Урок з теми "Піраміда. Розв’язування задач"

Про матеріал

В розробці показано як можна поєднати вивчення геометрії з вмінням презентувати свої доробки, робити висновки і узагальнення; виховувати інтерес до геометрії та її застосування; відповідальність та вимогливість до себе та до свого здоров'я.

Перегляд файлу

                                               Урок геометрії в 11 класі

 

 

 

 

Тема. Піраміда. Розв’язування задач

 

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми; вдосконалювати застосування набутих теоретичних знань до розв’язування  задач; розвивати нестандартність мислення учнів, розширити і поглибити кругозір учнів; розвивати вміння презентувати свої доробки, робити висновки і узагальнення;

виховувати інтерес до геометрії та її застосування; відповідальність та вимогливість до себе та до свого здоров’я.

 

Обладнання: моделі пірамід, проектор, підручник  Геометрія  (Академічний рівень, профільний рівень ), 11клас,  Г.П.Бевз, В.Г.Бевз, Н.Г.Владімірова, В.М.Владіміров.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь.

 

 

 

 

  “Знання можуть бути купою

                                                                             каміння,що задавила   особистість.                    

                                                                           І знання можуть бути вершиною

                                                                             піраміди, на якій стоїть особистість.”

                                                                                                                                   М.Розов.

Хід уроку

 

I. Організація учнів до уроку

 

IІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

1.Дайте означення піраміди.зрізаної піраміди.

2.Які види пірамід ви знаєте?

3.Як знайти площу поверхні довільної піраміди?

4.Що називається бічною поверхнею піраміди?

5.Якою фігурою є переріз піраміди площинами, які проходять через вершину піраміди?

6.Яка піраміда називається правильною пірамідо;,правильною зрізаною пірамідою?

7.Чому дорівнює площа бічної поверхні правильної піраміди; правильної зрізаної піраміди?.

 

III. Мотивація навчальної діяльності

      Стародавні піраміди і досі залишаються загадкою. Сучасна наука ніяк не може пояснити, з якою метою вони були збудовані. Звідки стародавнім єгиптянам були відомі закони геометрії? Як їх будівельникам так довго вдавалося приховувати не лише скарби усипальниць, а й свої знання? Сьогодні ми не тільки застосуємо знання для розв’язування  геометричних задач а й дізнаємось багато цікавого про піраміди: піраміди в медицині та піраміда в харчуванні.

 

 

IV. Застосування набутих знань учнів

 

1.Розв’язування задач

Задача 1. ( робота в групах, обговорення ідей та створення моделі розв’язання задачі )

 Управильній чотирикутній піраміді кут між апофемою і площиною основи дорівнює α. Бісектриса цього кута перетинає висоту піраміди в точці, яка розміщена на відстані d  від апофеми. Знайдіть бічну поверхню піраміди.

 

Задача 2. (застосувати технологію кооперативного навчання - карусель).

Основою піраміди є рівнобедрений трикутник з основою  а кутом α  при вершині.Бічна грань, що містить основу цього трикутника, перпендикулярна до основи, а дві інші – нахилені під кутом β.Знайдіть бічну поверхню піраміди.

 

Відповідь:      

.

 

 

V. Піраміди  та здоров’я.

У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки.

     Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи, або чорні сили (відьми, чаклуни). Ще хвороби пов'язували із карою богів, рятуючись від якої, люди намагалися задобрити їх дарами і жертвами.

    Серед своїх богів давні греки з особливою шаною ставилися до бога лікування Асклепія та його доньок — Гігієї та Панацеї. Перша вміла запобігати захворюванням (звідси назва галузі медицини — гігієна), а друга лікувала та зцілювала людей (звідси вислів: «Панацея від усіх бід»).

Ученими доведено, що людині відпущено для життя на землі від 150 років і далі. А чому ми живемо в кращому випадку 70 і вже в 50—60 років маємо десятки хвороб, які заробили через своє безвідповідальне ставлення до власного здоров'я, лінощі і небажання працювати над собою.

 

 

 

 

 

Учнівська презентація «Піраміди навколо нас».

 

 

Піраміди у медицині

 

http://pyramid.org.ua/images/articles/1329166650_898.jpg?rand=650625641

 Вінницький госпіталь для інвалідів став першим лікарняним закладом, де пацієнтам призначають лікування… пірамідою. Досі жоден із пацієнтів на процедуру не жалівся. Хоча і диво-зцілень від неї не зафіксовано.

   Жоден із пацієнтів не скаржився, що почувався зле після сеансу у піраміді. Бажаючих спробувати незвичну процедуру стає все більше. До піраміди  приходять навіть ті, хто не є пацієнтом госпіталю. Приїжджають хворі з інших лікарняних закладів. Дехто приходить, щоб задовольнити звичайну людську цікавість…

   250 тонн чистого граніту.

 Саме стільки каменю використано для будівництва цього незвичного об’єкта. Знаходиться він поруч із відділенням нетрадиційної медицини. Лікування з допомогою енергії космосу якраз і є одним із таких методів.

       Дуже уважно вибирали місце для піраміди. З допомогою приладів визначили точку з найвищою концентрацією енергії.

   За словами лікаря, всередині піраміди енергетика працює однаково для всіх і спрямована переважно для вирівнювання енергетичних потоків. Нівелює або зменшує збуджений стан, коли у людини є надлишок непотрібної енергії. І навпаки – дає її притік у тому випадку, коли енергетичне поле ослаблене. Зовні піраміда обрамлена так званими меридіанами. Щоб їх краще розпізнати, встановили лавочки, які пофарбували у різні кольори.

   - Кожен із органів людини має свій визначений час для найбільшої активності, – продовжує лікар. – Це відомо офіційній медицині. Наприклад, кишківник найбільш активний уранці. Так само мають свій час інші органи людського організму. Відповідно до цього розписані згадані меридіани, тобто часи впливу космічної енергії.

   На певних відрізках лавочки значаться написи з назвами органів людини. Наприклад, меридіан №3 – це нирки. Тут же вказано години – 17.00-19.00. Це означає, що саме в такий час хворому найкраще лікувати нирки. Так само вказані години лікувальних сеансів для інших органів людини.

  В офіційній медицині нічого не сказано про вплив на здоров’я людини енергії, яку акумулюють піраміди. Незважаючи на це, піраміди споруджували у світі споконвіку. Нині вони надзвичайно поширені.

Піраміда в харчуванні

 

Піраміда харчування – оптимальна модель правильного харчування, яка впливає на здоровий спосіб життя. Піраміди харчування відображають рекомендоване поєднання їжі у щоденному раціоні. Як читати піраміду?

Внизу піраміди знаходяться продукти, які рекомендується вживати в найбільшій кількості. Чим вище продукти розташовані в піраміді, тим рідше треба їх вживати.

 

Піраміда з продуктів для дітей-підлітків з овочами, фруктами, м'ясом та рибоюШвидкий сучасний темп життя, втома від навчання, погані звички харчування, що пропагуються в рекламі та в молодіжних журналах, погано впливають на функціонування та розвиток молодого організму. Більш того, сформовані в цей період неправильні звички харчування можуть загрожувати здоров'ю протягом усього життя. Підліткам необхідно знайти рівновагу між харчуванням та активним проведенням часу. Вправ на уроках фізкультури не достатньо. Варто замінювати пасивне проводження часу біля комп'ютера чи телевізора хоча б щоденною годинною прогулянкою. Для цього навіть не треба виконувати спеціальних вправ – достатньо їздити на велосипеді, танцювати, ходити на прогулянки з собакою...

 

 Піраміда харчування рекомендована Всесвітньою організацією охорони здоров’я як дієтологічна модель побудови здорового харчового раціону. В основу її створення покладені необхідні для здорового харчування продукти, різноманітність та співвідношення яких вона ілюструє.

Піраміда створена з використанням кольорової схеми світлофора:

зелений — вживай без обмежень;

жовтий — споживай обачливо;

червоний — поміркуй чи варто вживати.

      “Піраміда” раціонального харчування наочно ілюструє, що і скільки людина має їсти для формування, збереження і зміцнення здоров’я. Найбільше слід вживати круп, овочів і фруктів, пропорційно менше — молочних продуктів, а ще менше — м’яса. Окрім цього, за рекомендаціями, що випливають з цієї схеми, треба орієнтуватися на певну кількість порцій їжі кожного дня й обмежувати себе в жирах і цукрі.

Бережіть здоров'я, зміцнюйте і примножуйте його. І пам'ятайте, що здоров'я — найцінніший скарб, і від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.

 

 

 

 

V. Підведення підсумків.

 

1. Висновки:

- аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- повідомлення та обґрунтування оцінок.

 

2. Домашнє завдання: повторити п.22-п.23;  розв’язати задачі 818, 822; побудувати піраміду здорового способу життя.

 

Давайте разом визначимо компоненти здорового способу життя:

( інтерактивна вправа «Мікрофон»)

 

1. Заняття спортом, висока рухова активність.

2. Збалансоване харчування та дотримання режиму харчування.

3. Загартовування, яке особливо цінне в дитячі та юнацькі роки.

4. Сприятливий психологічний клімат у стосунках з людьми (тобто збереження психічного здоров'я, що є основою духовного життя).

5. Бережливе ставлення до природи.

6. Улюблена робота.

7. Відмова від шкідливих звичок. 

 

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
3447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку