Творення прикметників (практично). Написання прикметників із суфіксами -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-ppt_x
Номер слайду 2
Мета: узагальнити й систематизувати здобуті знання про прикметник як частину мови; ознайомити учнів із способами творення прикметників (практично); поглибити знання учнів про правопис прикметникових суфіксів -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-; вчити правильно вживати прикметники в мовленні; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, творчі уміння, уміння аналізувати і робити висновки; виховувати любов і повагу до рідної мови. Епіграф до уроку: Доля нашої мови залежить і від того, як відгукнеться на рідне слово наша душа, як рідне слово бринітиме в цій душі, як воно житиме в ній. Олесь Гончар
Робота з деформованим висловлюванням От і настала … зима. Ходить нашим краєм її … місяць-грудень. Сховав він під … кригою річки, повдягав у … мережива ліси. Тоді засипав … снігом поля, напхав першого снігу аж під … гілля у лісі. (За Ю. Старостенком) Довідка: найхолодніший, самісіньке, біленькі, справжнісінька, тонюсінькою, чистеньким.
Номер слайду 7
Творче конструювання (робота з картками) (Село) клуб – сільський клуб, (батько) збори – батьківські збори, (люди) потік – людський потік, (Донецьк) степ – донецький степ, (Херсон) вулиці – херсонські вулиці, (сусід) двір – сусідський двір, (товариш) учинок – товариський учинок, (гігант) висота – гігантська висота, (козак) страва – козацька страва, (Кривий Ріг) проспект – криворізький проспект, (турист) похід – туристський похід.