Презентація до уроку "Види й засоби міжфразового зв’язку"

Про матеріал

Презентація до уроку "Види й засоби міжфразового зв'язку". У презентації використано дидактичний матеріал, присвячений Всесвітньому дню Сонця. Презентація складається з:

  • теоретичного матеріалу;
  • дослідження-зіставлення;
  • дослідження-порівняння;
  • міні-диктанту;
  • тестових завдань за текстом диктанту;
  • рефлексії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Дослідження-зіставлення. Прочитайте дві групи речень і визначте, які з них ми можемо назвати зв’язним текстом?1. Ранньої весни напрочуд красиво сходить сонце. Воно підіймається з-за обрію й простягає руки-промінці до всього живого. Ходить між дубами та осичинами, заглядає до тихої напівсонної річки, вітає турботливих комашок. Вітає квітку й плід, вітер і трави, краплину води й найдрібнішу піщину. Раптом зазирає в ярок і розбуджує своїм сонячним світлом сонні тумани.2. Край села на сонячному косогорі, неподалік запустілої церкви, стоїть школа. Вже давно зійшло сонце. Коні чули сталь стремен і кусали вудила. Криниця била з-під скелі, з-під каміння. Похмурий день восени. Дорога до лісу низова, де-не-де перелита повінню, хоч і не глибоко. Та, мабуть, для самої людини немає нічого дивнішого, ніж вона сама.

Номер слайду 4

Основні ознаки тексту – це:• Наявність теми й основної думки.• Наявність двох і більше речень.• Пов’язаність речень за змістом.• Послідовність та завершеність викладу.• Граматичний зв’язок між реченнями.

Номер слайду 5

Тема: Види й засоби міжфразового зв’язку. Мета:поглибити знання учнів про текст, його ознаки, сформувати поняття про види й засоби міжфразового зв’язку компонентів висловлювання;розвивати вміння аналізувати структуру тексту, визначати види й засоби зв’язку речень в ньому;за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти усвідомленню ролі сонця в природі та в житті людини.

Номер слайду 6

Види міжфразового зв’язку

Номер слайду 7

Дослідження-порівняння. У якому з текстів речення поєднані ланцюжковим зв’язком, а в якому - паралельним? Для Землі Сонце - могутнє джерело космічної енергії. Воно дає світло й тепло, необхідні для рослинного й тваринного світу, і формує найважливіші властивості атмосфери Землі. Воно визначає екологію планети. Без нього не було б і повітря, необхідного для життя. Повітря перетворилося б на рідкий азотний океан навколо завмерлих вод і обледенілої суші. Для нас, землян, найважливіша властивість Сонця в тому, що біля нього виникла наша планета і на ній з’явилося життя. Сонце є центральною та єдиною зіркою Сонячної системи, навколо якої здійснюють обертання інші об'єкти. Сонячне випромінювання бере участь у процесі фотосинтезу, надає безпосередній вплив на погоду, клімат та зміну пір року на нашій планеті. Тривалість сонячного дня дуже сильно впливає на життєдіяльність організмів. До речі, Сонце світить білуватим світлом, але, проходячи через атмосферу Землі, воно стає жовтуватим.

Номер слайду 8

Засоби зв’язку

Номер слайду 9

Міні-диктант. Світає 1. Одна за одною гаснуть зірки на небі. 2. Синє небо на сході стало блакитне, згодом по обрію простяглася рожева смужечка й розлилася по всьому небосхилі. 3. І вода в ставку, і краплини роси на траві – все стало рожеве в ці хвилини. 4. І туман розлився кругом: у долині, над річкою, над селом. 5. Високо в небі злетів жайворонок і співає. 6. Його маленькі крильця вже освітило сонце. 7. І крильця стали рожеві. 8. Ось-ось із-за обрію випливе золоте покотьоло. 9. О, жайворонок співає, а я вже бачу сонце!

Номер слайду 10

Міні-диктант. Світає 1. Одна за одною гаснут… зірки на небі. 2. Синє небо на сході стало блакитне згодом по обрію простяглася рожева смужеч…ка й розл…лася по вс…ому небо/схилі. 3. І вода в ставку і краплини роси на траві все стало рожеве в ці хв…лини. 4. І туман розлився кругом у долині над річ…кою над селом. 5. Високо в небі зл…тів жайворонок і співає. 6. Його мален…кі крил…ця вже освітило сонце. 7. І крил…ця стали рожеві. 8. Ось-ось із/за обрію випл…ве золоте покот…оло. 9. О жайворонок співає а я вже бачу сонце

Номер слайду 11

Аналіз диктанту. Тестові завдання1. Установіть відповідність між словом та правилом написання м’якого знака в ньому. Маленький А. У дієслівних формах дійсного й наказового способу. Крильця Б. У суфіксах –еньк-, -оньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-. По всьому, покотьоло В. Після м’якого л перед наступним приголосним.4. Гаснуть Г. У суфіксах –ськ-, -зьк-, -цьк-, -ість-. Д. Після м'яких приголосних у середині складу перед о.2. Доберіть правило до написання слів смужечка, над річкою. А. М’який знак не пишеться після р у кінці складу або слова. Б. М’який знак не пишеться після н перед ж, ч, ш, щ. В. М’який знак не пишеться після шиплячих. Г. М’який знак не пишеться після ц у кінці запозичених іменників чоловічого роду.

Номер слайду 12

3. Написання ненаголошених е, и можна перевірити за допомогою наголосу в усіх словах, ОКРІМ: А. розлилася;Б. злетів;В. над селом;Г. хвилини.4. Усі прийменники пишуться через дефіс у рядку: А. з/за, із/за, з/посеред. Б. з/під, за/ради, з/проміж. В. за/для, з/попід, з/поза.5. Слово, утворене поєднанням основ, вжито в реченні: А. другому;Б. четвертому;В. восьмому.6. Складним безсполучниковим є речення: А. перше;Б. друге;В. п'яте.

Номер слайду 13

7. Складносурядним є речення: А. третє;Б. четверте;В. дев'яте. 8. Узагальнювальне слово вжито після однорідних членів у реченні: А. другому;Б. третьому;В. четвертому.9. Узагальнювальне слово вжито перед однорідними членами у реченні: А. третьому;Б. четвертому;В. п'ятому. 10. Витлумачте значення слова покотьоло. А. Туго скручений у вигляді канату шматок тканини. Б. Замкнена крива, всі точки якої однаково віддалені від центра. В. Дерев’яна дитяча іграшка, що має форму обруча

Номер слайду 14

Взаємоперевірка1. 1. Б. 5. А. 2. В. 6. Б. 3. Д. 7. В. 4. А. 8. Б.2. В. 9. Б.3. Б. 10. В.4. А.

Номер слайду 15

На уроці я…Дізнався…Зрозумів…Навчився…Найбільший мій успіх – це…Найбільші труднощі я відчув…Я не вмів, а тепер умію…Я змінив своє ставлення до…На наступному уроці я хочу…

Номер слайду 16

Домашнє завдання: Опрацювати § 35. А. Виконати впр. 426 (с. 198). Б. Виписати з художньої літератури фрагмент тексту (7-10 речень), визначити вид і засоби міжфразового зв’язку в ньому.

pptx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
7309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку