Презентацію можна використати під час аналізу твору Ульфа Старка "Диваки і зануди". Містить кроссенс за сюжетом твору, вправи "Хто написав СМС?", "Так чи ні", паспорт повісті, характеристику головної героїні Симони.
Ульф Старк«Диваки і зануди»Доля дівчинки Симони, її проблеми в школі та вдома
Номер слайду 5
Мета уроку. Згадати сюжет повісті шведського письменника Ульфа Старка; дати характеристику головній героїні твору Симоні.
Номер слайду 6
Ульф Старк шведський письменник і сценарист. Як автор книг для дорослих дебютував у 1964 році. У 1975 році почав, а з 1984 року цілком присвячує себе дитячій літературі. Удостоєний багатьох престижних літературних премій. Досить часто буває, що люди починають писати дитячі книжки, коли їм вже під сорок. У молодості цікавіше писати для дорослих. У мене теж так було. Моя перша дитяча книга — це прощання з дитинством. У. Старк
Номер слайду 7
Історія написання. Я написав «Диваки і зануди» в 1983 році. Мій батько був у лікарні. Він став прототипом образу дідуся, який стверджував, що лікарня – це не найкраще місце, якщо ти збираєшся полишити цей світ. Портрет дідуся в романі – це портрет мого батька, у якому поєднано риси дідуся по маминій лінії – мудрість і доброта, а також сердитість мого дідуся по батьковій лінії. Я написав книжку протягом шести натхнених місяців, у цей час я багато сміявся, проте часом і плакав. Саме тоді я переглянув у театрі п’єсу В. Шекспіра «Як вам це подобається». Ви знаєте, що це п’єса про те, як дівчина удавала із себе хлопця, тож у мене з’явився задум для нової книжки.
Номер слайду 8
Історія написання. У мене не було конкретної мети, я лишень хотів написати веселу і серйозну книжку водночас. Мені було цікаво як дорослому письменникові писати з точки зору дівчинки. Це було певне перевтілення. У моєму будинку в той час жив підліток, тому я мав певне уявлення про його світ і його висловлювання. І, звісно, під час написання свого роману я згадував себе, яким я був у дитинстві, звертався до свого внутрішнього «я-дитини». Я хотів описати почуття молодої людини, поцілунок, дотик до шкіри – і нічого більше... І описати це в гумористичний спосіб. А також вказати на сліпість матері, яка не хотіла помічати, що відбувається з її дитиною…
Номер слайду 9
Оцінка твору. Розкажіть про свої враження від прочитаного… Оцініть твір У. Старка «Диваки і зануди»?
Номер слайду 10
Сюжет твору. Симоні — дванадцять, і в її житті повно прикрощів: мама зв’язалась із занудою Інґве, через переїзд у нове помешкання треба змінити школу і покинути друзів, ще й зник улюблений пес Кільрой. У новій школі Симону через її незвичне ім’я вчителька представляє як Симона (як хлопчика). Дівчина вирішує нічого не казати, щоб уникнути подальших насмішок і глузувань. Тепер Симона ще більше не хоче йти до школи — щоб її не викрили, вона купує хлопчачий одяг й обрізає своє й так коротке волосся.
Номер слайду 11
Сюжет твору. Турбот в родині лише більшає відтоді, як дідусь втікає з лікарні, та Симона і мама раді його поверненню. Таємницю дівчинки знає лише дідусь-дивак. Він підтримує онучку у такий нелегкий період життя. «Яка ти дурненька, — так само пошепки відповів дідусь. — Знаєш, якщо хтось і створив увесь цей дивовижний світ із сонцями, равликами, квітами й людьми, то, напевно, не якийсь там зануда».
Номер слайду 12
Сюжет твору. Здається, Інґве теж щось підозрює. Але справжні проблеми починаються, коли Симона закохується в Ісака. Водночас до дівчинки (тобто Симона) починає залицятися однокласниця Катті. Після вечірки у Катті між Симоною та Ісаком зав’язується суперечка. Вони закладаються, хто швидше перепливе крижане озеро до мосту й назад. Після змагання, де обоє ледве не тонуть, Симона та Ісак йдуть зігрітися в Криївку (місце, де вони постійно збиралися з друзями). Там Ісак бачить, що Симон — дівчина! У Криївці, лежачи поряд та намагаючись зігрітися, вони зізнаються у своїх почуттях та зближуються.
Номер слайду 13
Сюжет твору. Симона щаслива. Тепер вона може відкрити однокласникам правду. Ще й Кільрой нарешті знайшовся. Уся сім’я зібралася на святкування дня народження дідуся, останнього його дня народження. «А життя і свято тривали далі, хоч надворі западала ніч».
Хто і кому відправив SMS?Відчиняйте двері! Невдовзі буду!Ці жіночі капціжахливі!Як мої годинники?Ти класний боєць!Поспілкуємося?Дотримаєш слова щодо птахів?
Номер слайду 17
Хто і кому відправив SMS?Вибач, але я знову все забула! Не ображайся! У мене натурниця!Добрий день!Вибачте, але я прийшла в гості. Не можу знайти будинок!Де ви живете?
Номер слайду 18
Хто і кому відправив SMS?Ти мені подобаєшся. Звичайно, я тобі теж. Усі хлопці від мене в захваті!Люба, не поспішай!Веди машину обережно!Взагалі, навіщо нам той собака?
Номер слайду 19
Хто і кому відправив SMS?Чудово поплавали!Якби не зупинилися,я б перемогла!Сходимо в кіно?Сьогодні вітерецьпогладив мене по голові…Я зрозуміла, що це ти, мій найулюбленіший Дивак!
Номер слайду 20
Герої твору. Симона — 12-річна дівчинка, живе з мамою та її коханим Інґве; через помилку у новій школі дівчинку представляють як хлопця Симона. Ольга — мама Симони, художниця.Інґве — бойфренд Симониної мами, зануда. Дідусь Іван — батько Ольги та дідусь Симони; раніше грав в оркестрі на віолончелі; дружина — Катарина (померла).
Номер слайду 21
Герої творуІсак — новий однокласник Симони, у якого вона закохується. Катті — однокласниця Симони; залицялася до Симона, поки не зрозуміла, що це дівчина. Плиска (панна Вершкове Тістечко) — вчителька Симони. Аксельсон — набридливий сусід, полюбляє лізти не у свої справи. Кільрой — пес Симони, зникає на початку історії.
Паспорт твору. Проблематика. Батьки і діти. Сучасні підлітки. Перше кохання. Дорослішання. Ставлення до людей похилого віку. Людські стосунки
Номер слайду 25
Хвилинка відпочинку
Номер слайду 26
Так чи ніСимона сама спекла торт і замість свічок вставила 12 бенгальських вогнів. Дівчинка отримала в подарунок від мами дзеркало. Мама Симони влаштувала гучну вечірку з приводу переїзду. Під час переїзду в нову квартиру мама забула взяти собаку. Симона попросила маму стати звичайною мамою. Нарешті мама знайшла Кільроя в одного чоловіка.Інгве, вітчим дівчинки, боїться висоти. Із лікарні для людей похилого до нової квартири прийшов дідусь Симони. Дідусь, мама і Симона, на думку дідуся, є диваками Мама провела в перший день Симону до школи, бо так роблять усі батьки. Учителька познайомила учнів з новою ученицею на ім’я Симона Кролл. Симона відразу знайшла спільну мову з сусідом по парті Ісаком.
Номер слайду 27
Так чи ніСимона сама спекла торт і замість свічок вставила 12 бенгальських вогнів. Дівчинка отримала в подарунок від мами дзеркало. Мама Симони влаштувала гучну вечірку з приводу переїзду. Під час переїзду в нову квартиру мама забула взяти собаку. Симона попросила маму стати звичайною мамою. Нарешті мама знайшла Кільроя в одного чоловіка.Інгве, вітчим дівчинки, боїться висоти. Із лікарні для людей похилого віку до нової квартири прийшов дідусь Симони. Дідусь, мама і Симона, на думку дідуся, є диваками. Мама провела в перший день Симону до школи, бо так роблять усі батьки. Учителька познайомила учнів з новою ученицею на ім’я Симона Кролл. Симона відразу знайшла спільну мову з сусідом по парті Ісаком.
Номер слайду 28
12 роківнеймовірна здатність потрапляти в халепудивачка. Симона Кроллмудравмілавідважнавинахідливаготова прийти на допомогувпевненазавжди знає, як діяти
Номер слайду 29
«Яка ти дурненька. Знаєш, якщо хтось і створив увесь цей дивовижний світ із сонцями, равликами, квітами й людьми, то, напевно, не якийсь там зануда»«Для таких диваків, як ми, ні в чому немає певності. Якби все було зрозуміло й просто, то не було б ніяких диваків»«Я йшла дорогою життя, щоб стати ні на кого не схожою дивачкою».«Скоріш за все це був якийсь надзвичайний дивак, страшенно одержима людина, що жила всілякими вигадками, фантазіями та химерами».«Вони роблять щось, чого ми собі дозволити не можемо. Вони думають якось так, як ми собі не вміємо». Філософська проблема
Номер слайду 30
Закінчи речення. Симона близька мені тим, що … Симона, на мою думку, нещаслива, бо.. Мамі Симони, на мою думку, потрібно …Симоні, на мою думку, потрібно … У реальному житті є багато ситуацій, схожих на ситуації героїв, а саме … , тому, можливо, потрібно …
Номер слайду 31
Підсумок уроку. Згадати сюжет повісті шведського письменника Ульфа Старка; дати характеристику головній героїні твору Симоні.