Презентація містить історичні відомості про єгипетський трикутник. В формі лабораторної роботи учні роблять висновки про властивості прямокутних трикутників. тестові завдання для швидкої перевірки знань.
Мета уроку: Сформувати поняття прямокутного трикутника; домогтися засвоєння ознак рівності та властивостей прямокутного трикутника. Розвивати логічне мислення, пам'ять , вміння застосовувати набуті знання в нестандартних умовах
Номер слайду 3
Перевірка домашнього завдання.(Пригадай, ти це знаєш) Три точки невеличкі Відрізками сполучимо А те, що утворилося Всі разом ми озвучимо Це не круг, не прямокутник, А фігура ця ………..(трикутник)
Номер слайду 4
Назвіть означення трикутника. (трикутником називається фігура, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, які попарно сполучають ці точки)
Номер слайду 5
Чому дорівнює сума кутів трикутника? (Сума кутів трикутника дорівнює 1800)
Знайдіть периметр трикутника ∆АВС АВ=5 см, АС=3см, ВС=6 см (Р= АВ+АС+ВС=5+3+6=14см)
Номер слайду 8
з історії математики Прямокутний трикутникник занимає важливе місце у вавілонскій геометрії, вперше він згадується в папірусі Ахмеса. Термін гіпотенуза походить від грецького hypoteinsa, Що означає- та, що стягує. Слово бере початок від образу древньоегипетских арф, на яких струны натягувались на кінці двух взаємно перпендикулярних підставок. Термін катет походит від грецького слова «катетос », яке означало відвіс , перпендикуляр. В средні віка словом катет позначали висоту прямокутного трикутника, в той час, як інші його сторони називали гіпотенузою, віповідно основою. В XVII віці слово катет починає застосовуватись в сучаснму вигляді і широко расповсюджується, починая з XVIII віку. Евклід застосовує вирази: «сторони,що заключають прямий кут», - для катетів; «сторона, що стягує прямий кут», - для гіпотенузи.
Номер слайду 9
Египетский треугольник
Номер слайду 10
Египетський трикутник - прямокутний трикутник із співвідношенням сторін 3:4:5.
Номер слайду 11
Цєй спосіб застосовувався тысячоліття назад будівельниками египетських пірамід. С В А
Номер слайду 12
Три великі піраміди – Хеопса, Хефрена и Мікеріна - це часткина комплексу, що складається , крім того, із сфінкса, декількох храмів, малих пірамід, гробниць жреців та можновладців.
Номер слайду 13
Як правильно побудувати основу пірамиди? Щоб піраміда не вийшла кособокою, сторони повинні дивитись на північ, південь, схід та захід.
Номер слайду 14
Основа пірамиди - квадрат
Номер слайду 15
Визначення Якщо один з кутів трикутника прямий, то трикутник називається прямокутним. А В С Сторона прямокутного трикктника, що лежить навпроти прямого кута, називається гіпотенузою, а дві інші – катетами. Трикутник – це геометрична фігура, що складається з трьох точок, які не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, що з’єднують ці точки
Номер слайду 16
деякі властивості прямокутних трикутників 1. Сума двох гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 900. 2. Катет прямокутноного трикутника, що лежить проти кута в 300, дорівнює половині гіпотенузи. 3. Якщо катет прямокутного трикутника дорівнює половині гіпотенузи, то кут, що лежить навпроти цього катета, дорівнює 300.
Номер слайду 17
Задачи по готовим малюнкам А С В D ? В А С 370 ? ? А В С 700 ? А В С 300 15 см ? 1200 4 см D С А В ? 4,2 см 8,4 см
Не розділяю думку колег. Не сподобалось: шрифт малого розміру, невдалий колір фону, і зайва інформація про піраміди. Але дякую )) Комусь же пригодиться )))