презентація для уроку вивчення нового матеріалу з теми "Діалог" у 5 класі. Схеми пунктуації, завдання на редагування, творчі конструювання реплік діалогу
Діалог. Розділові знаки при діалозіПрезентація вчителя української мови. Трощенко Н. Л.,ЗОШ №57, м. Маріуполя
Номер слайду 2
Мета:поглибити поняття про діалог, з’ясувати відмінність діалогу від прямої мови, формувати вміння правильно інтонувати репліки діалогу, а також висловлювання, що вміщують діалоги; формувати навички вживання розділових знаків при діалозі; виховувати смак до влучного, доречного й дотепного слова; розвивати логічне мислення, мовлення, стійку увагу, емоції, уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів.
Номер слайду 3
Діалог – розмова двох осіб. Слова кожного співрозмовника – репліка.
Номер слайду 4
Схеми пунктуації: А: Парубок мовив:- Р.?! - Добрий день, дівчино!- Р, - а. - Привіт, - сказав грудень.- Р! – а. - Доброго ранку! – закричав Павло.- Р? – а. - Ти мене шукала? – запитала мама.
Номер слайду 5
Коментування розділових знаків. Влітку дід Іван і його онук Івась пасли череду. Знайшов раз Івась палицю, що лежала в траві. Каже хлопчик дідові:- Я зроблю батіг і поганятиму корів ... Дід узяв палицю, роздивився її й каже:- З неї можна зробити щось краще.- Що? - питає Івась.- Те, що душу оживляє.... І зробив дід Іван із бузинової палиці дзвінку сопілку.
Номер слайду 6
Редагування речень*зробити з прямої мови діалог. Йде ватага щедрувати: «Добрий вечір, дядьку Гнате! Упустіть козу до хати!» Дядько двічі відмовля: «Не пущу, нехай гуля!..» Втретє всі: «Пустіть на трішки, у кози задубли ніжки!» «Та ідіть уже, ідіть!» - тітка зм’якла мимохіть.
Номер слайду 7
Будуємо діалоги. Усно
Номер слайду 8
Тренувальні вправи. Розставити розділові знаки Стоїть і гірко плаче Надя Віддайте булку з маслом дядю Та я ж не брав дівчатко миле А ви на неї дядьку сіли!
Номер слайду 9
Творча робота. Записати діалог 2 учнів під час шкільної перерви.