відсутність плану на день, розпорядку дня.7. Особиста неорганізованість, «завалений» робочий стіл.8. Плутанина в документах, неправильне зберігання інформації.9. Недостатнє поділу праці, виконання чужої роботи, нездатність сказати «ні». Навчіться делегувати повноваження і справи.10. Інформаційні «дірки». Збирайте інформацію у важливій справі заздалегідь і з надлишком.11. Відсутність самодисципліни.12. Невміння довести справу до кінця, втрата інтересу.13. Обговорення складних питань без належної підготовки.14. Звичка відкладати «на потім».15. Бажання знати всі деталі, перш ніж діяти.16. Поспіх, нетерпіння.17. Відсутність контролю за тим, що було делеговано.18. Занадто часті поїздки.19. Особисті зустрічі з питань, які можна вирішити по телефону
Кожна спиця в цьому колесі символізує певну сферу життя (здоров'я, спілкування з близькими, спорт, саморозвиток, відпочинок і т.д.). Щоб воно продовжувало рівно котитися, спиці повинні бути однакової довжини. Якщо ваше життя схоже на колесо, то коли котитеся по життю – отримуєте комфорт і задоволення від цього процесу. А якщо одна зі сфер життя у вас відстає, то це все одно, що їхати на велосипеді з квадратними колесами – людину постійно трясе. Колесо життя - що це таке?
Отже, колесо життя необхідно вам для того, щоб:адекватно розставити пріоритети: визначити, яка сфера життя для вас більш важлива, а яка – менш;усвідомити, наскільки ви задоволені життям, і зрозуміти, що потрібно змінити, щоб стати щасливіше і знайти гармонію;виявити, що вас турбує;визначити, в якому напрямку потрібно рухатися, щоб вирішити наявні проблеми. Вправа «колесо життя»