2. Вставним словосполученням ускладнено речення (розділові знаки пропущено): А За теорією Ч. Дарвіна було знято кілька цікавих науково-популярних фільмів. Б За теорією Ч. Дарвіна тривалий час уважно слідкували науковці в Кембриджі. В За теорією Ч. Дарвіна головною рушійною силою еволюції є природний добір. Г За теорією Ч. Дарвіна з’явилися й інші пояснення чинників еволюції видів
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10:(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – 2 і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє. 7. Окремо в тексті треба писати сполуку слів: А до/купи Б на/пам’ять В на/зустріч Г на/гору
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10:(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – 2 і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє. 8. У тексті слово фантастичні (речення 2) можна замінити всіма наведеними словами, ОКРІМ: А дивовижні Б казкові В неймовірні Г правдиві
9. Пунктуаційну помилку допущено в реченні: А першому Б другому В третьому Г п’ятому. Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10:(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – 2 і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.
10. У формі знахідного відмінка в тексті вжито всі виділені слова, ОКРІМ: А жінок Б людей В історії Г романи. Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10:(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – 2 і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.
12. Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку: А побував … Полтаві, заголовок … журналі, пташенята … гнізді Б бузок … цвітінні, літак … хмарах, повідомили … новинах В впадати … вічі, записано … статуті, місця … автобусі Г квітка … вазоні, світло … кімнаті, розчиняється … молоці Д костюм … шафі, подивитися … вічко, постукав … двері
14. Разом треба писати всі складні слова в рядку: А фото/журналіст, високо/ефективний, екс/чемпіон Б навчально/виховний, західно/європейський, мікро/схема В кисло/молочний, суспільно/політичний, пів/кілометра Г мега/маркет, яскраво/жовтий, кілька/мільйонний Д перекоти/поле, відео/конференція, сон/трава
15. Прочитайте речення: Медичний безпілотник набирає швидкість близько … кілометрів за годину й підвищує шанси на виживання під час серцевого нападу … відсотків. Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків: А сто, від восьми до вісімдесяти Б ста, від вісьми до восьмидесяти В ста, від восьми до восьмидесятьох Г сто, від вісьми до вісімдесяти Д ста, від восьми до вісімдесяти
16. Граматично правильне продовження речення «Перебуваючи на екскурсії в Холодному Яру,..» наведено в рядку: А хлопців зацікавили розлогі столітні дуби. Б сповнюєшся дивовижною силою козацького краю. В запам’яталося місце освячення гайдамацької зброї. Г нас здивував таємничий Мотронинський монастир. Д нам розповіли про історію написання роману «Залишенець».
17. Прочитайте речення (розділові знаки пропущено): Як справжній митець(1) він(2) незважаючи на уявну відчуженість від світу(3) був уважний(4) чутливий до всього навколишнього(5) і ніколи не стояв осторонь рухів та змін. Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ: А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5
18. Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні: А На лекціях з етики професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації. Б Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я. В На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми. Г На конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації. Д У тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі.
20. Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі травневі вечори…» додати: А але недолюблюю холодні листопадові. Б зі щебетанням птахів у нашому саду. В тоді так мріється про щось небуденне. Г напоєні пахощами яблуневого цвіту. Д хоча й червневі мають свої принади.
21. Правильно оформлено пряму мову в реченні: А Іван Франко писав «Народи тільки тоді зможуть досягнути щастя й свободи, коли всі будуть ученими працівниками». Б «Бути людиною, – стверджував Антуан де Сент-Екзюпері – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш». В «Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… – писав Ернест Хемінгуей. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти». Г «Багато величного є на Землі, але немає нічого більшого, як людина» – переконував славетний драматург Софокл. Д «Ми – не безліч стандартних «я», – стверджував Василь Симоненко і додавав: – А безліч всесвітів різних».
22. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак): Уважалося,(1) що рондель,(2) традиційна форма французької літератури,(3) придатний лише для пейзажної чи інтимної лірики,(4) однак Павло Тичина створив свій різновид цього жанру,(5) що увійшов у поетичний світ революційним фанфарним маршем,(6) сповненим самобутніх рефренів. НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку: А кома 1 – при вставному слові Б коми 2, 3 – при відокремленій прикладці В кома 4 – перед сурядною частиною складного речення Г кома 5 – перед підрядною частиною складного речення Д кома 6 – при відокремленому означенні
23. Синонімічними до простого речення «Через постійне плазування в тіні ви позбавляєте себе можливості знайти сонце» є всі наведені складні речення, ОКРІМ: А Ви не зможете знайти сонце, якщо виберете плазування в тіні. Б Ви не зможете знайти сонце, бо вибрали плазування в тіні. В Ви не зможете знайти сонце, тому що вибираєте плазування в тіні. Г Ви не зможете знайти сонце, оскільки вибираєте плазування в тіні. Д Ви не зможете знайти сонце, адже вибрали плазування в тіні.
25. З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі: Приклад речення А Окрім заповідників і національних парків, значну роль у збереженні флори та фауни відіграють заказники. Б Заказники, місця тимчасової заборони полювання, створюють з метою відновлення природних комплексів. В Власники природних об’єктів, оголошених заказниками, зобов’язані забезпечити режим охорони та збереження таких територій. Г Поставивши за мету захист рослин і комах, в Україні створили кілька ботанічних та ентомологічних заказників. Д Іноді заказник відіграє важливу, фактично вирішальну роль у збереженні й відновленні певного рідкісного виду. Відокремлений член речення:1 додаток 2 означення 3 обставина 4 прикладка (різновид означення)
26. Доберіть приклад до кожної умови вживання тире: Приклад речення: А Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий. Б Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії. В Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро. Г Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен. Д Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління. Умова вживання тире: тире між підметом і присудком 2 тире на місці пропущеного члена речення тире при відокремленій прикладці 4 тире в безсполучниковому складному реченні
27. Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення: Тип односкладного речення: 1 означено-особове 2 неозначено-особове 3 безособове 4 називне Приклад речення: А Не докоряй нікóли і нікóму. Б Ніхто не винен у твоїх обрáзах. В Лиш посміються із такої примхи. Г Не варто звинувачувать когось. Д Порада доброї і мудрої людини.