Протокол психологічного аналізу уроку
Дата_____________ Клас_________ Вчитель____________________________________
Предмет _________________________________
Тема уроку_____________________________________________________________________
Об’єкти для аналізу |
Аналіз спостережень
|
Шкала оцінювання |
||||||
Відповідність |
Часткова відповідність |
Невідпо відність |
||||||
Псих. фактори орг. моменту |
1. НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ЕМОЦІЙНИЙ СТАН УЧНІВ |
|||||||
Встановлення контакту з учнями (взаєморозуміння, доброзичливість, лагідність тону) |
|
|
|
|||||
Мотивація навчальної діяльності |
|
|
|
|||||
Вивчення стилю спілкування |
Інстуктивність стилю, створення атмосфери співпраці, намагання розкріпачити думку учня, повага до думки учня (навіть помилкової), вилучення із стилю роботи педагогічного диктату |
|
|
|
||||
Здатність передбачати конфліктні ситуації, своєчасно усувати негативні фактори навчання |
|
|
|
|||||
Врахування розвитку психічних процесів виховання волі, формування самооцінки |
|
|
|
|||||
2. СТРУКТУРА ТА ДИНАМІКА УРОКУ |
||||||||
Аналіз змісту уроку |
Активізація пізнавальних можливостей: мотивація навчальної дії |
|
|
|
||||
- організація проведення активних форм навчальної праці |
|
|
|
|||||
- конкурси, змагання, естафети, досліди, дискусії |
|
|
|
|||||
- створення проблемної ситуації, розв’язання проблемних завдань |
|
|
|
|||||
Активізація фантазії |
|
|
|
|||||
Врахування психолого-фізіологічних особливостей учнів (проведення фізкультхвилинок, зміна видів діяльності…) |
|
|
|
|||||
Врахування вікових та статевих відмінностей, особливостей |
|
|
|
|||||
Розвиток здібностей: - врахування особливостей пам’яті (зорової, слухової, кінестетичної, продуктивної, репродуктивної, механічної) |
|
|
|
|||||
- врахування особливостей уваги (мимовільної, довільної), сприймання, уяви, їх розвиток |
|
|
|
|||||
- врахування особливостей нервової системи, властивостей характеру, темпераменту |
|
|
|
|||||
- врахування рівня пізнавальних можливостей учнів, рівня інтелекту (диференціація завдань, індивідуальні картки…) |
|
|
|
|||||
- розвиток «математичних» здібностей |
|
|
|
|||||
- розвиток «гуманітарних» здібностей |
|
|
|
|||||
- створення умов для розвитку творчості, обдарувань |
|
|
|
|||||
Техніка уроку |
Оптимальність режиму та темпу |
|
|
|
||||
Культура, емоційність, виразність та доброзичливість мови |
|
|
|
|||||
Артистизм (рольова гра, жести, міміка…) |
|
|
|
|||||
Додержання естетичних умов |
|
|
|
|||||
Регулювання праці і відпочинку |
|
|
|
|||||
Умння перебудовуватись залежно від ситуації тощо |
|
|
|
|||||
Об’єкти для аналізу |
Аналіз спостережень |
Відповідність |
Часткова відповідність |
Невідповідність
|
||||
3. АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ |
||||||||
Використання методів та прийомів |
Проблемного, розвивального навчання |
|
|
|
||||
Спостереження, зіставлення, порівняння, аналізу, синтезу, узагальнення |
|
|
|
|||||
Опорних сигналів |
|
|
|
|||||
Самоаналізу, самооцінки навчальних дій учнів |
|
|
|
|||||
Поєднання індивідуальних, фронтальних, групових форм навчання |
|
|
|
|||||
Усвідомлення, засвоєння, закріплення ЗУН |
Забезпечення сприйняття, усвідомлення, систематизації та узагальнення матеріалу |
|
|
|
||||
Використання прийомів, що посилюють сприймання нового матеріалу (самостійна робота, плани, опорні сигнали, наочність) |
|
|
|
|||||
Виявлення в об’єктах, що вивчаються, найбільш суттєвих ознак та фіксація на них уваги учнів |
|
|
|
|||||
Встановлення закономірностей, зв’язків між фактами |
|
|
|
|||||
Використання різноманітних форм закріплення знань |
|
|
|
|||||
Перевірка, контроль, оцінювання ЗУН учнів |
Використання різноманітних способів, типів перевірки та контролю знань (графічної, тестової, захисту рефератів, досліджень) |
|
|
|
||||
Тактовність, об’єктивність при оцінюванні |
|
|
|
|||||
Навчання самооцінки навчальних дій |
|
|
|
|||||
Рівень уроку: _______________________________________________________________________________
Висновки, рекомендації ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Практичний психолог:_________________________________________________