Презентація "Технологія розвитку критичного мислення. Графічні організатори".

Про матеріал
Сучасні діти приходять до школи з величезним бажанням діяти, причому діяти успішно. Їм подобається на уроках не просто слухати, а й бути активними учасниками навчального процесу: ставити запитання, обговорювати проблеми, брати інтерв’ю, приймати рішення, придумувати, фантазувати. Дана презентація допоможе вчителю постійно організовувати таку діяльність, а учням - якісно запам’ятовувати вивчений матеріал. Графічні організатори є різновидами наочності, яка стимулює процес мислення, дозволяючи зрозуміти тему або проблему учням із різним рівнем знань і здібностей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів. Вчитель початкових класів. ЗОШ.№24 м. ЧернівціМатоніна Раїса Дем’янівна«Критичне мислення - модель для навчання й виховання громадян суспільства майбутнього»Н. Вукіна.

Номер слайду 2

Графічні організатори у процесі розвитку критичного мислення

Номер слайду 3

Під графічним організатором розуміється візуальна або графічна демонстраціявідношень між фактами, термінами, поняттями або ідеями згідно з конкретним навчальним завданням. Іноді графічні організатори називають понятійними картами,когнітивними організаторами, концептуальними діаграмами.

Номер слайду 4

Графічні організатори є різновидами наочності, яка стимулює процес мислення. Методи візуалізації організують і спрямовуютьрозумовий процес, дозволяючи зрозуміти тему або проблему учням із різним рівнем знань і здібностей. Доведено, що графічні організатори: активізують розуміння учнів; сприяють мисленню вищого рівня; особливо актуальні для невстигаючих учнів, які ще не оволоділи методами ефективного навчання.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Веббінг " Веббінг" перекладається як "павутиння слів". Це метод побудови логічних структурованих зв’язків між явищами і подіями. Ґрунтується він на асоціативних і логічних елементах розумової діяльності. " Веббінг" починається з ключового слова, навколо якого "нарощуються" інші терміни, що пов’язані з ним асоціативно або логічно.

Номер слайду 7

Понятійне колесо (асоціативний кущ). Свою назву цей прийом отримав тому, що у кінцевому вигляді дійсно нагадує колесо, у центрі якого пишеться ключове слово (поняття/тема/проблема для даного уроку), а навколо нього – з’єднані променями слова-асоціації (словосполучення), які пропонуються учнями на уроці.

Номер слайду 8

Асоціативний кущ. Етапи роботи:

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Кластер. Кластер (з англ. мови (  пучок, скупчення)– виділення смислових одиниць тексту та їх графічне оформлення у формі пучка. Кластер включає ключові слова, ідеї, подані у логічній послідовності, які створюють цілісну і наочну картину. Дозволяє представити на уроці великий обсяг інформації в структурованому і систематизованому вигляді, виявити ключові слова теми. Розвиває мислення, робить його більш гнучким, позбавляє стереотипів.

Номер слайду 11

Правила створення кластера1. Посередині чистого листка ( класної дошки) записуємо ключове слово.2. Кругом нього - слова чи речення, що доповнюють тему.3. Довкола записаних слів з’являються «супутники» і встановлюються нові логічні зв’язки.4. Записуємо стільки ідей, скільки їх називають діти.

Номер слайду 12

Тварини. Продукти харчування. Домашні улюбленціПомічники. Сировину. Що дають тварини людям

Номер слайду 13

ДАЙМОНДСемирядковий «вільний » вірш Алгоритм складання: Перший та останній рядки – іменники–антоніми. Другий рядок – 2 прикметники, що відносяться до першого іменника. Третій рядок – 3дієслова, що відносяться також до першого іменника. Четвертий рядок – два протилежних за змістом непоширених речення, в якості підметів виступають іменники з першого та останнього рядків. П’ятий та шостий рядки – дзеркально повторюють 2-ий та 3-ій рядок, тільки відносяться вже до останнього іменника.

Номер слайду 14

ДАЙМОНД: День Ясний, веселий. Тішить, радує, бадьорить. День світлий. Ніч темна. Заспокоює, заколисує, дарує. Похмура, темна. Ніч.

Номер слайду 15

Діаманта. Віршована форма з семи рядків, перша і остання з яких, - поняття з протилежним значенням 1-ий рядок -  тема (1 іменник) 2 - ий рядок -  означення (2 прикметника)  3-ій рядок -  дія (3 дієслова) 4-ий рядок -  асоціації (4 іменника) 5-ий рядок -  дія (3 дієслова) 6-ий рядок -  означення (2 прикметника)  7-ий рядок -  тема  (1 іменник)

Номер слайду 16

Осінь.(Діаманта)Золота, багата. Збирає, прикрашає, дарує. Дощик,квіти,школа,урожай. Зриває, повіває, працюють. Щедра, холодна. Чарівниця.

Номер слайду 17

Або: 1) Перший герой твору - один іменник;2) Опис першого героя - два прикметники;3) Дії першого героя - три дієслова;4) Фраза, що єднає двох героїв твору, встановлює їх стосунки; 5) Дії другого героя - три дієслова;6) Опис другого героя - два прикметники;7) Другий герой твору - один іменник (антипод першому героєві).

Номер слайду 18

Діаманта до образів Авеля та Каїна Авель. Роботящий, веселий. Грає, допомагає, терпить. Дарує всім добро. Зневажає,  блукає, ненавидить. Жорстокий, заздрісний. Каїн

Номер слайду 19

Література. Бєлкіна О. В. Критичне мислення учнів початкових класів//Практична психологія та соціальна робота. – 2005. – №4. – С.37-43; №5. – С. 37-45. Гей М.І., Бєлкіна О. В. Здатність критично мислити – це гідність вільної людини//Педагогічний пошук. – 1997. – №4. – С.69-71. Критичне мислення як один з найефективніших шляхів розвитку творчих здібностей учнів. // Методична робота вчителя Іванової О. М., Кіровоград, 2005р.,43с.     Кроуфорд А., Саул В. та ін. Технології критичного мислення. –  К.: Вид-во «Плеяди», 2006. –220 с. Лабенко О. Розвиток критичного мислення в середніх загальноосвітніх закладах// Рідна школа. – 2001. – №4. Макаренко В. М. Туманцова О. О. Як опанувати технологію формування критичного мислення. – Харків: Основа, 2007. – 110 с. Технології розвитку критичного мислення учнів // А. Кроуфор, В. Саул, С. Метюз, Д. Макінстер. – К.: Плеяди, 2006. – 220 с. Бєлкіна О. В. Критичне мислення учнів початкових класів//Практична психологія та соціальна робота. – 2005. – №4. – С.37-43; №5. – С. 37-45. Гей М.І., Бєлкіна О. В. Здатність критично мислити – це гідність вільної людини//Педагогічний пошук. – 1997. – №4. – С.69-71. Драйк Гордон, Вес Дженнет. Революція в навчанні. – Львів: Літопис, 2005. Критичне мислення як один з найефективніших шляхів розвитку творчих здібностей учнів. // Методична робота вчителя Іванової О. М., Кіровоград, 2005р.,43с.     Кроуфорд А., Саул В. та ін. Технології критичного мислення. –  К.: Вид-во «Плеяди», 2006. –220 с. Технології розвитку критичного мислення учнів // А. Кроуфор, В. Саул, С. Метюз, Д. Макінстер. – К.: Плеяди, 2006. – 220 с. Тягло А. В. Логика критического мышления / 2-e издание, исправленное и дополненное. – Харьков, 1997.

pptx
Додано
19 липня 2019
Переглядів
2719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку