ТВІСТЕР - СОРОБАН на уроках української мови в початковій школі

Про матеріал
Ігри Твістер – Соробан спрямовані зробити рішення навчальних завдань цікавіше, краще і швидше. Як тренування тіла дозволяють нам бути фізично сильніше, так тренування мозку роблять нас успішніше, швидше і сильніше в інтелектуальному плані. Учні і з захопленням засвоюють методику рахування, а в подальшому і вміння виконувати завдання з української мови. Слід зазначити, що в учнів покращується пам’ять, концентрація уваги, логічне мислення. А найголовніше, що у дітей, які вже давно поринули у світ ґаджетів, з’являється прагнення працювати в команді, вчитися, бути кращими.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відділ освіти

Мирноградської міської ради Донецької області

Методичний кабінет

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5 ім. Валерія Доценка

Мирноградської міської ради Донецької області

 

 

ТВІСТЕР - СОРОБАН на уроках української мови  в початковій школі

image 

 

Укладач: Ульяненко А.В. – учитель початкових класів ІІ категорії загальноосвітньої школи І-ІІІ

ступенів № 5 ім. Валерія Доценка Мирноградської міської ради Донецької області

 

Мирноград 2021

АНОТАЦІЯ

Новий закон «Про освіту» дає свободу навчати по новому. Вчитель отримує свободу дій    –        обирати      навчальні   матеріали, імпровізувати та експериментувати.

Мета загальної середньої освіти забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. Серед інструментів Нової української школи – компетентнісний підхід до формування змісту й організації освітнього процесу.

Посібник  створено вчителем - практиком, який безперервно працює над пошуком сучасних методів та прийомів навчання.

Пропоновані матеріали можуть бути використані    вчителям         початкової школи, студентами        педагогічних        коледжів     при моделювання освітнього процесу в початковій школі.

 

 

 

ЗМІСТ

 

1.АНОТАЦІЯ……………………....................3  

2.           ВСТУП……………………………………5

3.           ЯК ПОЗНАЧАЮТЬСЯ ЧИСЛА НА

РАХІВНИЦІ…………………………………..6

4.           ІГРИ - ТВІСТЕР……………………...........7

Ø 1 клас……….........…………….…7

Ø 2 клас……………………………12

Ø 3 клас……………………………22

5.           ДЖЕРЕЛА………………………………...38

6.           ВИСНОВКИ……………………………....40

5. ДОДАТКИ………………………………...41

ВСТУП

Абакус – Твістер – рухлива гра, коли можна поєднати веселощі і користь. Учні рухаються по ігровому полю і водночас виконують навчальні  задачі. Ця гра покращує координацію рухів, вчить керувати своїм тілом, поєднувати рухи з роботою мозку.

Рекомендовано вивчити з учнями розміщення чисел на абакусі, набути навичок математичних обчислень, вміння працювати в парі. Ці знання допоможуть учням в реалізації навчальних завдань з української мови. 

Таким чином, відбувається інтеграція математики з українською мовою. Для учнів постає завдання  виконати одночасно якомога більше розумових операцій. Цей процес сприяє розвитку логічного і абстрактного мислення, уваги та пам’яті.

 

Як позначаються числа на рахівниці.

image 

 

Так виглядає ігрове поле.

image 

 

1 клас

Тема: Звуковий аналіз слів. Урок – гра

«Поле чудес»

Мета: 

Навчальна:збагатити й узагальнити знання    про    звуковий         аналіз         слів; удосконалити        мовленеві   компетентності, вміння       виділяти     звуки          в        складі         слова; моделювати слова і речення;

Розвивальна:розвивати фонематичний слух, увагу, логічне мислення; формувати уміння працювати за зразком і вказівкою вчителя;

Виховна: виховувати моральні, естетичні якості учнів.

Фрагмент уроку

ІІІ Основна частина

1.     Словникова робота

В українській мові є слова, що мають декілька значень. Слово «колесо» - одне з них. По перше, це коло зі спицями або суцільне, що обертається  й надає руху транспорту, по – друге – це акробатична вправа, по – третє – це  атраціон у парку розваг.

2.     Робота      за      підручником       Н.      М.

Кравцова «Буквар» с 22.

Виконаємо звуковий аналіз слів «колесо», «вагон», «батут», «каса».

3.     Гра «Твістер - звуки»

imageimage                                                         Правило гри:    Кожен    учень

рахує кількість

звуків у слові і наступає на відповідне число  на ігровому полі.

Слова для гри:Лінь,

кіно, олівець, качка.

                          

Тема: Закріплення звукового значення букви «де».

Мета: 

Навчальна:       закріплювати       вміння виконувати        звуковий         аналіз         слів, виокремлювати у словах окремий звук;      

Розвивальна:розвивати навчально – пізнавальну     компетентність,         зв’язне

мовлення, фонематичний слух, увагу, логічне мислення, спостережливість, критичне мислення, активність і самостійність учнів;

                                      Виховна:        виховати        в        учнях

згуртованість, працелюбність, старанність. Фрагмент уроку

ІІІ Закріплення знань, умінь і навичок

1.          Гра «Знайдіть помилку»

        У     слові «дударик», звук   [д]

зустрічається 1 раз;

        У слові «одуд» два склади;

        У слові «дзвін» перший звук [т];

        У     слові «думалось»          є        м’який приголосний

2.          Гра «Твістер - впіймай звук [д]»

imageimage                              Правило         гри:

Вчитель називає слова,

                              учні            повинні

                              визначити      місце

звука [д] в слові і  показати його

порядкове число на ігровому полі.  Слова для гри:двійка, Андрій, квадрат, адвокат.

       

 

Тема: Вживання великої букви.

Мета:  

Навчальна: формувати уявлення про вживання великої букви; вправляти учнів у застосуванні      великої       букви          під     час записування власних назв; 

Розвивальна:     розвивати   навички усного    та      писемного         мовлення;   вміння знаходити причинно – наслідкові зв'язки; узагальнювати, доводити власну думку;

Виховна: виховувати почуття поваги до          інших,         самоповагу,         комунікативні компетентності.

Фрагмент уроку

ІІІ Закріплення знань учнів

1.     Гра «Упіймай слово»

–  Завдання: сплеском долонь «зловити» слова, які слід писати з великої букви.

Дем'ян, Мар'яна, хлопчик, Оля, Толя, лікар, Дніпро, котик, папуга.

2.     Гра «Твістер     –        велика       буква         у словах»

Правила гри:Вчитель називає слово, якщо воно пишеться з великої букви, учні

наступають на ігровому полі на число 1, якщо це слово пишеться з малої букви, то учні сідають навприсідки на число 2.

imageСлова для гри: Умань, Київ, Луцьк, місто,      Рябко, Амур,        пес,

Мухтар,    Богдан, Мирослав, хлопчик,

Любомир.

 

 

 

2 клас

Тема: Подовжені м’які приголосні звуки, позначення їх на письмі.

Мета: 

Навчальна:       ознайомити          учнів з подовженими         приголосними      звуками,     із способом          позначення їх       на         письмі; вдосконалювати вміння ділити на склади і робити звуковий аналіз слів з подовженими м’якими         приголосними;     збагачувати  словниковий запас учнів; 

Розвивальна:розвивати увагу, логічне мислення; розвивати вміння узагальнювати  та робити висновки;

Виховна: виховувати старанність, спостережливість.

Фрагмент уроку

ІІІ Закріплення знань учнів

                                      1.     Гра «Лінгвістичний волейбол»

– Замініть слова за зразком:  

Гілка – гілля; волосина – волосся, колос- колосся, вуглина – вугілля, промінь – проміння, читати – читання, знати – знання,

малювати –        малювання,          змагатися   – змаганння; бажати – бажання. 2.         Гра « Твістер – склади» Правила гри:

Учитель називає слова з подовженими приголосними, учні визначають кількість складів у слові і стають на відповідне число на ігровому полі.

imageСлова для гри: каміння (3), вбрання (2), насіння (3),  Ілля (2),  життя (2), спілкування (4), навчання        (3),

знання (2), шиття

                   (2),     малювання

(4).

 

Тема: Іменник. Слова – назви істот та неістот.

Мета: 

                                      Навчальна:         закріпити         вміння

розрізняти іменники назви істот і назви

неістот; ділити слова на склади; 

Розвивальна:розвивати навчально – пізнавальну компетентність, вміння чітко формулювати свої думки;  розвивати

спостережливість, логічне мислення, пам’ять.

Виховна: виховувати в        учнів  впевненість у своїх силах.

Фрагмент уроку

ІІІ Закріплення знань учнів

1.     Розподільний диктант

– Запишіть у дві колонки слова, які відповідають на питання що? і хто?

Хліб, дід, борошно, заєць, баба, пісня, ведмідь, лисиця.

2.     Гра «Твістер – хто? що?»

Правила гри: 

imageВчитель називає іменники, учні першої

imageгрупи        визначають кількість     звуків          у словах,     які         відповідають        на питання хто?, а учні другої групи – на питання що? Діти стають на відповідне число на ігровому полі.

Слова для гри: вовк, хліб, суп, донька, вода, бджола.

 

Тема:      Закріплення       знань          про частини мови. 

Мета: 

Навчальна:       узагальнювати     і поглиблювати знання учнів про граматичні ознаки       іменників,   прикметників,      дієслів, числівників та службових слів; формувати навички написання і правильної вимови

частин мови; 

Розвивальна:розвивати творчу уяву, усне та писемне мовлення;

Виховна: виховувати почуття гуманізму, колективізму, поваги до старших, комунікативні компетентності.

Фрагмент уроку

ІІ Узагальнення і систематизація знань

1. Гра «Засели будинки»

image    В будинки Іменник, Прикметник, Дієслово, Дієслово та

                   Службове           слово

засели       слова:         малювати, п’ятий,        сонце, веселий, над, радість, червоний, в, дев’ять, стрибати, мир, охайний, два, мріяти.

                                      1.     Гра «Твістер - частини мови»

Правила гри:вчитель називає слова, учні визначають частину мови і стають на відповідне число на ігровому полі ( іменник – 1, прикметник – 2, дієслово – 3, числівник – 4, службове слово – 5).

imageСлова для гри: вісім – 4, небо – 1, за – 5, добра – 2, синій

– 2,  малюю – 3, плаваю – 3.

 

 

Тема: Повторення знань про різні частини мови.

Мета: 

Навчальна:       закріплювати       вміння розрізняти вивчені частини мови (іменник, прикметник, дієслово, числівник, службові слова),         співвідносити       їх       з        числами      на ігровому полі ( іменник – 1, прикметник –  2, дієслово – 3, числівник – 4, службове слово –

5); 

Розвивальна:     розвивати   вміння аналізувати, систематизувати мовні явища; розвивати мовлення учнів.

Виховна: виховувати прагнення учнів  допомогати іншим.

Фрагмент уроку

ІІ Узагальнення й систематизація знань і умінь

                                      1.     Гра “Покажи частину мови”.  

image– Якщо це іменник – складіть руки над головою,     дієслово      –         покажіть     долоню, прикметник – скажіть “ой”, числівник – зігніть пальці правої руки, службове слово – плесніть у долоні.

Сонце,     на,  три, весна, перший, нічне, сон, малий,

за,    приїхали, радіють, веселе, спить, двадцять, сім.

2.   Гра «Твістер - частини мови в реченні»

Правила гри: Вчитель називає речення, учні пересуваються по ігровому полю, відповідно до частин мови які чують.

1)                    В небі сяє ясне сонце. 5, 1, 3, 2, 1.

2)                    imageЛюбі сім років. 1, 4, 1.

3)                    Люди, бережіть хліб!

1, 3, 1.

 

                                      Тема:       Поняття       про       «текст».

Розрізнення групи слів і окремих речень у тексті.

Мета: 

Навчальна:дати учням уявлення про текст, навчити розрізняти текст і групи речень; формувати мовленеві компетентності;  

Розвивальна:розвивати усне мовлення, вміння        будувати         зв’язні        висловлювання, вміння концентрувати увагу на виконанні завдання;

Виховна: виховувати відповідальність, старанність, бажання вчитися.

Фрагмент уроку

ІІІ Закріплення нового матеріалу

                                      1.     Гра «Доповни речення»

– Продовж рядки вірша відповідними за змістом словами.

Черепаха несла ____________  

Зачепилась за ______________

Хоч біда і _________________ 

Треба знову йти до _________ 

Слова для довідок: вода, колода, біда невеличка, річка.

2. Гра « Твістер – зайве речення»

Правила гри:Вчитель читає текст, діти визначають, яке по порядку речення у тексті зайве і стають на відповідне число на ігровому полі.

                                      Прийшла    голодна     зима.    Холодно

пташкам у лісі. Сергійко і Надійка зробили годівничку. Трактор зорав поле. Вони причепили її на дереві. До годівнички прилетіло багато птахів.

imageУ мене є кішка Мурка. Вона має біле хутро.   У       неї     дуже пухнастий хвіст. Мурка дуже любить сидіти на підвіконні. Я  малюю фарбами. 

Кішка має звичку згортатися клубочком.  

 

 

 

 

3 клас

Тема: Правопис не з дієсловами.

Мета:

Навчальна:       забезпечити         засвоєння учнями знань про правопис не з дієсловами; формувати уміння писати не з дієсловами; 

Розвивальна:розвивати усне і писемне

                   мовлення;        вміння       будувати       зв’язні

висловлювання;

Виховна: виховувати активну життєву позицію, чесність, порядність, людяність, комунікативні компетентності.

Фрагмент уроку

ІІІ Закріплення знань, умінь і навичок.

1.     imageГра « Запереч мені»

– Вчитель показує словосполучення, а учні

заперечують його.  

Сонце світить – сонце не світить

Вітер віє – вітер не віє

Сніг падає – сніг не падає

2.     Гра «Твістер – не з дієсловами

Правила гри:Вчитель читає слова, учні визначають, як пишеться слово. Якщо разом, то стають  на число 3 (дієслово), якщо окремо то на числа 3 і 5 (дієслово і службове слово).

Слова для гри:

Не думати, непокоїтися, нехтувати, не заздрити, не виходити, ненавидіти, не хотів, не співають, нездужати, непокоїтися, не танцює, незчутися.

 

Тема: Нульове закінчення в словах.

Мета: 

Навчальна: вчити визначати закінчення в словах, удосконалювати навички звуко-

буквеного аналізу; 

                               Розвивальна:        розвивати       критичне

мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; 

Виховна:виховувати повагу до рідної мови.

Фрагмент уроку

ІІІ Закріплення знань

                                      1.    Робота в групах

   Складіть деформоване речення, знайдіть зайве слово.

«Блакитні».      Чарівний,   осінь, автомобіль,         завітала,     до,         наший,        міста. (Чарівна осінь завітала до нашого міста. Зайве слово автомобіль)

«Рожеві».         На,    шкільний,   подвір'ї, росте, бігає, струнка, берізку. (На шкільному подвір'ї росте струнка берізка. Слово бігає зайве.)

«Жовті».Діти, ходили, на, екскурсія, виставу, до, осіннього, ліс. (Діти ходили на екскурсію до осіннього лісу. Слово виставу зайве.)

«Зелені». Рудий,        білочка,      їжачок, стрибнула, на, соснову, гілка. (Руда білочка стрибнула на соснову гілку. Слово їжачок зайве.

image2. Гра        «Твістер     –        нульове закінчення»

Правила гри: Вчитель читає слова,

                   діти             визначають

частину мови  і стають на відповідне число на ігровому полі ( іменник – 1, прикметник – 2). Якщо у слові є закінчення, то учні стають на число двома ногами, якщо у слові немає закінчення – то однією ногою.

Слова для гри: мед, книга, село, красивий, кінь, колоски, маленька, соснову, гриби, солодкий, дощ, світла.

 

 

Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Будова слова» Мета: 

                                Навчальна:              узагальнити              і

систематизувати знання учнів з теми «Будова слова»; збагатити словниковий запас; 

Розвивальна:розвивати мовленеві компетентності, увагу, мислення, навички індивідуальної самоорганізації; 

Виховна:      виховувати старанність, спостережливість.

Фрагмент уроку

ІІ Закріплення знань, умінь і навичок

1.     Гра «Утвори нові слова»  

На дошці записані суфікси: -яр -ок -ик -еньк -ськ

                                      На    дошку    магнітами    прикріплені

слова: школа, гриб, кіт, малий, Україна

– Учень виходить до дошки, вибирає листок зі словом, за допомогою суфікса, утворює нове слово і записує це слово на дошці.

2.     Гра «Твістер – будова слова»

Правила гри: Вчитель      читає, наприклад, слово «школяр». Потім називає частину слова «яр» учні визначають, що це:

imageпрефікс (число 1 на ігровому         полі)

корінь (число 2 на ігровому           полі), суфікс (число 3 на ігровому         полі),

закінчення (число 4 на ігровому полі), основа слова (число 5 на ігровому полі).

Слова для гри:

Пречудовий       (ий)   – закінчення – число 4;

Пречудовий       (пре) – префікс – число 1;

Пречудовий      (чуд) – корінь – число 2;

Пречудовий      (ов) – суфікс  – число 3; Пречудовий     (пречудов)  – основа – число 5.

Сонячний, сніжок, розмова, гірський, казати.

 

 

Тема: Пряме і переносне значення слів.

Мета: 

Навчальна: вчити учнів виявляти в тексті слова із прямим та переносним

значенням; 

Розвивальна:     розвивати   мовленеві компетентності, вміння вживати у мовленні слова в переносному значенні, збагачувати словниковий запас школярів; 

Виховна:виховувати любов до рідної мови.

Фрагмент уроку ІІІ   Закріплення       знань,         умінь          і навичок

1. Гра «Добери словечко»

– До слів, ужитих у прямому значенні, доберіть слова у переносному значенні.

                                      2.     Гра     «Твістер      –     пряме     і

переносне значення слів» Правила гри: 

image                            Якщо     вчитель

називає словосполучення в прямому значенні – учень стає на число

1 на ігровому полі, якщо словосполучення – в переносному значенні, то учень стає на число

2.

Словосполучення для гри: світла голова, гострий ніж, лебедина пісня, залізний характер, світлі думки, солодкі слова, гострий зір, лебединий пух, солодкі цукерки, дубовий стіл.

 

Тема: Вимова і правопис слів з ненаголошеними [e], [и] в коренях, які перевіряються наголосом Мета: 

Навчальна: формувати в учнів правила правильної вимови слів з ненаголошеними [e], [и] в корені слова; ознайомити з правилом перевірки ненаголошених [e], [и]; збагачувати словниковий запас учнів; 

Розвивальна:розвивати фонематичний слух, орфографічну зіркість, увагу, критичне мислення; 

Виховна:виховувати естетичні почуття.

Фрагмент уроку

ІІІ Закріплення знань

1.    Творчий    диктант     (запиши, підкресли  ненаголошені [e], [и] в корені слова.

Загадки:

Під землею вогонь горить, а згори видно. 

( Морква)

Без вікон, без дверей повна хата людей. (Гарбуз)

3. Гра «Твістер – ненаголошений голосний»

imageПравила гри: Вчитель читає слово, якщо воно пишеться з [e], то учні стають на ігровому полі на число     1,       якщо

пишеться з [и], то

учні стають        на число 2.

Слова для гри: Цибуля, село, весна, перо, зима, стебло, крило, число, земля, озеро, степ, тиша

 

 

Тема:      Змінювання          іменників    за числами. Спостереження за іменниками, які вживаються тільки в однині або множині.

Мета: 

Навчальна:вчити учнів розуміти і використовувати в мовленні поняття «число іменників», «однина», «множина». Вправляти у змінюванні іменників за числами. 

Розвивальна:     розвивати   логічне мислення,          критичне         мислення,   вміння аналізувати та узагальнювати мовні явища. 

Виховна: виховувати інтерес        до вивчення української мови.

Фрагмент уроку

ІІІ Закріплення знань

1. Розгадування загадок і ребусів.

 Загадки. У зимову веселу пору - ми кращі друзі дітвори, вивозять діти нас нагору, а ми веземо їх з гори. (Сани) Хто входить і виходить, той перший нам руку подає. Ми стоїмо завжди при вході, нас у хаті кілька є. (Двері)

   Визначте число іменників-відгадок.

Ребуси.

image 

   Визначте число іменників-відгадок.

Висновок. В українській мові є іменники, які вживаються тільки в однині, або тільки в множині.

М'ясо, молоко, масло, олія, сало, борошно, золото,    сіль,   сміливість,         ніжність, хоробрість, радість, любов - в однині. Сани, двері, ножиці, граблі, гроші, макарони, канікули, - у множині.

2. Гра «Твістер – число іменника»  

Правила гри: Вчитель читає слово, якщо воно вживається в однині – учні стають на ігровому полі на число 1, якщо – в множині, учні стають на число 2.

Слова     для    гри:   сонце,         учні, малювання, ходьба, іменини, весна, квіти, доброта, робота, вітер, хмари, міст, кроки, паркан.

 

Тема:       “Рід   іменників:   чоловічий, жіночий, середній” Мета: 

                                      Навчальна:     ознайомити     учнів     із

поняттям «рід іменників», навчити розрізняти і групувати іменники за родами; розширити і активізувати словниковий запас учнів, 

Розвивальна:розвивати навички усного та писемного мовлення, уміння класифікувати, узагальнювати, робити

висновки;

Виховна:виховувати інтерес до вивчення рідної мови, комунікативні компетентності.

ІІІ Закріплення навичок

                                      1.     Коментоване письмо 

imageСпиши, вставляючи замість крапок слова мій, моя, моє, він, вона, воно.

1.             … брат грає на скрипці, … працює в театрі.

2.             … сестра вчителька, … працює в школі.

3.             … пальто висить у шафі, … воно нове.

2. Гра «Твістер  - роди іменника»

Правила гри:  

Вчитель   читає           іменники,   учні визначають рід і стають на відповідне число на ігровому полі (ж.р. – 1, ч.р. – 2, с.р. – 3)

Слова для гри: ведмедик, іграшка, вікно, лялька, хустина, олівець, ручка, перо, зошит, книжка, пенал, серце, електрика, малюнок, блюдце.

 

 

 

 

 

   

 

 

 

ДЖЕРЕЛА:

1.   Концепція Нової української мови

Ø https://mon.gov.ua/storage/app/media/zaga lna%20serednya/nova-ukrainska-shkolacompressed.pdf  

2.   Школа соробан 

Øhttps://soroban.ua/what_is_soroban

3.   Уроки з української мови

Øhttps://subject.com.ua/lesson/mova/3klas/2

2.html  

Ø https://vseosvita.ua/library/konspekturoku-ponatta-pro-zakincenna-slova-3klas-92384.html  

Ø http://lebedynschool5.narod.ru/predmet/primary_School/ mokliak/1/2.pdf  

Øhttps://subject.com.ua/lesson/mova/3klas_

4/68.html  

Ø https://vsimosvita.com/konspekt-urokudlya-3-klasu-na-temu-quot-rid-imennikivcholovichiy-zhinochiy-seredniy-quot/  

Ø https://vsimpptx.com/urokpoch3kl/movata-chytannia-k-ponomarovaosavchenko/lang/u33  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

Ігри Твістер – Соробан спрямовані зробити    рішення         навчальних          завдань цікавіше, краще і швидше.

 Як тренування тіла дозволяють нам бути фізично сильніше, так тренування мозку роблять нас успішніше, швидше і сильніше в інтелектуальному плані. Учні  і з захопленням засвоюють методику         рахування, а        в

подальшому і вміння виконувати завдання з української мови.

                                      Слід      зазначити,      що      в      учнів

покращується пам’ять, концентрація уваги, логічне мислення. А найголовніше, що у дітей, які вже давно поринули у світ ґаджетів, з’являється прагнення  працювати в команді, вчитися, бути кращими.

 

 

 

ДОДАТКИ

image 

Малюнок учениці 2-В класу Колікової Анни

 

 

image 

Малюнок учениці 1-А класу  Ульяненко Еліни

image 

Малюнок учениці 2-В класу Балановської

Ольги

image 

Малюнок учениці 2-В класу Декстри Маргарити

image

          Малюнок учениці 2-В класу Жлуктової Вікторії

 

image 

               Малюнок учениці 2-В класу Єлфімової Кири

image 

          Малюнок учениці 2-В класу Колікової Світлани

image 

       Малюнок учня 2-В класу Березовського Ярослава

image 

Малюнок учениці 2-В класу Бахури Марії

 

image 

Малюнок учениці 2-В класу Лобанової Кароліни

 

image 

Малюнок учня 2-В класу Сергієнко Микити

 

image 

Малюнок учениці 2-В класу Любої Мирослави

 

image 

Малюнок учня 2-В класу Тихоненко Богдана

 

 

image 

Малюнок учениці 2-В класу Торубари Марії

 

pdf
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку