Тема: Технічне обслуговування гальмівної системи автомобіля. Підготувала: майстер в\н Курилко Л. О.
Номер слайду 2
Гальмівна система автомобіля призначена для зниження швидкості його руху, зупинки та утримання автомобіля в нерухомому стані на спусках, підйомах і рівній дорозі під час зупинок і стоянок.1. Призначення гальмівної системи
Номер слайду 3
2. На сучасних автомобілях встановлюють декілька видів гальмівних систем, що за призначенням поділяють на: Робоча гальмівна система використовується для керованого зниження швидкості руху автомобіля, аж до повної його зупинки. Запасна гальмівна система призначена для зупинки автомобіля у разі несправності або відмови робочої гальмівної системи.
Номер слайду 4
2. На сучасних автомобілях встановлюють декілька видів гальмівних систем, що за призначенням поділяють на стоянкову та допоміжну. Стоянкова гальмівна система призначена для утримання зупиненого автомобіля на місці, щоб не допустити його самовільного рушання. Керує нею водій рукою за допомогою важеля ручного гальма. Допоміжна використовується у автомобілях великої тонажності.
Номер слайду 5
3. Принцип роботи гальмівної системи. При натисканні на педаль гальма поршень головного гальмівного циліндру тисне на рідину, яка по трубопроводах перетікає до колісних гальмівних механізмів. Оскільки рідина не стискується, то вона передає зусилля натискання. Гальмівні механізми перетворюють це зусилля на опір обертанню коліс.
Номер слайду 6
Схема гальмівної системи автомобіля: 1 – гальмівний механізм коліс, 2 – головний гальмівний циліндр, 3 – педаль гальма, 4 – ручне стоянкове гальмо.
Номер слайду 7
На сучасних автомобілях застосовують дві системи гальм, які діють незалежно одна від одної. Одна система приводиться в дію ножною педаллю і називається ножним гальмом, друга — ручним важелем і називається ручним (стоянковим) гальмом.
Номер слайду 8
Ножне гальмо може мати гідравлічний або пневматичний привід, який діє на гальмівні механізми всіх коліс. Ручне гальмо сучасних автомобілів має механічний привід, який додатково діє на гальмівні механізми задніх коліс або на центральне гальмо. Ножне гальмо використовують як основне для гальмування автомобіля під час руху, а ручне — для стоянкового гальма.
Номер слайду 9
Барабанний механізм складається з 2 колодок з фрикційними накладками, ________________________________________Їх переваги:- Низька ____________.- Простота _____________.- Ефект ________________. Технічний диктант
Номер слайду 10
Барабанний механізм складається з 2 колодок з фрикційними накладками, встановлених на опорному диску.Їх переваги:- Низька вартість.- Простота виробництва.- Ефект самопідсилення. Технічний диктант- відповіді
Номер слайду 11
Дискові складаються з гальмівного диску закріпленого на __________________.Їх переваги: При зростанні температури мають стабільніші показники ніж _______________. Підвищена чутливість гальм і довший час __________________. Технічний диктант
Номер слайду 12
Дискові складаються з гальмівного диску закріпленого на ступиці колеса.Їх переваги: При зростанні температури мають стабільніші показники ніж барабанні. Підвищена чутливість гальм і довший час спрацювання. Технічний диктант- відповіді
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Перелік операцій ТО-1: Перевірити стан і герметичність трубопроводів. Перевірити на стенді дії гальм. За необхідності відрегулювати гальма. Перевірити стан і герметичність гідровакуумного підсилювача. Перевірити дію ручного гальма та за необхідності відрегулювати його. Перелік операцій ТО- 2 Перевірити стан і герметичність з’єднань трубопроводів гальмівної системи і при необхідності усунути витік гальмівної рідини. Перевірити і при необхідності закріпити привід гальмівного крана, циліндра гідровакуумного підсилювача. Перевірити стан гальмівних барабанів, колодок і відрегулювати їх. Перевірити дію ручного підсилювача гальм. Перевірити справність приводу і дію ручного гальма і при необхідності виконати регулювання.
Номер слайду 15
Основні несправності гальмівної системи{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Несправність. Причини. Способи усунення. Різко збільшився хід педалі гальма, візуально зменшилась ефективність гальмування (в 2 рази)Вихід з ладу одного з контурів гальмівної системи. Перевірити стан трубопроводів і гідравлічних циліндрів. Замінити спрацьовані і пошкоджені деталі. При гальмуванні педаль опускається на значно більшу величину, ніж її робочий хід. Наявність повітря в системі. Відсутність рідини в живильному бачку. Пошкодження гумових манжет головного циліндра. Прокачати систему і видалити повітря. Долити гальмівну рідину, при необхідності прокачати систему Замінити манжети і прокачати систему
Номер слайду 16
Гальмівна рідина та її заміна
Номер слайду 17
Гальмівну рідину рекомендується міняти щороку. Для того щоб поміняти гальмівну рідину, необхідно за допомогою шприца або спринцівки відкачати всю рідину з бачка головного гальмівного циліндра. Заодно це видалить повітря, якщо воно там є. Після цього залийте нову гальмівну рідину в бачок головного гальмівного циліндра і прокачайте систему.
Номер слайду 18
Основні правила охорони праці при ТО гальмівної системи. Працювати у спецодязі. Для недопущення спалаху забороняється працювати при близькості відкритого вогню. Безпечне використання та справність підйомних механізмів. Робота справним інструментом та обладнанням.
Номер слайду 19
Закріплення нового матеріалу - Головний гальмівний циліндр.- Робочий гальмівний циліндр.- Гальмівна трубка.- Тормозна накладка.