Закріпити, систематизувати і узагальнити знання учнів про текст, вчити розпізнавати типи текстів, їх стиль, складати художні тексти за початком, серією малюнків і планом. Розвивати зв'язне мовлення, увагу, вміння слухати, поповнювати словниковий запас
Текст-розповідь. Текст-розповідь – це текст, у якому йдеться про події, пов'язані між собою, про дії героїв (персонажів) розповіді. ДУБ - символ могутності та довговічності, цілісності й здоров'я. Він - дерево життя, символізує наймогутніших богів: Зевса, Юпітера, Перуна. З дуба, вважається, був зроблений Хрест Господній... Як знак вічності, лягає в основу будівель, мостів, інших споруд, де є дерев'яні елементи. І він виправдовує славу довгожителя - Хортицькому козацькому дубу аж дві тисячі років!
Текст-опис. Текст-опис – це словесне зображення предмета, істоти, явища, місцевості, приміщень. Дуб - наймогутніше дерево української флори. Він виростає величеньких розмірів. Біля села Мельники Чернігівського району росте дуб висотою 30 м і з обхватом стовбура 8.65 м. Вік його становить біля 1100 років. Такі дуби - живі свідки історичних подій ще з княжих часів.
Текст-міркування. Текст-міркування доводить, переконує. Деякі казки називаються чарівними, тому що в них розповідається про незвичайні пригоди і подвиги героїв – сміливих, кмітливих і добрих людей. Вони піднімаються вище хмар, потрапляють у підземне царство, дістають живу і мертву воду. Їм допомагають килими-літаки, скатертини-самобранки, тварини й рослини. Що розмовляють. Ось чому герої чарівних казок завжди перемагають!
Прочитайте початок тексту. Перекажіть. Сьогодні Оленка іменинниця. Їй виповнилося десять років. Оленка отримала багато подарунків: книжки, фломастери, іграшки. А бабуся зв'язала Оленці мякенькі, пухнасті рукавички. Іменинниця з друзями пішла в сад ліпити сніговика. Чудовий сніговик вийшов! А де ж рукавичка? Одна є, а друга загубилася. Шукали всі гуртом – не знайшли. А рукавичка опинилася під снігом … Робота з зошитом
Хто прийшов до рукавички? (Маленька, лінива, хвостата, працьовита).2. Що принесла мишка в рукавичку? (Зерно, яблучко, насіннячко, жолудь).3. Як жилося мишці в теплій рукавичці? (Затишно, добре, холодно, тепло).4. Яка пора року настала? (Весна, похмура,тепла, сонячна, весела).5. Що сталося із жолудем? (Набубнявів, пустив пагонець, висох)6. Хто побачив рукавичку з пророслим жолудем? (Оленка, бабуся, подружки)7. Що, на вашу думку, зробить Оленка? Що зробили б ви? Дайте усні відповіді на запитання, використовуючи потрібні слова з дужок