Презентація "Театр корифеїв: історія та спадщина"

Про матеріал
Зародження театру як першого українського. Поява видатних акторів: Заньковецька М., Старицький М., Кропивницький М. та інші. Особливості театру та його активні учасники: Панас Мирний, Марко Кропивницький, Михайло Старицький. Нові жанри драматичних творів.
Перегляд файлу

image

image

Сучасники охрестили Кропивницького батьком українського театру.

Створений ним театр протягом кількох десятиліть був чи не єдиним публічним осередком культурного життя нації. Творчість М.

imageКропивницького сприяла пробудженню самосвідомості народу, покращенню його долі, несла високі заповіти громадянськості, правди і добра

Марко Кропивницький та його внесок

                                              1 Постановка «Назара Стодол »      2 Заснування трупи

М. Кропивницький поставив п’єсу Т. У 1876 році М. Кропивницький створив трупу Шевченка «Назар Стодоля» 10 січня 1882 року. в Катеринославі.

                                         3 Емський указ              4 Вдродження

Емський указ 1876 року заборонив вистави     У 1880 році було дозволено проводити українською мовою, що призвело до  театральні вистави та концерти українською «антракту» в розвитку театру.   мовою, хоч і з обмеженнями.

image

image

image

image

image

imageНаприк нц XIX стол ття спостер гається розширення дейно-тематичних обр їв драми, з’являються твори з життя нтел генц ї, жител в м ста, порушено проблеми взаємин села  м ста («Не судилось». М. Старицького, «Доки сонце з йде…». М. Кропивницького, «Житейське море». І. Карпенка-Карого, «Украдене щастя». І. Франка, «Нахмарило». Б. Гр нченка).

Історичн умови, у яких розвивається драматург я: - Под ї сусп льн та економ чн , пов’язан з скасуванням кр пацтва.

-      «Мертвий антракт». початку 60-х рр. ХІХ ст.

-      В длига початку 70-х рр. ХІХ ст.

-      Емський указ 1876 року.


image


Новаторський характер української драматургії другої половини XIX ст.

Назва твору  жанр «Не судилося».

«У темряв ». «Талан». (Соц ально-психолог чна драма)

«Богдан Хмельницький». «Маруся Богуславка». (Історична драма)

image«Ой, не ходи, Грицю, та й на вечорниц ». (Соц ально-побутова драма); «Як ковбаса та чарка, то минеться й сварка». «По-модньому». «чар вний сон». (водев ль)

Тематика твор в

Основний мотив ориг нальних п’єс — патр отична дея.

Теми твор в: стосунки нтел генц ї та селян; життя українського села в перш п сляреформен роки; життя українських профес йних актор в

Боротьба українського народу на чол з Богданом Хмельницьким проти польської шляхти; патр отичний подвиг української д вчини-нев льниц тощо.

Новаторство

Новий герой — нтел гент-демократ; новий конфл кт — м ж пом щицькою мораллю  чесними, високоморальними, духовно багатими простими селянами; нова проблематика: проблема вибору м ж коханням,

шлюбом  сценою; драматург — майстер гострих драматичних ситуац й сильних характер в; нова тематика: в дтворення визвольної в йни

українського народу з польською шляхтою у соц альному русл ;

створення психолог чно складних образ в (Маруся Богуславка); створив в ршовану драму; вдале використання українського п сенного та

                                                                                                                         розмовного фольклору                   Михайло Старицький

Назва твору  жанр

«Дай серцю волю, заведе в неволю». (мелодрама); «Глитай, або ж Павук». (соц ально-побутова драма); «Невольник». за поемою Т.

Шевченка (нсцен зац я)

«По рев з ї». (водев ль)

«Пошились в дурн ». (ком чна оперета)

«Дв с м’ї». (соц ально-побутова драма)

«На руїнах». (комед я) Тематика твор в

Показ св ту духовних ц нностей, тих, як плекав в ками народ; морально-етичн проблеми, пов’язан з епохою руйнування старих феодально-кр посницьких сусп льних в дносин

зародженням не менш жорстоких  прагматичних умов раннього

кап тал зму (загальна деморал зац я села, бездуховн сть життя сусп льного, громадського); сатира на с льську владу в

пореформену добу; тема скоробагатьк в, нових «пан в —

землевласник в». з шинкар в  прикажчик в, що займають м сця розорених дворян. Новаторство

Кропивницький — новатор жанру соц ально-психолог чної драми траг комед ї. Його твори вир зняються багатством мовної пал три;

imageпоказом конфл кт в соц альних, сусп льних через родинну сферу; гармон йним поєднанням української етнограф ї з актуальними Марко Кропивнрицький проблемами сусп льного життя, де виразно розкривалося тяжке

iводночас високодуховне народне життя

Назва твору  жанр

«Лимер вна». (Драматична дилог я)

«Перемудрив». (комед я)

«Спокуса». — (символ чна драма-м стер я)

«Не вгашай духу!». (драма-дискус я) Тематика твор в

imageЗагальнолюдськ проблеми, в чн теми: свобода й несвобода особистост , брехня й правда, лукавство й честь; дея свободи особи в сусп льств увага до

св тоглядних, ф лософських, моральних проблем свого часу.

Новаторство

Драматург я цього автора демонструє в дх д в д попередньої традиц ї української л тератури, заснованої

на фольклорно-етнограф чних елементах. Твори Панаса

Мирного утверджують новий тип драми як за тематикою, так  за жанрово-стил стичними особливостями.

Ор єнтувався на деолог ю  поетику представник в «нової драми». (Г. Ібсен,

Б. Шоу тощо). Одним з перших розглянув проблему становища ж нки взагал й ж нки- митця зокрема. П онер у

                                                                                    розробц жанру драми-дискус ї                Панас Рудченко(Мирний)


image

pdf
Додано
8 листопада
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку