Визначити тип мовлення. Текст 1 Текст 2 Петриківські майстри,вплітаючи в орнамент розпису садові й польові квіти ,колосся різних злаків,грона винограду й кетяги калини відтворюють світ природи. Мені здається,що роботи Тетяни Пати досягають своєї оригінальності завдяки використанню на малюнках великої кількості квітів,птахів, ягід
Структура твору-опису предмета Частини. Про що пишемо (на вибір)Вступ Загальне враження від предмета, уявлення про нього; як цей предмет з’явився в мене; для чого використовують предмет тощо. Основна частина. Опис: колір, форма, розмір, матеріал тощо. Кінцівка Моє ставлення до предмета; місце предмета в моєму житті тощо
Мета наукового опису — подати точну інформацію про розмір, форму, вагу, колір предмета тощо. Науковий опис здебільшого є стислим, усі слова в ньому вживаються лише в прямому значенні. Мета художнього опису — створити образ предмета, викликати до нього певне ставлення. У таких описах використовують епітети, порівняння, метафори.
Прочитайте текст. Визначте його стиль мовлення. Доведіть, що в тексті подано опис предмета, а не розповідь про нього. Я тримаю в руках новенький олівець. Він виблискує на сонці своїми шістьма гранями. Олівець одягнений у жовту сорочку і схожий на сонячний промінчик. На одежині вишито візерунок з яскравих цифр і букви. Я застругую олівець, знімаю з нього дерев’яні кучерики. З-під них визирає гострий, як голка, носик чорного кольору зі сталевим відблиском. Це – стержень, серцевина невтомного трудівника. А ще олівець має маленьку гумову шапочку, якою виправлятиме мої помилки. З таким помічником я залюбки ходитиму до школи.ІІ. Простежте, як розгортається думка в тексті. Для цього визначте, який предмет описано в тексті. Що нового ми дізнаємося про цей предмет з кожного наступного речення? Укажіть «відоме» й «нове» в реченнях опису.ІІІ. Знайдіть використані в описі художні засоби (епітети й порівняння), слова в переносному значенні.
Як складати твір-опис предмета чи тварини за картиною1. Уважно розглянути картину. Визначити, що на ній зображено,відчуття настрою художника. Звернути увагу на кольорові особливості картини.2. Розглянути предмет (тварину), який ви бажаєте описати. Звернути увагу на деталі, що розкривають його образ.3. Визначити тему й основну думку майбутнього висловлювання. Скласти план.4. У вступі назвати картину, її автора, стисло зазначити, що зображено на полотні.5. В основній частині описати предмет (тварину).6. У висновку передати своє враження від предмета (тварини): чи сподобався він вам? Чому?
Предмет. Ознаки. Розмір. Великий, середнього розміру, маленький ,мініатюрний…форма. Круглий ,овальний, квадратний, довгий, короткий…Матеріал. Дерево,метал,скло…Для чого використовується. У побуті, як декор,предмет повсякденного вжитку…Забарвлення предмета. Однотонний,має яскравий візерунок,прикрашений українським орнаментом, оздоблений квітами,
Народна художниця Катерина Білокур Катерина Білокур малювала казкові квіти. Чому саме казкові? Адже життя її не було подібне до казки. Вона не ходила до ніколи, хоча читати навчилася рано. Ніхто не вчив її малювати. їй доводилося прясти, білити, копати, садити, збирати... Можливо, по-іншому склалася б її доля, якби не випадок. А було так: якось К. Білокур почула по радіо пісню «Чи я в лузі не калина була?», яку виконувала Оксана Петрусенко. Катерині здалося, що то про її долю повідала людям співачка. Розчулена, вона написала артистці листа, а наприкінці намалювала кетяг червоної калини на полотнині. Вражена розповіддю художниці, О. Петрусенко зробила все, щоб допомогти їй. Невдовзі було влаштовано першу виставку К. Білокур. Минуло чимало років. Видатний іспанський живописець Пабло Пікассо побачив на виставці в Луврі полотна української художниці Катерини Білокур і, вражений, зауважив: «Якби в нас була художниця такого рівня, про неї, певно, знав би весь світ!» Ну що ж, можливо, колись і ви зачаруєтеся роботами великої української художниці — Катерини Білокур. Зачаруєтеся-залюбитеся...і напишете про неї повість, або знімете блокбастер, або створите пісню.
Домашнє завдання► Скласти опис улюбленого предмета.► Вивчіть скоромовку: Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят. Скоромовки. Летів горобець, сів на хлівець, А як вийшов стрілець, то утік горобець.***Летів горобець через безверхий хлівець. Ніс четверик гороху, без червотоку,Без червоточини, без почервоточини.