Презентація " Уроки державотворення.Політика ЗУНР крізь призму міжнаціональних відносин"

Про матеріал
Презентація може бути використана під час вивчення теми "Українська революція 1917-1921 рр." у 10 класі. Зокрема, на уроці, присвяченому історії ЗУНР. Розробка містить ілюстративний та картографічний матеріал
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Уроки державотворення: політика зунр крізь призму міжнаціональних відносин

Номер слайду 2

Дослідити міжнаціональні відносини у Східній Галичині у період існування ЗУНР та їх вплив на внутрішню та зовнішню політику української влади у листопаді 1918 – червні 1919 рр. Мета

Номер слайду 3

Завдання Сформувати в учнів уявлення про етнічну ситуацію у ЗУНРРозвивати хронологічну, картографічну, логічну, мовленнєву, громадянську компетентності учнів. Удосконалити вміння роботи з історичними текстовими та візуальними джерелами. З'ясувати причинно-наслідкові зв'язки між етнічними взаємовідносинами та особливостями внутрішньої політики уряду ЗУНР та його дипломатичної діяльностіВідстежити паралелі між тогочасними подіями та сучасністю. Створити словничок термінів, фотоколаж, галерею портретів, підбірку карт та нормативних документів відповідно до обраної теми проекту

Номер слайду 4

Етнічна ситуація у Східній Галичині на початку ХХ ст. Галичина впродовж багатьох віків була територією на кордоні між двома народами - польським і українським. Кожне пограниччя цікаве тим, що поєднує протистояння, яке врешті призводить до встановлення кордону, з культурними - в широкому розумінні - взаємовпливами. За підрахунками сучасних дослідників, населення Східної Галичини в 1910 р. становило понад 5 млн. осіб, з них українці складали 62 %, поляки - 23 %, євреї – 12 %, німці – 3 %. Поляки та українці по-різному бачили майбутнє Галичини: у складі відновленої Речі Посполитої та як кістяк нової української національної держави. Це породило гострий міжнаціональний конфлікт, що переріс у польсько-українську війну. Поразка ЗУНР у цій війні визначила її історичну долю.

Номер слайду 5

– польський скаут (харцер), учасник львівських листопадових боїв 1918 року, символ польських "орлят". Пішов воювати, усупереч волі батьків, на боці поляків. Загинув під час перестрілки на Личаківському кладовищі (де й похований) у 13-літньому віці – від поранення в обидві ноги, які спричинив розрив снаряду. Участь дітей у польсько-українському збройному конфлікті «орлята»- польські національні герої Юрек Бічан

Номер слайду 6

наймолодший Український січовий стрілець в УГА (народився 17 квітня 1904 р. у Львові). У листопаді 1918 року як 14-літній доброволець здійснював допоміжну службу.. Участь українських «пластунів» у війніЮрій Кігічак

Номер слайду 7

Участь у Листопадовому чині 1-2.11.1918 р. на боці українців. Вступ євреїв-добровольців до УГА, особливо військових лікарів. Формування «жидівського пробойового куреню» у складі УГАФінансові пожертви на військові та соціальні потреби. Державна служба євреїв в органах влади, на відміну від поляків, що масово звільнялися. Українсько-єврейські відносини у ГаличиніСоломон Ляйнберг-поручник УГАСпівраця української та єврейської громад

Номер слайду 8

Тимчасовому основному законі про державну самостійність українських земель колишньої Австро-Угорської імперії від 13.11.1918 р. Законі про вибори до сейму ЗОУНР від 15 квітня 1919 р. Законі про шкільництво ЗОУНР від 13 лютого 1919 р. Етнічної толерантностіВільного національно-культурного розвитку. РівноправностіСпівпраціРівного доступу до державної служби, виборних органів влади, освіти та управління. Політика ЗУНР щодо нацональних меншин. Основана на європейських принципах. Виражена у нормативно-правових актах

Номер слайду 9

Тимчасовий основний закон 13.11.1918 р.

Номер слайду 10

§ 1 Державною мовою на Західній Області Української Народної Республики є мова українська.§ 2 Сеї мови вживають у внутрішнім і внішнім урядовані всі державні власті і уряди, публічні інституції і державні підприємства.§ 3 Законно признаним національним меншостям полишає ся свободу уживаня як усно, так і в письмах їх матірної мови в урядових зносинах з державними властями і урядами, публичними інституціями і державними підприємствами. А р т и к у л IVДЕРЖАВНЕ ЗАСТУПНИЦТВОПрава влади іменем Західно-Української Народньої Республики виконує весь її народ через своє заступництво, вибране на основі загального, рівного, безпосереднього, тайного і пропорціонального права голосування без ріжниці пола. На сій самій основі мають бути вибрані Установчі Збори Західно-Української Народньої Республики. До часу зібрання Установчих Зборів виконує всю власть Українська Національна Рада і Державний Секретаріят. Витяг із Тимчасового основного закону та Закону про вживання української мови. Суверенітет народу. Мовне питання

Номер слайду 11

Добитися визнання іншими державами, насамперед державами Антанти. Взяти участь у Паризькій конференції, яка творила післявоєнну карту Європи. Вирішити українське питання на засадах права націй на самовизначення («14 пунктів» В. Вільсона)Дипломатичний фронт ЗУНРЗавдання. Дмитро Вітовський – представник ЗОУНР на Паризькій конференції у травні 1919 р.

Номер слайду 12

Мапа, представлена у Парижі українською делегацією з етнічними кордонами України

Номер слайду 13

Фрагмент плакату "L'UKRAINE / THE UKRAINE". Бухарест 1919 р. Автор - Юрій Гасенко, письменник, дипломат.

Номер слайду 14

1919 р. Відень. Мапа України. Автор - Юрій Гасенко

Номер слайду 15

Зупинити польсько-українську війну і спрямувати ці народи на боротьбу з більшовиками. Зберегти свої фінансові активи у Дрогобицько-Бориславському нафтовому басейніСтворити із Польщі, Румунії сильні держави на противагу більшовицькій РосіїРеакція провідних держав на «українське питання»Цілі Франції, Великої Британії, СШАСоюзна місія на чолі з Бартелемі у лютому 1919 р.

Номер слайду 16

«Француз виїжджав на наради польського командування, але відмовився сісти за стіл переговорів з представниками ЗУНР, не захотів оглянути галицькі війська, поширював чутки про українців як про «большевиків,бандитів, гвалтівників та убивць». Роль європейських «парламентарів»Жозеф Бартелемі- французький генерал, прихильник поляків. Зі спогадів Василя Панейка, секретаря зовнішніх справ ЗУНР

Номер слайду 17

Причини поразки ЗУНРЗавдяки підтримці Франції у травні 1919 р. у Галичину прибула 70-тисячна польська армія генерала Юзефа Галлера, що остаточно забезпечело військову перевагу поляків. Формування негативного іміджу ЗУНР у Європі через добре сплановану пропаганду поляків. У Меморандумі до В. Вільсона у жовтні 1918 р. зазначалося: «Русинське населення здебільшого неосвічене та несвідоме…У всіх професіях краю вони складають лише 5 %.. Український рух підтримувався австрійською владою для послаблення Польщі, також протягом 15 років його підтримувала Німеччина»Міжнародна ізоляція

Номер слайду 18

Словник термінів для проекту. Толерантність. Національна меншина. Національно-культурна автономія. Суверенітет народу. Суверенітет націїНаціональна ідентичність. Громадянська ідентичність. Демократична держава. Пропаганда Упередженість

Номер слайду 19

1. ЗУНР – багатоетнічна держава, кожен етнос розглядав державотворчий процес по-своєму, тому необхідний був компроміс2. Уряд ЗУНР проводив проєвропейську демократичну політику щодо прав національних меншин3. Діячі ЗУНР занадто покладалися на справедливість та допомогу з боку держав Антанти і стали заручниками світової геополітики4. Польська військова та інформаційна агресія мали вирішальний вплив на ЗУНР1. стаття 10, 11, 53 Конституції України2. Росія бере участь у збройному конфлікті на Сході України3. Гарантами безпеки та суверенітету у межах існуючих кордонів України є США, Велика Британія, Росія (Будапештський меморандум 1994 р.)4. Дані Всеукраїнського перепису населення 2001 р. свідчать про поліетнічність України. У національному складі населення України переважають українці (77%)Паралелі із сучасністю

pptx
Додано
31 липня 2019
Переглядів
1109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку