ПрезентацІя " Твір - опис природи за картиною"

Про матеріал
На мою думку, саме використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури найбільш повно забезпечує комфортні, безконфліктні й сприятливі умови розвитку учнів. Саме, за допомогою інтерактивних вправ можна глибше осмислити актуальні явища громадського, культурного життя. Навчитися поважати власну думку, зрозуміти, що не завжди те, що висловлює більшість, є істиною. Тільки завдяки цього виду навчання можна включити кожного учня в роботу, а також забезпечити перехід від простих до складних завдань. Навчити дітей використовувати не готові знання, а здобути їх із власного досвіду, що веде до розвитку творчого мислення .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Твір – опис природи в художньому стилі (за картиною Сергія Васильківського «Козача левада»)

Номер слайду 2

Бесіда за запитаннями. Які типи мовлення вам відомі?Як називається жанр образотворчого мистецтва, що відтворює картини природи ?Які різновиди пейзажів ви знаєте ?Назвіть засоби, якими користуються для зображення краєвиду. Пригадайте, які існують стилі мовлення.

Номер слайду 3

Сергій Іванович Васильківський. Один із найвідоміших українських художників кінця XІX – початку XX століття. Творча спадщина митця становить більше трьох тисяч полотен.

Номер слайду 4

Тематика полотен українського художникаІсторичні – « Сутичка запорожців з татарами», « Козаки в степу»;Жанрові – «Колядки», «Ярмарок у Полтаві»;Пейзажні – «Журавлівка», «Козача левада», «Степова річка».

Номер слайду 5

Опис – це зв’язний текст, який дає словесне зображення ознак предмета. Будова твору – опису: Загальне враження від побаченого стисла розповідь про письменника). Опис найважливіших частин( у певній послідовності). Передача свого ставлення до описуваного ( за допомогою художніх засобів).

Номер слайду 6

Сергій Васильківський «Козача левада».

Номер слайду 7

Чи знаєте ви?До якого жанру живопису слід віднести картину? Пояснити лексичне значення слова левада (затишний куточок рівнини біля ставу чи річки з луками та деревами). Чому саме цей куточок обрав для змалювання художник? Що міг вбачати С. Васильківський у таких левадах? Яка пора року зображена на полотні? Який час доби? З чого це видно? Що зображено на передньому плані картини? А на задньому плані? Чим приваблює колорит полотна? Який настрій навіває картина? До яких роздумів спонукає?

Номер слайду 8

Левада- затишний куточок рівнини біля ставка чи річки з луками та деревами. Колорит – співвідношення фарб, кольорів по тону, що створює певну єдність картин. Масть – забарвлення волосяного покриву тварин. Бурий – темно – коричневий із сіруватим або червонуватим відтінком. Словникова робота

Номер слайду 9

А тепер знаєте! Колись у таких місцях охоче спинялися на перепочинок козаки та чумаки: тут можна було напоїти та попасти коней та волів. Часом неподалік левад люди оселялися назавжди. Для Васильківського такі місця мали велику вагу. Він вбачав у левадах, як сам казав, «людські гнізда», образ України.

Номер слайду 10

Дібрати синонім до слова: пейзаж

Номер слайду 11

Краєвид, ландшафт)

Номер слайду 12

Як працювати над створенням власного твору?1. Добре подумай над темою майбутнього твору, визнач, який обсяг матеріалу він охоплює.2. Визнач основну думку свого твору й намагайся провести її через усю роботу.3. Склади повний і чіткий план, дотримуйся його у процесі написання творчої роботи.4. Тему розкривай глибоко і всебічно.5. Дотримуйся послідовності у викладі думок.6. Висловлюй своє ставлення до того, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення.7. Дотримуйся пропорційності частин твору.8. Пиши охайно, акуратно, грамотно, не забувай про абзаци.9. Перевір написане, перепиши в робочий зошит. Пам’ятка

Номер слайду 13

План твору-опису природи за картиною1. Левада – затишний куточок рівнини біля озерця.2. Зображені на полотні пора року та доба.3. Соковита запашна трава.4. Воли біля невеличкого озерця.5. Трава випинається з-під сірого каміння.6. Селяни під деревом на другому плані картини.7. Зелена стіна лісу на обрії.8. “Козача левада” – портрет ясноокої України.

Номер слайду 14

Рука допомоги. Стежки – вузькі, широкі, звивисті, витоптані, місцями порослі, як стрічечка та ін.. Дерева – високі, стрункі, низенькі, розлогі, посохлі, буйнолисті, поодинокі. Трава – пишна, суха, густа, польова, висока, низькоросла, зелена, пожовкла, як килим. Кущі – низенькі, придорожні, темно-зелені, густі. Квіти – польові, маленькі, білуваті, високорослі, невибагливі. Небо – блакитне, ясне, сонячне, низьке. Хмари – білі, густі, навислі, низькі. Тінь – густа, чітка, вказує на час доби. Воли – втомлені далекою дорогою, білий віл, гнідий віл. Поле – як жовтий килим, широке, пшеничне, щедре.

Номер слайду 15

Бажаю вдачі

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кіріндясова Олена Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Загорна Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ткаченко Діна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Крицька Любов Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додано
6 грудня 2020
Переглядів
37991
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку