ПРЕЗЕНТАЦІЯ тренінгу для педагогів "Особистісне зростання в умовах колективної взаємодії"

Про матеріал
Презентація - тренінг для педагогів сприятиме згуртуванню колективу через виконання самоідентифікуючих вправ, детально описаних на слайдах.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психолого-педагогічний тренінг “ОСОБИСТІСНЕ ЗРОСТАННЯ В УМОВАХ КОЛЕКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ”

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Слово «тренінг» походить від англійського «to train» , що означає «навчати, тренувати» Тренінг – це метод навчання, оснований на активній взаємодії учасників між собою та самостійному пошуку способів вирішення проблемних питань. Тренінг – інтерактивна форма набуття знань, розширення досвіду, спосіб формування вмінь та навичок. Педагогічний тренінг – це засіб впливу на особистість педагога, орієнтований на застосування активних методів групової діяльності з метою розвитку професійної компетентності.

Номер слайду 4

З історії тренінгу… Виникнення тренінгу пов'язане з ім'ям американського психолога Курта Левіна, який у 1946 році створив спеціальні тренінгові групи для вдосконалення навичок спілкування. Він сформулював базові принципи тренінгу, які взято за основу в освіті. В Україну тренінги прийшли в 90 –ті роки ХХ століття разом з розвитком бізнесу та відкриттям філій великих транснаціональних компаній. Саме тоді з'явилася потреба навчати співробітників відповідно до стандартів діяльності іноземних корпорацій. В кінці 90-х років тренінги почали практикувати в освіті у практиці роботи психологів та соціальних педагогів з метою корекції поведінки у дітей та підлітків. Згодом цей метод стали використовувати як метод активного навчання.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Правила роботи в групі простір нашої групи конфіденційний; правило “ тут і зараз ”; правило “ піднятої руки ”; правило заборони на діагнози та оцінку; принцип включеності й ініціативи учасників;   принцип емоційної відкритості та відвертості; принцип особистого вкладу.

Номер слайду 7

Вправа “Очікування” Мета: усвідомити власні очікування від тренінгу, від себе, від колективу.

Номер слайду 8

Знайомство. Привітання Пригощайтеся  Тренер пригощає учасників цукерками «драже» Завдання: 1) назвати своє ім'я, по батькові, посаду і порівняти себе з чимось/кимось саме з вашої спеціальності: в історії — з якимось історичним діячем, у фізиці — з якимось явищем або законом, у математиці — з теоремами й формулами, у хімії — з хімічними елементами або речовинами (н-д, «Я вчитель хімії. Сьогодні я як кислота: не лізь, бо обпалю…») ; 2) розповідь стількох прикладів з професійної діяльності, коли вона вас окриляла, скільки драже є у вас) Обговорення: - Що було незвичним при виконанні вправи? - Що нового ви змогли дізнатись? - Чи складно було відкривати себе для навколишніх? Якщо складно, тоді чому? Вправа “Драже”

Номер слайду 9

Енерджайзер “Поміняйтеся місцями ті, хто…” Енерджайзери – вправи-руханки з пізнавальним змістом Мета:  активізація учасників групи Зміст вправи: Група розсідається по колу. Учасникам пояснюється, що зараз буде проводитися гра, з допомогою якої ви зможете краще пізнати один одного. Називається особистісна якість або описується ситуація і учасники, по відношенню до яких відноситься даний вислів,міняються місцями. Наприклад: «Той, у кого є брат, поміняйтеся місцями». Темп гри повинен зростати. Варіанти висловлювань: •          у кого є син, поміняйтеся місцями; •          ті, хто сьогодні вранці з'їв смачний сніданок – поміняйтеся місцями; •          хто народився весною - поміняйтеся місцями,   хто народився зимою - поміняйтеся місцями •          хто любить котів - поміняйтеся місцями •          у кого нема доньки - поміняйтеся місцями •          хто п'є каву з цукром - поміняйтеся місцями •          у кого є захоплення-хобі - поміняйтеся місцями - і назвіть його; •          хто любить компліменти - поміняйтеся місцями»; •          хто дуже любить свою роботу - поміняйтеся місцями •          хто вважає що помилився з вибором професії - поміняйтеся місцями •          хто вважає, що гра триває досить довго - поміняйтеся місцями.

Номер слайду 10

Тест на рівні підсвідомого “Психологічне коло образів” як дієвий метод самопізнання Мета: визначити риси своєї особистості.  Тест пропонує визначити риси своєї особистості відповідно до образу тварин. Деякі племена Північної Америки і досі вірять, що людина народжується з рисами, притаманними тваринам. Оберіть із запропонованих картинок образ тієї тварини, який вам найбільше імпонує.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Вправа “Асоціативний ряд” (робота в групах) Мета: знайти найкоротший , навіть банальний у деякій мірі шлях до власного «Я» за допомогою фраз - асоціацій до словосполучення «шлях до себе», які б починалися на задану букву у ряді. Проговорити свою асоціацію, записати спільну для групи. Групи презентують напрацьоване. Обговорення: Чи часто асоціації учасників групи співпадали чи зовсім різні шляхи до себе? Аналіз спільного – відмінного для колективу. Рефлексія. Щоб бути в гармонії з собою, варто виконувати власні бажання, задовольняти дрібні потреби… Для групи – важливо зрозуміти, що у нас багато спільного, навіть шляхи до себе схожі. Ш - С - Л - Д - Е - Я - О - Б - Х - Е -

Номер слайду 14

Сфера «тіло/відчуття» - це зовнішній вигляд, наш режим, здоров’я, профілактика, наші хвороби, харчування, сексуальна активність. Сфера «діяльність/розум» - це робота, навчання, професія, бізнес, наука, логіка. Сфера «контакти/традиції» - це відносини з друзями, чоловіком, дітьми, родичами, іншими людьми. Сфера «сенс/майбутнє – це мрії, творчі роздуми, роздуми і переживання про сенс життя, планування майбутнього, наші фантазії, сни.  

Номер слайду 15

Зазначте 12 пунктів того, що ви найбільше цінуєте у своєму житті.

Номер слайду 16

Мій баланс Тіло/відчуття Діяльність/ розум Контакти/ традиції Сенс/майбутнє Завдання: розподіліть пункти на відповідні сфери балансної моделі В ідеальній балансній моделі наша життєва енергія (100%) гармонійно розподілється по 4 сферам (по 25% на кожну).

Номер слайду 17

Поміркуйте вдома що б ви хотіли покращити в собі (напишіть у кожній сфері: тіло, діяльність, контакти, сенс/фантазії), щоб поліпшити якість свого життя і стати на 100% здоровим педагогом?!!!

Номер слайду 18

Експрес-тест “Синдром емоційного вигорання чи емоційне виснаження?” невдоволення собою, небажання працювати; відчуття спустошення та втоми від роботи; відсутність задоволення від роботи; нехтування своїми обов'язками та формальне їх виконання; неможливість закінчити роботу вчасно; сприйняття себе як некомпетентного та неуспішного у професії; відсутність нових ідей; зниження ентузіазму; дистанціювання від учнів, втрата здатності співчувати; посилення соматичних хвороб; безсоння або поганий сон; потреба у стимуляторах (кава, алкоголь, тютюн); зниження апетиту або переїдання; неможливість зосередитися; швидкий темп мовлення; втома; невпевненість, дратівливість; негативна самооцінка; цинізм, песимізм; прагнення до усамітнення; почуття провини.

Номер слайду 19

Вправа – самоідентифікація “ Хто я? ” Вправа – самоідентифікація “ Хто я? ” Присутні стають у коло і виконують таке завдання: слід визначитися і вибрати з трьох позицій ту, яка чомусь найближча. Для цього слід ототожнити себе із вибраним словом, а потім зобразити його. Ви: вітер, гора чи сонце? Ви: поїзд, авто чи кінь? Ви: урок, перерва чи канікули? Ви: табличка з написом «Вхід заборонено», «Відкрито для відвідування» чи «Будь ласка, хвилинку зачекайте»? Обговорення: - Чому були спільні позиції? Від чого залежали відповіді? 

Номер слайду 20

Вправа “Трансформація інформації” Мета: показати механізми створення неефективної комунікації, виявити фактори, що впливають на спотворення інформації у процесі спілкування. Хід вправи Усі учасники, крім одного (жеребкування), виходять за двері. Тренер зачитує повідомлення, яке потрібно передати наступному учаснику, який зайде до аудиторії, якомога точніше. Варіант повідомлення: «Сьогодні вівторок. Негарна погода, але світить сонце. У мене погане самопочуття і настрій, якось усе сумно та невдало. А ще в четвер у нас контрольна з математики, а в неділю ми з класом о 10 годині їдемо на виставку котів, яких я зовсім не люблю, вона проводиться в будинку за кінотеатром « Київ Плаза». Треба взяти 23 гривні і не спізнитися».

Номер слайду 21

Вправа “Ханойська вежа” Одна із прадавніх легенд говорить: «У непрохідних джунглях недалеко від міста Ханоя є храм бога Брами. У ньому перебуває бронзова плита із трьома алмазними стрижнями. На один зі стрижнів бог при створенні миру нанизав 64 диски різних діаметрів із чистого золота. Найбільший диск лежить на бронзовій плиті, а інші утворюють піраміду, що зужується догори. Це вежа Брами. Працюючи день і ніч, жреці храму переносять диски з одного стрижня на інший, дотримуючись законів Брами: 1) диски можна переміщати з одного стрижня на іншій тільки по одному; 2) не можна класти більший диск на менший; 3) не можна відкладати диски убік, при переносі дисків з одного стрижня на інший можна використовувати проміжний третій стрижень, на якому диски повинні перебувати теж тільки у вигляді піраміди, що зужується догори. Коли всі 64 диска будуть перенесені з одного стрижня на іншій, настане кінець світу». Ця прадавня легенда покладена в основу завдання про Ханойську вежу: перемістити n дисків зі стрижня 1 на стрижень 3, використовуючи проміжний стрижень 2 і дотримуючи законів Брами.

Номер слайду 22

Обговорення методом рефлесії Рефле́ксія (від лат. reflexio — «повертаюся назад») — філософський метод, за якого об’єктом пізнання може бути сам спосіб пізнання чи знання, думка, вчинок. Рефлексія — унікальна здатність людської свідомості в процесі сприйняття діяльності сприймати й саму себе, внаслідок чого людська свідомість постає як самосвідомість  (знання про знання або думка про думку). Завдання: група має перенести Ханойську вежу, яка складається з 4 книжок, не промовивши при цьому ні слова. Кожен учасник робить один хід по черзі.

Номер слайду 23

Здійснення очікувань Мета: з’ясувати наскільки справдилися сподівання учасників, вияснити з яким настроєм закінчують заняття. Вправа на закріплення «Клубок» Висловлюємо свої враження від тренінгу, кидаючи клубок учаснику, до якого звертаємось з фразою «На сьогоднішньому тренінгу, мені здається, ми саме з вами були схожі тим, що …» . Тримаємо нитку, а клубок кидаємо. Так утвориться єднання – гармонія!

Номер слайду 24

З’ясуйте, що саме Вас тривожить. Поговоріть із близьким, проаналізуйте вголос. Напишіть собі листа. Не виставляйте себе «бідною ягничкою». Знайдіть людину, якій гірше ніж Вам. Плануйте не тільки свій робочий час, але і свій відпочинок. Встановлюйте пріорітети і принцип: непотрібні справи у смітник. Не згущуйте хмар! Не робіть із мухи слона! Керуйте своїми емоціями! Заплющте очі. Уявіть берег моря. Руки підніміть угору й  розведіть убік. Відчуйте силу енергії. Не забувайте хвалити себе. Усміхайтеся, навіть, якщо не хочеться! Робіть гімнастику. Адреналін не накопичується. Використовуйте агресивну енергію в мирних цілях. Улаштовуйте собі свята! Живіть красиво! Умійте відпочивати чемно, але переконливо! Станьте ентузіастом власного життя! Проблеми не треба переживати, їх потрібно вирішувати. Геть – самопожертву і довготерпіння! Робіть дні «інформаційного відпочинку» від ТБ. Почитайте щось. Дозвольте собі займатися своїм здоров’ям.

Номер слайду 25

Вправа «Жив-був педагог» колективна поема Мета: здійснити шерінг власного бачення вчительської праці шляхом колективного написання тексту в інтерактивній формі. Завдання: учасники по колу передають аркуш, на якому записаний початок історії “Жив-був вчитель...”. Кожен має доповнити всліпу своєю фразою уявну історію, бо відповідь попереднього учасника загорнута “гармошкою”. І так по черзі. Потім аркуш розгортається і зачитується вся історія повністю( за звичай, отримуємо кумедну історію, яка потішить усіх і зніме втому)

Номер слайду 26

Алгоритм

Номер слайду 27

Якщо сьогодні зранку ти прокинувся здоровим, ти щасливіший за 1 мільйон осіб, що не доживуть до наступного тижня.

Номер слайду 28

Якщо ти ніколи не переживав війну, самотність ув’язнення, агонію, катування чи голод, ти щасливіший за 500 мільонів осіб у цьому світі.

Номер слайду 29

Якщо ти можеш піти в церкву без страху і погрози ув’язнення чи смерті, ти щасливіший за 3 мільярди осіб у цьому світі.

Номер слайду 30

Якщо у твоєму холодильнику є їжа, ти одягнений, у тебе є дах над головою і постіль, ти багатший за три чверті людей у цьому світі.

Номер слайду 31

Якщо у тебе є рахунок у банку, гроші в гаманці або навіть небагато дріб’язку в скарбничці, ти належиш до 8% забезпечених людей у цьому світі.

Номер слайду 32

Якщо ти читаєш цей текст, ти благословенніший удвічі, тому що, по - перше, хтось подумав про тебе; по - друге, ти не належиш до тих 2 мільярдів людей, які не вміють читати!

Номер слайду 33

Хтось колись сказав: працюй, наче тобі не потрібні гроші, люби, наче тобі ніхто ніколи не завдавав болю, танцюй, наче ніхто на тебе не дивиться, співай, наче ніхто не чує, живи, наче на землі рай!

Номер слайду 34

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
3422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку