2. На сучасних автомобілях встановлюють декілька видів гальмівних систем, що за призначенням поділяють на: Робоча гальмівна система використовується для керованого зниження швидкості руху автомобіля, аж до повної його зупинки. Запасна гальмівна система призначена для зупинки автомобіля у разі несправності або відмови робочої гальмівної системи.
2. На сучасних автомобілях встановлюють декілька видів гальмівних систем, що за призначенням поділяють на стоянкову та допоміжну. Стоянкова гальмівна система призначена для утримання зупиненого автомобіля на місці, щоб не допустити його самовільного рушання. Керує нею водій рукою за допомогою важеля ручного гальма. Допоміжна використовується у автомобілях великої тонажності.
3. Принцип роботи гальмівної системи. При натисканні на педаль гальма поршень головного гальмівного циліндру тисне на рідину, яка по трубопроводах перетікає до колісних гальмівних механізмів. Оскільки рідина не стискується, то вона передає зусилля натискання. Гальмівні механізми перетворюють це зусилля на опір обертанню коліс.
Ножне гальмо може мати гідравлічний або пневматичний привід, який діє на гальмівні механізми всіх коліс. Ручне гальмо сучасних автомобілів має механічний привід, який додатково діє на гальмівні механізми задніх коліс або на центральне гальмо. Ножне гальмо використовують як основне для гальмування автомобіля під час руху, а ручне — для стоянкового гальма.
Перелік операцій ТО-1: Перевірити стан і герметичність трубопроводів. Перевірити на стенді дії гальм. За необхідності відрегулювати гальма. Перевірити стан і герметичність гідровакуумного підсилювача. Перевірити дію ручного гальма та за необхідності відрегулювати його. Перелік операцій ТО- 2 Перевірити стан і герметичність з’єднань трубопроводів гальмівної системи і при необхідності усунути витік гальмівної рідини. Перевірити і при необхідності закріпити привід гальмівного крана, циліндра гідровакуумного підсилювача. Перевірити стан гальмівних барабанів, колодок і відрегулювати їх. Перевірити дію ручного підсилювача гальм. Перевірити справність приводу і дію ручного гальма і при необхідності виконати регулювання.
Основні несправності гальмівної системи{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Несправність. Причини. Способи усунення. Різко збільшився хід педалі гальма, візуально зменшилась ефективність гальмування (в 2 рази)Вихід з ладу одного з контурів гальмівної системи. Перевірити стан трубопроводів і гідравлічних циліндрів. Замінити спрацьовані і пошкоджені деталі. При гальмуванні педаль опускається на значно більшу величину, ніж її робочий хід. Наявність повітря в системі. Відсутність рідини в живильному бачку. Пошкодження гумових манжет головного циліндра. Прокачати систему і видалити повітря. Долити гальмівну рідину, при необхідності прокачати систему Замінити манжети і прокачати систему
Гальмівну рідину рекомендується міняти щороку. Для того щоб поміняти гальмівну рідину, необхідно за допомогою шприца або спринцівки відкачати всю рідину з бачка головного гальмівного циліндра. Заодно це видалить повітря, якщо воно там є. Після цього залийте нову гальмівну рідину в бачок головного гальмівного циліндра і прокачайте систему.