Формування компетентностей:предметна компетентність: систематизувати знання учнів про класифікацію трикутників, обчислення периметра трикутника; розвивати вміння будувати трикутники за допомогою лінійки та транспортира;ключові компетентності:спілкування державною мовою - розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач;соціальна та громадянська компетентності- співпрацювати в команді,виховувати почуття краси і відповідальності.
« Серед рівних розумом – за однакових інших умов – переважає той, хто знає геометрію» (Б. Паскаль)
Підготувала: Любов Іванівна Гунько
Посада: вчитель математики
Формування компетентностей: предметна компетентність: систематизувати знання учнів про класифікацію трикутників, обчислення периметра трикутника; розвивати вміння будувати трикутники за допомогою лінійки та транспортира; ключові компетентності: спілкування державною мовою - розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач; соціальна та громадянська компетентності- співпрацювати в команді, виховувати почуття краси і відповідальності.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
I. Організаційний етап
(На уроці працює чотири команди: «Теоретики», «Практики»,
д) е) є)
Задача 2. Обчислити периметр шестикутника, довжини сторін якого дорівнюють 6 см, 8 см, 14 см, 20 см, 22 см, 25 см. Розв’язання.
Р=6+8+14+20+22+25=95 (см).
Відповідь: 95 см.
Трикутник - це геометрична фігура, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, які сполучають ці точки.
Основні відомості про трикутники були наведені Евклідом в його праці « Елементи» біля 300 р. до н.е.
Вершини трикутника позначають великими латинськими літерами A, B, C, кути при відповідних вершинах грецькими літерами α, β, γ, а довжини протилежних сторін — маленькими латинськими літерами a, b, c.
Периметр трикутника дорівнює сумі довжин його сторін.
Р∆ = а + 𝑏 + с,
якщо трикутник рівнобедрений, то Р∆ =а+2b.
Різносторонні (всі сторони мають різну довжину);
Рівносторонні (всі сторони рівні);
Рівнобедрені (дві сторони рівні).
V. Тренувальні вправи
(Робота в парах. Учні отримують завдання на картках)
1. Вкажіть вид трикутника, зображеного на мал., залежно від виду його кутів та кількості рівних сторін.
а) б) в) г)
д)
2. Визначити вид трикутника АВС, якщо :
а) ےА =48°, ےВ = 90°, ےС= 42°;
б) АВ=32 мм, ВС=3 см 2 мм, АС=3 дм 2 см.
Відповідь: а) прямокутний; б) рівнобедрений.
3. Визначити вид трикутника, дві сторони якого дорівнюють 8 см і 12 см, а периметр – 28 см. Розв’язання.
28-(8+12) =8 (см).
Трикутник рівнобедрений.
Відповідь: рівноберений.
Задача 1. Одна сторона трикутника дорівнює 38 см, друга сторона на 16 см менша від першої, а третя – у 2 рази більша за другу. Обчисліть периметр трикутника.
Розв’язання.
Р∆ = а + 𝑏 + с, а=38 см;
38-16=22 (см) – друга сторона;
22ꞏ2=44 (см) – третя сторона; Р∆ =38+22+44=104 (см).
Відповідь: 104 см.
Задача 2. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 50 см, а його основа-16 см. Знайдіть бічну сторону трикутника.
Розв’язання.
Р∆ = а + 2𝑏; 2b=Р∆-а;
2b=50 -16;
2b=34; b=34:2; b=17.
Відповідь: 17 см.
Задача №353. За допомогою лінійки та транспортира побудуйте трикутник і вкажіть його вид, якщо: 1) дві сторони дорівнюють 3 см і 6 см, а
кут між ними - 40°;
4) одна сторона дорівнює 4 см, а кути, що прилягають до цієї сторони – 30° і 70° .
IV) 1. Будуємо відрізок АС=4 см.
2. ےВАС=30° і ےАСВ = 70°.
3. Промені АВ і ВС перетинаються в точці В.
4. ∆АВС − різносторонній; гострокутній.
А С
В
А С
В
А С
С А
Історичні відомості
Трикутники навколо нас
Економіка Релігія
VII. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія(Оцінювання команд.)
VIII. Домашнє завдання.
Вивчити: п. 14 (1, 2).
Розв’язати : № 354 (1, 2, 3).
Дякую за увагу!
Література.
1. А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір.
Математика. Підручник для 5 класу. - Харків: «Гімназія»,2018 р.
2. Г. П. Бевз. Геометрія трикутника.-Київ: Генеза, 2005 р.
3. Трикутник на сайті Formyla.com.ua- математика для школи.
4. Електронний ресурс:
http://www.google.com.ua/imgres