Презентація "Урок розвитку мовлення. Навчальний переказ розповідного тексту"

Про матеріал
Презентація містить матеріали (текст переказу на основі притчі про дружбу, схему "Типи мовлення",питання за змістом,добірку прислів'їв, ілюстрацію до тексту,створену за допомогою ШІ,орієнтовний план до тексту),необхідні для проведення уроку розвитку мовлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

УРОК РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ. НАЧАЛЬНИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ6 КЛАСПідготувала Анисенко Наталія Миколаївна,учитель української мови та літератури,спеціаліст вищої категорії,старший учитель

Номер слайду 2

МЕТА УРОКУ: закріпити вивчене про стилі та типи мовлення; розвивати комунікативні вміння, логічне мислення, творчі здібності; виробити вміння аналізувати тексти,переказувати їх детально; підвищувати стилістичну культуру мовлення, виховувати товариськість

Номер слайду 3

Пригадаймо вивчене про типи мовлення. ТИПИ МОВЛЕННЯРОЗПОВІДЬЩО СТАЛОСЯ?ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ?ОПИСЯКИЙ? ЯКА?ЯКЕ? ЯКІ?РОЗДУМЧОМУ?НАВІЩО?

Номер слайду 4

Визначте, до якого типу (типів) мовлення належить текст. Доведіть. Дружба… Таке звичне для нас слово. А що ж таке дружба? Переконана, що кожен дасть свою відповідь. На мою думку, дружба – це особливий зв’язок між людьми, коли можна довіряти комусь усім серцем, разом переживати злети й падіння, підтримувати одне одного в досягненні цілей. Народна мудрість каже: «Людина з друзями — степ із квітами, а людина без друзів — жменя попелу». Справжня дружба не має кордонів, вона долає відстані й перешкоди. А справжні друзі з часом стають сім’єю, яку ми обираємо собі самі. Отже, дружба – це справжній скарб. Бережімо його!Яку відповідь на питання дасте ви?

Номер слайду 5

Чи є в дружбі правила?Співчувай Допомагай Не ображай. Вибачай і вибачайся. Не обманюй. Не заздри. Будь ввічливим. Бережи таємниціЯкі правила ви б додали?

Номер слайду 6

Уважно прослухайте текст. Було собі два друга. І дуже міцною була їхня дружба. Якось хлопці посперечались, і один з них дав ляпаса іншому. Останній, відчуваючи біль, але нічого не кажучи, написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса». Одного разу друзям треба було потрапити у віддалене селище. Вони довго йшли пустелею. І ось знайшли оазу. Там друзі зупинилися й вирішили скупатися у водоймі. Той хлопець, який отримав ляпаса, ледь не потонув, але друг урятував його. Отямившись, він почав витесувати на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя». Той хлопець, який дав ляпаса, а потім врятував життя друга, запитав:— Чому тоді, коли я тебе образив, ти зробив напис на піску, а тепер вибиваєш його на камені?Друг відповів:— Коли хтось нас ображає, ми маємо написати про це на піску, щоб вітри могли стерти напис. Але коли хтось робить щось добре, ми повинні викарбувати це на камені, щоб жоден вітер не зміг стерти такі слова. Отож, учімося писати образи на піску й викарбовувати радощі на камені.

Номер слайду 7

Дайте відповіді на питання за змістом тексту. Хто є головними героями твору?Чим завершилася суперечка друзів?Хто з друзів зробив напис на піску?Що саме він написав?Куди прямували друзі?Де вони зупинилися, аби перепочити?Хто з друзів почав тонути?Як і на чому врятований хлопець зробив напис?Що він написав цього разу?Чому його друг здивувався?Яке пояснення своїм діям дав врятований хлопець?Чого навчає прослуханий твір?

Номер слайду 8

Чи можна прослуханий текст назвати притчею?

Номер слайду 9

ЛЕКСИЧНА РОБОТАОАЗАЛЯПАСВИТЕСУВАТИВИКАРБОВУВАТИудар по щоці відкритою долонеюрозташована біля природної водойми ділянка деревної, чагарникової або трав'янистої рослинності посеред пустелі чи напівпустелінаносити на щось малюнок, візерунок різцем; створювати різцем скульптурне зображенняобробляти гострим знаряддям тверді матеріали (цеглу, камінь тощо)

Номер слайду 10

АНАЛІЗ ТЕКСТУТЕМАГОЛОВНА ДУМКАТИП ТЕКСТУКЛЮЧОВІ СЛОВАЗАГОЛОВОК

Номер слайду 11

Подивіться на ілюстрацію, яку створив штучний інтелект до притчі про дружбу. Як ви думаєте, чи відповідає вона змісту твору?

Номер слайду 12

РОБОТА З ПРИСЛІВ’ЯМИЯкі з прислів’їв співвідносяться з головною думкою притчі?Дружба — велика сила. Вірного друга народ прославить, бо він товариша в біді не оставить. Нових друзів май, а старих не забувай. Справжнього друга за гроші не купиш. Сила птаха в крилах, а людини — в дружбі. Людина без друзів, мов дерево без коріння. Без вірного друга — велика туга. Друга шукай, а знайдеш — тримай. У лиху годину пізнаєш вірну людину. Міцну дружбу і вогонь не спалить. Хто в біду допоміг, той два рази поміг

Номер слайду 13

ПРИГАДАЙМО ВИВЧЕНЕ!Поясніть вживання виділених розділових знаків у реченнях з тексту. Він почав витесувати на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя». Той хлопець, який дав ляпаса, а потім врятував життя друга, запитав:— Чому тоді, коли я тебе образив, ти зробив напис на піску, а тепер вибиваєш його на камені?Отож, учімося писати образи на піску й викарбовувати радощі на камені.

Номер слайду 14

Прослухайте текст ще раз, поділіть його на смислові частини, складіть простий план. ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН: Суперечка двох друзів. Напис на піску. Подорож пустелею. Зупинка в оазі. Порятунок друга. Напис, викарбуваний на камені. Пояснення друга.

Номер слайду 15

ЗАВДАННЯ: За складеним планом напишіть на чернетці докладний переказ тексту. Перевірте грамотність написаного. Перепишіть текст переказу в зошит.

Номер слайду 16

pptx
Додано
14 листопада
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку