Презентація. "Трикутник і його види"

Про матеріал

Формування компетентностей:предметна компетентність: систематизувати знання учнів про класифікацію трикутників, обчислення периметра трикутника; розвивати вміння будувати трикутники за допомогою лінійки та транспортира;ключові компетентності:спілкування державною мовою - розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач;соціальна та громадянська компетентності- співпрацювати в команді,виховувати почуття краси і відповідальності.

Перегляд файлу

« Серед рівних розумом – за однакових  інших умов – переважає той, хто знає геометрію»     (Б. Паскаль)

imageПідготувала: Любов Іванівна Гунько

Посада: вчитель математики

Місце роботи: Чернігівська ЗОШ I-III cтупенів №21

imageimageФормування компетентностей: предметна компетентність: систематизувати знання учнів про класифікацію трикутників, обчислення периметра трикутника; розвивати вміння будувати трикутники за допомогою лінійки та транспортира; ключові компетентності: спілкування державною мовою - розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач; соціальна та громадянська компетентності- співпрацювати в команді, виховувати почуття краси і відповідальності.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

I. Організаційний етап 

(На уроці працює чотири команди: «Теоретики», «Практики»,

image

д)                                е)                                 є)

Задача 2. Обчислити периметр шестикутника, довжини сторін якого дорівнюють 6 см, 8 см, 14 см, 20 см, 22 см, 25 см. Розв’язання.

Р=6+8+14+20+22+25=95 (см).

Відповідь: 95 см.

image

image

Трикутник - це геометрична фігура, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, які сполучають ці точки.

Основні відомості про трикутники були наведені Евклідом в його праці « Елементи» біля 300 р. до н.е.

Вершини трикутника позначають великими латинськими літерами A, B, C, кути при відповідних вершинах грецькими літерами α, β, γ, а довжини протилежних сторін — маленькими латинськими літерами a, b, c.

Периметр трикутника дорівнює сумі довжин його сторін.

Р = а + 𝑏 + с,

якщо трикутник рівнобедрений, то Р =а+2b.

image


image

КЛАСИФІКАЦІЯ  ТРИКУТНИКІВ ЗА  КІЛЬКІСТЮ  РІВНИХ  СТОРІН 

imageРізносторонні (всі сторони мають різну довжину);

Рівносторонні (всі сторони imageрівні);

imageРівнобедрені (дві сторони рівні).

V. Тренувальні вправи

(Робота в парах. Учні отримують завдання на картках)

1.      Вкажіть вид трикутника, зображеного на мал., залежно від виду його кутів та кількості рівних сторін.

image

                                       а)                    б)                          в)                          г)

image

д)

2.      Визначити вид трикутника АВС, якщо :

а) ےА =48°, ےВ = 90°, ےС= 42°;

б) АВ=32 мм, ВС=3 см 2 мм, АС=3 дм 2 см.

Відповідь: а) прямокутний; б) рівнобедрений.

3.      Визначити вид трикутника, дві сторони якого дорівнюють 8 см і 12 см, а периметр – 28 см. Розв’язання.

28-(8+12) =8 (см).

Трикутник рівнобедрений.

Відповідь: рівноберений.

Задача 1. Одна сторона трикутника дорівнює 38 см, друга сторона на 16 см менша від першої, а третя – у 2 рази більша за другу. Обчисліть периметр трикутника.

Розв’язання.

Р = а + 𝑏 + с, а=38 см;

38-16=22 (см) – друга сторона;

22ꞏ2=44 (см) – третя сторона; Р =38+22+44=104 (см).

Відповідь: 104 см.

Задача 2. Периметр  рівнобедреного трикутника дорівнює 50 см, а його основа-16 см. Знайдіть бічну сторону трикутника.

Розв’язання.

Р = а + 2𝑏; 2b=Р-а;

2b=50 -16;

2b=34; b=34:2; b=17.

Відповідь: 17 см.

Задача №353 За допомогою лінійки та транспортира побудуйте трикутник і вкажіть його вид, якщо: 1) дві сторони дорівнюють 3 см і 6 см, а

кут між ними - 40°;

4)  одна сторона дорівнює 4 см, а кути, що прилягають до цієї сторони – 30° і 70° .

image

image

imageIV) 1. Будуємо відрізок АС=4 см.

2.                                 ےВАС=30° і   ےАСВ = 70°.

3.                                 Промені АВ і ВС перетинаються в точці В.

4.                                 ∆АВС − різносторонній; гострокутній.

                 А                    С

image

В

image

                 А                      С

imageimageВ

                                                                                                                                                                                 А                     С

                     С                         А

image
VI. Захист проєкту команди «Філософи»

Історичні відомості

image

image

Захист проєкту команди «Практики»

Трикутники навколо нас

                   Економіка                                                    Релігія

image

image


image

image

image

image

image


image

image

image

image

image

image


VII.               Підбиття підсумків уроку. Рефлексія(Оцінювання команд.)

VIII.        imageДомашнє завдання.

Вивчити: п. 14 (1, 2).

Розв’язати : № 354 (1, 2, 3).

Дякую за увагу!

Література.

1.    А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір.

Математика. Підручник для 5 класу. - Харків: «Гімназія»,2018 р.

2.    Г. П. Бевз. Геометрія трикутника.-Київ: Генеза, 2005 р.

3.    Трикутник на сайті Formyla.com.ua- математика для школи.

4.    Електронний ресурс:

http://www.google.com.ua/imgres

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
21 липня 2020
Переглядів
750
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку