Презентація "Трикутник". Підготовка до ЗНО

Про матеріал

Презентація до уроку узагальнення в 11 класі з теми "Трикутник". Матеріал використаний з завдань ЗНО основної та додаткових сесій. Можна використовувати і в 9 класі для підготовки до ДПА

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Трикутник. Геометрія. 11 клас

Номер слайду 2

Мета уроку:навчальна: систематизувати, узагальнити знання учнів про трикутники та їх властивості, формувати вміння і навички розв’язувати задачі, користуючись означенням та властивостями трикутника;розвивальна: удосконалювати навички застосовувати властивості трикутників під час розв’язування задач, здатності до самостійного мислення, розвивати пам’ять, увагу;виховна: формувати працьовитість, прищеплювати бажання мати якісні, глибокі знання, виховувати культуру математичних записів та інтерес до вивчення предмету.

Номер слайду 3

Актуалізація знань. Види трикутників. Елементи трикутника. Ознаки рівності трикутників. Сума кутів трикутника. Площа трикутника. Теорема Піфагора. Теорема синусів. Теорема косинусів

Номер слайду 4

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Номер слайду 5

№2, 2016д. Визначте градусну міру кута В трикутника АВС, якщо / А + / С = 700{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД200700110014501600

Номер слайду 6

Відповідь: ВРозв’язання./ А + / С = 700;/ В = 1800 - (/ А + / С) = 1800 - 700 = 1100. Відповідь: 1100

Номер слайду 7

№ 8, 2016 Якому значенню серед наведених може дорівнювати довжина сторони АС трикутника ABC, якщо АВ = 3 см, ВС = 10 см?{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД3 см5 см7 см11 см15 см

Номер слайду 8

Відповідь: ГРозв’язання. За нерівністю трикутника маємо:11 < 3+10. 

Номер слайду 9

№ 1, 2015_ІІКатет СВ і гіпотенуза АВ прямокутного трикутника ABC лежать на прямих, що перетинаються під кутом 55° (див. рисунок). Визначте градусну міру /CAB.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД150250350450550

Номер слайду 10

Відповідь: ВРозв’язання.

Номер слайду 11

№ 2, 2015_ІНа рисунку зображено рівнобедрений трикутник ABC (AB = ВС). Визначте градусну міру кута ВАС, якщо / B = 40°{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД800700600500400

Номер слайду 12

Відповідь: БРозв’язання.

Номер слайду 13

№ 8, 2015_ІНа рисунку зображено прямокутний трикутник з катетами а і b, гіпотенузою с та гострим кутом α. Укажіть правильну рівність.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГДcosα=𝑎𝑏cosα=𝑐𝑏cosα=𝑎𝑐cosα=𝑐𝑎cosα=𝑏𝑐{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД

Номер слайду 14

Відповідь: ДРозв’язання. В даному трикутнику с – гіпотенуза, b – катет, прилеглий до кута α. Косинус кута – відношення прилеглого катета до гіпотенузи. Тому cosα=𝑏𝑐 

Номер слайду 15

№ 13, 2014 У гострокутному трикутнику ABC проведено висоту ВМ. Визначте довжину сторони АВ, якщо ВМ = 12, / A = α.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД12𝑐𝑜𝑠𝛼12𝑐𝑜𝑠𝛼12𝑡𝑔𝛼12𝑠𝑖𝑛𝛼12𝑠𝑖𝑛𝛼{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД

Номер слайду 16

Відповідь: ДРозв’язання. З метричних співідношеньу прямокутному трикутнику 𝐴𝐵𝑀 маємо:𝐴𝐵=𝐵𝑀sin𝛼=12sin𝛼. 

Номер слайду 17

№ 14, 2013_ІІУ трикутнику ABC задано AC = 2 см, / А = 50°, / B = 70° (див. рисунок). Визначте ВС (у см) за теоремою синусів.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД2𝑠𝑖𝑛700𝑠𝑖𝑛500𝑠𝑖𝑛5002𝑠𝑖𝑛7002𝑠𝑖𝑛500𝑠𝑖𝑛700𝑠𝑖𝑛7002𝑠𝑖𝑛5002𝑠𝑖𝑛500𝑠𝑖𝑛700{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД

Номер слайду 18

Відповідь: ДРозв’язання.

Номер слайду 19

№ 16, 2013_ІІУ трикутнику ABC точка М – середина сторони ВС, АС = 24 см (див. рисунок). Знайдіть відстань d від точки М до сторони АС, якщо площа трикутника ABC дорівнює 96см2.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД2 см3 см4 см6 см8 см

Номер слайду 20

Відповідь: ВРозв’язання.

