В роботі шкільного психолога окрім традиційних форм роботи також можна використовувати квести.
У чому суть квестів і чим вони корисні для дітей?
Класифікація квестів.
Сенс, цілі і завдання квесту.Методика організації та проведення квесту в школі ( підготовка, сценарій, розподіл на команди, умови гри ).
При передруці посилання на автора обов'язкове.
Квест, як одна з форм роботи практичного психолога в школі.
Ігровий світ настільки багатий і різноманітний, що створити повну класифікацію його жанрів поки нікому не вдалося. Проте, один з різновидів ігор під назвою «квест» користується великою популярністю і приваблює багатьох.
Зміни, що відбуваються в сучасному суспільстві, вимагають розвитку нових способів освіти, нових педагогічних технологій, що сприяють індивідуальному розвитку особистості, творчої ініціативи, виробленню в учнів навичок самостійної навігації в інформаційних полях, формування універсального вміння вирішувати проблеми, що виникають у професійній діяльності.
Актуальність використання квестів сьогодні очевидна. Освіта нового покоління вимагає використання в освітньому процесі технологій діяльнісного типу.
Квести можна використовувати на різних предметах, на різних рівнях навчання в навчальному процесі. Вони можуть охоплювати окрему проблему, навчальний предмет, тему, можуть бути і міжпредметними.
Так і в роботі шкільного психолога окрім традиційних форм роботи також можна використовувати квести.
Квест - це можливість проявити кмітливість і логічне мислення, продемонструвати свої таланти і отримати море позитивних вражень. Це випробуваня, які дозволяють перевірити свої знання в області психології, вміння працювати в команді, проявити почуття гумору, показати гнучкість розуму і оперативність мислення.
Квест побудований на комунікаційній взаємодії між гравцями. Не спілкуючись з іншими гравцями неможливо досягти індивідуальних цілей, що стимулює спілкування і служить гарним способом згуртувати гравців. Квести допомагають учням відмінно справлятися з командоутворенням, допомагають їм налагодити успішну взаємодію в команді, відчути і сформувати взаємовиручку, поділ обов'язків і взаємозамінність, і при необхідності навчитися без паніки мобілізуватися і дуже швидко вирішувати нестандартні завдання.
Квести несуть в собі елемент змагальності, вони сприяють розвитку аналітичних здібностей. Використання квестів розширює рамки освітнього простору. Така розвиваюча роль квестів.
Навчання відбувається непомітно, адже при вирішенні поставлених завдань можна дізнатися багато нового. Квест - чудова нагода придбати нові знання і досвід.
Квест (квестор) - від латинського слова q u a e r o - шукаю, розшукую, веду слідство. В Італії - це поліцейський чин, в Стародавньому Римі - служитель, який здійснював різні функції (адміністративні, судові, фінансові).
У міфології та літературі англійською мовою поняття «квест» спочатку означало один із способів побудови сюжету - подорож персонажів до певної мети через подолання труднощів (наприклад, міф про Персея або навіть 12 подвигів Геракла). Зазвичай під час цієї подорожі героям доводиться долати численні труднощі і зустрічати безліч персонажів, які допомагають або заважають їм. Герої можуть виконувати квест як з особистої вигоди, так і з інших мотивів. Виконання деяких квестів пов'язано з рішенням морально-етичних завдань. Велику популярність подібні сюжети отримали в лицарських романах, зокрема, один з найбільш знаменитих квестів лицарів Круглого Столу - пошуки Святого Грааля. Особливо активно цей прийом використовується в жанрі фентезі. Так як цей жанр тісно пов'язаний з рольовими іграми, то термін перекочувавши в ігри, трохи змінив свій сенс.
Отже, квест - це пригодницька гра, яка призводить з точки А в точку Б, шляхом вирішення поставлених завдань.
Квест (від англійського Quest – пошук ,предмет пошуків, пошук пригод, виконання лицарської обітниці) - являє собою активну, пригодницьку гру, в якій команда, використовуючи свої знання, інтелект, кмітливість, силу повинна виконати всі завдання і подолати дистанцію за певний час. Гра включає в себе послідовність точок і завдань, об'єднаних загальним сценарієм. Виконавши завдання команда отримує направлення на наступну точку або завдання, і так до фінішу. Кількість точок (рівнів) і їх складність визначається для кожної гри окремо.
Історія квесту.
Перші квести з'явилися досить давно, ще до глобального поширення інтернету, і мали вони текстовий вигляд. Потім, в 80-х роках минулого століття, набули поширення графічні квести. У 90-х з'явилися вже квести-головоломки. Як прийнято говорити: все нове - це добре забуте старе. Мабуть, завдяки цьому принципу, квести в реальному житті повертаються знову.
Один з перших живих квестів сучасності був придуманий і створений невеликою групою ентузіастів з «Силіконової долини» ще в 2006 році і називався «Origin». В основу його було покладено незабутні твори Агати Крісті. Спочатку численні туристи з величезним інтересом поставилися до цього абсолютно нового виду розваг. Але, тим не менше, особливої популярності за океаном квести не здобули. Зате естафетну паличку спритно підхопили японці. Завдяки їм, подібні квести набули широкого поширення по всьому світу.
Одними з перших в Європі квести почали розвивати жителі Швейцарії та Угорщини. До нас же квести в реальності прийшли зовсім недавно, але зате дуже швидко стали популярною розвагою.
Технологія квесту розроблена професором Університету Сан-Дієго (США) Доджем Берні в 1995 році як спосіб організації пошукової діяльності в навчальному процесі.
У чому суть квестів і чим вони корисні для дітей?
Суть будь-якого квеста полягає в пошуку якомога більшої кількості цілей. Для цього учасникам гри доводиться взаємодіяти один з одним, аналізувати наявну інформацію, використовувати спритність, ерудицію і всі свої вміння.
Під час гри персонажі виявляються в певній ситуації і отримують завдання, яке вони мають виконувати - шукати вбивцю, розкривати таємниці, боротися за скарби або рятуватися від різних лих і катастроф.
Квести вважаються розвиваючими іграми, тому приносять велику користь як дорослим, так і дітям. Якщо говорити про малюків, то подібні завдання змушують дитину думати, шукати вихід зі складної ситуації, а це, в свою чергу, сприяє розвитку логіки, кмітливість, вчить дітей взаємодіяти і спілкуватися з іншими учасниками.
Беручи участь в квестах, дитина відкриває в собі нові здібності і риси характеру, отримуючи при цьому яскраві емоції і незабутні враження.
Класифікація квестів.
У квест ігор є класифікація:
Види квестів за формою побудови сюжету:
Сюжетні або лінійні - квести, спрямовані на послідовний розвиток ігрових подій; гра побудована по ланцюжку, де потрібно розгадувати одну загадку за другою, наче розмотуєте клубок ниток, і так до тих пір, доки не пройдуть весь маршрут.
Штурмові (нелінійні) - гравці отримують основне завдання і перелік точок з підказками, але при цьому самостійно вибирають шляхи вирішення. Це квести, де існує безліч ниточок, посмикав за які можна отримати різні результати, які однаково вам можуть стати в нагоді в майбутньому.
Кільцеві - являють собою той же лінійний квест, але замкнутий в коло. Команди стартують з різних точок, які будуть для них фінішними.
Види квестів за місцем проведення:
Типи квестів:
- Одноразові - квести, одного разу виконуються за гру.
- Багаторазові - квести, регулярного проходження (щодня, щотижня, періодично- раз в декілька днів).
Різновид квестів:
- Поодинокі - проходження одноосібно.
- Групові - проходження в складі 2-х, 3-х, 4-х гравців, в складі клану, наприклад не менше 10-ти гравців, альянсово, наприклад, не менше 15 гравців.
Існує певна структура ігрових квестів:
1. Наявність цікавих героїв (люди-актори, з атрибутами тих героїв, яких вони зображують)
2. Наявність нагород за виконані завдання (наприклад, жетони, або отримання частини відповіді на головне питання гри, в кінці гри грамоти за місця, кубки і т.п.)
3. Наявність ведучого команди (НЕ підказувача, а помічника)
Сенс, цілі і завдання квесту:
Сенс – в процесі гри розважитися, а також попутно отримати нові знання, перевірити себе, навчитися працювати в команді для отримання загальної перемоги.
Мета
Завдання - грати чесно, дотримуючись правил, виконуючи всі завдання.
Методика організації та проведення квесту в школі:
(На різні віки, а також інтелектуальні,
пізнавальні, активно-розважальні).
Бажано продумати 1-2 завдання на станцію (іноді по якимсь суб’єктивним причинам завдання може «не піти» , тоді його заміняють на інше).
Підготовка
- Використовуватися повинна якнайбільша кількість приміщень школи (актова зала, спортивний зал, їдальня, бібліотека тощо) або ж станції розташовувати таким чином, щоб вони знаходилися в найрізноманітніших куточках школи (в коридорах біля молодшої школи, навпроти учительської, поряд з медпунктом тощо).
- Продумується оформлення, в тому числі, музичне,
звукове / шумове, костюми.
- Готуються карти , маршрути, завдання, майстер-класи,
реквізит.
- Ставляться виставки (інтерактивні, інсталяції)
- Проводиться рекламна акція (оголошення напередодні в класах, афіші, індивідуальні запрошення).
Учасники:
Обов’язково потрібно не забути про розпізнавальні знаки:
Можливі призи:
що відображають тематику квесту ),
Інформація, фото і коментарі учасників квесту можуть бути опубліковані на сайті школи або в шкільній групі в соціальних мережах без узгодження з гравцями
Сценарій
Сценарій об'єднується сюжетними лініями , станціями, на яких виконуються завдання.
1. Вибирається тип проходження гри:
2. Визначається сюжет гри. Він може бути наскрізним і / або поєднаний і / або героєм, автором, подіями, хронологією часу, а також місцем.
Варіант: кожна точка може бути з локальним (окремим) завданням, об'єднаним лише кінцевою метою (знайти скарб, отримати бонус або бали, зібрати частину пазла і т.п.).
Розподіл на команди.
Розподіл на команди також може проводитися різними способами.
Спосіб можна «прикрасити» якщо розподіл відбувається на якійсь іноземній мові. В цьому випадку попросіть допомоги у групи. Напевно, хтось знає рахунок на несподіваній іноземній мові.
«Ланцюжок». Викличте учасників за кількістю потрібних вам команд. Вони вибирають перших учасників команд. Далі перші обрані вибирають друге. Потім другі вибирають третє і т. Д.
Зібратися в групу можна:
Умови гри
можливий прийом, де кожен гравець перед початком гри на спеціальному папері (старовинний свиток, «державний» документ тощо ) ставить підпис, підтверджуючи тим самим, що він з регламентом ознайомлений і в ході гри він сам несе відповідальність за себе, своє здоров'я і благополуччя.
на кожній точці - відмітка в карті, дорожньому листі, картці учасника - ставиться підпис, час, бал і т.д.
Отже, головні вимоги до проведення квесту: мотивація учасників; передбачити зручність і безпеку; урізноманітнити завдання; продумати оригінальність подачі матеріалу; забезпечити спонтанність того, що відбувається для більшості учасників; витримувати логіку побудови, цілісність форми , дотримуватися теми і мети.