Презентація уроку з математики в 6 класі " Розв'язування задач на пропорцію практичного змісту".

Про матеріал
Презентація уроку математики в 6 класі. Метою було сформувати уміння учнів розв’язувати задачі на використання основної властивості пропорції, прямої й оберненої пропорційних залежностей, формувати уміння учнів застосовувати знання про пропорції для розв’язання задач, зокрема практичного змісту. Задачі за допомогою пропорцій розв’язували ще в стародавні часи, але й сьогодні вони потрібні нам у повсякденній діяльності. Урок проходив у вигляді зустрічі за «круглим столом». На зустріч ми запросили «кулінарів», «фермерів», продавців, банківських працівників, домогосподарок, «представників» промислових галузей, мистецтва,, музики, науки тощо. (Ці ролі виконують учні, яких я до уроку готувала заздалегідь, проводила консультації, пропонувала літературу). Пропорція «призначить учням побачення» на уроках алгебри, геометрії, фізики, хімії, географії, малювання, креслення, праці та музики. За її допомогою можна розв'язати задачі з цих предметів, знаходити відстані на місцевості й карті, обчислювати відсоткові розрахунки, знаходити невідомі величини та розв'язувати рівняння. Художник, скульптор, архітектор, музикант, інженер – усі вони ознайомлені з пропорцією та її властивостями.Як побачили учні математика присутня в усьому: вона і в устрої рослини, вона і в тілі людини, вона і в музиці, і за її законами будується всесвіт. Математика – це не тільки сухі формули, теореми та їх доведення, а це ще й краса. Учні переконалися, як тісно, майже нерозривно пов'язані математика і закони прекрасного, що закони краси мають математичний характер. Художники, вчені, модельєри, дизайнери роблять свої розрахунки та креслення, виходячи зі співвідношення "золотого перерізу".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок з математики в 6 класі

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Арістотель Розум полягаєне тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати знання на практиці

Номер слайду 4

“Математика навколо нас”

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Розв’язування задач з теми«Пропорція» практичного змісту. Тема уроку:

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Тема: Пропорція та її застосування. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧМета: формувати уміння учнів розв’язувати задачі на використання основної властивості пропорції та прямої й оберненої пропорційних залежностей, формувати уміння учнів застосовувати знання про пропорції для розв’язання задач, зокрема практичного змісту.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Пропорція – це рівність двох відношень.29.03.202010http://aida.ucoz.rustyle.opacity

Номер слайду 11

Який у мене настрій?

Номер слайду 12

Пропорція.абоstyle.opacity

Номер слайду 13

У пропорції a:b=c:d числа a і d називають крайніми членами, а b і c – середніми членами пропорції. Пропорція.style.opacity

Номер слайду 14

Світ професій. Кулінар * Музикант. Лікар * Швея. Фермер * Залізничник. Будівельник * Модельєр Інженер * Картограф. Банкір *Продавець. Екскурсовод * Еколог. Шофер *Геолог

Номер слайду 15

кулінар. Потрібно зварити варення з 4,5 кг смородини. за рецептом на 2 кг ягід потрібно 3 кг цукру. Скільки потрібно цукру?

Номер слайду 16

Фермер. При відгодівлі великої рогатої худоби 40 кг сіна можна замінити 25 кг силосу. Скільки потрібно силосу, щоб замінити 552 кг сіна?

Номер слайду 17

Лікар. Для лікарського відвару ромашки на 100 г кип'ятка потрібно 20 г сухої ромашки. Скільки ромашки потрібно для 500г кип'ятка?

Номер слайду 18

Модельер. Область створення костюма - це перш за все мистецтво пропорцій. В костюмі пропорції грають особливо важливу роль: від того, в яких співвідношеннях знаходяться окремі його частини між собою і фігурою людини, залежить образна виразність костюма і зовнішній вигляд самого людини.

Номер слайду 19

Синоптик. У листопаді було 9 сонячних днів . Який відсоток усіх днів листопада становлять сонячні дні?

Номер слайду 20

Будівельник. Тож треба визначити, скільки потрібно взяти цементу, піску й щебеню для виготовлення 140 м³ бетону, якщо зо об’ємом вони знаходяться у відношенні 1 : 2 : 4?

Номер слайду 21

Інженер хімічного заводу. На виготовлення 3 т спирту витрачається 3000 м.куб. газу. За рік завод виготовляє 200 тонн cпирту. Скільки газу йому потрібно для цього?

Номер слайду 22

Геолог

Номер слайду 23

Еколог Один гектар лісу (20-річного віку) поглинає за рік 9 т вуглекислого газу і виділяє 8т кисню, який забезпечує дихання 200 людей. Скільки кілограм кисню потрібно на рік для дихання учням 6-А класу?Ось, такі задачі, які ви вмієте розв’язувати за допомогою пропорції, нагадають вам про своє здоров’я та необхідність охорони оточуючого середовища.

Номер слайду 24

Банкір. Вкладник поклав до банку 30000 грн під 12% річних. Який прибуток одержить він через рік?

Номер слайду 25

Картограф. Обчислити відстань між містом Львів і Грецією , столиця Афіни

Номер слайду 26

Зараз ми з вами помандруємо до Греції. Ви запитаєте – чому саме в Грецію? На це питання відповість історик: «Ця країна нам цікава тим, що пропорції почали вивчати саме в Древній Греції. Уже в 4 ст. до н.е. давньогрецький математик Евдокс дав визначення пропорції. І математики древньої Греції розв’язували задачі за допомогою пропорцій, ті, що в наш час розв’язують складанням рівнянь».

Номер слайду 27

Залізничник. На деякій ділянці залізничного шляху старі рейки завдовжки 6 м вирішили замінити новими завдовжки 9 м. Скільки потрібно нових рейок, щоб замінити 720 старих рейок?

Номер слайду 28

Швея. На пошиття 14 однакових костюмів витратили 49 м тканини. Скільки таких костюмів можна пошити з 84 м цієї тканини?

Номер слайду 29

Музикант. Музичний етюд складається з трьох однакових по довжині частин і звучить протягом 75 с. Скільки часу буде звучати етюд з п’яти таких частин?

Номер слайду 30

продавець. Ціна товару 200 грн, скільки він буде коштувати після 20% знижки?Ціна деякого товару зросла з 120 грн 150 грн. На скільки відсотків підвищилася ціна товару?

Номер слайду 31

Шофер. Якщо автомобіль буде рухається зі швидкістю 60 км за годину, то до місця призначення він прибуде за 2 години, за який час він прибуде до місця призначення, якщо буде рухатися зі швидкістю 80 км за годину?

Номер слайду 32

Виробник морозива

Номер слайду 33

архітектор. Висота будинку має відноситись до довжини як 0,62 : 1. Тож давайте розв’яжемо задачу. Якою повинна бути довжина будинку заввишки 8 м, щоб споруда створювала відчуття гармонії?

Номер слайду 34

залізничник. На деякій ділянці залізничного шляху старі рейки завдовжки 6 м вирішили замінити новими завдовжки 9 м. Скільки потрібно нових рейок, щоб замінити 720 старих?

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Застосування золотої пропорціїмузиканти, архітектори, скульптори, художники.літературознавцібіологиастрономимодельєри

Номер слайду 37

музикознавець«Золота пропорція» є відомою і в музиці. Так, дослідження показали, що в музичних творах визначних композиторів Баха, Бетховена, Моцарта та інших кульмінація мелодії припадає на точку золотого перерізу. Мелодія таких творів начебто зростає, розвивається, підкоряючись законам математики, а саме – закону «золотої пропорції».

Номер слайду 38

Учення про відношення і пропорції стародавні греки називали музикою, яку вважали галуззю математики. Вони знали, що чим слабше натягнуто струну, тим нижчий звук, який вона дає, а чим тугіше натягнуто струну, тим вищий дає вона звук. Але в кожному музичному інструменті є кілька струн. Щоб усі струни під час гри звучали приємно для вуха, довжини струн повинні перебувати в певному відношенні. Великий майстер Антоніо Страдіварі використовував співвідношення «золотого перерізу» у своїх знаменитих скрипках . І тому почувши одного разу такі твори хочеться їх слухати, слухати, слухати……

Номер слайду 39

Літературознавець. «Золота пропорція» - один з характерних критеріїв краси в композиціях багатьох літературних творів. Так, у більшості творів О. С. Пушкіна кульмінаційні моменти співпадають із «золотою пропорцією».

Номер слайду 40

Пропорції у побуті Із 140 кг свіжих вишень отримують 21 кг сушених. Скільки кілограмів сушених вишень отримають із 160 кг свіжих?

Номер слайду 41

«Скульптура й архітектура прийшли до математики через учіння про пропорції» (О. К. Дживелегов).

Номер слайду 42

Золота пропорція в архітектуріПарфенон - храм в Афінах (V ст. до н.е.)

Номер слайду 43

Золота пропорція в архітектуріСобор Паризької Богоматері(Нотр-Дам де Парі)

Номер слайду 44

Капела Пацці, Флоренція. Будинок з химерами в КиєвіХрам Софії Київської

Номер слайду 45

Львівський оперний театр

Номер слайду 46

Трохи історії Древні греки вважали, що прямокутники, яких сторони відносяться як 5:8 (сторони утворюють золотий переріз) мають найбільш приємну форму. Вони приписували золотому перерізу магічні властивості й використовували при розрахунках. Правильне співвідношення розмірів палаців та храмів, які будували древні греки, надавало цим будівлям ту незвичайну красу, яка й досі дивує нас. Пропорція з древньогрецької означає – маючий правильне співвідношення частин. Трохи історії

Номер слайду 47

Золота пропорція в мистецтвіМона Ліза (Джоконда)Леонардо да Вінчі

Номер слайду 48

Золота пропорція в мистецтві“Італійський пейзаж”І. А. Айвазовський“Таємна вечеря”Сальвадор Далі

Номер слайду 49

Венера Мілоська. Золота пропорція в скульптуріАполлон Бельведерський

Номер слайду 50

«Золота пропорція» має вияв і в будові тіла людини. Найкращою фігурою вважається така, коли відношення росту людини до лінії талії (відстань від підошви до пояса) становить золоту пропорцію, тобто 1, 618. До таких фігур відносять фігури Аполлона Бельведерського та Венери Мілоської. До речі, зріст підлітка 13 років вважається нормальним, якщо відношення його зросту до лінії талії дорівнює 1 ,6. Вдома перевірте, будь ласка, чому дорівнює це відношення у вас.

Номер слайду 51

біолог

Номер слайду 52

. Квіти та насіння соняшника, ромашки, чишуї в плодах ананаса, хвойних шишках «упаковані» по «золотим» спіралям, які завиваються назустріч один одному, причому числа «правих» і «лівих» спіралей завжди відносяться одне до одного, як 1 : 1,618.

Номер слайду 53

біолог

Номер слайду 54

У головоногого молюска, відношення діаметра кожного витка спіралі до наступного дорівнює 1,618. У метеликів відношення розмірів грудної і черевної частини тіла відповідає «золотій пропорції». Стрикоза також створена згідно закону «золотої пропорції»: відношення довжини хвоста до корпусу дорівнює відношенню загальної довжини до довжини хвоста дорівнює 1,618. Якщо в будь якому вулику розділити число жіночих осіб на число чоловічих, то одержимо число 1,618. Також «золота пропорція» є у формулі крові.

Номер слайду 55

Астрономія. У Всесвіті всі відомі людству галактики і всі тіла в них існують в формі спіралі, яка відповідає формулі «золотої пропорції».

Номер слайду 56

модельєр. Область створення костюма - це перш за все мистецтво пропорцій. В костюмі пропорції грають особливо важливу роль: від того, в яких співвідношеннях знаходяться окремі його частини між собою і фігурою людини, залежить образна виразність костюма і зовнішній вигляд самого людини.

Номер слайду 57

художник«Золота пропорція» є відома і в живописі. Художники відкрили, що будь яка картина має оприділені точки, так названі оглядові точки. Дане відкриття у художників одержало назву «золотий переріз» картини. Наприклад картина І. І. Шишкіна «Корабельная роща», фреска Леонардо да Вінчі «Тайна вечеря», портрет Мони Лізи написані із використанням золотого перерізу.

Номер слайду 58

Пропорція – формулакраси та гармонії Природа – теж справжній знавець пропорцій.

Номер слайду 59

Райдуга яскравихмоментів уроку. Сьогодні я навчився . . . Мені було цікаво . . . Мені найбільше запам’яталося . . .

Номер слайду 60

Бажаю успіхів!

Номер слайду 61

Пропорції іздоров’я людини У 100 грамах чорної смородини міститься приблизно 0,25 г вітаміну С. Скільки грамів чорної смородини потрібно з’їсти людині за день, якщо добова норма вітаміну С складає 0,05 грама?

Номер слайду 62

Пропорції на виробництві № 608 (1)На пошиття 14 однакових костюмів витратили 49 м тканини. Скільки таких костюмів можна пошити з 84 м цієї тканини?

Номер слайду 63

Провести конкурс краси у своїй сім'ї. Для цього виміряйте весь ріст, висоту тулуба з головою та довжину тіла від пояса до землі. Складіть із знайдених чисел (у сантиметрах) відповідні відношення. Порівняйте їх з відношеннями золотого перерізу. Домашнє завдання. Повторити розділ, підготуватися до контрольної роботи. Завдання №4 ‘’Перевір себе’’ в тестовій формі(1-7, стр.232).

Номер слайду 64

Який настрій?

Номер слайду 65

Дякую за урок! Молодці!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зубарева Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
29 березня 2020
Переглядів
4140
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку