Презентація. Тема уроку: "Синтетичні волокна"

Про матеріал
Мета уроку: дати загальну характеристику синтетичним та природнім волокнам; ознайомитись з видами синтетичних волокон; дізнатися про галузі застосування природних та синтетичних волокон
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: «Синтетичні волокна». Презентація з уроку хімії для 10 класурозроблена викладачем хіміїКМ ХСШ №93 Котюк Т. В.

Номер слайду 2

Мета уроку. Мета: дати загальну характеристику синтетичним та природнім волокнам; ознайомитись з видами синтетичних волокон; дізнатися про галузі застосування природніх та синтетичних волоконзавдання. Завдання: навчальні: застосувати теоретичні знання про синтетичні волокна основні види синтетичних волокон; дізнатися про галузі застосування природніх та синтетичних волокон; бліц – гра «Хімічний турнір»виховні: постановка питання, демонстрація зразків штучного та природнього волокон ; проблемне питання-природні волокна проти синтетичнихрозвивальні: розвивати вміння й навички учнів працювати з інтерактивним матеріалом, логічно мислити, спостерігати, робити висновки та узагальнення

Номер слайду 3

Основні поняття й терміни. Синтетичні волокна, природні волокна, види синтетичних волокон. Тип уроку. Обладнання та матеріали: 3 Д моделі сполук каучуку і гуми, схеми хімічних реакцій, інтерактивний матеріал, відео супровід до уроку, використання додатку Ar. Book. Методи проведення. Обладнання та матеріали: зразки синтетичних, природних та штучних волокон. Схеми реакцій полімеризації, інтерактивний матеріал. Обладнання та матеріали. Тип уроку: засвоєння нових знань

Номер слайду 4

План уроку. I. Організаційний етап ……………………………………………………………3 хв. II. Мотивація навчальної діяльності……………………………………………..2 хв. III. Стимулювання навчальної діяльності ………………………………………2 хв. IV. Актуалізація опорних знань………………………………………………… 2 хв. V. Пояснення нового матеріалу……………………………………………......25 хв. VI. Закріплення нового матеріалу……………………………………………….5 хв. VII. Підбиття підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання.…6 хв.

Номер слайду 5

Хід уроку. Організаційний етап. Справжня освіта полягає в тому, щоб отримати найкраще від себе (Махатма Ганді)Я бажаю вам розпочати урок з гарним настроєм і отримати від нього задоволення і гарні результатимобілізація уваги учнів, психологічна підготовка та налаштування до навчальної діяльності. Мотивація навчальної діяльності. Бесіда та обговорення з учнями теми уроку. Переваги  синтетичних волокон та недоліки. Учні обговорюють сфери застосування . Чим різняться природні, штучні та синтетичні волокна

Номер слайду 6

Історична довідка. Людина здавна користувалась волокнами для виготовлення ниток. З ниток виготовляли і виготовляють тканини, а з тканин – різноманітний одяг. З бавовни і льону виготовляють добротні бавовняні і льняні тканини, з вовни окремих тварин – шерстяні, з ниток коконів шовковичного і китайського дубового шовкопрядів – натуральні шовкові тканини.. Виробництво синтетичних волокон розпочато лише у 60 рр. ХХ ст. Проте із-за доступності і дешевизни сировини та зростаючого попиту на вироби, їх виробництво у світі зростає випереджаючими темпами. Серед синетичних волокон нині поширеними є поліамідні, поліестерні, поліакрилонітрильні, полівінілхлоридні і інші.

Номер слайду 7

Актуалізація опорних знань. Штучні волокна одержують з природних високомолекулярних сполук, як правило, з целюлози. Синтетичні волокна одержують з синтетичних високомолекулярних сполук

Номер слайду 8

Актуалізація опорних знань. Розрізняють природні (натуральні), штучні й хімічні волокна. Натуральні волокна - це волокна, виготовлені з природних матеріалів, що надходять з рослин, тварин або мінералів. Сирі натуральні матеріали прядуть у нитки та нитки, які потім вплітають або в’яжуть у натуральні тканини. Існує дві загальні категорії природних волокон: тваринного або рослинного походження. До натуральних волокон тваринного походження відносяться шовк і шерсть, а до рослинних - бавовна, льон і джут. Приклади природних волокон: шовк, шерсть, бавовна, льон, джут