Номер слайду 21

№ 6, 2013_ІУ трикутнику ABC: /A=65°, BD – бісектриса кута В (див. рисунок). Знайдіть градусну міру кута ВСА, якщо / ABD=35°.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД350450500550800

Номер слайду 22

Відповідь: БРозв’язання.

Номер слайду 23

№ 20, 2013_ІУ трикутник ABC вписано квадрат KLMN (див. рисунок). Висота цього трикутника, проведена до сторони АС, дорівнює 6 см. Знайдіть периметр квадрата, якщо АС=10см.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД7,5 см12,5 см17,5 см15 см20 см

Номер слайду 24

Відповідь: ГРозв’язання.

Номер слайду 25

№ 18, 2012_ІУ прямокутнику ABCD: ВС = 80, AC = 100. Через точки М і К, що належать сторонам АВ і ВС відповідно, проведено пряму, паралельну АС. Знайдіть довжину більшої сторони трикутника МВК, якщо ВК = 20.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД6050302515

Номер слайду 26

Відповідь: ГРозв’язання.

Номер слайду 27

№ 5, 2011 Доберіть таке закінчення речення, щоб утворилося правильне твердження: «Сума квадратів катетів прямокутного трикутника дорівнює...». А гіпотенузіБ квадрату суми катетів. В квадрату гіпотенузи. Г добутку катетів. Д подвійному добутку катетів

Номер слайду 28

Відповідь: ВРозв’язання.

Номер слайду 29

№ 21, 2011 У трикутнику ABC. АВ = 31 см, ВС = 15 см, АС = 26 см. Пряма а, паралельна стороні АВ, перетинає сторони ВС і АС у точках М і N відповідно. Обчисліть периметр трикутника MNC, якщо МС = 5 см.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД15 см24 см48 см21 см26 см

Номер слайду 30

Відповідь: БРозв’язання.

Номер слайду 31

№ 16, 2010_ІНа папері у клітинку зображено трикутник ABC, вершини якого збігаються з вершинами клітинок (див. рисунок). Знайдіть площу трикутника ABC, якщо кожна клітинка є квадратом зі стороною завдовжки 1 см{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД15 см28,5 см28 см27,5 см27 см2

Номер слайду 32

Відповідь: ГРозв’язання.

Номер слайду 33

№ 2, 2009 У трикутнику ABC: / A = 650, BD – бісектриса кута B (див. рисунок). Знайдіть градусну міру кута BCA, якщо / ABD=350.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД350450500550650

Номер слайду 34

Відповідь: БРозв’язання.

Номер слайду 35

№ 7, 2009 У сонячний день довжина тіні від дерева становить 16 м. У той самий час тінь від хлопчика, який має зріст 1,5 м, дорівнює 2 м (див. рисунок). Визначте висоту дерева.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД12 м12,5 м13 м14 м15,5 м

Номер слайду 36

Відповідь: АРозв’язання.

Номер слайду 37

№ 22, 2008 У трикутнику ABC / A=59°, /B=62°. Із вершин цих кутів проведено висоти, що перетинаються в точці О. Визначте величину кута АОВ.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД9801210144014901540

Номер слайду 38

Відповідь: БРозв’язання.

Номер слайду 39

№ 22, 2008 У трикутнику ABC / A=59°, /B=62°. Із вершин цих кутів проведено висоти, що перетинаються в точці О. Визначте величину кута АОВ.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД9801210144014901540

Номер слайду 40

Відповідь: БРозв’язання.

Номер слайду 41

№ 23, 2008 Сторони трикутника, одна з яких на 8 см більша за другу, утворюють кут 120° , а довжина третьої сторони дорівнює 28 см. Знайдіть периметр трикутника.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД84 см72 см64 см60 см56 см

Номер слайду 42

Відповідь: ГРозв’язання.

Номер слайду 43

№ 17, 2007 Градусна міра зовнішнього кута А рівнобедреного трикутника ABC (АВ = ВС) становить 125°. Знайдіть градусну міру внутрішнього кута В.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}АБВГД300400500600700

Номер слайду 44

Відповідь: ДРозв’язання.

Номер слайду 45

Завдання на встановлення відповідності

Номер слайду 46

№ 23, 2017д. Рівносторонній трикутник АВС та рівнобедрений трикутник ACD, у якому AC = DC і / ACD = 400, лежать в одній площині (див. рисунок). Установіть відповідність між кутом (1–4) та його градусною мірою (А–Д). Вираз Твердження про значення виразу1 / ABC А 4502 / ADC Б 5003 кут між прямими AB i AD В 6004 кут між бісектрисами Г 650кутів BAC і CAD Д 700

Номер слайду 47

Розв’язання.1. / ABC =600 (трикутник АВС – рівносторонній).2. кут 𝐴𝐷𝐶=1800−4002=7003. кут 𝐵𝐴𝐷=600+700=1300 . Кут між прямими AB i AD дорівнює меншому з утворених кутів, тобто 1800 – 1300 = 5004. кут між бісектрисами кутів BAC і CAD рівний 12𝐵𝐴𝐷=121300=650 Відповідь: 1 – В, 2 – Д, 3 – Б, 4 – Г.

Номер слайду 48

№ 23, 2017 У трикутнику АВС: АВ = с, ВС = а, АС = b. До кожного початку речення (1–4) та доберіть його закінчення (А–Д) так, щоб утворилося правильне твердження. Початок речення Закінчення речення1 Якщо 𝑎=𝑏=𝑐 А то / С = 3002 Якщо 𝑐2=𝑎2+𝑏2 Б то / С = 4503 Якщо 𝑎=𝑐=𝑏2 В то / С = 6004 Якщо 𝑐2=𝑎2+𝑏2−2𝑎𝑏∙−12 Г то / С = 900 Д то / С = 1200 

Номер слайду 49

Розв’язання.1. 𝑎=𝑏=𝑐. Отже, ΔАВС рівносторонній. Таким чином /С = 6002. 𝑐2=𝑎2+𝑏2. Виконується теорема Піфагора. Таким чином / С = 9003. 𝑎=𝑐=𝑏2. 𝑐1=𝑏2,𝑐𝑏=12. За теоремою синусів  𝑐sin450=𝑏sin900,𝑐𝑏=12. Таким чином / С = 4504. 𝑐2=𝑎2+𝑏2−2𝑎𝑏∙−12. Виконується теорема косинусів. Таким чином / С = 1200, оскільки cos1200=−12 Відповідь: 1 – В, 2 – Г, 3 – Б, 4 – Д.

Номер слайду 50

Завдання відкритої форми з короткою відповіддю

Номер слайду 51

№ 26, 2018 У прямокутному трикутнику АВС (/ С = 900) відстані від середини медіани ВМ до катетів АС і АВ дорівнюють 5 см і 6 см відповідно.1. Визначте довжину катета АС (у см)2. Визначте радіус (у см) кола, описаного навколо трикутника АВС

Номер слайду 52

Розв’язання.1. 𝑂𝑁−середня лінія ∆𝑀𝐵𝐶,𝑀𝐶=2𝑂𝑁, 𝑀𝐶=2∙6=12см,𝐴𝐶=2𝑀𝐶, 𝐴𝐶=2∙12=24см.2. Аналогічно знаходимо ВС.𝐵𝐶=2∙5=10см.𝑅=12𝐴𝐵, 𝐴𝐵=𝐴𝐶2+𝐵𝐶2=242+102=26см,𝑅=12∙26=13см. Відповідь: 24; 13

Номер слайду 53

№ 29, 2013_ІІУ прямокутний трикутник ABC вписано коло, яке дотикається катетів АС та ВС у точках К і М відповідно. Знайдіть радіус кола, описаного навколо трикутника ABC (у см), якщо АК = 4,5 см, MB = 6 см.

Номер слайду 54

Розв’язання. Відповідь: 5,25

Номер слайду 55

№ 29, 2012_ІУ трикутнику ABC основа висоти АК лежить на продовженні сторони ВС (див. рисунок). АК = 6, KB = 23 Радіус описаного навколо трикутника ABC кола дорівнює 153. Визначте довжину АС 

Номер слайду 56

Розв’язання. Відповідь: 45

Номер слайду 57

№ 24, 2006(Задача Л. Пізанського, XII—XIII ст.)Дві вежі, одна з яких – 40 футів, а друга – 30 футів заввишки, розташовано на відстані 50 футів одна від одної. До криниці, що знаходиться між ними, одночасно з обох веж злетіло по пташці. Рухаючись з однаковою швидкістю, вони прилетіли до криниці одночасно. Знайдіть відстань від криниці до найближчої вежі (у футах).

Номер слайду 58

Розв’язання.

Номер слайду 59

Відповідь: 18 Розв’язання.

Номер слайду 60

Домашнє завдання

Номер слайду 61

Домашнє завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Джерело tkd94846
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кухтін Юлія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Личко Вікторія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Прохорчук Тетяна Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Чубарь Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Новомлинська Дар'я Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Жолобанюк Оксана Дмитрівна
    Спасибі! Пропоную додати ще свої цікаві задачі з "родзинкою"!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pptx
Додано
4 червня 2018
Переглядів
28661
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку