Презентація «ТРИ КОРОНИ ПОЕЗІЇ ВІДРОДЖЕННЯ» І ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО. Культурний феномен

Про матеріал

Найяскравішими, найталановитішими виразниками раннього Італійського Відродження були Данте Аліг'єрі, Франческо Петрарка і Джовані Боккаччо - знамениті поети Відродження, яких часто називають «трьома коронами поезії Відродження». Тільки їх зображують у лаврових вінках, як грецьких поетів - переможців Істмійських поетичних ігор.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Три корони поезії відродження» і образотворче мистецтво. Культурний феномен

Номер слайду 2

Відродження. З середини ХІІІ ст. у Західній Європі почав формуватися новий етап розвитку культури — Відродження, або Ренесанс (від італ. rinascimento, франц. renaissance — відродження). Першим назву «Відродження» або, французькою мовою, «Ренесанс» застосував у 16 столітті італійський історик мистецтва Джорджо Вазарі. Він прагнув підкреслити факт повернення образотворчого мистецтва тієї доби до античних взірців. Поступово назву «Відродження» поширили на всю культурно-історичну добу та її мистецтво. Носіями гуманізму були насамперед городяни: вчені, поети, художники. У центрі їхньої уваги постала людина, усе людське. Письменники-гуманісти оспівували природу, але водночас описували тогочасне бурхливе життя, прекрасні й сильні людські почуття. Живописці продовжували створювати картини на біблійні сюжети, проте для зображення Ісуса Христа і святих їм позували звичайні люди. Дедалі більше з'являлося портретів сучасників: і вельможних правителів, і простих городян.

Номер слайду 3

«Три корони поезії Відродження»Найяскравішими, найталановитішими виразниками раннього Італійського Відродження були Данте Аліг'єрі, Франческо Петрарка і Джовані Боккаччо - знамениті поети Відродження, яких часто називають «трьома коронами поезії Відродження». Тільки їх зображують у лаврових вінках, як грецьких поетів - переможців Істмійських поетичних ігор. Тому увагу інших митців всіх часів після них привертала не тільки поетична творчість Геніїв, але й самі образи поетів. А також ті образи, які створила їхня уява.І тому саме цим образам у поезії Данте, Петрарки та Бокаччо, їх передачею художниками і скульпторами присвячено цю презентацію. Данте Аліг’єріФранческо Петрарка. Джованні Боккаччо

Номер слайду 4

Живопис і гравюра

Номер слайду 5

Данте і живопис. Музою Данте стала Беатріче Портінарі, його сусідка. Данте і Беатріче стали символами любовної пари такими як Петрарка і Лаура, Ромео і Джульєтта. Беатріче він присвятив більшість сонетів і канцон зі збірки «La Vita Nuova» (Нове життя) і вона є одним з головних персонажів «Божественної комедії». Хоч Данте і Беатріче були сусідами і бачились досить часто вони розмовляли всього двічі. За спогадами Данте вперше вони розмовляли коли йому було 9 років, на світській вечірці, куди його взяв зі собою батько, а вдруге аж через 9 років, коли вони випадково зустрілись на вулиці. Саме цю, другу зустріч відобразив на своїй картині художник Генрі Холідей.

Номер слайду 6

«Божественна комедія» в живописі і в графіціЕпічна поема Данте Аліг'єрі «Божественна комедія» принесла поету світову славу. Її по праву вважають одним з найвизначніших творів у світовій літературі. У світі є кілька прославлених ілюстрацій до «Божественної комедії» Данте, унікальним в цьому відношенні є неповторний манускрипт, Сандро Боттічеллі (1445 -1510).

Номер слайду 7

Хоч серія малюнків Боттічеллі залишилася незавершеною, її навіть в такому вигляді визнають вершиною мистецтва книжкової ілюстрації XV століття в Італії. У той час було заведено створювати ілюстрації до книг у форматі невеликих зображень, акцентуючи увагу на тексті, у Боттічеллі вони більш схожі на окремі картини. Художник був надзвичайно уважний до першоджерела і точно зобразив кожну сцену. Сьогодні багато ілюстрацій Боттічеллі втрачені, однак деякі можна побачити в музеях Берліну та Ватикану.

Номер слайду 8

С. Боттічеллі. Дев’яте коло пекла і Вихід з пекла.

Номер слайду 9

Наступним кого ми хочемо зазначити є Вільям Блейк (1757-1827). На відміну від Боттічеллі, Блейк не лише приділяє увагу до деталей поеми, а й висловлює власну точку зору. Хоч образи, створені Вільямом, іноді натякають на критичне ставлення до поеми, вони мають і безліч ознак, що свідчать про інтелектуальну симпатію художника до Данте.

Номер слайду 10

В. Блейк. Данте тікає від трьох звірів у пеклі.

Номер слайду 11

В. Блейк. Данте і Вергілій біля воріт пекла.

Номер слайду 12

Найбільш шедевральними ілюстраціями до поеми «Божественна комедія» є творіння Поля Гюстава Доре (1832-1883). Доре був відомим французьким художником і успіху досяг завдяки своїм ілюстраціям. У списку авторів, крім Гомера, Оссіана, Гете та інших, був також і Данте Аліг'єрі. Саме ілюстрації Доре найкраще передають надприродну атмосферу «Божественної комедії» і допомагають читачеві максимально зануритись в сюжет поеми. Г. Доре. Стікс

Номер слайду 13

Г. Доре. Демон і грішники в пеклі

Номер слайду 14

Г. Доре. Рай. Г. Доре. Апофеоз Ісуса Христа

Номер слайду 15

Героями окремих картин стали і другорядні герої «Божественної комедії». Як граф Уголіно делла Герардеска, заморений разом з його дітьми голодом політичними противниками, про якого згадує Данте як про одного з оповідників. Ежен Делакруа. Граф Уголіно делла Герардеска і його сини в башті

Номер слайду 16

Або Паоло і Франческа, коханці, які обманюють своїх рідних і яких ті вбивають за це. Жан Огюст Домінік Енгр. Паоло і Франческа. Данте Габріель Россетті. Паоло і Франческа.

Номер слайду 17

100 малюнків до поеми створив і Сальвадор Далі (1904-1989). Роботи були присвяченні до 700-го дня народження Данте Аліг'єрі. У сотнях ілюстрацій, крім образів снів і галюцинацій, характерних для стилю Далі, можна побачити вогкість і матеріальність загробного світу Данте. В акварельних малюнках на основі сюжетів поеми, художник також хотів передати всі емоції і почуття, які наштовхнули Данте до створення своєї «Божественної комедії». За оцінками дослідників творчості Сальвадора Далі, ілюстрації «Божественної комедії» - вершина графічного мистецтва геніального іспанського живописця.

Номер слайду 18

"Божественна комедія" в ілюстраціях Сальвадора Далі

Номер слайду 19

Петрарка і живопис. Визначний поет, мислитель та громадський діяч Петрарка є засновником гуманізму і навіть сьогодні його сонетами захоплюються мільйони людей по всьому світі. Про кохану Петрарки Лауру нам відомо дуже мало. Поет розповів, що вони вперше зустрілись в церкві Санта-К'яра і що вже через 21 рік вона померла. Поет оспівував та ідеалізував Лауру ще десять років і присвятив їй відомі у всьому світі збірки сонетів і канцон. На картині Мері Спарталі Стілман ми бачимо першу з трьох зустрічей Петрарки і Лаури де Новес.

Номер слайду 20

Йозеф Манес. Зустріч Лаури з Петраркою

Номер слайду 21

Лаура і Петрарка бачилися востаннє 27 вересня 1347 роки за півроку до смерті Прекрасної Дами, яка за фатальним збігом обставин сталася через 21 рік після їх першої зустрічі, але в тому ж місті, в той же день і місяць. Альфред Кінгслі Лоренс. Петрарка дивиться на Лауру

Номер слайду 22

А ще людям завжди хотілось, щоб закохані зустрілись. Тому з’явились картини з сюжетом такої видуманої зустрічі. Мініатюра «Петрарка закохується в Лауру». Петрарка і Лаура. Фреска невідомого автора ХIV століття. Мініатюра Петрарка і Лаура в райському саду.

Номер слайду 23

Бокаччо та його герої в живописіНародився Джованні Боккаччо в 1313 році у Флоренції або Чертальдо. Його батько був крамарем, мати — французькою аристократкою, невдовзі після народження Джованні вона померла. Дитинство Боккаччо провів у Флоренції, перші вірші написав у десять років. Боккаччо в 1327 році взявся вчити право, проте після шести років кинув навчання, не завершивши. Завів знайомства серед впливових придворних у Неаполі, зблизився з гуртком гуманістів, що існував при дворі короля Роберта Анжуйського. За непевними свідченнями, в 1336 році був закоханий у Марію, доньку короля Неаполя Роберта Анжуйського. Марія виявилася для Джованні музою, яку у своїх творах автор називав Фьяметтою. Особисте життя поета не склалося. Боккаччо в своїй кімнаті. Pietro Benvenuti, 1825

Номер слайду 24

Декамерон в художніх образах. Франц Ксавер Винтерхальтер. Декамерон«Декамерон» — безсмертний твір Джованні Боккаччо, збірка зі ста новел, що розповідають про непрості любовні стосунки представників різних верств суспільства епохи раннього італійського Ренесансу. «Декамерон» був написаний ще в середині XIV століття, але тема романтичної та трагічної сторін кохання в ньому була розкрита настільки глибоко, що досі ця книга надихає творців на її нові і нові переосмислення.

Номер слайду 25

Декамерон в художніх образах. Paul Falconer Poole. Сьомий день Декамерона

Номер слайду 26

Декамерон в художніх образах. Ботічелли Сандро. Новела про Настаджіо дельї Онести з 'Декамерону' Боккаччо

Номер слайду 27

Джон Уїльям Уотерхаус - Декамерон, 1916 Декамерон в художніх образах

Номер слайду 28

Декамерон в художніх образах. Херлуф Бідструп1943 рік

Номер слайду 29

Декамерон в гравюрах. Жак Вагре

Номер слайду 30

Декамерон в гравюрах. Біам Шоу

Номер слайду 31

Декамерон в гравюрах. Біам Шоу

Номер слайду 32

Декамерон в гравюрах. Георгій Малаков - Покарання Спінеллоччо. Іллюстрация до новел «Декамерона»Художник Георгій Васильович Малаков (1928-1979) один із найвідоміших українських графіків. Майстерність, з якою виконані його ліногравюри та малюнки, віртуозна та блискуча.

Номер слайду 33

Скульптури і барельєфи. Статуя Лаури в Люксембурзькому саду в Парижі (Алея королев)Данте Аліг'єрі і Беатріче Портінарі

Номер слайду 34

Франциско Лоран. Лаура. Пам’ятник Данте в Києві. Джованні Боккаччо. Статуя в ніші на вулиці Уффіці, Флоренція

Номер слайду 35

Марки

Номер слайду 36

Монети, медалі

Номер слайду 37

Дякую за увагу!Світлана МАЄВСЬКА

pptx
Додано
24 червня
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку