"Інформаційна карта інноваційної діяльності"
Тема інновації «Предметний сайт учителя – сучасний інструмент навчання».
Мета інновації: створення нового информаційно-освітнього середовища;
вивчення можливостей предметного сайту з метою підвищення ефективності освітнього процесу.
Задачі:
1. Вивчити можливості використання і впровадження дистанційної освіти за допомогою інтернет - сайту в освітній і виховний процес.
2. Організувати доступ педагогам, школярам батькам до інформаційних ресурсів «Шкільний калейдоскоп» http://grenac.ucoz.ru/.
3. Створювати умови для розвитку пізнавального та освітнього середовища учнів.
4. Сформувати банк даних електронних і цифрових освітніх ресурсів:
методичні розробки та дидактичні матеріали до уроків, інтерактивні презентації до урочної та позаурочної діяльності, статті з досвіду роботи, навчальні програми, навчальні комп'ютерні програми.
Інформаційна карта інноваційної діяльності Тема інновації «Предметний сайт учителя – сучасний інструмент навчання». Комунальний заклад Очеретинський НВК: Очеретинська ЗОШ І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів - дошкільний навчальний заклад Ясинуватського району Донецької області Автор: учитель початкових класів Гренац Тетяна Віталіївна
Дата народження: 17 січня 1970 р. Освіта: вища. Професія: вчитель початкових класів. Місце роботи: Очеретинська ЗОШ I – III ступенів. Стаж роботи: 28 років. Категорія: вища. Класи та кількість учнів,які беруть участь у реалізації інновації: учні початкових класів2 Гренац Тетяна Віталіївна. Загальні відомості
Тема інновації «Предметний сайт учителя – сучасний інструмент навчання». Мета інновації: створення нового информаційно-освітнього середовища; вивчення можливостей предметного сайту з метою підвищення ефективності освітнього процесу. Задачі: 1. Вивчити можливості використання і впровадження дистанційної освіти за допомогою інтернет - сайту в освітній і виховний процес. 2. Організувати доступ педагогам, школярам батькам до інформаційних ресурсів «Шкільний калейдоскоп» http://grenac.ucoz.ru/. 3. Створювати умови для розвитку пізнавального та освітнього середовища учнів. 4. Сформувати банк даних електронних і цифрових освітніх ресурсів: методичні розробки та дидактичні матеріали до уроків, інтерактивні презентації до урочної та позаурочної діяльності, статті з досвіду роботи, навчальні програми, навчальні комп'ютерні програми. Термін реалізації інновації: 2013-2017 р. Напрямок інноваційної роботи: 1. Впровадження дистанційної освіти за допомогою авторського сайту вчителя. 2. Залучення учнів у проектну і дослідницьку діяльність, в тому числі за допомогою можливостей інтернет - простору.
Характеристика інновації за сферою оновлення : розвиток свого досвіду. Використання сучасних освітніх технологій: ІКТ Використання ІКТ сприяє підвищенню мотивації та інтересу до освітнього процесу. Формує вміння школярів орієнтуватися в інформаційному просторі. Проектна технологія В результаті дослідницької діяльності створюються можливості навчання проектуванню як загальноучбовому універсальному вмінню. Учнів ставлю в ситуацію самостійного оволодіння поняттями, способами рішення проблем у процесі пізнання. В результаті удосконалюються навички логічного мислення.
Забезпечення інноваційної діяльності- навчально-методичне: Авторський сайт «Шкільний калейдоскоп»Можливість виходу в інтернет. У перспективі – автоматизоване робоче місце учителя.психолого-педагогічне забезпечення освітньої діяльності в умовах експеременту: Сьогодні повсюдно пройшла інформатизація освіти, отже, використання і впровадження дистанційної освіти за допомогою інтернет - сайту в освітній і виховний процес створить умови для формування інформаційної компетенції учасників освітнього простору.
Теоретична інтерпретація досвіду вчителя- Джерело змін. Активне використання інтернет-технології в навчанні – це універсальний інструментарій для формування інформаційної культури. Вважаю однією з важливих форм роботи сучасного вчителя створення та використання особистого інтернет-сайту. Використання особистого інтернет-сайту педагога містить інтерактивний матеріал для учнів, інформаційні завдання для індивідуальної роботи, дозволяє учителю краще організувати навчально-виховну діяльність на уроці, підвищує пізнавальну активність і знання учнів.Ідея змін. Використання інтернет–технологій розширює можливості пред'явлення навчальної інформації за рахунок об'єднання в одному продукті тексту, графіки, аудіо- та відеоінформації, анімації, можливості для користувача зворотного зв'язку, властивості інтерактивності, що важливо для мотивації навчання молодших школярів. Мотивація обумовлена новими можливостями застосування комп'ютера, можливістю самостійно знаходити інформацію, відкриває нові можливості для роботи в класі та за його межами.
Концепція змін. Доступність дистанційної освіти полягає в розміщенні на предметному сайті вчителя:• навчальних матеріалів, якими учень може скористатися будь-який зручний для нього час;• посилань на освітні портали з метою пошуку додаткового матеріалу для проведення дослідницької або проектної роботи;• відпрацювання набутих навичок і умінь, підготовки до перевірочних і діагностичних робіт, домашнього завдання;• контактних даних вчителя, що дозволить оперативно зв'язатися з вчителем, за допомогою телефону, електронної пошти або інших засобів комунікацій.
Результати інноваційної діяльності із зазначенням строків досягнення 2011 рік – створення сайту «Шкільний калейдоскоп» 2012-… – систематична робота по наповненню сайту інформацією Форми представлення інноваційного педагогічного досвіду Звіт та обмін досвідом на окружних методоб’єднаннях, педрадах, у педагогічних інтернет–спільнотах, публікації.
Короткий зміст інноваційного досвіду вчителя. В наше життя активно долучилися інтернет технології, тому кожному вчителю для успішної роботи необхідно не тільки самому використовувати сучасні інформаційні технології, але й активно залучати до цього своїх учнів. Предметний сайт вчителя – сучасний інструмент навчання. Він дозволяє забезпечити відкритість, доступність і наочність освіти. Створюючи свій інтернет-ресурс, я ставила перед собою цілі:1. Підвищення мотивації та пізнавальної активності учнів;2. Підвищення ефективності освітнього процесу;3. Розвиток ключових компетентностей учнів в інформаційному суспільстві, а саме:• вміння вчитися;• вміння працювати в колективі;• уміння здійснювати вибір і нести за нього відповідальність;• вміння самостійно мислити і діяти;• вміння вирішувати нетрадиційні задачі, використовуючи набуті знання.
Мій сайт «Шкільний калейдоскоп» http://grenac.ucoz.ru/ створений у листопаді 2011 року, перші матеріали були опубліковані в цьому ж місяці. Я створила свій сайт для:• батьків і учнів, як засіб спілкування між вчителем і учнями, батьками за допомогою мережі інтернет;• вчителів, як засіб обміну досвідом та спілкування;• себе, як засіб розміщення накопиченого методичного матеріалу, а також як засіб самоосвіти. В даний час сайт використовується мною в професійній діяльності, ведеться робота по його поповненню. За наявними результатами можна зробити висновки, намітити перспективи в роботі. Для тих, хто навчається на сайті створена вкладка, на якій розміщені матеріали цікавого і пізнавального характеру, надано рекомендації до виконання деяких видів робіт. З'явилася можливість для більш глибокої індивідуалізація навчання та забезпечення умов для його варіативності. При виконанні завдань на комп'ютері діти вчаться контролювати свою діяльність, прагнуть до досягнення позитивних результатів.
Фотогалерея зберігає найбільш цікаві моменти уроків і різних заходів, показує, як проходять заходи, і передає їх атмосферу. Вчителі на сайті можуть ознайомитися з навчально-методичними матеріалами, робочими програмами, розробками уроків, позакласних заходів, батьківських зборів, авторськими інтерактивними презентаціями і використовувати їх у своїй роботі. Для батьків надані різні рекомендації та поради психологів щодо виховання дітей, запрошення до взаємодії у шкільному житті їх дітей. Вважаю, освітній сайт – це не вплив моди, а необхідність, яка виправдує себе у всіх відносинах: створює сприятливі умови для кращої співпраці учасників освітнього процесу, є важливою частиною навчального процесу, надає позитивний вплив на зростання професійної компетентності вчителя.
Очикувані результати1. Розвиток ІКТ-компетентності учасників освітнього процесу;2. Конструювання оптимального процесу навчання для учнів в особистісно-орієнтованому освітньому просторі за допомогою інтернет-сайту «Шкільний калейдоскоп» http://grenac.ucoz.ru/.3. Сформованість таких компетенцій, як вміння учитись та здатність самостійно здобувати знання.