Тема: Раціональні числа та дії над ними Мета: застосувати отримані знання і набуті уміння при розв’язуванні вправ і задач та при формуванні нових умінь і навичок; розвивати логічне та образне мислення, уяву і пам'ять, творчі здібності в учнів; виховувати активність, працелюбність, самостійність, наполегливість та інтерес до навчання. Обладнання: обладнання для презентації, роздатковий матеріал, дошка. 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку та мотивації учіння (1 хв).
Вправа 2. (4б) 1.Чому дорівнює m, якщо – m = – 3? П) Р) С) m = – 3 Т) m = 3 2. Знайдіть координату точки , користуючись рисунком А) 4 Е) – 4 У) 3 О) – 5 3. Порівняйте числа – 3,7 і 2 П) – 3,7 > 2 Р) – 3,7 < 2 С) – 3,7 = 2 Т) – 3,7 ~ 2 4. Обчисліть –15 + 9 Ф) –24 М) 6 П) – 6 К) 24 5. Обчисліть 13 – (– 14) О) 9 И) – 17 У) – 9 І) 17 6. Обчисліть – 18 – 12 К) 6 Л) 30 М) – 6 Н) – 30 7. Обчисліть – 6 · (– 4) В) – 10 Н) 24 Р) – 24 Ф) 10 8. Обчисліть 64 : (– 8) Ї) – 0,8 Ю) 0,8 Я) – 8 Є) 8
Вправа 3. Знайдіть значення виразу – 17,6 – ( –3,9) – ( –8,4) – 9,6 – 4,18. 5. Застосування одержаних знань та умінь (23 хв). Вітер хвилі високі здіймає, Всюди чорні хмари і сонця немає. Буря на морі. Тримайте руля! Невдач не лякайтесь. Щось не вийде Одразу – почнемо з нуля. Щоб і цю перешкоду здолати, Числа у вправі правильно треба Вам відняти й додати.
Розв’язання – 17,6 – ( –3,9) – ( –8,4) – 9,6 – 4,18 = – 19,08 – 17,6 – ( –3,9) = – 17,6 + 3,9 = – (17,6 – 3,9) = = – 13,7 – 13,7 – ( –8,4) = – 13,7 + 8,4 = – (13,7 – 8,4) = = – 5,3 3) – 5,3 – 9,6 = – ( 5,3 + 9,6 ) = – 14,9 4) – 14,9 – 4,18 = – (14,9 + 4,18) = – 19,08 Відповідь:– 19,08