Мета: дати учням поняття про вид дієприслівників, ознайомити учнів зі способами творення дієприслівників, формувати вміння утворювати дієприслівники доконаного і недоконаного виду, правильно вживати їх у мовленні
Творення дієприслівників доконаного і недоконаного виду
Номер слайду 2
дієслова теперішньогочасу. Дієприслівники. Доконаного виду Недоконаного виду утворюються від основи:неозначеноїформи дієслова-вши(якщо основа закінчується на голосний)-ши (якщо основа закінчується на приголосний)-учи,-ючивід дієслів I дієвідміни-ачи -ячивід дієслів II дієвідміни
Номер слайду 3
Доконаний вид. Недоконаний вид. Що зробивши? Що роблячи?Запиши дієприслівники у дві колонки 1)доконаного виду; 2)недоконаного виду Написавши,пізнаючи, лежачи,пишучи,стоячи тримаючи, забувши, співаючи, згадавши,донісши,долетівши,долаючи.
Номер слайду 4
Лінгвістичне спостереження. Випишіть дієприслівники, з'ясуйте спосіб їх творення. Підставляючи плече, у чужину йдучи, гордопишаючись, загорнувши в газету,сказавши правду,зневажаючи втому, міцно тримаючи
Номер слайду 5
Коло думок. Поясни, чому лише від трьох перших дієслів можна утворити дієприслівники недоконаного виду?Пишуть, підставляють, поспішають, схитрував, приїхав