Презентація Тема. Газообмін у легенях і тканинах. Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. Серце: б

Про матеріал
Закріпити сформовані компетентності про життєдіяльні процеси, що відбуваються в організмі, узагальнити знання про будову та функції дихальної та кровоносної систем, про їх узгоджену діяльність під впливом нервової регуляції. Формувати гігієнічні навички здорового способу життя підлітків шляхом фізичного навантаження Тип уроку . Навчальний проект практичного спрямування Методи навчання. Дослідницький практикум
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Газообмін у легенях і тканинах. Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. Серце: будова та функції. Робота серця. С-У Інтегрований урок –проект в межах проведення інженерного тижня у 8 класі Нижньосірогозького закладу ПЗСО

Номер слайду 2

Дотримання правил здорового способу життя –важливий етап процесів життєдіяльності людини. Статистики підрахували, що чинниками здорового способу життя є:20%-впливає спадковість20%-вплив екології на здоров’я50%-залежить від способу життя людини10%-рівень охорони здоров’я. Проблемне питання:-Як довести зв’язок між фізичним навантаженням, фізичними вправами і розвитком легенів та серцевого м’яза

Номер слайду 3

Теоретична частина навчального проекту. М’язова діяльність — головний фактор, що змінює функціонування органів дихання в нормальних умовах. Кожен рух, викликаючи зміну хімізму м’язів, рефлекторно і гуморально збуджує функцію дихання активізує роботу серця. Науковцями доведено, що між дихальною системою , роботою серця й апаратом руху існує тісний фізіологічний і функціональний зв’язок. Фізичні вправи запобігають багатьом ускладненням, які можуть розвиватися в легенях і плевральній порожнині (спайки, абсцеси, емфізема, склероз),в серцевому м’язі, а також вторинній деформації грудної клітки. Фізичні вправи, тонізуючи ЦНС, сприяють поліпшенню нервових процесів у корі великих півкуль головного мозку і взаємодії кори та підкірки. Під впливом систематично виконуваних фізичних вправ поліпшується крово- і лімфообіг у легенях та плеврі, що сприяє більш швидкому розсмоктуванню ексудату, активізації регенеративних процесів. Це стосується також легеневої тканини, дихальних м’язів, суглобного апарату грудної клітки і хребетного стовпа, серцевого м’яза. Вагомим результатом трофічного впливу фізичних вправ є відновлення еластичності легень та запобіганню міокардиту, серцевої недостатності.

Номер слайду 4

Дослідницький практикум «Конструювання власних моделей легенів та серця»Групова робота «висококваліфікованих представників інженерів конструкторів в області медицини”Група І-Інженер-практик , обізнаний в області дихальної системи людини. Завдання: сконструювати модель легенів, довести, що фізичне навантаження розвиває дихальну систему, укріплює дихальні м’язи. Група ІІ-Інженер-практик , обізнаний в області роботи серця людини. Завдання: доведіть , як функціонує наше серце. Варіант-1 Дослідницького практикуму. Виготовити дуже прості у виготовленні та використанні саморобні моделі легенів

Номер слайду 5

Хід роботи4 Крок. Для демонстрації процесу видиху стискаємо стінки пляшки, зменшуючи її внутрішній об’єм, зменшується й об»єм кульки(уявних легень) 1 Крок. Взяти пластикову пляшку з прозорими стінками, видалити етикетку, відкрутити кришечку. 3 Крок. Не відпускаючи стінок пляшки, фіксуємо краї кульки на горловині пляшки. Дана модель демонструє роль стінок грудної клітки( ребер та міжреберних м»язів) у процесах вдиху і видиху. Стінки пляшки відіграють роль стінок грудної клітки, а повітряна кулька-роль легенів. Варіант-І2 Крок. Закласти всередину пляшки повітряну кульку, натиснути на стінки пляшки пальцями

Номер слайду 6

Варіант-ІІКрок 1: Створюємо трахеї із соломинок. Візьміть соломинку, відмірьте 8 см и відріжте необхідну довжину. Це буде аналог трахеї – частини дихательного шляху, розташованого між гортан’ю та легенями Відмірьте від трубочки ще по 5 см й зробіть дві маленькі трубочки. Відріжте у них косий край и скрепить всё скотчем, щоб отрималась форма рогатки. Готово! Ви зробили наглядний макет роботи легенів людини. Потягніть за кульку вниз, і кулька надується – это вдих. Відпустіть – це видих. Крок- 2: Робимо легені з кульок. Відріжте краї кульок і скотчем приєднайте їхдок «рогатки». Перевірте, щоб через трубочки кульки здувались и надувались. Крок- 4: Збираємо макет и тестуємо. Проробіть в кришці отвір разміром з вашу трубочку. Закрипіть трубочку на кришці клеєм або скотчем, щоб повітря не проходило крізь щилини. Прикріпіть силует двухстороннім скотчем до пляшки Крок- 3: Конструюємо грудну клітку. Ножицями або ножем відріжте край від пляшки. Відріжте частину кульки, що залишилася й натягніть на відкриту частину бпляшки. Візьміть кольоровий картон, намалюйте силует людини й виріжте його. Створити модель легень самостійно

Номер слайду 7

Група ІІ-Інженер-практик , обізнаний в області роботи серця людини. Завдання: Як функціонує наше серце«В чому полягає невтомна робота серця?»Причина невтомної роботи серця — в ритмічному чергуванні скорочень та розслаблень, тобто в періодичності зміни роботи та відпочинку

Номер слайду 8

Знайти спільне між цими двома об'єктами: моделлю серця та періодичною системою?Періодична зміна фаз роботи та відпочинку серця. Періодична зміна властивостей хімічних елементів в залежності від порядкового номера або заряду ядра атома.

Номер слайду 9

Практична частина. Модель функціонування серця людини. Взяти 2 соломинки для напоїв, вставити одну у правий шлуночок, направити в бік легень-це легенева артерія, другу вставити в лівий шлуночок, направити до аорти. Взяти 3 пластикові пляшки 0, 75 л-3 шт. покласти їх так, щоб 2 з низ були вертикальними(шлуночки), а 1-горизонтально до них з переділеною навпіл перегородкою. Спробувати продемонструвати модель роботи серця в дії, наливши підфарбовану воду.3 соломинку розрізати навпіл і вставити в клапани, що розташовані між передсердями та шлуночками4 соломинку направити із легень до лівого шлуночка. Закріпити скотчем та пластиліном

Номер слайду 10

Група ІІ-Інженер-практик , обізнаний в області роботи серця людини. Завдання: Як функціонує наше серце

Номер слайду 11

Висновок навчального проекту. Активізувати роботу легенів та серця можна за допомогою фізичного навантаження: Фізичних вправ, роботи в саду, заняттям спорту. Під впливом систематичних занять дихання верхньо-грудного типу змінюється на фізіологічно більш доцільне — нижньо-грудне, збільшується дихальна екскурсія ребер і діафрагми. Поліпшення оксигенації крові при виконанні фізичних вправ нормалізує обмінні процеси в органах і тканинах усього організму, укріплює м»язову стінку серця, дозволяє активізувати роботу серцевого м»язу без паталогічних змін. Фізичні вправи при певній методиці їх виконання сприяють нормалізації функції зовнішнього дихання та активізують роботу серця. Застосування дихальних вправ дає можливість більш злагоджено працювати реберно-діафрагмальному механізму дихання з більшим вентиляційним ефектом і меншою витратою енергії на процес дихання. Створення моделей дає мождивість учням уявити роботу внутрішніх органів, що розглядаються. Але така робота повинна виконуватись систематично

Номер слайду 12

Підліткам врахувати обов’язково

Номер слайду 13

Закон Бойля-Маріотта-Фізичний закон, який пояснює поведінку повітря в легенях був описаний двома ученими: Робертом Бойлем і Едмом Маріоттом, тому був названий в їх честь. А чи знали ви, завдяки чому ваші легені наповнюються повітрям? Все відбувається завдяки спеціального м’яза - діафрагми. Диафрагма збільшує об’єм легенів і повітря природним шляхом потрапляє через трахеї. Закон звучить так: "При постійних температурі й масі газу добуток тиску газа на його об’єм постійно. "

Номер слайду 14

Запам’ятайте!

Номер слайду 15

Врахувати обов’язково!

Номер слайду 16

Успіху! Удачі при вивченні біології! Сподіваємось, що оберете новітні біологічні професії у майбутньому!

pptx
Додано
1 березня 2020
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку