Конспект уроку на тему:" Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот"

Про матеріал

Систематизувати знання учнів про іменник як частину мови, поглибити розуміння категорій іменників: конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот.

Розвивати вміння учнів правильно визначати розряд іменників за значенням, формувати навички аналізу мовних явищ, розвивати логічне мислення.

Виховувати любов до рідної мови, формувати мовну культуру учнів.

Перегляд файлу

Тема: Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот, 6 клас.

Мета уроку:

  • Навчальна: Систематизувати знання учнів про іменник як частину мови, поглибити розуміння категорій іменників: конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот.
  • Розвивальна: Розвивати вміння учнів правильно визначати розряд іменників за значенням, формувати навички аналізу мовних явищ, розвивати логічне мислення.
  • Виховна: Виховувати любов до рідної мови, формувати мовну культуру учнів.

Обладнання: підручник, зошити, картки із завданнями, презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

  • Привітання учнів.
  • Перевірка готовності до уроку.
  • Мотивація навчальної діяльності (наприклад, за допомогою цікавого запитання: «Чи всі слова, які ми вживаємо в мові, однакові? Чим вони відрізняються?»).

II. Актуалізація опорних знань.

  • Фронтальне опитування:
    • Що таке іменник?
    • Які бувають іменники за родом?
    • Які відмінки ви знаєте?
  • Гра «Хто швидше?»: Учні по черзі називають іменники різного роду.

III. Пояснення нового матеріалу.

  • Іменники конкретні й абстрактні:
    • Конкретні іменники називають предмети, які ми можемо побачити, помацати (стіл, книга, яблуко).
    • Абстрактні іменники називають поняття, якості, стани, які ми не можемо сприйняти органами чуття (любов, щастя, краса).
  • Іменники загальні і власні:
    • Загальні іменники називають усі предмети певного класу (дім, річка, ліс).
    • Власні іменники називають окремих осіб, тварин, географічні назви, назви творів мистецтва (Іван, Дніпро, Київ, «Кобзар»).
  • Іменники назви істот і неістот:
    • Іменники назви істот називають живих істот (людина, кіт, птах).
    • Іменники назви неістот називають усі інші предмети (стіл, книга, дощ).

IV. Закріплення нового матеріалу.

  • Робота з підручником: Виконання вправ на закріплення вивченого матеріалу.
  • Робота в парах: Учні обмінюються картками із записаними іменниками і визначають їх розряд.
  • Творче завдання: Складання речень з іменниками різного розряду.
  • Презентація: Демонстрація слайдів з прикладами іменників різних розрядів.

V. Підсумок уроку.

  • Фронтальне опитування: Повторення основних понять.
  • Рефлексія: Учні висловлюють свої враження від уроку, що було цікавим, що викликало труднощі.

VI. Домашнє завдання.

  • Виписати з будь-якого тексту 10 іменників різних розрядів.
  • Скласти невеликий твір, використовуючи іменники різних розрядів.

 

docx
Додано
16 листопада
Переглядів
729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку