Українська музична культура другої половини ХХ століття.
Українська музична культура 40-х - 50-х рр. ХХ ст.
1941 – 1945 роки увійшли в історію українського музичного мистецтва як період складний та неоднозначний. Це обумовлено історичними подіями, що визначали сутність, сенс та напрямки художнього процесу, обумовлювали тяжіння до певних ідеологічних, тематичних та образних сфер.
Початок Великої Вітчизняної війни став дійсним зламом в українській музичній культурі. Українські митці воювали на фронтах. Велика кількість виконавських колективів, театрів, філармоній, професорсько–викладацький склад багатьох музичних навчальних закладів було евакуйовано в республіки СРСР. Таким чином українська музика продовжувала свій подальший розвиток – але в іншому національному контексті, в іншій культурній атмосфері.
Ǫ țȒȘȈȮȕșȤȒț ȔțȏȐȒț ȚȖȋȖ ȟȈșț ȕȈ ȗȖȊȕȐȝ ȗȘȈȊȈȝ ȊȝȖȌȐȚȤ ȜȖȓȤȒȓȖȘ ȕȈȘȖȌȭȊ ǹǸǹǸ ȧȒȐȑ ȗȐȓȤȕȖ ȚȈ ȈȒȚȐȊȕȖ ȊȐȊȟȈȊșȧ țȒȘȈȮȕșȤȒȐȔȐ ȒȖȔȗȖȏȐȚȖȘȈȔȐ ȚȈ ȔțȏȐȒȖȏȕȈȊȞȧȔȐ ǵȈȘȖȌȕȈ ȔțȏȐȟȕȈ șȗȈȌȡȐȕȈ ȉȈȠȒȐȘșȤȒȖȋȖ ȕȈȘȖȌț ȗȘȐȊȍȘȕțȓȈ ȌȖ șȍȉȍ țȊȈȋț Ƿ DzȖȏȐȞȤȒȖȋȖ ǫ ǪȍȘȤȖȊȒȐȒȈȏȈȝșȤȒȐȑȜȖȓȤȒȓȖȘȏȕȈȑȠȖȊșȊȖȫȊȭȌȖȉȘȈȎȍȕȕȧțȚȊȖȘȟȖșȚȭ Ǵ ǹȒȖȘțȓȤșȤȒȖȋȖ ȚțȘȒȔȍȕșȤȒȐȑ ± ț ȚȊȖȘȈȝ Ȇ ǴȍȑȚțșȈ ȚȈ Ƕ ǯȕȖșȒȖ± ǩȖȘȖȊșȤȒȖȋȖ ǷȘȖȊȭȌȕȭ ȚȍȔȐ ȚȊȖȘȭȊ Ȟȍ ȌȖȔȭȕțȊȈȕȕȧ ȭȌȍȮ ȫȌȐȕȖȋȖ ȗȘȈȋȕȍȕȕȧȗȍȘȍȔȖȋȐȗȈȚȘȭȖȚȐȟȕȖȮȚȍȔȈȚȐȒȐȚȍȔȐȏȈȝȐșȚțȘȭȌȕȖȮȏȍȔȓȭȑ ȒțȓȤȚțȘȕȖȋȖȕȈȌȉȈȕȕȧ ǶȏȕȈȒȈȔȐȔțȏȐȟȕȖȋȖȎȐȚȚȧțȚȖȑȟȈșșȚȈȫȕȈȌȊȐșȖȒȈȚȊȖȘȟȈȈȒȚȐȊȕȭșȚȤ ȟȐșȓȍȕȕȐȝ ȈȔȈȚȖȘșȤȒȐȝ ȒȖȓȍȒȚȐȊȭȊ ȡȖ ȖȝȖȗȓȦȊȈȓȐ ȌțȝȖȔ ȔȐșȚȍȞȤȒȖȮ ȚȊȖȘȟȖșȚȭ ȕȈȑȠȐȘȠȭ ȔȈșȐ ȚȈ ȗȘȐȓțȟȈȓȐ Ȯȝ ȌȖ ȒȓȈșȐȟȕȖȋȖ ȔțȏȐȟȕȖȋȖ ȌȖȘȖȉȒțǸȭȊȍȕȤȊȐȒȖȕȈȊșȚȊȈȚȈȒȐȝȒȖȓȍȒȚȐȊȭȊȟȈșȚȖȉțȊȌțȎȍȊȐșȖȒȐȔ ǵȍȊȐȗȈȌȒȖȊȖ ȉȈȋȈȚȖ ȏ ȕȐȝ ȏȌȖȉțȓȐ ȏȊȈȕȕȧ ȕȈȘȖȌȕȐȝ ȭ ȔȖȎȓȐȊȭșȚȤ ȌȍȔȖȕșȚȘțȊȈȚȐ șȊȖȦ ȔȈȑșȚȍȘȕȭșȚȤ ȏȈ ȔȍȎȈȔȐ ȌȍȘȎȈȊȐ ȏȕȈȑȖȔȐȚȐșȤ ȭȏ șțȟȈșȕȖȦ ȔțȏȐȟȕȖȦ ȒțȓȤȚțȘȖȦ ȏȈȘțȉȭȎȎȧ ǹȍȘȍȌ ȊȭȌȖȔȐȝ ȗȘȖȜȍșȭȑȕȐȝ ȒȖȓȍȒȚȐȊȭȊȚȖȋȖȟȈșțǬȍȘȎȈȊȕȐȑțȒȘȈȮȕșȤȒȐȑȕȈȘȖȌȕȐȑȝȖȘ ȭȔ ǫ
ǪȍȘȤȖȊȒȐǬȍȘȎȈȊȕȐȑȏȈșȓțȎȍȕȐȑȈȕșȈȔȉȓȤȕȈȘȖȌȕȖȋȖȚȈȕȞȦǻǸǹǸȭȔ Ƿ ǪȭȘșȤȒȖȋȖ ǯȈșȓțȎȍȕȈ ȈȒȈȌȍȔȭȟȕȈ ȒȈȗȍȓȈ ȉȈȕȌțȘȐșȚȭȊ ǻǸǹǸ ǬȍȘȎȈȊȕȐȑțȒȘȈȮȕșȤȒȐȑșȐȔȜȖȕȭȟȕȐȑȖȘȒȍșȚȘȈȒȈȌȍȔȭȟȕȈȝȖȘȖȊȈȒȈȗȍȓȈ ǬțȔȒȈDzȊȈȘȚȍȚȭȔǴǪdzȐșȍȕȒȈ
ǺȍȔȈȚȐȒȈ ȗȈȘȚȭȮ ȡȈșȓȐȊȖȋȖ ȘȈȌȧȕșȤȒȖȋȖ ȎȐȚȚȧ ȚȈ șȖȞȭȈȓȭșȚȐȟȕȖȮ ȗȘȈȞȭȏȈȝȖȗȓȍȕȖȋȖȚȘțȌȖȊȖȋȖȍȕȚțȏȭȈȏȔțȔȈșțȚȖȑȟȈșȊȚȘȈȟȈȫșȚȈȚțș ȒȈȕȖȕȭȟȕȐȝȈȓȍȕȍȊȚȘȈȟȈȫȗȘȐȞȤȖȔțșȊȖȫȮȏȕȈȟțȡȖșȚȭǻȚȖȑȎȍȟȈș
ȊșȭȕȖȊȈȚȖȘșȤȒȭȗȖȠțȒȐȕȍȖȜȭȞȭȑȕȖȋȈȓȤȔțȊȈȓȐșȧǺȈȒȈȌȊȖȮșȚȭșȚȤȉțȓȈ ȈȌȍȒȊȈȚȕȈșȈȔȭȑȈȚȔȖșȜȍȘȭȚȖȋȖȟȈșțȊȧȒȭȑȗȖȫȌȕțȊȈȓȖșȧȖȗȖȏȐȞȭȑȕȍ ± ȒȘȐȚȐȒȈ șȚȈȓȭȕȭȏȔț ȚȈ ȖȜȭȞȭȑȕȍ ± ȏȉȍȘȍȎȍȕȕȧ ȜțȕȌȈȔȍȕȚț ȒȖȔțȕȭșȚȐȟȕȖȮȭȌȍȖȓȖȋȭȮ
Шестидесятництво в українській музиці.
©ȀȭșȚȌȍșȧȚȕȐȒȈȔȐªȕȈȏȐȊȈȦȚȤșțȉȒțȓȤȚțȘțȕȖȊȍȗȖȒȖȓȭȕȕȧȘȈȌȧȕșȤȒȖȮ ȚȈ țȒȘȈȮȕșȤȒȖȮ ȭȕȚȍȓȭȋȍȕȞȭȮ ȧȒȈ ȈȒȚȐȊȕȖ șȍȉȍ ȗȘȖȧȊȐȓȈ Ȋ ȒțȓȤȚțȘȭ ȚȈ ȗȖȓȭȚȐȞȭȊȗȍȘȠȭȑȗȖȓȖȊȐȕȭȝȘȖȒȭȊȏȊȭȌȒȐȑȕȈȏȊȈǾȍȉțȊȗȍȘȭȖȌ ȚȐȔȟȈșȖȊȖȋȖ ȗȖșȓȈȉȓȍȕȕȧ ȚȖȚȈȓȭȚȈȘȕȖȋȖ ȘȍȎȐȔț ȗȍȘȭȖȌ ȝȘțȡȖȊșȤȒȖȮ ȊȭȌȓȐȋȐ ǺȖȌȭ ȠȭșȚȌȍșȧȚȕȐȒȐ ȊȐșȚțȗȈȓȐ ȕȈ ȏȈȝȐșȚ ȕȈȞȭȖȕȈȓȤȕȖȮ ȔȖȊȐ ȭ ȒțȓȤȚțȘȐșȊȖȉȖȌȐȚȊȖȘȟȖșȚȭǼȖȘȔțȊȈȕȕȧȮȝșȊȭȚȖȋȓȧȌțȊȭȌȉțȊȈȓȖșȧȗȭȌ ȊȗȓȐȊȖȔȋțȔȈȕȭșȚȐȟȕȐȝȚȘȈȌȐȞȭȑǯȈȝȖȌțȭȏȘȖșȚȈȊȭȕȚȍȘȍșȌȖșȗȈȌȡȐȕȐ ȊȓȈșȕȖȮ ȒțȓȤȚțȘȐ ǬȭȧȓȤȕȭșȚȤ ȠȭșȚȌȍșȧȚȕȐȒȭȊ ȉțȓȈ șȗȘȧȔȖȊȈȕȈ ȕȈ ȊȐȧȊȓȍȕȕȧ ȭșȕțȦȟȐȝ ȚȖȌȭ ȎȐȚȚȫȊȐȝ ȗȘȖȉȓȍȔ ȉȖȓȦȟȐȝ ȗȐȚȈȕȤ ȧȒȭ ȏȈȔȖȊȟțȊȈȓȐșȧ ȏȈ ǹȚȈȓȭȕȈ ǷȍȘȠȐȔȐ ȗȘȍȌșȚȈȊȕȐȒȈȔȐ ȠȭșȚȌȍșȧȚȕȐȒȭȊ Ȋ ǻȒȘȈȮȕȭȉțȓȐdzȭȕȈDzȖșȚȍȕȒȖȑȈȊȚȖȘȋȖșȚȘȖȗțȉȓȭȞȐșȚȐȟȕȐȝȊȭȘȠȭȊǪȈșȐȓȤ ǹȐȔȖȕȍȕȒȖ ȚȭȘȖȒȐȊȭȌȏȕȈȟȈȦȚȤșȧȗȘȖȘȐȊȖȔțȒȘȈȮȕșȤȒȖȮȒȖȔȗȖȏȐȚȖȘșȤȒȖȮȠȒȖȓȐ ȕȈ șȊȭȚȖȊț ȈȘȍȕț ȖȗȈȕțȊȈȕȕȧȔ ȕȖȊȭȚȕȭȝ Țȍȟȭȑ ȫȊȘȖȗȍȑșȤȒȖȮ ȔțȏȐȟȕȖȮ ȒțȓȤȚțȘȐ ǻ DzȐȫȊȭ șȚȊȖȘȦȫȚȤșȧ ȋȘțȗȈ ȔȐȚȞȭȊ ©DzȐȮȊșȤȒȐȑ ȈȊȈȕȋȈȘȌª ȌȖ ȧȒȖȮțȊȭȑȠȓȐȚȈȒȭȏȋȖȌȖȔȊȭȌȖȔȭȔȐȚȞȭȧȒǪȈȓȍȕȚȐȕǹȐȓȤȊȍșȚȘȖȊdzȍȖȕȭȌ ǫȘȈȉȖȊșȤȒȐȑ ȚȈ ǪȭȚȈȓȭȑ ǫȖȌȏȧȞȤȒȐȑ ǷȘȖȚȍ ȟȍȘȍȏ ȘȖȏȝȖȌȎȍȕȕȧ ȏ ȘȍȚȘȖȷȘȈȌȕȐȔȐ ȚȍȕȌȍȕȞȭȧȔȐ ȖȜȭȞȭȑȕȐȝ ȔțȏȐȟȕȐȝ Ȓȭȓ ǹǸǹǸ ȟȓȍȕȐ ©DzȐȮȊșȤȒȖȋȖȈȊȈȕȋȈȘȌțªȏȈȏȕȈȊȈȓȐȘȭȏȕȖȋȖȘȖȌțțȚȐșȒȭȊȡȖȊȘȍȠȚȭȘȍȠȚ ȗȘȐȏȊȍȓȐȌȖȘȖȏȗȈȌțȞȭȫȮȋȘțȗȐ
Ǫ Ȟȭ Ȏ ȘȖȒȐ ȗȘȖȌȖȊȎțȦȚȤ ȗȘȈȞȦȊȈȚȐ ȚȈȒȭ ȒȖȔȗȖȏȐȚȖȘȐ ȧȒ ǷȓȈȚȖȕ ȭ ǫȍȖȘȋȭȑǴȈȑȉȖȘȖȌȐDzǬȈȕȤȒȍȊȐȟȕȈȞȍȑȗȍȘȭȖȌȗȘȐȗȈȌȈȦȚȤȖșȚȈȕȕȭȌȊȭ șȐȔȜȖȕȭȮ ǩ dzȧȚȖȠȐȕșȤȒȖȋȖ ǹȊȭȚȖȊȍ ȊȐȏȕȈȕȕȧ ȖȚȘȐȔȈȓȈ ȕȈȞȭȖȕȈȓȤȕȈ ȠȒȖȓȈȊȖȒȈȓȤȕȖȋȖȔȐșȚȍȞȚȊȈȇșȒȘȈȊȭȭȔȍȕȈțȒȘȈȮȕșȤȒȖȮȖȗȍȘȕȖȮșȞȍȕȐ² Ǩ ǹȖȓȖȊ ȧȕȍȕȒȖ Ǭ ǫȕȈȚȦȒ ǩ ǸțȌȍȕȒȖ ǝ ǴȭȘȖȠȕȐȟȍȕȒȖ ǪȐȏȕȈȟȕȖȦ ȗȖȌȭȫȦ ȔțȏȐȟȕȖȋȖ ȎȐȚȚȧ șȚȈȓȈ ȗȖșȚȈȕȖȊȒȈ ȖȗȍȘȐ Ǭ ȀȖșȚȈȒȖȊȐȟȈ ©DzȈȚȍȘȐȕȈǟȏȔȈȑȓȖȊȈªțDzȐȫȊȭȘȖȒț
Лятошинський Борис Миколайович закінчував свою творчу дорогу, Ȉȓȍ ȑȖȋȖ ȚȈȒȖȎ
ȔȖȎȕȈȏȈȘȈȝțȊȈȚȐȌȖȠȍșȚȐȌȍșȧȚȕȐȒȭȊǴȈȊȚȈȒȐȝțȟȕȭȊǹȐȓȤȊȍșȚȘȖȊǫȘȈȉȖȊșȤȒȐȑǬȐȟȒȖ DzȈȘȈȉȭȞ ǹȚȈȕȒȖȊȐȟ ǫȈȌȏȧȞȤȒȐȑ ȧȒȭ șȚȈȓȐ ȠȍșȚȐȌȍșȧȚȕȐȒȈȔȐ DzȖȓȐ Ȋ Țȭ ȘȖȒȐ ȚȘȖȝȐ ȗȭȌȕȧȓȈșȧ ©ȏȈȓȭȏȕȈ ȏȈȊȭșȈª ȌȖ ȕȈș ȘȐȕțȓȈ ȊȍȓȐȟȍȏȕȈ ȭȕȜȖȘȔȈȞȭȧ ȗȘȖ ȏȈȝȭȌȕț ȔțȏȐȒț Ǫșȭ ȗȖȟȈȓȐ ȮȮ ȏȈȝȖȗȓȍȕȖ șȓțȝȈȚȐ Ǩ ǩȖȘȐș ǴȐȒȖȓȈȑȖȊȐȟ ȕȈȗȐșȈȊ șȊȖȦ ȏȕȈȔȍȕȐȚț ǿȍȚȊȍȘȚț șȐȔȜȖȕȭȦ Ȍȍ ȗȖșȚȈȊȐȊ ȏȕȈȒȐ ȝ ² ȏȕȈȒȐ ȕȖȊȖȮ ȔțȏȐȒȐ ȔȖȌȍȘȕȭșȚșȤȒȖȋȖ ȕȈȗȘȧȔȒț dzȧȚȖȠȐȕșȤȒȐȑțȝȗȖȊȍȘȕțȊșȧȌȖȊȭȟȕȐȝȭȌȍȑ³ȁȖȫȭșȚȐȕȈ"´ȭȌȈȊȋȍȕȭȈȓȤȕțȒȖȕȞȍȗȞȭȦ
ȊȭȟȕȖșȚȭȎȐȚȚȫȊȖȋȖȞȐȒȓțǪȚȭȓȐȊȠȐȭȌȍȦțȊȭȌȓțȕȕȭȌȏȊȖȕȭȊ²șȐȔȊȖȓȭȊȭȟȕȖșȚȭ
ǶȘȐȋȭȕȈȓȤȕȐȔ ȔȐșȚȍȞȤȒȐȔ ȧȊȐȡȍȔ ȫ țȒȘȈȮȕșȤȒȈ авторська пісня. ǻ ȘȖȏȊȐȚȖȒȞȤȖȋȖȎȈȕȘțȊȈȋȖȔȐȑȊȕȍșȖȒȏȘȖȉȐȊǪǟȊȈșȦȒ²² țȒȘȈȮȕșȤȒȐȑȗȖȍȚȭȒȖȔȗȖȏȐȚȖȘȈȊȚȖȘȚȍȒșȚțȭȔțȏȐȒȐȗȭșȍȕȤȇȗȭȌțȊ ȌȈȓȍȒȭ ȋȖȘȐ ǿȍȘȊȖȕȈ ȘțȚȈ ǪȖȌȖȋȘȈȑ ȚȈ ȭȕ ǺȊȖȘȟȭșȚȤȔȐȚȞȧȷȘțȕȚțȫȚȤșȧȕȈȜȖȓȤȒȓȖȘȕȐȝȌȎȍȘȍȓȈȝǷȭșȕȧǿȍȘȊȖȕȈ ȘțȚȈ ȌȈȓȈ ȕȈȏȊț ǷȍȘȠȖȔț ǸȍșȗțȉȓȭȒȈȕșȤȒȖȔț ȜȍșȚȐȊȈȓȦ țȒȘȈȮȕșȤȒȖȮ ȗȭșȕȭȚȈȔțȏȐȒȐ
Українська музична культура 70-80 рр. ХХ ст ȏȈ Ȟȭ ȌȍșȧȚȐȓȭȚȚȧ țȒȘȈȮȕșȤȒȈ ȔțȏȐȒȈ ȗȍȘȍȎȐȓȈ ȧȒ ȕȭȒȖȓȐ ȘȈȕȭȠ ȉțȘȝȓȐȊȐȑ ȟȈș ǶșȕȖȊȖȦ ȑȖȋȖ ȉțȓȐ ȘȍȈȓȭȮ ȘȈȌȧȕșȤȒȖȋȖ ȎȐȚȚȧ Țȭ ȗȖȊȖȘȖȚȐ ȭșȚȖȘȭȮ ȘȍȏțȓȤȚȈȚȖȔ ȧȒȐȝ șȚȈȊ ȗȍȘȭȖȌ ȚȈȒ ȏȊȈȕȖȮ ȊȭȌȓȐȋȐ ȓȭȉȍȘȈȓȭȏȈȞȭȮ ȗȖȎȊȈȊȓȍȕȕȧ ȌțȝȖȊȕȖȋȖ ȎȐȚȚȧ ȊȐȝȭȌ ȏȭ ȠȚțȟȕȖȮ ȭȏȖȓȧȞȭȮ
ȘȈȌȧȕșȤȒȖȋȖȔȐșȚȍȞȚȊȈȊȭȌșȊȭȚȖȊȖȋȖȝțȌȖȎȕȤȖȋȖȗȘȖȞȍșț
ǷȘȖȌȖȊȎțȦȚȤȚȊȖȘȟțȗȘȈȞȦȔȐȚȞȭșȚȈȘȠȖȋȖȗȖȒȖȓȭȕȕȧ±ǩ dzȧȚȖȠȐȕșȤȒȐȑdzǸȍȊțȞȤȒȐȑDzǬȈȕȤȒȍȊȐȟǫǮțȒȖȊșȤȒȐȑǬ
DzȓȍȉȈȕȖȊǫǺȈȘȈȕȖȊǨȀȚȖȋȈȘȍȕȒȖǨȒȚȐȊȕȖȌȭȫșȍȘȍȌȕȫȗȖȒȖȓȭȕȕȧ± DzǬȖȔȭȕȟȍȕǫȭǷǴȈȑȉȖȘȖȌȈǪDzȐȘȍȑȒȖǪǫȖȔȖȓȧȒȈ ǟȀȈȔȖȚȈ ȭȕǸȖȏȗȖȟȐȕȈȫȚȤșȧȈȒȚȐȊȕȈȌȭȧȓȤȕȭșȚȤȕȈȏȓȈȔȭ±ȝȘȘ ǪǩȭȉȭȒ ǶǩȭȓȈȠǩǩțȫȊșȤȒȐȑdzǫȘȈȉȖȊșȤȒȐȑǪǫțȉȈȘȍȕȒȖdzǬȐȟȒȖȆ ǟȡȍȕȒȖǟDzȈȘȈȉȐȞȤdzDzȖȓȖȌțȉǫdzȧȠȍȕȒȖǴǹȒȖȘȐȒǪǯȈȋȖȘȞȍȊ
ǪǹȐȓȤȊȍșȚȘȖȊǝǹȚȈȕȒȖȊȐȟǪǫțȉȈdzǫȖȌȏȧȞȤȒȐȑȚȈȭȕǪȖȕȐ ȘȖȏȠȐȘȐȓȐȚȘȈȌȐȞȭȑȕțȌȓȧțȒȘȈȮȕșȤȒȖȮȔțȏȐȒȐȗȭȏȕȤȖȘȖȔȈȕȚȐȟȕț șȚȐȓȭșȚȐȒțȏȈȘȈȝțȕȖȒȕȖȊȭȚȕȭȝȗȘȐȑȖȔȭȊȫȊȘȖȗȍȑșȤȒȖȋȖȔȖȌȍȘȕȭȏȔț
±ȭȘȘșȚȈȓȐȑȗȍȘȭȖȌȖȔȊȐȉțȝȖȊȖȋȖȘȖȏȊȐȚȒțȗȘȖȋȘȈȔȕȖȮȔțȏȐȒȐ ȧȒȈ ȌȖȏȊȖȓȧȓȈ țȕȐȒȕțȚȐ ȉțȌȤȧȒȐȝ ȎȈȕȘȖȊȐȝ ȊȐȏȕȈȟȍȕȤ ȚȈ ȗȖȊȕȭșȚȦ ȊȐȧȊȐȚȐȭȕȌȐȊȭȌțȈȓȤȕȭȔȐșȚȍȞȤȒȭȗȘȈȋȕȍȕȕȧǪȐȕȐȒȈȓȐ ȚȊȖȘȐ ȗȖȓȭȎȈȕȘȖȊȭȏȈșȊȖȫȦșțȚȕȭșȚȦșȐȕȚȍȏȭȕșȚȘțȔȍȕȚȈȓȤȕȖȋȖȭȊȖȒȈȓȤȕȖȋȖ ȕȈȟȈȓ±ȝȖȘȖȊȈșȐȔȜȖȕȭȧșȐȔȜȖȕȭȧȉȈȓȍȚ
Українська музична культура 80-х - 90 рр ХХ ст.
ǯȈȏȕȈȟȍȕȐȑ ȗȍȘȭȖȌ ± ȗȍȘȍȉțȌȖȊȈ ȝ ȘȘ ȘȖȏȗȈȌ ǹǸǹǸ ȏȌȖȉțȚȚȧ ǻȒȘȈȮȕȖȦ ȕȍȏȈȓȍȎȕȖșȚȭ ț ȝ ȘȘ ± ȖȏȕȈȔȍȕȖȊȈȕȐȑ ȗȖȧȊȖȦ ȕȖȊȐȝ ȒțȓȤȚțȘȖȚȊȖȘȟȐȝ ȚȍȕȌȍȕȞȭȑ ǯȔȭȕȐ ȡȖ ȗȖȟȈȓȐ ȊȭȌȉțȊȈȚȐșȧ ț ȕȈȠȭȑ ȒȘȈȮȕȭ șȗȘȐȧȓȐ ȗȖȕȖȊȓȍȕȕȦ ȗȍȘȍȘȊȈȕȖȮ ȒțȓȤȚțȘȕȖȔȖȌȍȘȕȭșȚșȤȒȖȮ ȚȘȈȌȐȞȭȮ ȝ ȘȖȒȭȊ ȚȈ ȌȍȔȖȒȘȈȚȐȏȈȞȭȑȕȖȖȕȖȊȓȦȦȟȖȋȖ șȚȘțȔȍȕȧ ȝ ǫȖȓȖȊȕȖȦȗȘȐȒȔȍȚȖȦȘȖȏȊȐȚȒțțȒȘȈȮȕșȤȒȖȋȖȔȐșȚȍȞȚȊȈȞȤȖȋȖȟȈșțșȚȈȫ ȗȍȘȍȖșȔȐșȓȍȕȕȧ țșȚȈȓȍȕȐȝ ȚȈ ȗȖȠțȒ ȕȖȊȐȝ ȚȊȖȘȟȐȝ ȗȘȐȕȞȐȗȭȊ ǬȘțȋȈ ȗȖȓȖȊȐȕȈ ȝ ȘȘ ȗȖȏȕȈȟȍȕȈ ȏȊȍȘȚȈȕȕȧȔ ȊȭȚȟȐȏȕȧȕȐȝ șȖȞȭȖȓȖȋȭȊ ȒțȓȤȚțȘȖȓȖȋȭȊ ȔȐșȚȍȞȚȊȖȏȕȈȊȞȭȊ ȌȖ ȒȖȕȞȍȗȚȭȊ ȏȈȝȭȌȕȖȮ ȒțȓȤȚțȘȐ ȌȖ ȖȕȖȊȓȍȕȕȧ ȌțȝȖȊȕȐȝ ȖșȕȖȊ ȉțȚȚȧ ȊȭȌȘȖȌȎȍȕȕȧ ȕȈȞȭȖȕȈȓȤȕȐȝ ȚȘȈȌȐȞȭȑ ȡȖ ȕȈȉțȊȈȫ ȘȭȏȕȖȔȈȕȭȚȕȐȝ ȜȖȘȔ ȒțȓȤȚțȘȕȖȋȖ ȌȭȈȓȖȋț ȔȭȎ șȖȞȘȍȈȓȭșȚȐȟȕȐȔȐȚȈȈȓȤȚȍȘȕȈȚȐȊȕȐȔȐȚȐȗȈȔȐȔȐșȓȍȕȕȧ ǵȈȗȖȟȈȚȒțȝȘȖȒȭȊȊǻȒȘȈȮȕȭȏ ȧȊȓȧȦȚȤșȧȟȐșȓȍȕȕȭȕȍȌȍȘȎȈȊȕȭȚȊȖȘȟȭ ȒȖȓȍȒȚȐȊȐ ȌȖȉȘȖȊȭȓȤȕȭ ȚȖȊȈȘȐșȚȊȈ ȘȭȏȕȖȋȖ ȘȖȌț șȗȘȧȔțȊȈȕȕȧ ȏȕȈȟȕȈ ȟȈșȚȐȕȈ ȧȒȐȝ ȗȓȭȌȕȖ șȗȭȊȗȘȈȞȦȫ ȏ ȉȈȋȈȚȤȔȈ ȏȈȘțȉȭȎȕȐȔȐ ȒțȓȤȚțȘȕȐȔȐ ȖșȊȭȚȕȭȔȐȖȘȋȈȕȭȏȈȞȭȧȔȐȚȈșȗȘȐȧȫȊȝȖȌȎȍȕȕȦǻȒȘȈȮȕȐțșȊȭȚȖȊȐȑȗȘȖșȚȭȘ
ǪȈȎȓȐȊȐȔ ȏȈșȖȉȖȔ ȖșȔȐșȓȍȕȕȧ ȗȘȖȞȍșȭȊ ȡȖ ȊȭȌȉțȊȈȦȚȤșȧ ț ȔțȏȐȟȕȖȔț ȎȐȚȚȭ ȒȘȈȮȕȐ șȚȈȫ ȗȘȖȊȍȌȍȕȕȧ ȟȐșȓȍȕȕȐȝ ȕȈțȒȖȊȐȝ ȒȖȕȜȍȘȍȕȞȭȑ ȗȘȐșȊȧȟȍȕȐȝȘȖȏȋȓȧȌțȕȖȊȐȝȒțȓȤȚțȘȖȓȖȋȭȟȕȐȝȚȈȜȭȓȖșȖȜșȤȒȐȝȗȘȖȉȓȍȔ ȔțȏȐȒȖȏȕȈȊșȚȊȈȗȐȚȈȕȕȧȔȚȍȖȘȭȮȚȈȭșȚȖȘȭȮȔțȏȐȟȕȖȋȖȔȐșȚȍȞȚȊȈșțȟȈșȕȐȔ ȗȖȋȓȧȌȈȔȕȈșȐșȚȍȔțȗȭȌȋȖȚȖȊȒȐȔțȏȐȟȕȐȝȜȈȝȭȊȞȭȊȚȖȡȖ
ǵȈȗȘȐȒȭȕȞȭ ȝ ȘȖȒȭȊ Ȋ ǻȒȘȈȮȕȭ ȏȈȗȖȟȈȚȒȖȊȈȕȖ ȖȘȋȈȕȭȏȈȞȭȦ ȔțȏȐȟȕȐȝ ȜȍșȚȐȊȈȓȭȊ ȗȘȖȋȘȈȔȐ ȧȒȐȝ șȒȓȈȌȈȦȚȤ ȚȊȖȘȐ ȘȭȏȕȐȝ șȚȐȓȤȖȊȐȝ șȗȘȧȔțȊȈȕȤ ȊȭȌ ȒȓȈșȐȒȐ ȌȖ ȈȊȈȕȋȈȘȌț ǵȈ ȞȐȝ ȜȍșȚȐȊȈȓȧȝ ± DzȐȮȊ ǴțȏȐȒ ǼȍșȚDzȐȮȊ DzȖȕȚȘȈșȚȐdzȤȊȭȊ ǬȊȈ Ȍȕȭ ȚȈ ȌȊȭ ȕȖȟȭ ȕȖȊȖȮ ȔțȏȐȒȐǶȌȍșȈǼȈȘȉȖȚȖȕȐǿȍȘȒȈșȐDzȈȕȭȊǼȖȘțȔȔțȏȐȒȐȔȖȓȖȌȐȝ DzȐȮȊ ǴțȏȐȟȕȭ ȗȘȍȔ ȫȘȐ șȍȏȖȕț DzȐȮȊ ǩȈȘȖȒȖ ȭ ȈȊȈȕȋȈȘȌ ǯȈȗȖȘȭȎȎȧ ± ȗȘȍȌșȚȈȊȓȍȕȭ ȕȖȊȭȚȕȭ ȊȐȌȐ ȔȐșȚȍȞȚȊȈȭȕșȚȘțȔȍȕȚȈȓȤȕȐȑ ȚȍȈȚȘȊȭȌȍȖȭȕșȚȈȓȧȞȭȧȗȍȘȜȖȔȈȕșȚȖȡȖǷȖȠȐȘȍȕȕȦȭȕȜȖȘȔȈȞȭȮȗȘȖ
ȌȖșȧȋȕȍȕȕȧțȒȘȈȮȕșȤȒȐȝȚȈȏȈȘțȉȭȎȕȐȝȔȐȚȞȭȊȊȋȈȓțȏȭșțȟȈșȕȖȮȔțȏȐȒȐ șȗȘȐȧȫ șȍȘȭȧ ȒȖȕȞȍȘȚȭȊ ǵȖȊȈ ȔțȏȐȒȈDzȐȮȊ dzȤȊȭȊ ǽȈȘȒȭȊ DzȈȘȚȐȕț ȘȖȏȊȐȚȒț ȈȒȈȌȍȔȭȟȕȖȋȖ ȔțȏȐȟȕȖȋȖ ȔȐșȚȍȞȚȊȈ ȌȖȗȖȊȕȦȦȚȤ ȈȊȚȖȘșȤȒȭ ȦȊȭȓȍȑȕȭ ȒȖȕȞȍȘȚȐ ȒȖȔȗȖȏȐȚȖȘȭȊ țȘȖȟȐșȚȭ ȊȍȟȖȘȐ ȊȓȈȠȚțȊȈȕȕȧ ȧȒȐȝ ȏȌȭȑșȕȦȦȚȤǾȍȕȚȘȔțȏȐȟȕȖȮȭȕȜȖȘȔȈȞȭȮǹȗȭȓȒȐȒȖȔȗȖȏȐȚȖȘȭȊǻȒȘȈȮȕȐȚȈȮȮ ȘȍȋȭȖȕȈȓȤȕȭȊȭȌȌȭȓȍȕȕȧ
ǶȌȕȍ ȏ ȗȘȖȊȭȌȕȐȝ ȔȭșȞȤ ț ȔțȏȐȟȕȖȔț ȗȘȖȞȍșȭ ȝ ȘȖȒȭȊ ȗȖșȭȌȈȫ ȜȖȘȚȍȗȭȈȕȕȈȔțȏȐȒȈǷȘȖȞȍșȊȭȌȟȐȚȤȏȉȭȓȤȠȍȕȕȧȒȭȓȤȒȖșȚȭȕȈȞȭȖȕȈȓȤȕȐȝ ȭ ȔȭȎȕȈȘȖȌȕȐȝ ȜȖȘȚȍȗȭȈȕȕȐȝ ȒȖȕȒțȘșȭȊǴȭȎȕȈȘȖȌȕȐȑ ȒȖȕȒțȘș ȭȔȍȕȭ Ǵ dzȐșȍȕȒȈ ȚȈ ǴȭȎȕȈȘȖȌȕȐȑ ȒȖȕȒțȘș ȦȕȐȝ ȗȭȈȕȭșȚȭȊ ȗȈȔ ȧȚȭ Ǫ ǫȖȘȖȊȐȞȧ ț DzȐȫȊȭ ǴȭȎȕȈȘȖȌȕȐȑ ȒȖȕȒțȘș ȗȭȈȕȭșȚȭȊ ȭȔȍȕȭ Ǫ ǫȖȘȖȊȐȞȧ ț ǽȈȘȒȖȊȭ ǪșȍțȒȘȈȮȕșȤȒȐȑȒȖȕȒțȘșȭȔȍȕȭǫǵȍȑȋȈțȏȈțDzȭȘȖȊȖȋȘȈȌȭȒȖȕȒțȘșȭȔȍȕȭǼ ȀȖȗȍȕȈțǬȕȭȗȘȖȗȍȚȘȖȊșȤȒțȒȖȕȒțȘșȭȔȍȕȭǷdzțȞȍȕȒȈȚȈȒȖȕȒțȘșȦȕȐȝ ȗȭȈȕȭșȚȭȊǪDzȘȈȑȕȫȊȈțǽȈȘȒȖȊȭȒȖȕȒțȘșȐȦȕȐȝȗȭȈȕȭșȚȭȊțDzȘȐȔțǵȖȊȭȑ DzȈȝȖȊȞȭ ǽȍȘșȖȕȭ ȜȍșȚȐȊȈȓȭȒȖȕȒțȘșȐ șȚțȌȍȕȚȭȊȗȭȈȕȭșȚȭȊ ț ǴȍȓȭȚȖȗȖȓȭ ǪȭȕȕȐȞȭ Ȉ ȚȈȒȖȎ ȗȖȠȐȘȍȕȕȧ ȗȘȈȒȚȐȒȐ ȗȘȍȔ ȫȘȕȖȋȖ ȒȖȕȞȍȘȚȕȖȋȖ ȊȐȒȖȕȈȕȕȧ ȜȖȘȚȍȗȭȈȕȕȐȝ ȚȊȖȘȭȊ țȒȘȈȮȕșȤȒȐȝ ȒȖȔȗȖȏȐȚȖȘȭȊ ȏȈ ȒȖȘȌȖȕȖȔ ǨȊșȚȘȭȧ ǵȭȔȍȟȟȐȕȈ DzȐȚȈȑ ǹȀǨ ǯȈȋȈȓȤȕț ȒȈȘȚȐȕț ȔțȏȐȟȕȖȋȖ ȎȐȚȚȧ ǻȒȘȈȮȕȐ ȏȉȈȋȈȟțȦȚȤ ȟȐșȓȍȕȕȭ ȒȖȕȒțȘșȐ ȭ ȜȍșȚȐȊȈȓȭ ȭȕȠȐȝ ȎȈȕȘȭȊ ȔȐșȚȍȞȚȊȈ ȏȖȒȘȍȔȈ ȖȘȋȈȕȕȖȮ ȭ ȒȈȔȍȘȕȖȮ ȔțȏȐȒȐ ȌțȝȖȊȕȖȮ ȝȖȘȖȊȖȮ
Мирослав Скорик. Життєвий і творчий шлях: ст.133 книги “Творчі портрети українських композиторів”
Проблеми людської особистості, відносини зі світом і вічністю — теми Віолончельного концерту, нагородженого Шев чен ків ською премією.
Євген Станкович. Життєвий і творчий шлях: ст.141 книги “Творчі портрети українських композиторів”
Тема Чорнобиля, відносини людини і природи — одна з провід них в творчості Є. Станковича.
“Чорна елегія”
Скласти концертну програму з творів зарубіжних композиторів другої половини 20 століття, керуючись основними правилами складання концертної програми.
При складанні концертної програми потрібно керуватися наступними принципами.
Концерт повинен йти по наростаючій, тобто що б твори, сприйняття яких викликають бурхливу реакцію слухачів, виконувалися ближче до кінця програми.
Психологією встановлено, що найкраще закріплюються в пам'яті і виробляють самі яскраві враження початок і кінець будь-якого впливу на психіку людини, тому організатори концертів прагнуть відкривати і закривати концерти найбільш виграшними виступами (врахуйте це).
Більш складні твори повинні йти на початку концерту, більш популярні і легкі для сприйняття - в наступних відрізках програми.
Складаючи концертну програму, візьміть до уваги ім'я виконавця. Найбільш популярних артистів, або композиторів, які користуються успіхом у глядачів, необхідно включати в кульмінаційний момент програми.