Презентація. Урок повторення та узагальнення вивченого у 6 класі.

Про матеріал
Урок повторення та узагальнення вивченого у 6 класі. Підбір матеріалу за темою "ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала вчитель української мови та літератури Барська Алла Степанівна

Номер слайду 2

Апостроф У всіх словах якого рядка апостроф НЕ ставиться? а) зв..ялити, бур..яний, з..умовити, черв..як; б)дзв..якнути, без..ідейний, пір..я, під..їзд; в)цв..ях, сер..йозний, пів..Європи, брукв..яний; г)сором..язливий, б..юро, недокрів..я, в..язка. Апостроф в усіх словах ставиться в рядку: а)під..їхати, зім..яти, арф..яр, р..юкзак;б) з..явитися, реп..ях, зав..язати, Св..ятослав;в) розв..язати, пуп..янок, львів..янин, хутор..янин;г) підв..язати, під..їзд, в..юн, торф..яний;д) черв..як, миш..як, бар..єр, Д..юма.

Номер слайду 3

Помилку допущено в рядку: а)п’ятниця, м’ятний, духмяний, інтер’єр; б) сюжет, без’язикий, сім’я, арф’яр; в)п’ятеро, рутвяний, різдвяний, м’яз; г) рюкзак, грюкати, Зоряна, медв'яний; д)дит’ясла, коряга, капюшон, Монтеск’є. Апостроф НЕ треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка: а) під..йомник, вп..яте, р..ядок, різьб..яр; б) духм..яний, гар..ячий, харків..янин, р..ясний; в)  зат..ямити, пів..ягоди, перед..ювілейний, роз..ятрений; г) з..економити, цв..ях, об..єм,без..апеляційний; д) звір..ячий, дзв..якнути, без..ідейний, багр..яний.

Номер слайду 4

Казка про апостроф. У тридев’ятому царстві є незвичайна країна “Фонетика”. Правлять нею три сестри: сувора і розумна Орфографія, точна Графіка і миловидна та співуча Орфоепія. Якось у цій країні сталася надзвичайна подія - зник Апостроф. У Фонетиці почався страшний безлад. Графіка та Орфоепія хапалися за голову, бо люди почали неграмотно писати. Орфоепія потерпала від неправильної вимови. Люди не могли нормально порозумітися! Треба негайно шукати Апостроф! До пошуків залучили найкращі сили. І ось що з’ясували слідчі. Кома, що мешкала у сусідній країні, давно заздрила Апострофу, оскільки він був такий самий як вона, але завжди стояв вище. Можливо, це її рук справа?

Номер слайду 5

Подвоєння приголосних. У якому рядку подвоєння відбувається в обох словах:а) ніч...ю, Галич...инаб) жовч...ю, піч...юв) річ...ю, облич...ямг) сторіч..., Донеч...ина. У якому слові відбувається подвоєння:а)олов'ян...ийб)освічен...ийв) священ...ий г)нагороджен...ий. Знайдіть слово, у якому немає подвоєння:а) бов...анітиб) вид...звонюватив) підніс...яг) в...ічливість

Номер слайду 6

У якому слові подвоєння НЕ відбувається:а)числен...ийб)дерев'ян...ийв) божествен...ийг)старан...ий. У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосниха)бистрінню, осінній, вволю, вугілляб) бідонний, повіддя, овва, попідтиннюв) узбережжя, проміння, розіллятий, ломаччяг) життя, чуття, Ілля, возз’єднання. Знайдіть слово, у якому не відбулося подвоєння :а)підніж...яб) письмен...ийв) туш...юг) бджолин...ий

Номер слайду 7

Жили-були в одному королівстві приголосні звуки. Вони всі були різні: круглі і кутасті, тверді й м’які, дзвінкі й глухі. Але всіх їх об’єднувала одна спільна риса – вони не любили подвоюватися. Особливо не хотіли подвоюватися букви Д, Т, З, С, Л, Н, Ж, Ч, Ш, Ц. Вони вважали, що їм і так добре, і що подвоєння – це якась дивна примха мови. Одного разу, коли всі приголосні зібралися на раду, до них завітав мудрий чарівник – Правило Орфографії. Він пояснив приголосним, що подвоєння – це не примха, а необхідність. Адже деякі слова без подвоєння просто не можуть існувати! Наприклад, без подвоєння слово "відділ" перетворилося б на "віділ", а "ввічливий" – на "вічливий". Приголосні довго сперечалися, але врешті-решт погодилися з чарівником. Вони зрозуміли, що подвоєння – це не кара, а можливість зробити мову більш точною і красивою. З того часу приголосні стали старанно подвоюватися там, де це потрібно. Таким чином, українська мова стала ще багатшою і різноманітнішою. Мораль цієї казки: Навіть якщо щось здається нам дивним або непотрібним, це не означає, що воно таким є насправді. Часто, щоб зрозуміти значення чогось, потрібно просто заглибитися в суть. А ти знаєш, в яких словах приголосні обов’язково подвоюються? Казка про приголосні, які не хотіли подвоюватися

Номер слайду 8

Букви и, і в словах іншомовного походження. Літеру и пишемо на місці пропуску в усіх словах рядкаа) каз..но, б..знесмен, р..торикаб) кл..н..ка, к..ловат, експер..ментв) стат..стика, естет..ка, ст..ль. Допущено помилку в рядку а) діаграма, Дизель, Критб)  Сингапур, кіно, директор в) Тибет, Єгипет, Сицилія

Номер слайду 9

Літеру и пишемо на місці пропуску в усіх словах рядка: а) д..ректор, Афр..ка, Н..л б) ф..нанси, економ..ка, с..мптом в)  с..стема, такт..чний, д..пломат Літеру і пишемо на місці пропуску в усіх словах рядка: а)теор..я, каз..но, б..знесмен б)аналог..я, гарант.я, еп..лог в) д...лер, маркет..нг, арб..траж. У котрому рядку всі слова є іншомовними а)футбол, хокей, паляниця, віньєтка  б)козак, гарбуз, вікно, епітет  в)фонетика, піаніно, лимон, яблуко  г)директор, чипси, ванна, сигнал

Номер слайду 10

Чергування приголосних. Прикметник із суфіксом -ськ- утвориться від іменника а)Збараж б) Гага в)Нью-Йорк г) таджик д) Буг. Прикметник із суфіксом -зьк- утвориться від іменника а)козак б)солдат в) Рига г) казах д) Кременчук

Номер слайду 11

Прикметник із суфіксом -цьк- утвориться від іменника а)Париж б)Бахмут в)чех г)Мекка д)чумак. Букву ц на місці пропуску треба писати в обох словах рядка а)представни..тво , бра..тво б)пасічни..тво, мецена..тво в)будівни..тво, молоде..тво  г)піра..тво, парубо..тво  д)свідо..тво, бага..тво

Номер слайду 12

pptx
Додано
30 жовтня 2024
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку