Часто під час слухання симфонічних творів ми чуємо знайомі мелодії. Так композитори вшановують народну музику й дають їй нове життя. Жанр обробки народної пісні є дуже популярним і шанованим серед композиторів і виконавців. Найчастіше інструментальні обробки народних мелодій виконують ансамблі, оркестри народних інструментів, ансамблі пісні і танцю тощо. Але існує чимало обробок і для різноманітних інструментів-соло. Найпопулярніша форма інструментальних обробок — це варіації.
Костянтин Мясков - відомий діяч української радянської музичної культури — є автором оперет, інструментальних концертів, творів для оркестру народних інструментів. Костянтин Мясков. Варіації на дві українські теми (у виконанні ансамблю народних інструментів)https://www.youtube.com/watch?v=ep. PNKOc6k. K0
Часто під час слухання симфонічних творів ми чуємо знайомі мелодії. Так композитори вшановують народну музику й дають їй нове життя. Народні мелодії стали основним матеріалом Другої симфонії Левка Ревуцького. Уже перші такти твору просякнуті світлим поетичним розумінням світу, тонким відчуттям краєвидів України.
Левко Ревуцький. Можна сказати, що Ревуцький проспівав величний гімн своєму народові. У цьому йому допомогли народні пісні, які покладено в основу головних тем симфонії. Саме мелодії народних пісень стали «зерном» образності, відправною точкою, імпульсом для розвитку великого симфонічного твору. Але Ревуцький, як великий митець, переосмислив ці пісні, він ніби переніс народні образи минулого в реальне сучасне.
Симфонія № 2 Мі мажор Поет Максим Рильський так висловлювався про цей твір: «Друга симфонія сповнена красою українського поля, благородством народного серця, непереможними чарами народної пісні в дорогоцінній оправі симфонічної майстерності».https://www.youtube.com/watch?v=Ki_z5 Va. M7t. M Симфонія складається з трьох частин. Для втілення основних тем композитор використав сім народних пісень: у І частині — «Ой весна, весниця», «Ой не жаль мені», у II частині — «Ой Микито, Микито», «Ой там в полі сосна», «У Києві на ринку», у III частині — «А ми просо сіяли», «При долині мак».
Музичний фольклор значно впливає і на розвиток сучасної інструментальної музики, у якій відбувається оновлення засобів музичної виразності. Джерелами для цього часто стають саме зразки народного мистецтва. Прикладом може слугувати творчість українського композитора Мирослава Скорика. Зокрема, у «Карпатському концерті» він за допомогою прийомів звуконаслідування відобразив звуковий ландшафт гір: тембри денцівок (карпатських сопілок) та особливі інтонації валторн, що нагадують звучання трембіт. Тембральне звуконаслідування й інтонації гуцульського фольклору і є ознакою оновлення музичної мови.
« Вишиваночка» (музика і слова Наталії Май )1. Маю білу вишиванку, вишиваночку,Що матуся вишивала аж до раночку. Вишиванка розцвітає цвіт калиною,І у серці оживає Україною. Приспів. Вишиваночка, вишиваночка - наймиліша за усіх. Вишиваночка, вишиваночка – То матусі оберіг!2. Маю білу вишиванку, ще й намистечко,І на свято зодягаю взимку і літечком. Вишиванка розцвітає цвіт калиною,І у серці оживає Україною . Приспів. Вишиваночка, вишиваночка - наймиліша за усіх. Вишиваночка, вишиваночка – То матусі оберіг!