Заняття «Проблема насилля та жорстокості стосується кожного»

Про матеріал
Поглибити знання дітей про насильство: його прояви, види та способи можливого уникнення; навчати толерантному відношенню до оточуючих; розвивати відчуття гідності та неповторності.
Перегляд файлу

»

Заняття «Проблема насилля та жорстокості стосується кожного»

Вікова категорія – учні 10-11 класів

Мета: поглибити знання дітей про насильство: його прояви, види та способи можливого уникнення; навчати толерантному відношенню до оточуючих; розвивати відчуття гідності та неповторності.

Обладнання:

Конституція України, Кримінальний кодекс України,   Конвенція ООН про права дитини, «Дерево   очікування»,  аркуші паперу,   фломастери,маркери, роздатковий   матеріал, клейкі стікери

Перебіг  заняття:


  1. Вступне слово (5хв.)

     Вітаю вас усіх. Тема сьогоднішнього заняття непроста й  актуальна в наш час і я прошу зосередитися:говоритимемо  про насилля. Сьогодні ви дізнаєтесь про те, як уникнути  такої ситуацій, що потрібно знати для того, щоб запобігти насиллю.

        На сьогоднішній день є актуальною проблема насильства. Жоден випуск новин не обходиться без повідомлення про злочини, убивства, пограбування, а  більшість ток-шоу обговорюють насилля в сім’ї, покинутих дітей, ранню вагітність. А що вже казати про мережу інтернет? Таке враження, що немає іншого світу, лише насилля, виживання, спокуси.

             Більшість людей, коли говорять про насильство, мають на увазі лише фізичні його прояви: бійки, лупцювання (дітей – ляпаси). Але на даний момент визначення цього терміну виходе за межі нашого уявлення. Та яке б не було воно (насилля), це  руйнація соціальних цінностей, що призводить до порушення гармонійного розвитку особистості.

               Головним завданням сучасної школи є виховання ОСОБИСТОСТІ, забезпечення умов для морального, інтелектуального, художньо-естетичного, фізичного розвитку, а також збереження морального, фізичного та психічного здоров’я дітей.  Саме тому головним завданням психологічної служби школи є інформаційно-просвітницька діяльність серед учнів.

1.Вправа «Знайомство»

Мета: знайомство учасників.

Час  - 10 хв.

Інструкція: кожен учасник називає своє  ім’я і презентує слова=характеристики на кожну літеру власних ініціалів. Наприклад, НазаренкоОлеся– Наполеглива, особлива. Інші учасники підтримують повідомлення оплесками.

 обговорення.

*Що ви відчували  під час виконання вправи?

*Чи важко було презентувати себе, добрати характеристики?

Отже, можемо почати нашу роботу. А почати пропоную з притчі.

 

2.Притча

Посеред шляху лежав пес, повз нього проходило безліч людей, і кожен з них, походячи поводив себе по – різному. Одні обережно обходили боком, щоб не наступити на нього, інші боляче штовхали, щоб не заважав, а ще одні – охоче жбурляли каміння, або голосно кричали на нього. А неподалік сидів старий жебрак. Дивився він на це все та й запитав у пса: «Чому ти тут лежиш?». На що пес йому відповів: «Я шукаю собі доброго хазяїна».

Обговорення:

  • Як ви гадаєте, яким чином ця притча має відношення до теми нашого заняття?

 

3.Інформаційне повідомлення «Що  відбувається сьогодні» 

        Тема насилля з давніх-давен йде пліч-о-пліч із дорогою життя. Прояви насильства ми можемо спостерігати щодня, що години. Протягом тисячоліть одна людина кривдить іншу за для забезпечення моральної, фізичної чи матеріальної потреби. На землі повсяк час відбуваються війни, революції. Деякі науковці, проаналізувавши всю відому історію людства, прийшли до висновку, що без війн і усіляких конфліктів людство прожило лише близько 30 років!!!

Ми вже настільки звикли до насильства, звикли сприймати його як щось не минуче, що не зреагуємо на крики про допомогу. Діти, схаменіться, прояви насильства  порушують права людини, принципи  вільного та справедливого існування. І коли насильство чиниться поруч із нами, чи в нашому домі, у школі, на вулиці,  то ми повинні  зупинити його.

17 грудня 1999 року  Генеральна Асамблея ООН оголосила 25 листопада Міжнародним днем боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок і запропонувала урядам, міжнародним та неурядовим організаціям проводити в цей день заходи, спрямовані на привернення уваги громадськості до цієї проблеми.

Символом проти всіх форм насильства над жінками стала біла стрічка.

Ця дата була обрана в пам’ять про сестер Мірабал – політичних активісток, що в 1960 році були жорстоко вбиті за наказом домініканського диктатора Рафаеля Трухільо. Цей день також став символом світового визнання проблеми гендерного насилля.

 

       Відео «Розірви коло»

 

4.Вправа «Асоціації» (15 хв.)

Мета: дати повне визначення терміну «насилля».

Інструкція;

На аркуші А3 написане слово «насилля» і прикріплене на дошці. Діти виголошують у голос асоціації до цього слова, а вчитель записує їх на дошці навколо паперу.

Обговорення:

-         Що ви відчували підчас виконання вправи? Чому?

 

 

5.Вправа «Впізнай за описом»

Мета: дати чіткі визначення видам насилля. (10 – 15 хв.)

Обєднатися в групи(пори року) і методом жеребкування група отримує назву одного з виду жорстокого поводження: фізичне, сексуальне, психологічне, економічне.  Необхідно протягом  5 хв., розкрити характеристику одного з виду та презентувати цей вид чи форму жорсткого поводження  з допомогою пісні, малюнка, віршів, інсценування (але без фізичного контакту). На презентацію відводиться 3 хв.

 

1. Фізичне насильство — невипадкове завдання тілесних ушкоджень.

2.Сексуальне — використання людини для отримання сексуального задоволення.

3. Занедбаність — нездатність батька або особи, яка доглядає за дитиною, забезпечити основні потреби дитини в їжі, одязі, житлі.

4. Психологічне насильство — відсутність у родині доброзичливої, здорової атмосфери. Може виявлятися :

• у  зневазі — послідовній нездатності батьків чи особи, яка здійснює догляд, забезпечити дитині необхідну підтримку, увагу, турботу;

• у  жорстокому поводженні — хронічних приниженнях, образах і висміюванні дитини, знущанні з неї.

            Відео «2012»

 

6.Вправа "Всі ми однакові, всі ми різні"

 Час: 10-15 хв.

1.Дайте кожному учаснику по аркушу паперу.

2.Инструкция учасникам: тримайте листок за два верхніх кута прямо перед собою; закрийте очі;уважно слухати те, що говорить тренер; робіть те, що говорить тренер, з закритими очима.

3.Завдання:

складіть листок вдвічі і відірвіть лівий нижній кут;

зігніть листок ще раз вдвічі і відірвіть лівий нижній кут;

ще раз зігніть листочок вдвічі і відірвіть лівий нижній кут.

4. Тепер розгорніть листки.

У всіх однакові листки?

Чим відрізняються листки?

У чому листки схожі?

Так і кожен з нас: однакові ми у тому, що ми люди, діти, дві руки, дві ноги, голова тощо. Водночас ми всі дуже різні, у кожного з нас свій погляд на життя, свої цілі і потреби у цьому житті. А кожен, хто намагається чи чинить насильство, прагне підлаштувати світ і людей під себе, щоб йому було

 

7. Вправа  Коло ідей «Як зупинити насильство».

 

  •                Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.
  •                Говори спокійно і впевнено.
  •                Дай агресору можливість зупинитися.
  •                Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!
  •                Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення.

Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва

 

 

8 .Вправа « Ця рука не вдарила, не скривдила. Я проти насилля»

Ціль: відреагування на проблему, зняття напруги, сприяє зближенню учасників групи.

Інструкція: на ватмані необхідно зробити груповий малюнок, який характеризує негативне відношення до проблеми насилля. Кожен має обвести маркером свою долонь і написати всередині текст на свій розсуд, який змусить замислитися над проблемою і не боятися говорити про неї (наприклад: «я проти насилля», « не будь жертвою, не мовчи», « скажи насильству – НІ» , « звернись за допомогою»). Цей плакат вивісити в коридорі школі, стіни будуть поповнюватись малюнками від інших класів.

Відео «Подаруй жінці квіти»

 

9. Вправа «Прощання»

Ціль: вербальне підведення підсумків тренінгу, вираз емоційного ставлення учасників групи один до одного і до керівника.

Інструкція: учасники групи по колу мають можливість висловити думку, наскільки ефективним їм видався тренінг, наскільки він виправдав їхні сподівання, що нового дізнався, де він може застосовувати ці знання.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку