Успіх – це удача в діяльності, досягнення певних результатів, суспільне визнання особистості. Успіх легко виміряти. Це відстань між тим, з чого ви почали, і вашим останнім досягненням. М. Корда Успіх – це не схованка, а подорож із власними правилами для руху. Гра життя в тому, щоб стати переможцем, досягти успіху чи досягти того, що ми запланували. Однак завжди існує небезпека зазнати невдачі в самореалізації. Урок, який більшість із нас ніколи не засвоює з цієї подорожі, але водночас ніколи не може забути назовсім, полягає в тому, що перемогти – іноді значить програти. Р. Хубер, американський дослідник
Індивідуальний суспільний успіх взаємопов’язаність, гармонійне поєднання, оскільки кожний індивід – член соціуму; успіх людини в соціумі обумовлюється успіхом в індивідуальному, особистому житті; індивідуальний успіх породжує суспільний, суспільний успіх твориться успішними особистостями; відносність пріоритету індивідуального чи суспільного успіху
Поняття «успіх» у західній, здебільшого американській традиції Модель удачі, підприємницво, техніка успішної діяльності, раціональна технологія; Символ сучасної цивілізації, цивілізації техногенного типу, спрямованої на досягнення особистого багатства, отримання політичної влади, могутності чи високої оплати праці, престижу чи слави в результаті росту кар’єри.
У сучасній теорії життєвого успіху підходи до тлумачення цього поняття зводяться до двох констатацій: Життєвий успіх - це досягнення позиції в ієрархії, яке відповідає очікуванням інших, навіть за умови розбіжності з особистими прагненнями. Успішним можна вважати статус навіть не престижний, але оцінений як успішний самим індивідом.
Педагогічний успіх — створення внутрішнього й зовнішнього поля життєдіяльності особистості, вплив на суспільну складову успіху через розвиток і утвердження гуманістичних, національно-патріотичних, суспільно значущих цінностей. Самореалізація особистості педагога є умовою самореалізації особистості учня, і навпаки, успішне зростання учня – стимул для розвитку особистості педагога.
Головними принципами педагогіки успіху є: 1. Гуманістична спрямованість педагогічної діяльності, яка передбачає: Повагу й віру в дитину; Свободу вибору; Уміння не лише слухати, а й чути. 2. Принцип співробітництва. 3. Принцип позитивного виховного впливу. 4. Поєднання ситуації успіху та неуспіху, коли передбачається, що без неуспіху успіх втрачає свою сутність, тобто неуспіх є етапом при переході від одного успіху до іншого
Складові демократичної системи управління, які допомагають створити ситуацію успіху: Система стимулювання працівників; Різні форми педагогічного моніторингу(анкетування, тестування, співбесіди); Заходи з обміну досвідом, конкурси; Презентація своїх досягнень. Ці форми стимулювання дають змогу знизити рівень емоційної тривожності педагога, впливають на створення позитивної психологічної атмосфери у колективі
Складові успіху в управлінні навчальним закладом: Діагностика(моніторинг) – аналіз – визначення мети – постановка завдань. Структура управління має враховувати можливості педколективу, використовувати потенціал кожного учасника навчально-виховного процесу в інтересах спільної справи. Документальне, нормативно-правове забезпечення діяльності закладу. Ресурсне забезпечення всіх процесів, які відбуваються чи можуть відбуватися у навчальному закладі
Сучасний керівник – це: Особистість, яка постійно працює над собою, своїми професійними й особистісними рисами; Стратег, що бачить перспективи розвитку; Носій організаційних змін, що генерує нові підходи до розв’язання проблем, одержимий ідеєю, готовий долати труднощі заради її втілення в життя; Лідер, що прагне не наказувати, а вислуховувати колег, є ентузіастом і підтримує ентузіастів
Вироблення професійної компетентності – процес циклічний, тому що в педагогічній діяльності необхідне постійне підвищення професіоналізму. Процес саморозвитку обумовлений біологічно й пов’язаний із соціалізацією та індивідуалізацією особистості, яка свідомо організовує своє життя, а значить, свій розвиток. Розвиток професійної компетентності так само дуже залежить від середовища, яке має його стимулювати.
Людину нічому не можна навчити, їй можна допомогти знайти це в собі самій. Галілей Жодна велика перемога неможлива, якщо їй не передує перемога над самим собою. Той, хто прагне, зробить більше, ніж той, хто може. Помилки є мостом між досвідом та мудрістю. Проблеми – наші друзі. Проблеми – це ті ж можливості, тільки з шипами.
У китайській мові слово «криза» складається з двох ієрогліфів. Один означає небезпеку, інший–можливість. Наші прагнення – це і є наші можливості. Усі ми купаємося в можливостях, але тільки одиниці здатні в них плавати. Малі можливості часто є початком великого старту. Секрет успіху у житті – не прогавити свій шанс, коли трапиться така нагода. Учіться слухати, бо ваш шанс може стукати у двері дуже тихо.