Номер слайду 9

У штучних волокнах основу становить готовий природний полімер, який переводять у розплавлений стан і за допомогою 337 спеціальних установок під невеликим тиском з нього формують волокна. Синтетичні волокна одержують з вуглеводневої сировини (нафти, кам’яного вугілля, природного газу). З цих низькомолекулярних сполук спершу добувають полімер, який у подальшому перетворюють на волокно. Поліамідні волокна Поліамідні волокна щодо багатьох показників перевершують усі природні і штучні волокна. До найбільш поширених серед них, які випускає сучасна легка промисловість, відносяться капрон, нейлон і енант. Капрон – синтетичний полімер, який одержують реакцією поліконденсації з ε-амінокапронової кислоти. Спрощено рівняння реакції виглядає так

Номер слайду 10

З капронових ниток виготовляють канати, риболовні сітки, комбіновані волокна, триконтажні вироби. Проте, капрон нестійкий до нагрівання, дії кислот і лугів та негігроскопічний. Поліестерні волокна Найбільше значення з поліестерних волокон має волокно лавсан. Лавсан – синтетичне волокно, яке отримують реакцією поліконденсації двоатомного спирту етиленгліколю (етандіолу) СН2 ОН – СН2 ОН і двоосновної ароматичної тетрафталевої кислоти

Номер слайду 11

Волокно лавсан надзвичайно міцне, термостійке, стійке до атмосферних впливів, до дії агресивних рідин. Проте, нитки з лавсану мають невисоку гігроскопічність, тому їх змішують з бавовняним, льняним волокном або вовною. Лавсан використовують для виробництва шин, транспортерних ліній, нафтостійких шлангів, риболовних тралів та електроізоляційних матеріалів. З комбінованих тканин, головним компонентом у яких є лавсан, виготовляють верхній одяг, штучне хутро, трикотаж а також гардинно-тюлеві вироби. Поліакрилонітрильні волокна Характерною їх ознакою є термостійкість, стійкість проти дії світла і атмосферних впливів, висока міцність і еластичність. Волокно нітрон добувають з продукту полімеризації акрилонітрила:

Номер слайду 12

Полівінілхлоридні волокна Типовим представником цієї групи синтетичних волокон є хлорин. ОН+ n. ОН m. Н2 О Хлорин – волокно, сформоване з хлорованого полівінілхлорида. Процес проводять, пропускаючи газуватий хлор крізь розчин полівінілхлориду у тетрахлоретані при 60-100о C або хлорбензені при 1500 С. Перхлоровінілова смола –містить близько 65% хлору і значно краще розчиняється, ніж полівінілхлорид. Волокна використовують в основному для технічних цілей: фільтрувальні тканини, транспортерні стрічки тощо. Волокна використовують в основному для технічних цілей: фільтрувальні тканини, транспортерні стрічки тощо. Волокно хлорин використовують для виготовлення так званої «медичної білизни». Білизна, виготовлена з хлорину, що є діелектриком, при терті об шкіру викликає утворення великих електростатичних розрядів. У багатьох випадках це полегшує самопочуття хворих, які хворіють на ревматизм, радикуліт і інші хвороби хребта і суглобів.

Номер слайду 13

Завдання для самоконтролю: Чому лляні та бавовняні тканини не електризуються: а) бавовна не поглинає вологу, а тому і не накопичує електричні розряди; б) бо вони мають високу електропровідність; в) бо вони виготовлені з природної сировини; г) бо вони поглинають вологу, що сприяє стіканню електричних розрядів? 3 Вкажіть волокна, які накопичують позитивні заряди: а) капрон, нейлон; б) ацетатне волокно, шовк; в) нейлон, нітрон; г) капрон, лавсан. Назвіть найважливіші природні волокна. Які переваги і недоліки. Розшифруйте позначки на ярлику до спортивної куртки. Закріплення нового матеріалу

Номер слайду 14

повідомлення домашнього завдання. Парагаф 34. Повторити вивчений матеріал, підготуваутися до тестового завдання

pptx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Презентації
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
2941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку