Тест “Чи конфліктна я людина?» 1. У громадському транспорті почалася суперечка, Ви:а) не втручаєтесьб) висловлюєтеся коротков) активно втручаєтесь 2. Чи часто Ви виступаєте з критикою до своїх колег?а) не виступаюб) рідко, маю підставив) часто, з будь-якого приводу 3. Чи часто Ви сперечаєтесь з друзями?а) не сперечаюсьб) лише з принципових питаньв) часто 4. Як Ви реагуєте на порушення у черзі:а) мовчуб) роблю зауваженняв) проходжу вперед і спостерігаю за порядком
Тест “Чи конфліктна я людина?» 5. Недосолена страва, Ваша реакція:а) промовчитеб) досолите самів) відмовитеся від їжі 6. Вам наступили на ногу, Ви:а) промочитеб) зробите зауваженняв) висловите всі свої емоції 7. Вам не подобається подарунок, Ви:а) промовчитеб) тактовно прокоментуєтев) влаштуєте скандал 8. Не пощастило в лотареї, Ви:а) байдужіб) не приховуєте досадув) надовго втратите настрій
Ключ до тесту: А)– 4 бали; Б) – 2 бали; В) – 0 балів 22- 32 бали. Ви тактовні і миролюбні, спритно йдете від суперечок і конфліктів, уникаєте критичних ситуацій. Вислів «Платон мені друг, але істина дорожче!» ніколи не був вашим девізом. Можливо, іноді вас називають пристосуванцем. Наберіться сміливості, якщо обставини вимагають висловлюватися принципово, незважаючи на особи.12- 20 балів. Ви славитеся людиною конфліктною. Але насправді ви конфліктуєте лише тоді, коли немає іншого виходу і всі інші засоби вичерпані. Ви твердо відстоюєте свою думку, не думаючи про те, як це позначається на вашій кар’єрі або приятельських стосунках. При цьому не виходите за рамки конкретності, не принижуєтеся до образ. Все це викликає до вас повагу.до 10 балів. Спори і конфлікти – це повітря, без якого ви не можете жити. Любите критикувати інших, але якщо чуєте зауваження на свою адресу, «можете з’їсти живим». Ваша критика – заради критики. Ваша нестриманість відштовхує людей. Чи не тому у вас немає справжніх друзів? Словом, постарайтеся перебороти свій безглуздий характер.
Способи вирішення конфлікту 1) Переговори – мирна бесіда із метою пошуку можливостей розв’язання проблем.2) Конкуренція – активна боротьба за власні інтереси.3) Відступ - відхід від відповідальності.4) Посередництво – використання допомоги третьої сторони, для заочного розв’язання проблеми.5) Компроміс – вироблення рішення, що влаштує обидві сторони.6) Пристосування – пристосування слабкішої сторони до позицій і вимог сильнішої сторони (застосування сили або влади закону).7) Консенсус – досягнення загальної згоди.
Алгоритм дій, які сприятимуть вирішенню конфліктів. Перше – це заспокоїтись. Друге – аналіз ситуації без упереджень. Третє – це відкритий діалог між конфліктуючими сторонами, вміння вислухати співрозмовника, спокійно викласти свій погляд на проблему конфлікту. Четверте – виявлення спільної мети, способів вирішення проблеми, що дозволяють до цієї мети прийти. П’яте – висновки, які допоможуть уникнути помилок у спілкуванні і взаємодії в майбутньому.