У презентації подаються вимоги до сучасного уроку, схема послідовності проведення уроку, а також типи уроків за дидактичною метою і в залежності від форми їх проведення.
Індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація процесу. Раціональне використання кожної хвилини уроку. Організоване закінчення уроку Формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосування їх на практиціВикористання активних методів навчання. Раціональна єдність словесних, наочних і практичних методів навчання. Дидактичні вимоги до уроку
Спрощена схема послідовності уроку. Актуалізація опорних знань, способів дій, чуттєвого досвіду. Повторення вивченого і оцінка того, що учні вже знають. Встановлення мети навчання. Зосередження уваги на теміПояснення нової теми. Висновки після опрацювання теми. Узагальнення вивчення. Обмін думками. Виявлення особистого ставлення. Постановка додаткових запитань. Поєднання змісту уроку з особистим досвідом учнів. Постановка запитань до вивченого на уроці матеріалу. Формування нових знань і способів дій. Застосування, закріплення знань і способів дій
Урок ознайомлення з новим матеріалом Урок формуванняумiнь i навичок. Урокузагальнення i систематизацiïзнань. Урок застосування знань, умiнь i навичок. Урок перевірки і корекції знань і умінь. Комбінований урок Типологія розроблялась Б. А. Онищуком, Г. І. Щукіною, Н. А. Сорокіним, М. І. Махмутовим, І. Ф. Харламовим та ін. Типи уроків за дидактичною метою
Трансформація традиційних способів організації уроку Уроки, засновані на формах, жанрах та методах роботи, відомих в суспільній практиціТипи уроків в залежності від форми їх проведення. Уроки, засновані на нетрадиційній організації навчального матеріалу. Уроки, що спираються на фантазію. Уроки, засновані на імітації діяльності закладів та організацій. Використання на уроці традиційних форм позакласної роботи. Уроки у формі змагань та ігор. Уроки, що нагадують публічні форми спілкування. Уроки, засновані на імітації діяльності при проведенні суспільно-корисних заходів
Слідство, патентне бюро, вчена рада Прес-конференція, брифінг, аукціон, бенефіс, регламентована дискусія, панорама, телеміст, репортаж, діалог, “ жива газета ”, усний журнал Спектакль, “ Слідство ведуть знавці ”, “ брейн-ринг ”, диспут Урок мудрості, відвертості, урок-блок, урок- ” дублер починає діяти ” Дослідження, винахідництво, аналіз першоджерел, коментарі, мозковий штурм, інтерв'ю, репортаж, рецензія Заочна екскурсія, екскурсія в минуле, мандрівка, прогулянка Лекція-парадокс, парне опитування, експрес-опитування, урок-захист оцінки, урок-консультація, урок-практикум, урок-семінар Трансформація традиційних способів організації уроку Уроки, засновані на формах, жанрах та методах роботи, відомих в суспільній практиціТипи уроків в залежності від форми їх проведення. Уроки, засновані на нетрадиційній організації навчального матеріалу. Уроки, що спираються на фантазію. Уроки, засновані на імітації діяльності закладів та організацій. Використання на уроці традиційних форм позакласної роботи. Уроки у формі змагань та ігор. Уроки, що нагадують публічні форми спілкування. Уроки, засновані на імітації діяльності при проведенні суспільно-корисних заходів. Конкурс,турнір, естафета, дуель, КВК, ділова гра, рольова гра, кросворд, вікторина Урок-казка, урок-сюрприз
уроки-творчі звіти, уроки-заліки, уроки-експромт-екзамени, уроки-консультації, уроки-взаємонавчанняуроки-консиліумиуроки-спектаклі, уроки-концерти, кіно-уроки, дидактичний театруроки-комплекси, уроки панорамиуроки-семінари, уроки-конференції, уроки-лекціїуроки-суди, уроки-захисти дисертацій, уроки — «Слідство ведуть знавці», уроки-імпровізації, уроки-імітаціїуроки-пошуки, уроки-розвідки, уроки-лабораторні дослідження, уроки-заочні подорожування, уроки-експедиційні дослідження, уроки-наукові дослідженнядраматична гра, драматизація розповіді, імпровізована робота у пантомімі, тіньові п'єси, п'єси з ляльками і маріонетками, усі види непідготовленої драмиуроки-усні журнали, уроки-діалоги, уроки-роздуми, уроки-диспути, уроки-прес-конференції, уроки-репортажі, уроки-панорами, уроки-протиріччя-парадоксиуроки, на яких «спресовується» споріднений матеріал кількох предметівуроки-КВК, уроки-аукціони, уроки-турніри, уроки-вікторини, уроки-конкурсиуроки проводять з учнями різного віку, спресовуючи у різні блоки матеріал одного предмета, що за програмою вивчається у різних класах. Уроки-змагання Уроки міжпредметніУроки з різновіковим складом учнів. Уроки комунікативної спрямованості Уроки театралізовані Уроки на інтегративній основі Уроки змістовної спрямованостіУроки-подорожування, уроки-дослідження Уроки драматизації Уроки-психотренінги. Уроки суспільного огляду знань Уроки-ділові, рольові ігри вправи з психотренінгу, психокорекція НЕСТАНДАРТНІУРОКИ