Презентація "Тренінг - Як провести ефективне заняття"

Про матеріал
Тренінг для викладачів коледжу «Як провести ефективне заняття». Мета: пошук ефективних шляхів розв'язання поставлених проблем та певних педагогічних ситуацій завдяки об'єднанню викладачів різних дисциплін в тренінговій роботі; активізувати творчий потенціал педагогічних працівників коледжу; удосконалити знання, уміння і навички організації різних видів педагогічної діяльності; сприяти особистісному розвитку педагогічних працівників; стимулювати бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доповідач: Молокова С. В.«Як провести ефективне заняття»

Номер слайду 2

Мета: пошук ефективних шляхів розв'язання поставлених проблем та певних педагогічних ситуацій завдяки об'єднанню викладачів різних дисциплін в тренінговій роботі;активізувати творчий потенціал педагогічних працівників коледжу;удосконалити знання, уміння і навички організації різних видів педагогічної діяльності;сприяти особистісному розвитку педагогічних працівників;стимулювати бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень. Завдання:ознайомити учасників з поняттям “ефективність”;ознайомити педагогів із дієвими нетрадиційними методами активізації навчання;розглянути основні ідеї педагогів-класиків щодо особистісних якостей вчителя;допомогти в організації професійного самовдосконалення та самоосвіти;сформувати та удосконалити уміння критичного і творчого мислення у процесі вирішення професійних завдань; сформувати вміння працювати в команді.

Номер слайду 3

«Навчатися і не розмірковувати - марно втрачати час, міркувати і не вчитися - згубне». (Конфуцій) Ефективність реформування системи освіти і професійної підготовки залежить від уміння навчального закладу швидко переорієнтувати старі ідеї і шаблони на задоволення професійних потреб у галузі. Сучасні умови висувають необхідність впровадження інноваційних підходів, переосмислення і перегляд звичних установок у стосунках викладача і студента, переведення їх у нову площину - площину ділового співробітництва, партнерського взаєморозуміння.«Не соромтеся вчитися і в зрілому віці. Краще навчитися пізно, ніж ніколи» Езоп 

Номер слайду 4

Як провести ефективне заняття...?З чого починається ефективний урок...? Перш за все, викладачу самому треба бути ефективним! А що ж таке ефективність...???Вправа «Квітка ефективності»Учасникам пропонується на всі літери слова “ЕФЕКТИВНІСТЬ” назвати риси та ознаки ефективної особистості.

Номер слайду 5

Наприклад, Е – енергійний, елегантний…Ф – функціональний…Е – ерудований, естетичний…К – комунікабельний, креативний, має командний дух, критичне мислення…Т, и – терплячий, товариський…В – відповідальний, вихований, вольовий…Н – наполегливий, незалежний, неформальне мислення…І – інтелігентний, ідеальний, ідейний…С – співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого…Т,ь – талановитий, творчий, тактовний, толерантний…

Номер слайду 6

Поради досвідчених викладачів. На помилках учаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Учні, студенти не мають боятися припуститися помилки.√ Заохочуйте студентів ставити запитання, виражати власну думку. До тверджень, суджень студентів ставтесь серйозно, з гідністю.√ Вибачайтеся перед студентами, якщо не можете одразу відповісти на пізнавальне запитання, поясніть причину відверто, скажіть, що дасте відповідь за декілька днів, і не забудьте виконати обіцянку.√ Виявляйте своє оптимістичне ставлення до можливостей студента, особливо, коли його спіткає невдача. Вікторина для педагогів«Вік живи – вік учись»

Номер слайду 7

Давайте  студентам, учням можливість максимально виявити свою ініціативу. Учіть учнів, студентів самостійно думати і працювати.√ Запрошуйте студентів бути співучасниками ваших педагогічних пошуків, висловлювати свою думку щодо того чи іншого методу, завдання і т.д., застосовуваних вами з метою апробування.√ Дивуйтеся, захоплюйтеся, радійте, коли студент робить гідний вчинок, виявляє кмітливість, мислить зосереджено.

Номер слайду 8

Не у всіх  студентів, учнів вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не дозволяйте студентам, учням не вірити у свої сили.√  Розвивайте в собі великий дар терпіння. Творче терпіння творить міць, із кожною годиною напружується дійсність.√   Допомагайте студентам перевершити самих себе.√  Заохочуйте самооцінку й оцінну діяльність кожного студента, давайте йому можливість оцінити свою роботу вголос, висловлювати свою оцінку про роботу інших.

Номер слайду 9

Якщо ваш голос виказує ваше роздратування, розчарування та зневіру, діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.√  Говоріть зі студентами спокійно, приємним голосом і експресією, частіше посміхайтеся. Вправа-демонстрація«Вплив слова на психологічний стан людини»(ведучий демонструє дослід як наочний приклад впливу поганих, необдуманих слів на людину)

Номер слайду 10

Найкращий той діалог, у процесі якого студенти, учні відгукуються не на слова, а на думки. Думки студента, учня набагато продуктивніші за думки педагога.√ Міркуйте вголос самі, щоб давати студентам зразки: як думати, як шукати вирішення задачі.  Чогось навчити можна тільки практикою. Кожен студент, учень по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це. Вправа «Погляд на життя»Учасникам пропонується на аркушах намалювати «дерево».

Номер слайду 11

Створюйте проблемні ситуації на заняттях. Там, де немає вибору, немає мислення. Якщо студент, учень дивується – він починає мислити. Нові ідеї – продукт творчої уяви. Зацікавленість – найсильніша мотивація для навчання. Творче ставлення до роботи й навчання – запорука ефективного заняття.√  Заохочуйте творчу діяльність.√ Мозковий штурм - це метод опитування, за якого приймаються будь-які відповіді учасників стосовно обговорюваного питання чи теми.√ Рольова гра - це неформальна постановка, в процесі якої учасники без попередньої підготовки розігрують сценки або ситуації.

Номер слайду 12

Добрій пам’яті передує пильна увага. Учіть студентів, учнів робити записи. √ …Жодна пам'ять не може змагатися з уривком паперу та «огризком» олівця…. Запам’ятовування матеріалу часто залежить від його викладу. Про рівень викладача можна зробити висновок з того, як він уміє висловлюватися.√  Стежте за чистотою вашої мови, не допускайте її забруднення.

Номер слайду 13

Є два основних мотиви, які формують поведінку людини:  отримати винагороду й уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на заняттях. Якщо викладач стоїть – він більше привертає увагу студентів, учнів. Плануйте дискусії, диспути на заняттях. Це посилює увагу студентів, учнів.√  Провокуйте дискусії студентів з вами, давайте їм можливість доводити вам, пояснювати помилки, спростовувати ваше твердження, і тоді, визнавши їхню рацію, виражайте подяку за те, що не дали вам перебувати в омані.

Номер слайду 14

Викладач не має говорити без упину. Учні, студенти  не встигатимуть за його думками. Також повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами - так економніше та ефективніше. Вправа «Ефект тенісних м’ячиків»Учасники шикуються, розраховуються на двоє. Кожна пара отримує по 3-5 тенісних м’ячиків, при цьому їм необхідно стати в парі на відстані трьох метрів (і більше) один від одного. Спочатку один партнер кидає іншому м'ячі повільно і по черзі. Потім вправу повторюють, при цьому темп кидків значно прискорюється. На третій раз учасникам пропонується кинути своєму партнерові усі м'ячики відразу.

Номер слайду 15

Про те, наскільки цікавим є зміст заняття, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду студентів, учнів. Особливо ретельно готуйте початок заняття. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.√ Коли зустрічаєте студентів, кажіть (своїм виглядом, посмішкою, виразом обличчя, словом): "Ми (Я) чекали вас.“√ Знайомте студентів з планом заняття, беріть до уваги їхні побажання з приводу змісту заняття.√  Виражайте студентам подяку за сприяння в проведенні цікавого заняття.

Номер слайду 16

Скарбничка педагогічної мудрості

Номер слайду 17

Рецепт успіху: Збери зерна мудрості,Розчисти джерело знань,Зачерпни з криниці досвіду,Полий квіти творчості,Придбай тонну терпимості,Півтонни сумлінності,Центнер наполегливості,Два – цілеспрямованості,Чотири – принциповості,П’ять – фантазії,І багато-багато чуйності!

Номер слайду 18

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
1026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку