Тема. Тема: Умови перебігу реакцій обміну за участю солей. Хімічні властивості солей.rrrrrrrrr
Номер слайду 2
Задачі Задачі : сформувати уявлення про хімічні властивості солей, про особливості та умови взаємодії солей з кислотами, основами, солями; розвивати вміння складати рівняння реакцій обміну; розвивати пізнавальний інтерес, вміння спостерігати та робити висновки.rrrrrrrrr
Номер слайду 3
Основні терміни та поняття. Основні терміни та поняття: солі, кислоти, основи, реакція обміну.rrrrrrrrr
Номер слайду 4
Девіз уроку. Девіз уроку : Дерево науки всім своїм корінням пов'язане з практикою. О. Несмеянов. Просто знати - ще не все, знання треба використовувати.rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Номер слайду 5
Експерс контроль. Допишіть рівняння реакцій, назвіть продукти реакції: I варіант II варіанта) Zn (OH)2 + H2 S04 → а) А1 (ОН)3 + Н3 Р04 →б) КОН + H3 S03 → б) Cu(OH)2+HBr →в) Fe. O + HCl → в) Zn. O + H2 SO4 →г) А1203 + H2 S04 → г) Fe203 + HCl →д) Ca(OH)2+S02 → д)КОН + N205 →е) Na. OH + N205 → е) Ва(ОН)2+С02 → є) Mg. O + С02 → є)Ca. O+S02 →rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Номер слайду 6
Бесіда- Які речовини називають солями? Наведіть приклади.- Як класифікують солі?- Охарактеризуйте фізичні властивості солей.- Яке значення мають солі в народному господарстві?rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Номер слайду 7
Океан речовинrrrrrrrrr
Номер слайду 8
Планування результатів дослідження знає склад, назви, фізичні та хімічні властивості солей ;вміє складати відповідні рівняння хімічних реакцій;прогнозує перебіг хімічних реакцій солей та кислот із металами, використовуючи ряд активності металів;проводить хімічний експеримент з дотриманням правил техніки безпеки;спостерігає;формулює висновки. rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Проблемні питання-А чи завжди можливі ці реакції?- А чи взаємодіють солі з солями? - Які стосунки у країни «Солі» з країною «Метали»? -Що відбувається з солями при нагріванні?rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Висновок: Взаємодія між солями і металами відбувається при умові, якщо метал активніший ніж той, що у складі солі.rrrrr
Номер слайду 14
Лабораторний дослід. Тема. Взаємодія солей з лугами. Fе. Сl3 + 3 Nа. ОН = Fе(ОН)3 ↓+ 3 Na. С1 Na2 SO4+ Ва(ОН)2 =Ва. SO4 ↓+ 2 Nа. ОН
Номер слайду 15
Висновок: Розчини солей реагують з лугами з утворенням нової солі і нової основи. Реакції пройшли до кінця, бо випав осад.rrrrr
Номер слайду 16
Лабораторний дослід . Робота в зошитах. Тема. Реакція обміну між двома солями. Nа2 СO3 + Ва(NO3)2 = Ва. СОз↓+2 Na. NO3 Na2 СO3 + Zn. С12 = Zn. СO3↓+ 2 Na. С1
Номер слайду 17
Висновок: солі реагують між собою, реакція йде до кінця, коли випадає осад.rrrrr
Номер слайду 18
Казка «Випадок у країні Хімії»rrrr
Номер слайду 19
Домашнє завдання. Д/з: § 19 повторити. Хімічні шашки (диференційоване завдання). Середній рівень. Написати 4,5,6 рівнянь хімічних реакцій з утворенням любих класів неорганічних сполук. Достатній і високий рівень. Написати від 7 до 12 рівнянь хімічних реакцій. Обов'язкова умова: в результаті реакції утворюється сільrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr