Презентація "Текст. " Розвиток зв"язного мовлення

Про матеріал

Закріпити, систематизувати і узагальнити знання учнів про текст, вчити розпізнавати типи текстів, їх стиль, складати художні тексти за початком, серією малюнків і планом. Розвивати зв'язне мовлення, увагу, вміння слухати, поповнювати словниковий запас

Зміст слайдів
Номер слайду 1

На уроці рідну мову. Будемо вивчати. Отже, будьте всі уважні,Щоб її нам краще знати.

Номер слайду 2

ТЕКСТ

Номер слайду 3

- Прочитайте ці речення: Сушить і складає їх у своєму дуплі. Білочка готується до зими. Вже осінь. Не страшна звірятку зима. Цілий день вона носить горіхи, жолуді. Чи можна ці речення назвати текстом? Чому?- Що таке текст?

Номер слайду 4

Текст – це група речень, які розміщені послідовно й пов'язані між собою за змістом.

Номер слайду 5

―Визначте, у якому порядку слід розташувати речення, щоб вийшов текст? Сушить і складає їх у своєму дуплі. Білочка готується до зими. Вже осінь. Не страшна звірятку зима. Цілий день вона носить горіхи, жолуді.42153

Номер слайду 6

Будова ТЕКСТУЗачин. Основна частина. Кінцівка

Номер слайду 7

Знаємо ми, як потрібне навчання. Мріємо мову вкраїнську вивчать. Розповідь, опис і міркування –Це види текстів, що треба всім знать.

Номер слайду 8

Текст-розповідь. Текст-розповідь – це текст, у якому йдеться про події, пов'язані між собою, про дії героїв (персонажів) розповіді. ДУБ - символ могутності та довговічності, цілісності й здоров'я. Він - дерево життя, символізує наймогутніших богів: Зевса, Юпітера, Перуна. З дуба, вважається, був зроблений Хрест Господній... Як знак вічності, лягає в основу будівель, мостів, інших споруд, де є дерев'яні елементи. І він виправдовує славу довгожителя - Хортицькому козацькому дубу аж дві тисячі років!

Номер слайду 9

Текст-опис. Текст-опис – це словесне зображення предмета, істоти, явища, місцевості, приміщень. Дуб - наймогутніше дерево української флори. Він виростає величеньких розмірів. Біля села Мельники Чернігівського району росте дуб висотою 30 м і з обхватом стовбура 8.65 м. Вік його становить біля 1100 років. Такі дуби - живі свідки історичних подій ще з княжих часів.

Номер слайду 10

Текст-міркування. Текст-міркування доводить, переконує. Деякі казки називаються чарівними, тому що в них розповідається про незвичайні пригоди і подвиги героїв – сміливих, кмітливих і добрих людей. Вони піднімаються вище хмар, потрапляють у підземне царство, дістають живу і мертву воду. Їм допомагають килими-літаки, скатертини-самобранки, тварини й рослини. Що розмовляють. Ось чому герої чарівних казок завжди перемагають!

Номер слайду 11

Діловий текст. Діловий текст – це текст документів. Цей текст має бути коротким і чітким. Він не містить виражальних засобів (пестливих слів, порівнянь та ін.)Наприклад, оголошення, закони, накази.rrrr

Номер слайду 12

Науковий текст. У наукових текстах подається коротке й точне повідомлення про предмет. Наприклад, правила в підручниках

Номер слайду 13

Художній текст. Тексти літератури (казки, оповідання, вірші) називають художніми. У цих текстах присутні виражальні засоби ( пестливі слова, порівняння, слова з переносним значенням та ін.).

Номер слайду 14

ПЛАН План тексту – це назви (заголовки) частин тексту, розміщені послідовно за змістом. План допомагає відновити зміст прочитаного. Речення плану можуть бути розповідні, питальні, спонукальні.

Номер слайду 15

ПОДАРУНКИПід ялинкою пакунок –Новорічний…                  У коробці він лежить,Стрічкою обв'язаний ,Під папером там пакунок,Захований …

Номер слайду 16

Прочитайте початок тексту. Перекажіть. Сьогодні Оленка іменинниця. Їй виповнилося десять років. Оленка отримала багато подарунків: книжки, фломастери, іграшки. А бабуся зв'язала Оленці мякенькі, пухнасті рукавички. Іменинниця з друзями пішла в сад ліпити сніговика. Чудовий сніговик вийшов! А де ж рукавичка? Одна є, а друга загубилася. Шукали всі гуртом – не знайшли. А рукавичка опинилася під снігом … Робота з зошитом

Номер слайду 17

Хто прийшов до рукавички? (Маленька, лінива, хвостата, працьовита).2. Що принесла мишка в рукавичку? (Зерно, яблучко, насіннячко, жолудь).3. Як жилося мишці в теплій рукавичці? (Затишно, добре, холодно, тепло).4. Яка пора року настала? (Весна, похмура,тепла, сонячна, весела).5. Що сталося із жолудем? (Набубнявів, пустив пагонець, висох)6. Хто побачив рукавичку з пророслим жолудем? (Оленка, бабуся, подружки)7. Що, на вашу думку, зробить Оленка? Що зробили б ви? Дайте усні відповіді на запитання, використовуючи потрібні слова з дужок

Номер слайду 18

До рукавички прийшла маленька мишка. Вона принесла жолудя. Затишно жилося мишці в тепленькій рукавичці. Настала тепла весна. Жолудь набубнявів, пустив пагонець. Оленка побачила рукавичку з пророслим жолудем. Вона посадила деревце біля хати.

Номер слайду 19

Вправа “Мікрофон”- Чи сподобалося вам сьогодні на уроці?Поділіться своїми враженнями.- Які труднощі виникли під час написання творчих робіт? - Дякую вам за роботу. - Поаплодуйте собі. Підсумок уроку.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
5606
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку