Презентація "Тренувальні вправи з НМТ (українська мова, тестові завдання)"

Про матеріал
На допомогу учителю та випускнику пропонуються тренувальні вправи тестових завдань з української мови
Зміст слайдів
Номер слайду 1

НМТ з української мови(тестові завдання)

Номер слайду 2

(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: опорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!1. У називному відмінку в тексті вжито слово: А процес Б безлад В порядок Г мотлох. Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього: Н. В. З. В. ХТО? ЩО? КОГО? ЩО?

Номер слайду 3

(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: опорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні: А першому Б четвертому В п’ятому Г сьомому. Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього:

Номер слайду 4

(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: опорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!3. Прикладка є в реченні: А першому Б другому В четвертому Г п’ятому. Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього:

Номер слайду 5

(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: опорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!4. Слово зони в третьому реченні можна замінити словом: А відрізки Б сфери В шматки Г частини Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього:

Номер слайду 6

Завдання 5–15 мають по п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.5. На другий склад падає наголос у слові: А начинка Б випадок В дрова Г загадка Д русло

Номер слайду 7

6. З подвоєними приголосними треба писати обидва слова з пропусками в рядку: А під..аний критиці, роз..єднати береги Б л..ється водоспадом, побуквен..ий аналіз В розріс..я на всі боки, клітин.ий аналіз Г неждан..о зустрітися, об..ивати кригу Д йти навман..я, поліс..ькі краєвиди. Жада́ний. Шале́ний. Нежда́ний

Номер слайду 8

7. Окремо з часткою не треба писати слово в рядку: А не/дописана картина відомого художника Б не/з’ясовані вчасно важливі питання В не/прочитаний допис у соцмережі Г не/покоїтися через скаргу сусідів Д не/дооцінений талант молодого артиста. НЕ пишеться РАЗОМ: Якщо дієприкметник без НЕ не вживаєтьсянечувані рекорди. НЕ пишеться ОКРЕМО: Якщо при дієприкметнику є пояснювальне словоне помічений ніким хлопчик. Якщо є протиставленняне написаний, а набраний на комп'ютері лист. Якщо дієприкметник є присудкомквіти не политі

Номер слайду 9

8. Буквосполучення -ств- на місці пропуску треба писати в обох словах рядка: А студент..о, жіно..о Б коза..о, товари..о В дитин..о, пірат..о Г будівни..о, брат..о Д люд..о, гайдама..о Прага – празький, Париж – паризький, боягуз – боягузький. Убозтво, боягузтво -зьк--зтв-г-ж-з. Козак – козацький, силач – си-лацький, стрілець – стрілецький Ткацтво, жіноцтво, козацтво-цьк--цтв-к-ч-ц. Сиваш – сиваський, Волноваха – волноваський. Птаство, товариствох-ш-с-ств--ськ-студентство, дитинство, братство, людство

Номер слайду 10

9. Букву й треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка: А нью..орківець, гост..овий, лось..он Б кань..он, сер..озний, зна..омство В буль..он, кра..овий, фе..єрверк Г баталь..он, бо..овий, сл..озливий Д шампінь..он, сол..овий, сень..ор. ЙО передає звукосполучення й + о:1) на початку слова та після букви, що позначає голосний:його, йому, завойований, привілейований, район, чийого;2) після букви на позначення приголосного, переважно на початку складу:батальйон, бульйон, вйокати, Воробйов, курйоз, мільйон, Соловйов. ЬО пишемо після букви на позначення м’якості приголосного перед о:всього, Ковальов, Линьов, льон, льох, сьогодні, сьомий, трьох, тьохкати, цього.

Номер слайду 11

10. Прочитайте уривок тексту: Орхідеї не люблять прямих сонячних променів, тому їх не ставлять (1)будь/куди. Для них не підходять (2)перші/ліпші горщики, отже, (3)з/поміж уподобаних вами вибирайте прозорі. Не крутіть вазони з боку на бік, не поливайте квіти (4)на/швидку/руч – і вони (5)довго/довго тішитимуть вас цвітом. Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою: А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5

Номер слайду 12

11. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку: А переважна прерогатива Б головний лейтмотив В дивний парадокс Г захисний імунітет Д приваблива вакансія

Номер слайду 13

12. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова: У п’єсі Івана ______ є два ______ , які зображені ______. Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків: А Карпенка-Карого, персонажа, більш оригінально Б Карпенка-Карого, персонажів, більш оригінальніше В Карпенко-Карого, персонажа, найбільш оригінально Г Карпенко-Карого, персонажі, найбільш оригінальніше Д Карпенка-Карого, персонажі, найбільш оригінально

Номер слайду 14

13. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова: Дорогий _______, гостинні грузини запрошують тебе відвідати _______ Батумі й покуштувати _______ хачапурі по-аджарськи. Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків: А українцю, старовинну, смачну Б українець, старовинний, смачне В українцю, старовинне, смачне Г українець, старовинне, смачний Д українце, старовинний, смачну

Номер слайду 15

14. Редагування потребує речення: А Сплачуючи за будь-які товари чи послуги, завжди вимагайте на касі видати чек. Б Знаючи основні правила користування грошима, фінансові втрати вас не спіткають. В Отримавши банкноти, я завжди перевіряю на них усі можливі елементи захисту. Г Розраховуючись безготівково, кожен має контролювати правильність усіх трансакцій. Д Обов’язково зважуй можливі ризики, оплачуючи вартість товарів чи послуг онлайн.

Номер слайду 16

15. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак): Метод оповідок, (1) або вигадування легенд, (2) часто використовують з метою реклами: (3) історія, (4) удало придумана маркетологами, (5) може значно підвищити рівень продажу товарів, (6) і тут доречно пригадати відомий відеоролик, (7) як палички печива «Twix» виготовляють на різних фабриках. НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку: А коми 1, 2 – при однорідних членах речення Б двокрапка 3 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком В коми 4, 5 – при відокремленому означенні Г кома 6 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком Д кома 7 – між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком

Номер слайду 17

16. З’ясуйте значення кожного фразеологізму: Фразеологізм Значення1 упасти в око 2 ужалити в серце 3 укласти в голову 4 умочити в молоко. А вразити Б посивіти В пояснити Г сподобатись Д здивуватись

Номер слайду 18

17. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово): РЕЧЕННЯ: Нещодавно компанія «Tesla» публічно (1)всім пообіцяла, (2)що в недалекому (3)майбутньому на акумуляторних батареях будуть їздити (4)навіть вантажівки. ЧАСТИНИ МОВИ: А іменник Б прикметник В займенник Г сполучник Д частка

Номер слайду 19

18. Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире: Умова вживання тире: Приклад речення: А Паркур – це мистецтво пересування в просторі за допомогою акробатичних навичок. Б Досягнув 16 років – можеш почати тренування під наглядом досвідченого інструктора. В У паркурі вивчення нових елементів триває місяцями, а практика – усе життя. Г Дроп, сприн, блайнд, реверс – усі техніки стрибків потребують від виконавців фізичної підготовки. Д З-поміж інших видів спорту паркур має найближчого родича – спортивну гімнастику.1 тире в реченні з однорідними членами 2 тире між підметом і присудком 3 тире при відокремленій прикладці 4 тире на місці пропущеного члена речення

Номер слайду 20

19. Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення: Відокремлений член речення: Приклад: А Кирилівська церква в Києві, зведена ще в середині ХІІ століття, – видатна пам’ятка архітектури та монументального живопису. Б Тут поховано Святослава Всеволодовича – одного з головних героїв давньоруської поеми «Слово про похід Ігорів». В Упродовж восьми століть свята обитель пережила періоди розквіту й занепаду, перебудов і реставрацій. Г На стінах Кирилівської церкви можна побачити як олійний стінопис ХІХ століття, так і справжні художні скарби, зокрема фрески ХІІ століття. Д У 1970-х роках, обережно знімаючи багатовікові нашарування, реставратори відкрили понад 800 давньоруських фресок.1 означення 2 обставина 3 додаток 4 прикладка (різновид означення)

Номер слайду 21

20. Доберіть приклад до кожного типу складного речення: Тип складного речення: Приклад речення: А У 1975 році американець Білл Гейтс заснував компанію «Microsoft», що розробляла програмне забезпечення для персональних комп’ютерів. Б Створивши велику корпорацію, Білл Гейтс заробив свій перший мільярд доларів; понад 10 років засновник «Microsoft» був найбагатшою людиною світу. В «Microsoft» розробила операційну систему, але ліцензію на її використання було продано корпорації «ІВМ», яка встановлювала її на комп’ютери власного виробництва. Г Завдяки нечуваному успіху як цих розробок, так й інших програм Білл Гейтс став одним із найвпливовіших та найбагатших людей планети. Д Хто з інтернет-користувачів у наші дні не знає імені Білла Гейтса і яка молода людина не мріяла саме про такий успішний розвиток власного бізнесу? 1 складносурядне 2 складнопідрядне 3 безсполучникове 4 з різними видами зв’язку

pptx
Додано
26 березня 2023
Переглядів
2192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку