Презентація "Тайм-менеджмент для педагога: як організувати свій час і все встигнути"

Про матеріал
Прямий переклад даного терміна «Time Management» з англійської - «управління часом». Ясно, що в прямому сенсі керувати часом неможливо: реальна функція тайм-менеджменту - використовувати час свого життя з максимальною ефективністю. Тайм-менеджмент - це облік, розподіл і оперативне планування власних ресурсів часу. Тайм-менеджмент - це науковий підхід до організації часу і підвищення ефекту від його використання. Девіз професійного тайм-менеджера: Працюй менше, встигай більше!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тайм-менеджмент для педагога: як організувати свій час і все встигнути. Підготувала пр.психолог ЗГ №91 Карпенко Н. В.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Вправа: Оцінка внутрішнього будильника. Аналіз: у когось часи йдуть точно, у когось відстають, у когось поспішають

Номер слайду 4

План:

Номер слайду 5

Привітання . Знайомство. Скажіть своє ім’я та доповніть фразу: «Для мене час це…»ЩО таке ЧАС для ЛЮДИНИформа буттяжиттєва цінність обмежений ресурс певний момент. ЧАС = ЖИТТЯ

Номер слайду 6

За життя ми:3.3 = дні розпилюємо дезодорант6 = місяців стоїмо на червоному світлі світлофора 7.5 = місяців читаємо і видаляємо електронну пошту 1 = рік шукаємо речі, які лежать не на своїх місцях 3 = роки беремо участь у нарадах4 = роки прибираємо будинок 5 = років чекаємо в чергах 5.7 = років хвилюємось 6 = років їмо

Номер слайду 7

Перегляд відеоролику « Ценность времени. Время идет…»https://www.youtube.com/watch?v=WWRl. TFr. E5k. MОб'єктивно часом управляти неможливо, а рішеннями і діями – можна

Номер слайду 8

Що таке тайм-менеджмент - визначення і історія виникнення Прямий переклад даного терміна «Time Management» з англійської - «управління часом». Ясно, що в прямому сенсі керувати часом неможливо: реальна функція тайм-менеджменту - використовувати час свого життя з максимальною ефективністю. Тайм-менеджмент - це облік, розподіл і оперативне планування власних ресурсів часу. Тайм-менеджмент - це науковий підхід до організації часу і підвищення ефекту від його використання. Девіз професійного тайм-менеджера: Працюй менше, встигай більше!

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Міфи про управління часом – 3 основні помилки. Міф 1. Ніхто не може керувати часом. Міф 2. Тайм-менеджмент змусить мене працювати більше і інтенсивніше. Міф 3. Використання тайм-менеджменту перетворить мене в робота, який все робитиме за розкладом, позбавить мене свободи і вибору

Номер слайду 11

Як керувати часом – 7 головних принципів тайм-менеджменту

Номер слайду 12

Принцип 1. ПЛАНУЄМО СВОЇ ДІЇ

Номер слайду 13

Принцип 2. Формулюйте бажаний результат в конкретні цілі і завдання Стратегічне і ефективне планування неможливо без грамотного цілепокладання. Якщо говорити більш звичною мовою, ви повинні вміти чітко формулювати основну мету і вміти розбивати її на більш конкретні і локальні завдання.    У теорії менеджменту ця навичка іменується «декомпозиція цілей». Основний спосіб втілити дане поняття на практиці - це перехід від загального до конкретного.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Принцип 3. Фіксуйте ваш план дій. Планування – необхідна умова ефективного використання часу. Правило 6 - «П» Правильне Попереднє Планування Попереджає Погані Показники. Тест «Визначення ефективності планування»

Номер слайду 16

Результати: 6-10 балів – ефективність відсутня. Вам слід подумати про використання нових методів11-15 балів - ефективність нижче середнього. Можливо у вас Є особиста система планування часу, але вона не контролює ситуацію16-20 балів – середній рівень. Ваша система працює, але зверніть увагу, як ви розставляєте пріоритети і складаєте план на день.21-25 балів – рівень вище середнього. Ваша система гарно працює. Підтримуйте її роботу.26-30 балів- вітаємо, ви чудовий планувальник….або людина на грані виснаження.

Номер слайду 17

Принцип 4. Розставляйте пріоритети. Своєчасно і чітко визначити головну мету - це необхідно і правильно. Але головне завдання - це рухатися до досягнення даної мети, послідовно виконуючи поточні завдання різного ступеня складності.

Номер слайду 18

Основні методи і техніки тайм менеджменту:

Номер слайду 19

Матриця Ейзенхауера● техніка розстановки пріоритетів, використання якої дає змогу виділити важливі справи і вирішити, що робити з рештою;● вважається, що саме 34-й президент США Дуайт Ейзенхауер запропонував її та зробив стандартом своєї роботи

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Розплануйте свій особистий уявний день матрицею Ейзенхауера

Номер слайду 22

Принцип 5. Фокусуйтеся на головному. Уміння фокусуватися на головному, не відволікаючись на стороннє, - найважливіший практичний навик, оволодівши яким, ви вирішите самі пріоритетні завдання продуктивного тайм-менеджменту. Час - не заповнює ресурс, і найцінніший з усіх існуючих. Ми можемо витратити 10 000 доларів і знову їх заробити, але повернути назад прожите секунду ми не в змозі. Ми також не здатні продовжити добу до 25 годин, але можемо звільнити власний простір для тих занять, які нам дійсно важливі. Щоб другорядні справи не позначалися на вашому особистому результативності, необхідно опанувати конкретними техніками управління часу. Одна з найбільш дієвих технік вивільнення часу - делегування. Точніше буде сказати, делегування - це складова класичного менеджменту. Делегування - це спосіб доручити частина наших справ іншим людям. Ще один важливий навик для реальної економії часу: вміння говорити «ні». Не подумайте, що відмовляти потрібно всім без розбору. Уміння сказати «ні» відноситься в першу чергу до тих людей і справ, які позбавляють вас ваших енергетичних і часових ресурсів не даючи нічого взамін

Номер слайду 23

Робота в групах «Карта знань» Калейдоскоп цікавих методик ефективного використання часу «Секрети менеджменту»: Ознайомтесь з одною з порад, опрацюйте матеріал та зробіть творчу презентацію змісту методики , знайдіть переваги методу.

Номер слайду 24

Робота в групах «Карта знань» Калейдоскоп цікавих методик ефективного використання часу «Секрети менеджменту»: Метод швейцарського сиру. Ви не знаєте, як підступитися до виконання якоїсь справи? Якщо рішення не вимагає логіки виконання, то цей метод підійде ідеально. Яка особливість швейцарського сиру? У ньому безліч дірок. Так само чиніть з вашою проблемою – «вигризайте» в ній невеликі «дірки» з різних сторін. Тобто діліть проблему на кілька частин і виконуєте їх поступово, в будь-якому порядку, за кілька підходів. Почати можете з невеликих «шматочків» – самого простого, поступово вирішуючи завдання. Біфштекс з слона. Як ви будете їсти слона? Тільки шматками, вірно? Метод «поїдання слона» передбачає виділення основних етапів рішення великого не термінового завдання, і виконання в певній послідовності. Випишіть на аркуш паперу всі стадії роботи над завданням під номерами і розбийте їх на той час, за який потрібно реалізувати проект. Н: одна прочитана сторінка в день і ти прочитаєшь книжку…Проковтни жабу. Жаби – це маленькі, але неприємні поточні справи. Якщо є необхідність з’їсти жабу, ви ж не станете її розжовувати? Простіше і швидше проковтнути її цілою. Складіть список дрібних справ, які вас обтяжують, розподіліть по днях тижня. Почніть робочий день з того, що «проковтнути» кілька таких «жаб», ні на що не відволікаючись, швидко. І більше нічого поганого у вас сьогодні не передбачається. Помідор. Автор методу – італієць Франческо Чирилло. Він заснований на тому факті, щоб концентруватися на якійсь справі людина може протягом півгодини, потім уважність знижується. Чирилло використовував таймер у вигляді помідора, відміряв 25 хвилин і готувався до іспиту. Потім виконував 5-хвилинну перерву для відпочинку, після чого послідовність повторювалася.

Номер слайду 25

Принцип 6. Аналізуйте свій досвід і створюйте свої правила тайм-менеджменту. Періодично варто озиратися назад і робити прагматичні висновки зі свого досвіду управління часом. Вивчайте свої помилки і обов'язково вживайте заходів щодо їх виправлення. Обов'язково аналізуйте ситуації, в яких ви особливо інтенсивно втрачали особисті ресурси. Завжди слід залишатися усвідомленими і з боку дивитися, що саме відбувається з вашим життям - в якому напрямку і з якою швидкістю воно рухається

Номер слайду 26

Хронометраж • Хронометраж – метод вивчення витрат часу за допомогою фіксації і вимірів тривалості виконуваних дій. Хронометраж дає змогу провести «аудит» та «інвентаризацію» часу, виявити «поглиначів часу».

Номер слайду 27

Рекомендується записувати всі свої дії з точністюдо 5–10 хвилин протягом хоча б двох тижнів. Наприклад:– 09.05 – сів працювати, відкрив e-mail;– 09.15 – попив кави;– 09.25 – почав робити звіт;– 09.35 – зайшов Петров, обговорилиміжнародне становище;– 11.15 – повернувся до звіту.

Номер слайду 28

Хронофаги («поглиначі часу») - будь-які об'єкти, що заважають і відволікають від основної діяльності Хронофаги можуть бути живими (наприклад, колеги/друзі, які люблять поговорити) або неживими (комп'ютерні ігри, телевізор)Хронофаги («поглиначі часу»)

Номер слайду 29

Вправа: «Бій з хронофагами»Учасники об’єднуються у три групи: Навчання - Родина - Дозвілля. Кожна команда готує колаж про свої «хроноваги». Після завершення презентує. Вправа: Протягом 5 хвилин записати джерела поглинання часу обговорити і озвучити

Номер слайду 30

Поглиначі часу в сучасному світіДорога. Засоби масової інформації. Комп’ютерні ігри. Соціальні мережі. Форуми. Веб – серфінг. Перекури. Перерви на роботі. Електрона пошта. Телефон.

Номер слайду 31

ВИКРАДАЧІ ЧАСУще один список поглиначів часу, пов'язаних з помилками в організації та плануванні:1. Відсутність мети, нечітка постановка мети, не та мета.2. Неправильно розставлені пріоритети.3. Звичка братися за всі справи одночасно4. Прагнення зробити занадто багато за один раз. Чи не розрахуєте сили, буде нижче ефективність роботи.5. Відсутність плану досягнення мети.6. Відсутність плану на день, розпорядку дня.7. Особиста неорганізованість, «завалений» робочий стіл.8. Плутанина в документах, неправильне зберігання інформації.9. Недостатнє поділу праці, виконання чужої роботи, нездатність сказати «ні». Навчіться делегувати повноваження і справи.10. Інформаційні «дірки». Збирайте інформацію у важливій справі заздалегідь і з надлишком.11. Відсутність самодисципліни.12. Невміння довести справу до кінця, втрата інтересу.13. Обговорення складних питань без належної підготовки.14. Звичка відкладати «на потім».15. Бажання знати всі деталі, перш ніж діяти.16. Поспіх, нетерпіння.17. Відсутність контролю за тим, що було делеговано.18. Занадто часті поїздки.19. Особисті зустрічі з питань, які можна вирішити по телефону

Номер слайду 32

Принцип 7. ПЛАНУЙТЕ ВІДПОЧИНОКУ гонитві за успіхом і особистої результативністю ніколи не нехтуйте відпочинком. Для управління часом повноцінний відпочинок - найважливіший елемент успеха.

Номер слайду 33

Кожна спиця в цьому колесі символізує певну сферу життя (здоров'я, спілкування з близькими, спорт, саморозвиток, відпочинок і т.д.). Щоб воно продовжувало рівно котитися, спиці повинні бути однакової довжини. Якщо ваше життя схоже на колесо, то коли котитеся по життю – отримуєте комфорт і задоволення від цього процесу. А якщо одна зі сфер життя у вас відстає, то це все одно, що їхати на велосипеді з квадратними колесами – людину постійно трясе. Колесо життя - що це таке?

Номер слайду 34

Отже, колесо життя необхідно вам для того, щоб:адекватно розставити пріоритети: визначити, яка сфера життя для вас більш важлива, а яка – менш;усвідомити, наскільки ви задоволені життям, і зрозуміти, що потрібно змінити, щоб стати щасливіше і знайти гармонію;виявити, що вас турбує;визначити, в якому напрямку потрібно рухатися, щоб вирішити наявні проблеми. Вправа «колесо життя»

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Основні процеси тайм-менеджменту:= ПОСТАНОВКА МЕТИ= ПЛАНУВАННЯ І РОЗСТАНОВКА ПРІОРИТЕТІВ= РЕАЛІЗАЦІЯ= КОНТРОЛЬ

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Перегляд відеоролику « О 1000 кульок»

Номер слайду 39

Номер слайду 40

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку