МЕТА: ВЧИТИ ДІТЕЙ СКЛАДАННЮ ОПИСІВ, РОЗВИВАТИ ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ, ОБРАЗНІСТЬ МИСЛЕННЯ; ДОБИРАТИ СЛОВА, НАЙБІЛЬШ ВДАЛІ ДЛЯ ОПИСУ; ГРАМОТНО, ЛОГІЧНО І ПОСЛІДОВНО ФОРМУЛЮВАТИ ДУМКИ І ПОЄДНУВАТИ ЇХ У ЗВ’ЯЗНОМУ ВИКЛАДІ; ВИХОВУВАТИ ЛЮБОВ ДО ПРИРОДИ.
ОБЛАДНАННЯ: ІЛЮСТРАЦІЇ ТА МАЛЮНКИ ІЗ ЗОБРАЖЕННЯМ ЛИСИЧКИ, ЗАПИС ПІСНІ «Я – ЛИСИЧКА, Я – СЕСТРИЧКА», ТАБЛИЦЯ «СХЕМА ТЕКСТУ – ОПИСУ».
ЗМІСТ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.
Сьогодні у нас незвичний урок.
Нам потрібно допомогти Святому Миколаю зробити подарунок для лисички – описати її вроду.
ІІІ. РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ГРУПИ «ЗАГАДАЙКИ»
Прийшла з лісу пташниця в рудій шубці – курей полічити.
(Лисиця)
Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід.
(Лисиця)
В темнім лісі проживає, довгий хвостик має.
Їй на місці не сидиться, а зовуть її…
(Лисиця)
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ГРУПИ «НАРОДОЗНАВЦІ»
П р и с л і в’я.
Кожна лисиця свій хвостик хвалить.
У вічі як лис, а поза очі як біс.
Лис лиса не кусає.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ГРУПИ «ПОЕТИЧНА»
Діти читають вірш Галини Чорнобицької «Пес Жук упіймав лиса» та Т. Колісник «Зайчик та лисичка»
Надають запис пісні Лисички з опери М. Лисенка «Коза – дереза».
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ГРУПИ «КАЗКОВА»
Діти називають українські народні казки, де лисичка є головним героєм6 «Лисичка і рак», «лисичка – суддя», «Лисичка – сестричка і вовк – панібрат», «Лисичка та журавель», казку Івана Франка «Фарбований лис.».
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ГРУПИ «ЮНІ ХУДОЖНИКИ»
Виставка малюнків та ілюстрацій із зображенням лисички.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ГРУПИ «МОВОЗНАВЦІ»
Словникова робота.
Лісова мешканка, м’яка шубка, мордочка витягнута, вуха гострі, пухнастий хвіст, хитра, обережна.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
Виконання вправ під музичний запис пісні «Я – Лисичка, я – сестричка».
У. РОБОТА НАД СКЛАДАННЯМ ОПИСУ ЛИСИЧКИ.
І. Слово вчителя.
Прийшов час зробити подарунок лисичці. Щоб добре виконати завдання, треба дотримуватись таких умов:
2. Бесіда.
* Де живе лисичка?
* Яку має шубку?
* Які в лисички мордочка, вуха, очі?
* Який у неї хвіст?
* Які вона має звички?
3. Робота з таблицею «Схема опису»
Зачин |
Що (кого описуємо) |
Основна частина |
Ознаки предмета |
Кінцівка |
Своє ставлення до предмета опису |
4. Усне складання опису.
5. Запис тексту – опису у зошиті.
6. Перевірка виконаного завдання.
РОБОТА ЛИСОВА БОГДАНА.
Сьогодні в лісі я зустрів Лисичку. ЇЇ м’яка золотисто-сіра шубка виблискувала на сонці. А пухнастий хвостик ледь встигав ховатися за деревами. Але ось лісова мешканка зупинилася. Тепер можна бачити її витягнуту мордочку, гострі вуха та хитрі маленькі очі. Я зачаровано милувався лисичкою, поки вона не зникла в лісових хащах.
УІ. ПІДСУМОК УРОКУ.
Гра «Хто назве найбільше ознак?»
Лисичка ( яка? – хитра, руда, прудка, обережна, спритна, хижа, дика, пухнаста, золотисто – сіра, велика, маленька, м’яка, красива.